Zmiana skrzyni - automat na manuala
#21 OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2011 - 13:18
Wsadziłem na próbę skrzynię automat od 2.0 i jeździła normalnie zero problemów. Jednak wyjąłem ją i mechanik wsadził manualną od 2.5 V6.
Tylko tyle że teraz mam problem bo samochód jeździ jakby miał 1.6 pod maską a nie 211KM Może ktoś nawet na PW podrzucić co trzeba zrobić.
Mechanik nic z elektryką nie robił, wyświetla błąd automatic gearbox i nie działa tempomat
Co trzeba dokładnie zrobić po przekładce?
Nie chcę żeby mechanik mi zrobił jakąś partyzantkę.
I ostatnie pytanie czy czymkolwiek się różni skrzynia 2.5V6 od tej z 3.0 V6 ???
Z góry dzięki.
EDYTA: jedna sonda mi szwankuje - do wymiany, ale to nie jest aż tak istotne przy moim 1.6...
#22 OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2011 - 18:19
Co trzeba dokładnie zrobić po przekładce?
wywalić komputer skrzyni i zmienić soft w MIDzie z automatu na manual , co do tempomatu to nie wiem bo sam nie posiadam
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#23 OFFLINE
Napisany 12 kwietnia 2011 - 11:47
JJdzej co mam poszukać?! Zamiast tracić czas i pieniądze logiczne że wolę się zapytać.
Wsadziłem na próbę skrzynię automat od 2.0 i jeździła normalnie zero problemów. Jednak wyjąłem ją i mechanik wsadził manualną od 2.5 V6.
Tylko tyle że teraz mam problem bo samochód jeździ jakby miał 1.6 pod maską a nie 211KM Może ktoś nawet na PW podrzucić co trzeba zrobić.
Mechanik nic z elektryką nie robił, wyświetla błąd automatic gearbox i nie działa tempomat
Co trzeba dokładnie zrobić po przekładce?
Nie chcę żeby mechanik mi zrobił jakąś partyzantkę.
I ostatnie pytanie czy czymkolwiek się różni skrzynia 2.5V6 od tej z 3.0 V6 ???
Z góry dzięki.
EDYTA: jedna sonda mi szwankuje - do wymiany, ale to nie jest aż tak istotne przy moim 1.6...
przeciez jakis czas temu opisywalem ci co i jak z ta przekladka.
myslasem ze auto juz dwno smiga ze manualna skrzynia.
#24 OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2011 - 20:05
Jutro może będę u mechanika to zobaczę co wymodził.
Nie chce mi się wierzyć, że to wina elektryki że takie auto zamulone, tzn. kiepskie przyśpieszenie i prędkość maks. na poszczególnych biegach.
Jest możliwe, że to skrzynia od 2.0 ? Czy fizycznie nie możliwe?
Myślę, że można by zarówno most jak i skrzynie po numerach sprawdzić?
#25 OFFLINE
Napisany 17 kwietnia 2011 - 08:52
Serek pisałeś i mechanicznie zrobione myślę tak jak trzeba, nie mniej jednak auto jeździ nie tak jak trzeba.
Jutro może będę u mechanika to zobaczę co wymodził.
Nie chce mi się wierzyć, że to wina elektryki że takie auto zamulone, tzn. kiepskie przyśpieszenie i prędkość maks. na poszczególnych biegach.
Jest możliwe, że to skrzynia od 2.0 ? Czy fizycznie nie możliwe?
Myślę, że można by zarówno most jak i skrzynie po numerach sprawdzić?
tylko ze skrzynia od 2.0 ma takie samo przelozenie jak ta z 3.0 wiec by nie robilo luznicy
most moze byc jedynie krutszy wiec bys mial tylko lepsze przyspieszenie . ale pretkosci byly by nizsze na poszczegolnych biegach.
jakie bledy masz na skrzyni i silniku ??
sprawdz i podeslij jak cos
robilem kilka takich operacji i jeszcze nie mialem takiej sytuacji zeby auto mialo mula po przekadce
#26 OFFLINE
Napisany 04 sierpnia 2011 - 11:22
co gdzie powatowac od instalacji od skrzyni zeby gadała maszyna? rozumiem ze kostka od swiatel wstecznego jest tak samo w automacie i manualu? chodzi o 2 kable zakonczone kostką.
