Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zmiana skrzyni - automat na manuala


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
151 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 kwietnia 2011 - 13:18

JJdzej co mam poszukać?! Zamiast tracić czas i pieniądze logiczne że wolę się zapytać.

Wsadziłem na próbę skrzynię automat od 2.0 i jeździła normalnie zero problemów. Jednak wyjąłem ją i mechanik wsadził manualną od 2.5 V6.
Tylko tyle że teraz mam problem bo samochód jeździ jakby miał 1.6 pod maską a nie 211KM :( Może ktoś nawet na PW podrzucić co trzeba zrobić.
Mechanik nic z elektryką nie robił, wyświetla błąd automatic gearbox i nie działa tempomat :(
Co trzeba dokładnie zrobić po przekładce?
Nie chcę żeby mechanik mi zrobił jakąś partyzantkę.

I ostatnie pytanie czy czymkolwiek się różni skrzynia 2.5V6 od tej z 3.0 V6 ???

Z góry dzięki.

EDYTA: jedna sonda mi szwankuje - do wymiany, ale to nie jest aż tak istotne przy moim 1.6... ;)

#22 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 kwietnia 2011 - 18:19

Co trzeba dokładnie zrobić po przekładce?


wywalić komputer skrzyni i zmienić soft w MIDzie z automatu na manual , co do tempomatu to nie wiem bo sam nie posiadam

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#23 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 12 kwietnia 2011 - 11:47

JJdzej co mam poszukać?! Zamiast tracić czas i pieniądze logiczne że wolę się zapytać.

Wsadziłem na próbę skrzynię automat od 2.0 i jeździła normalnie zero problemów. Jednak wyjąłem ją i mechanik wsadził manualną od 2.5 V6.
Tylko tyle że teraz mam problem bo samochód jeździ jakby miał 1.6 pod maską a nie 211KM :( Może ktoś nawet na PW podrzucić co trzeba zrobić.
Mechanik nic z elektryką nie robił, wyświetla błąd automatic gearbox i nie działa tempomat :(
Co trzeba dokładnie zrobić po przekładce?
Nie chcę żeby mechanik mi zrobił jakąś partyzantkę.

I ostatnie pytanie czy czymkolwiek się różni skrzynia 2.5V6 od tej z 3.0 V6 ???

Z góry dzięki.

EDYTA: jedna sonda mi szwankuje - do wymiany, ale to nie jest aż tak istotne przy moim 1.6... ;)


przeciez jakis czas temu opisywalem ci co i jak z ta przekladka.
myslasem ze auto juz dwno smiga ze manualna skrzynia.

#24 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 kwietnia 2011 - 20:05

Serek pisałeś i mechanicznie zrobione myślę tak jak trzeba, nie mniej jednak auto jeździ nie tak jak trzeba.
Jutro może będę u mechanika to zobaczę co wymodził.
Nie chce mi się wierzyć, że to wina elektryki że takie auto zamulone, tzn. kiepskie przyśpieszenie i prędkość maks. na poszczególnych biegach.
Jest możliwe, że to skrzynia od 2.0 ? Czy fizycznie nie możliwe?
Myślę, że można by zarówno most jak i skrzynie po numerach sprawdzić?

#25 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 17 kwietnia 2011 - 08:52

Serek pisałeś i mechanicznie zrobione myślę tak jak trzeba, nie mniej jednak auto jeździ nie tak jak trzeba.
Jutro może będę u mechanika to zobaczę co wymodził.
Nie chce mi się wierzyć, że to wina elektryki że takie auto zamulone, tzn. kiepskie przyśpieszenie i prędkość maks. na poszczególnych biegach.
Jest możliwe, że to skrzynia od 2.0 ? Czy fizycznie nie możliwe?
Myślę, że można by zarówno most jak i skrzynie po numerach sprawdzić?


tylko ze skrzynia od 2.0 ma takie samo przelozenie jak ta z 3.0 wiec by nie robilo luznicy
most moze byc jedynie krutszy wiec bys mial tylko lepsze przyspieszenie . ale pretkosci byly by nizsze na poszczegolnych biegach.
jakie bledy masz na skrzyni i silniku ??
sprawdz i podeslij jak cos

robilem kilka takich operacji i jeszcze nie mialem takiej sytuacji zeby auto mialo mula po przekadce

#26 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 sierpnia 2011 - 11:22

pany jak z elektryka po takiej przekladce z automata na manuala? przy pedale hamulca czujnik od stopu. a przy pedale sprzegla to co to za czujnik?(2 piny)

co gdzie powatowac od instalacji od skrzyni zeby gadała maszyna? rozumiem ze kostka od swiatel wstecznego jest tak samo w automacie i manualu? chodzi o 2 kable zakonczone kostką.

