Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zmiana skrzyni - automat na manuala


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
151 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   pinkin

pinkin

    Design Edition

  • 60 postów
  • Dołączył: 12-01-2010
  • Skąd: Wrocław / Prusice / Trzebnica

Napisany 13 września 2011 - 21:33

Ja niestety nie pomogę :( Nie znam się :) Z tego co czytałem to ECU od 3,0 powinien bez problemu gadać ze słupkiem 2,5 :)

#42 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 13 września 2011 - 21:38

sterownik do 2,5 i 3.0 jest ten sam
pozostaje tylko kwestia skrzyni manual/automat

#43 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 13 września 2011 - 21:55

E chopy, to pomuszcie mi bo ja mam ten pin co tam wcześniej pisałem do masy i nie mam nawet 500 RPM :(
Czasami mnie to drażni, bo na pół sprzęgła nie mogę kluską ruszyć - a motor nie mały.
Najlepsze jest to, że w Kadecie nie mi9ałem takiego problemu. Może mieć na to wpływ to że silnik jest 2,5 a ECU od 3,0 w mojej klusce ??


jakie obroty miales przed przekladka ??
sterownik nie powinien miec wplywu na obr. jak juz wczesniej koledzy pisali.

sprawdz czy wszystkie podcisnienia sa prawidlowo podpiete i czy silnik nie lapie gdzies lewego powietrza

podepnij ten pin 42 spowrotem i zobacz co sie bedzie dzialo

#44 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 września 2011 - 06:06

Lewego pwietrza na 100% nie ma, stawiał bym bardziej na te podciśnienia. No ale podłączyłem niby według schematu z naszego forum

 


#45 OFFLINE   romario11

romario11
  • 30 postów
  • Dołączył: 29-11-2011

Napisany 12 grudnia 2011 - 02:44

Hey, podepne się. Jestem w trakcie przekładki skrzyni w Senatorze B 3.0 (automat na manual). Wie ktoś może jak w tym aucie, czyli w sumie w omedze A ogarnąć tą elektrykę? Tzn które piny zmostkować? Będę bardzo wdzięczny za pomoc :)

#46 OFFLINE   steko1

steko1
  • 1 postów
  • Dołączył: 05-01-2012

Napisany 05 stycznia 2012 - 23:02

witam miałem znany problem z automatem wyjąłem i włożyłem manualna teoretycznie problem powinien zginąć lecz jednak nie :
po kompletnym złożeniu sprzęgła zamontowaniu skrzyni przyszła kolej na odpowietrzanie też się udało lecz pedał jest dalej tak jakby mocno sprężysty można porównać go z zapowietrzonym hamulcem i co najważniejsze nie wchodzą biegi jak by sprzęgło brało tylko troszkę czy jest w stanie coś podpowiedzieć pozdr.:dziura:

#47 OFFLINE   crazy55

crazy55
  • 2 postów
  • Dołączył: 11-12-2011

Napisany 08 stycznia 2012 - 19:17

A ja mam trochę inne pytanie czy z BMW e34 z silnikiem 2.5 diesel będzie skrzynia do 2.5 v6 pasowała w sumie to te same silniki diesla co w omegach ?? i co dokladnie do przekladki jest potrzebne ??

#48 OFFLINE   pasiek1993

pasiek1993

    jeep grand Cherokee 4,7v8

  • 1 271 postów
  • Dołączył: 29-05-2011
  • Skąd: Mikołeska (STA)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 stycznia 2012 - 19:27

A ja mam trochę inne pytanie czy z BMW e34 z silnikiem 2.5 diesel będzie skrzynia do 2.5 v6 pasowała w sumie to te same silniki diesla co w omegach ?? i co dokladnie do przekladki jest potrzebne ??