#27 OFFLINE
Napisany 04 sierpnia 2011 - 13:02
pany jak z elektryka po takiej przekladce z automata na manuala? przy pedale hamulca czujnik od stopu. a przy pedale sprzegla to co to za czujnik?(2 piny)
co gdzie powatowac od instalacji od skrzyni zeby gadała maszyna? rozumiem ze kostka od swiatel wstecznego jest tak samo w automacie i manualu? chodzi o 2 kable zakonczone kostką.
oj panie wszystko bylo opisywane co i jak
przy pedale od sprzegla jest czujnik do tempomatu
przy chamulcach nic nie zmieniasz zadnej elektryki.
prad na rozrusznik to pin H i E przy wtyczce selectora
jesli nie chesz miec bladow przelozenia to zmostkuj BCD na tej zamej kostce
wsteczny wez prad z pinow D i F
to chyba tyle
#28 OFFLINE
Napisany 04 sierpnia 2011 - 13:06
Serek oragnij sie z gg bo pisze do ciebie i nic
#29 OFFLINE
Napisany 04 sierpnia 2011 - 15:55
dzieki dzieki. wlasnie znalazlem w innym temacie. jak co to bede pisal
Serek oragnij sie z gg bo pisze do ciebie i nic
problem polega na tym ze niektorzy musza pracowac i nie maja czasu na pogaduchy na gg;)
jak wroce do domu to sie odezwe
#30 OFFLINE
Napisany 06 sierpnia 2011 - 09:56
Pozdro!
Sprawdzone w Kadecie E V6 manual
http://polskajazda.p...el/Kadett/78007
#31 OFFLINE
Napisany 06 sierpnia 2011 - 11:41
Jeszcze jest jedna rzecz. W tej chwili masz słabe autko, bo komp dalej myśli że masz automata. Musisz z kompa pin nr 42 dać do masy. Wtedy komp wie, że na manualu jedzi.
Pozdro!
Sprawdzone w Kadecie E V6 manual
http://polskajazda.p...el/Kadett/78007
robilem pare przekladek i jakos nie widze zadnej ruznicy czy ten pin jest masowany czy nie auta i tak zapie****ja:)
#32 OFFLINE
Napisany 06 sierpnia 2011 - 11:47
bo sie wkurze to cala instalacje przeciagne z kompem od manuala :>
#33 OFFLINE
Napisany 06 sierpnia 2011 - 11:51
#34 OFFLINE
Napisany 06 sierpnia 2011 - 18:59
to jak, wkoncu jest czy nie?
bo sie wkurze to cala instalacje przeciagne z kompem od manuala :>
spokojnie, bez paniki
mozna zrobic tak jak kolega pisal powyzej , ale ja probowalem tego w pierwszym aucie i nie bylo zadnej ruznicy wiec teraz poprostu nie zawrazam sobie glowy tym kabelkiem
jak masz kompa od manuala to go przeloz, wywal wiazke od automatu i po sprawie
No właśnie co za różnica dla kompa czy to ASB czy manual??
komp w automacie jest troche inaczej zaprogramowany miedzy innymi ten w automacie trzyma obroty biegu jalowego nizej niz ten w manualu
#35 OFFLINE
Napisany 13 września 2011 - 15:41
#36 OFFLINE
Napisany 13 września 2011 - 16:49
Witam. Pytanko krótkie odnoście posty agenta Serek Mówisz, żeby wziąć prąd z pinów D i F ... mam to rozumieć w ten sposób, że te kabelki trzeba podłączyć do czujnika w skrzyni ? Czyli, że jak zewrę te 2 kable to powinien świecić WSTECZNY ?
nie jestem agentem
powinien sie SWIECIC:D przy mostkowaniu tych przewodow
#37 OFFLINE
Napisany 13 września 2011 - 17:38
#38 OFFLINE
Napisany 13 września 2011 - 17:53
Phantom - już ogarnięte Fenx miszczu
#39 OFFLINE
Napisany 13 września 2011 - 18:42
czyli przepuscic te 2 kable przez wlacznik przy skrzyni i po temacie, ya?
yo:D
#40 OFFLINE
Napisany 13 września 2011 - 20:55
Czasami mnie to drażni, bo na pół sprzęgła nie mogę kluską ruszyć - a motor nie mały.
Najlepsze jest to, że w Kadecie nie mi9ałem takiego problemu. Może mieć na to wpływ to że silnik jest 2,5 a ECU od 3,0 w mojej klusce ??