#27 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 04 sierpnia 2011 - 13:02

pany jak z elektryka po takiej przekladce z automata na manuala? przy pedale hamulca czujnik od stopu. a przy pedale sprzegla to co to za czujnik?(2 piny)

co gdzie powatowac od instalacji od skrzyni zeby gadała maszyna? rozumiem ze kostka od swiatel wstecznego jest tak samo w automacie i manualu? chodzi o 2 kable zakonczone kostką.


oj panie wszystko bylo opisywane co i jak ;)

przy pedale od sprzegla jest czujnik do tempomatu
przy chamulcach nic nie zmieniasz zadnej elektryki.

prad na rozrusznik to pin H i E przy wtyczce selectora
jesli nie chesz miec bladow przelozenia to zmostkuj BCD na tej zamej kostce

wsteczny wez prad z pinow D i F
to chyba tyle

#28 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 sierpnia 2011 - 13:06

dzieki dzieki. wlasnie znalazlem w innym temacie. jak co to bede pisal :D

Serek oragnij sie z gg bo pisze do ciebie i nic :p

#29 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 04 sierpnia 2011 - 15:55

dzieki dzieki. wlasnie znalazlem w innym temacie. jak co to bede pisal :D

Serek oragnij sie z gg bo pisze do ciebie i nic :p


problem polega na tym ze niektorzy musza pracowac i nie maja czasu na pogaduchy na gg;)
jak wroce do domu to sie odezwe

#30 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 sierpnia 2011 - 09:56

Jeszcze jest jedna rzecz. W tej chwili masz słabe autko, bo komp dalej myśli że masz automata. Musisz z kompa pin nr 42 dać do masy. Wtedy komp wie, że na manualu jedzi.
Pozdro!
Sprawdzone w Kadecie E V6 manual ;)
http://polskajazda.p...el/Kadett/78007

 


#31 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 06 sierpnia 2011 - 11:41

Jeszcze jest jedna rzecz. W tej chwili masz słabe autko, bo komp dalej myśli że masz automata. Musisz z kompa pin nr 42 dać do masy. Wtedy komp wie, że na manualu jedzi.
Pozdro!
Sprawdzone w Kadecie E V6 manual ;)
http://polskajazda.p...el/Kadett/78007


robilem pare przekladek i jakos nie widze zadnej ruznicy czy ten pin jest masowany czy nie auta i tak zapie****ja:)

#32 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 sierpnia 2011 - 11:47

to jak, wkoncu jest czy nie?

bo sie wkurze to cala instalacje przeciagne z kompem od manuala :>

#33 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 sierpnia 2011 - 11:51

No właśnie co za różnica dla kompa czy to ASB czy manual??

#34 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 06 sierpnia 2011 - 18:59

to jak, wkoncu jest czy nie?

bo sie wkurze to cala instalacje przeciagne z kompem od manuala :>


spokojnie, bez paniki
mozna zrobic tak jak kolega pisal powyzej , ale ja probowalem tego w pierwszym aucie i nie bylo zadnej ruznicy wiec teraz poprostu nie zawrazam sobie glowy tym kabelkiem
jak masz kompa od manuala to go przeloz, wywal wiazke od automatu i po sprawie

No właśnie co za różnica dla kompa czy to ASB czy manual??


komp w automacie jest troche inaczej zaprogramowany miedzy innymi ten w automacie trzyma obroty biegu jalowego nizej niz ten w manualu

#35 OFFLINE   pinkin

pinkin

    Design Edition

  • 60 postów
  • Dołączył: 12-01-2010
  • Skąd: Wrocław / Prusice / Trzebnica

Napisany 13 września 2011 - 15:41

Witam. Pytanko krótkie odnoście posty agenta Serek ;) Mówisz, żeby wziąć prąd z pinów D i F ... mam to rozumieć w ten sposób, że te kabelki trzeba podłączyć do czujnika w skrzyni ? Czyli, że jak zewrę te 2 kable to powinien świecić WSTECZNY ?

#36 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 13 września 2011 - 16:49

Witam. Pytanko krótkie odnoście posty agenta Serek ;) Mówisz, żeby wziąć prąd z pinów D i F ... mam to rozumieć w ten sposób, że te kabelki trzeba podłączyć do czujnika w skrzyni ? Czyli, że jak zewrę te 2 kable to powinien świecić WSTECZNY ?


nie jestem agentem ;)

powinien sie SWIECIC:D przy mostkowaniu tych przewodow

#37 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 września 2011 - 17:38

czyli przepuscic te 2 kable przez wlacznik przy skrzyni i po temacie, ya?

#38 OFFLINE   pinkin

pinkin

    Design Edition

  • 60 postów
  • Dołączył: 12-01-2010
  • Skąd: Wrocław / Prusice / Trzebnica

Napisany 13 września 2011 - 17:53

Serek, dziękować :)

Phantom - już ogarnięte :) Fenx miszczu ;)

#39 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 13 września 2011 - 18:42

czyli przepuscic te 2 kable przez wlacznik przy skrzyni i po temacie, ya?


yo:D

#40 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 września 2011 - 20:55

E chopy, to pomuszcie mi bo ja mam ten pin co tam wcześniej pisałem do masy i nie mam nawet 500 RPM :(
Czasami mnie to drażni, bo na pół sprzęgła nie mogę kluską ruszyć - a motor nie mały.
Najlepsze jest to, że w Kadecie nie mi9ałem takiego problemu. Może mieć na to wpływ to że silnik jest 2,5 a ECU od 3,0 w mojej klusce ??