:masakra: 2.5 v6 X25XE to silnk benzynowy a w omedze owszem jest silnik z bmw 130 km 2,5 td X25DT rzędowe 6

#49 OFFLINE   Jambro666

Jambro666
  • 20 postów
  • Dołączył: 28-12-2010
  • Skąd: Miedzierza

Napisany 17 lipca 2012 - 23:17

witam Panowie. Tak czytam i nie mogę tego do końca ogarnąć. Mianowicie tych przełożeń skrzyń i mostów. (Z elektryką przy przekładce z ASB na manual raczej sobie poradzę, bo w B już to przerabiałem, tym razem w 3.0 B FL ;) )
Któryś z kolegów napisał że w 2.0 i 3.0 są takie same przełożenia. Tak więc mogę założyć odd 2.0 8v szkrzynie do 3.0 i będą odpowiednie przełożenia jak i wytrzymałość? Pyatam, bo akurat mam jeszcze pierwszą z omeg i to właśnie 2.0 I też pytam dlatego iż p przełożeniu w 2.5 v6 na manuala, miała bardzo krótkie biegi, co na trasie troche dokuczało. dziękuję z góry za odp na odnowiony temat.

#50 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 lipca 2012 - 02:09

miała bardzo krótkie biegi


Bo pewnie most byl 4.22

#51 OFFLINE   Jambro666

Jambro666
  • 20 postów
  • Dołączył: 28-12-2010
  • Skąd: Miedzierza

Napisany 18 lipca 2012 - 12:35

Dziękuje za odpowiedz.
Tak więc mogę do obecnej 3.0 v6 założyć manuala od 2.0 8v??? Są takie same? sprzęgło też "wyda" w sensie czy takie samo jest i czy wytrzyma te 211km??
I jeszcze jedno pytanko na dyferze będzie napisane np. 4.22 itd czy to jakimiś symbolami jest opisane i trzeba je znać i czy most ewentualnie może być od właśnie jeśli by i taki odpowiadał od 2.0 również??
Dziękuje z góry za odp. Pozdrawiam

#52 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 18 lipca 2012 - 18:56

kolego na forum nie jestes od dzis, te wszystkie informacje mozna tu znalesc wystarczy troche poszukac przy okazji poglebisz wiedze na temat przekladki zeby nie zadawac zbednych pytan,
powodzenia:)

#53 OFFLINE   Jambro666

Jambro666
  • 20 postów
  • Dołączył: 28-12-2010
  • Skąd: Miedzierza

Napisany 19 lipca 2012 - 08:43

Serek bądź kolegą. ;) Nie pomyśl że nie chce mi się szukać, ale co coś znajdę pokrewnego, to albo nie ma jednoznacznej odpowiedzi,(jak z resztą w tym temacie), albo są jakieś podzielone zdania... A że Wy takie przeróbki i takie auta macie w "jednym palcu" i dla Was co niektórych to już pewnie przeżytek, to skrobnęli byście tylko co z tymi skrzyniami i sprzęgłem. Byłbym bardzo wdzięczny.

#54 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 lipca 2012 - 08:58

dla Was co niektórych to już pewnie przeżytek

Nigdy zmiana na manuala nie bedzie przezytkiem :) zawsze to progress ;)

2.0 nie mialo mostu 4.22. Przelozenie poznasz odkrecajac tylny dekiel dyferencjalu.
Z 2.0 most nie podejdzie do Vki bez przerobki wejscia na wal - inne sruby.

Co do dokuczania na trasie, to jakimi ty predkosciami sie poruszales, ze tobie 4.22 przeszkadzal? Tak z ciekawosci pytam :) Bo mnie np przeszkadzalo w 3.9 zamulanie i brak reakcji na gaz (of kors 3.0 manual).

W 4. poscie tego tematu masz linki, np >> http://forum.omegakl...read.php?t=4683

#55 OFFLINE   Jambro666

Jambro666
  • 20 postów
  • Dołączył: 28-12-2010
  • Skąd: Miedzierza

Napisany 19 lipca 2012 - 13:52

Heh. Prędkościami czasem maxymalnymi jeździłem i przy 220 km/h miałem 6000obr. i to był już max.
Dokuczało, bo nawet jadąc 120 miałem ponad 3000 obr. Więc wiem wszystko co chciałem na temat tyfra, ale jeszcze bardzo mi zależy na tym żeby ktoś obeznany w temacie napisał mi czy mogę założyć skrzynie od 2.0 8v lub 2.0 16v, bo takimi akurat dysponuje. Czy to to samo i czy wytrzyma itp. I czy sprzęgło też jest takie samo jak w 3.0 czy jakieś większe?? Dziękuje serdecznie za odpowiedz. Pozdrawiam

#56 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 lipca 2012 - 13:57

Do V-ki wstawiasz z V-ki z 2.5V6 lub 3.0V6.

#57 OFFLINE   ritchie

ritchie
  • 2 postów
  • Dołączył: 23-08-2009
  • Skąd: Gostyń

Napisany 20 grudnia 2012 - 20:20

witam
mam pytanie nie żeby mi się nie chciało szukać bo czytam już 3 dzień i nie potrafię znaleźć
mianowicie przełożyłem skrzynie w 3.0MV6 z automatycznej która pasła (nie chciała wrzucać któregoś biegu bo przy ok 80km/h przechodziła w tryb awaryjny i przy tym zaczynała rosnąć temperatura aż się wentylator załączał) na manualną i nie mam jeszcze wykasowanego w kompie błędu który wyskakiwał po przejściu skrzyni w tryb awaryjny problem z temperaturom pozostał do tego wskaźnik temperatury oszalał :) tz lata od dolnego położenia do max po paru sekundach zawiśnie na maxsie też na chwilkę i opada na pozycje wyjściową i tak już zostaje nie pokazując temperatury .Stąd moje pytanie czy to może wina nie wykasowania błędu z komputera o awarii skrzyni

#58 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 20 grudnia 2012 - 20:50

witam
mam pytanie nie żeby mi się nie chciało szukać bo czytam już 3 dzień i nie potrafię znaleźć
mianowicie przełożyłem skrzynie w 3.0MV6 z automatycznej która pasła (nie chciała wrzucać któregoś biegu bo przy ok 80km/h przechodziła w tryb awaryjny i przy tym zaczynała rosnąć temperatura aż się wentylator załączał) na manualną i nie mam jeszcze wykasowanego w kompie błędu który wyskakiwał po przejściu skrzyni w tryb awaryjny problem z temperaturom pozostał do tego wskaźnik temperatury oszalał :) tz lata od dolnego położenia do max po paru sekundach zawiśnie na maxsie też na chwilkę i opada na pozycje wyjściową i tak już zostaje nie pokazując temperatury .Stąd moje pytanie czy to może wina nie wykasowania błędu z komputera o awarii skrzyni


skrzynia nie ma nic do temperatury,
jak zmostkujesz kable od skrzyni nie bedzie zadnych bledow oprocz tego na TID (MID)
ale to tylko komunikat informacyjny
ogarnij elektryke silnika

#59 OFFLINE   ritchie

ritchie
  • 2 postów
  • Dołączył: 23-08-2009
  • Skąd: Gostyń

Napisany 21 grudnia 2012 - 16:13

Serek dzięki za info
zacznę ogarniać elektrykę

#60 OFFLINE   misiek440

misiek440
  • 73 postów
  • Dołączył: 23-02-2012
  • Skąd: KRK

Napisany 07 lutego 2013 - 09:29

Przestudiowałem większość topików, jednak dalej nie udało mi się usunąć pewnych problemów, mimo że auto już jeździ, mianowicie:

1.Co trzeba zmostkować aby nie wyświetlał się błąd na desce rodzielczej, czy w ogóle jest taka opcja aby to zrobić bez zmiany wsadu mida? Aktualnie mam zmostkowane BCD.

2.Jak podpiąć tempomat, czy trzeba ciągnąc jakieś kable, aktualnie nie mam jeszcze czujnika sprzęgła, jak to ma wyglądać