Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

bierze olej- wszystko suche nic nie dymi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
246 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 maja 2008 - 06:46

jakby to były pierścienie to by nie dymił?

dymi ale tylko wtedy gdy się przyspiesza na postoju nie zobaczysz bo silnik musi być pod obciążeniem


do mierzenia ciśnienia wykręca się tylko świece

#22 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 maja 2008 - 09:02

Trudno powiedziec czy bedzie dymil. Robie wlasnie auto z podobnym problemem I po rozkreceniu wszystkiego I tak nie wiadomo na 100% jaki byl powod. Co Ci moge powiedziec to, ze rano nie dymil a po przegazowaniu wydmuchiwal tylko troche sadzy I to wszystko. Pod obciazeniem nie bylo widac niebieskiego dymu a palil wiecej jak 1l na 1000km.
Wykrec swiece I zobacz czy wszystkie sa prawie bialego koloru. Musza byc czyste – jezeli jest grubszy nalot to znaczy ze spalany jest olej. Jesli nie jestes pewien to zrob zdjecie.
Rura wydechowa w takim przypadku bedzie miala nagar w srodku. Normalnie rura jest brudna, ale to tylko osad na sciankach. Jezeli pali olej to po drapnieciu srubokretem troche sadzy zejdzie.
W tym aucie ktore robie cisnienie bylo wzorowe, bo jezeli pierscien olejowy jest uszkodzony to olej uszczelni. Cisnieniem wiec nie ma sie co sugerowac, tym bardziej jezeli poszly uszczelniacze (jedna z hipotez I u mnie, bo barany ktore wymienialy chlodnice nie podpiely czujnika wentylatora, a poprzedni wlasciciel, baran tak jezdzil)
To sprawdz na poczatek, reszta jak juz sie uporasz.

#23 OFFLINE   pawel359

pawel359
  • 32 postów
  • Dołączył: 04-03-2008
  • Skąd: fgvr

Napisany 10 czerwca 2008 - 20:26

trochę przerwy było, ale nie miałem na nic czasu już mówię co zauważyłem... po odpaleniu nawet na zimnym nie dymi, ale jak dam mu 5000 obrotów to puszcza dymek siwy (nie czarny ale też nie czysty) przy jeździe normalnej nic się nie dzieje czyściutko, ale jak go wkręce na wysokie obroty to puści dym...przy dużym obciążeniu nawet jak holowałem drugi samochód i pod górkę na normalnych obrotach nic nie dymił...uszczelniacze wystarczy wymienić czy pierścienie też? a może wystarczy dać olej półsyntetyk bo jeżdżę na mobilu 5W50?... z bagnetu nie leci dym...i mam ostatnie pytanie jaki byłby koszt wymiany uszczelniaczy na zaworach jeżeli jest to potrzebne...dziękuję bardzo za każdą odpowiedź

#24 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 czerwca 2008 - 21:17

Szary dym to raczej olej. Sprawdz jeszcze swiece czy sa idealnie czyste.
Jezeli chodzi o uszczelniacze to mozesz je wymienic sam. Potrzebujesz troche wiedzy i kilka kluczy. Jezeli chodzi o mechanika to jezeli znajdziesz takiego ktory zrobi to bez zdejmowania glowicy to pewnie w 100zl sie zmiescisz.
Sam uszczelniacz kosztuje ok 1.5zl x 16sz.
Wymiana pierscieni to w najlepszym przypadku robota z dolu silnika (wiekszosc mechanikow bedzie marudzila, zeby wyjac silnik) i wiaze sie z pierscieniami (120zl), panewkami (70zl) i uszczelkami misek (100-150zl). Jest troche pracy wiec bym sie wstrzymal i najpierw zrobi test cisnienia. Jesli bedzie niskie to wlewasz 10-20ml oleju i sprawdza sie czy skoczylo - jezeli tak to pierscienie. Jezeli nie to glowica. Szczerze raczej wątpię, żeby jedno albo drugie, więc jezeli cisnienie bedzie dobre to uszczelniacze do wymiany.

Sama wymiana oleju (jezeli to uszczelniacze) moze zlagodzic efekty, ale raczej nie cofnie niczego - gumki sa juz stare i struchlale.

#25 OFFLINE   majk233

majk233
  • 220 postów
  • Dołączył: 23-07-2007
  • Skąd: Leszno

Napisany 10 czerwca 2008 - 22:55

mnie cały czas dziwi że nie dymi przy odpalaniu, jakby dymiło to by to potwierdzało uszczelniacze. Na pewno żadnych wycieków nie ma?? Poszukaj dokładnie, mi naprawdę nie chce się wierzyć żeby auto przez uszczelniacze, które nie dymią spalało litr oleju/1000km.

Spróbuj może wymienić olej na jakiś półsyntetyk, generalnie jestem zwolennikiem naprawiania silnika jak jest niesprawny, ale twój żadnych oznak nie wykazuje więc może sama wymiana np na jakiś 10w-40 pomoże - na pewno nie zaszkodzi.

#26 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 czerwca 2008 - 08:04

mnie cały czas dziwi że nie dymi przy odpalaniu, jakby dymiło to by to potwierdzało uszczelniacze. Na pewno żadnych wycieków nie ma?? Poszukaj dokładnie, mi naprawdę nie chce się wierzyć żeby auto przez uszczelniacze, które nie dymią spalało litr oleju/1000km.

Spróbuj może wymienić olej na jakiś półsyntetyk, generalnie jestem zwolennikiem naprawiania silnika jak jest niesprawny, ale twój żadnych oznak nie wykazuje więc może sama wymiana np na jakiś 10w-40 pomoże - na pewno nie zaszkodzi.

Mialem to samo - dymil tylko na postoju przy 4000 obr. Puscil szary dymek i koniec. Spalal jednak 1l oleju. Sa jednak sposoby, zeby to sprawdzic przed rozebraniem:
- swiece - po trasie musza byc czysciutkie, biale, jezeli maja czarny/bialy osad to znaczy, ze pali olej
- emisja spalin - HC o ile pamietam bedzie wysokie. Ogolnie przy paleniu oleju spaliny beda wysoko ponad norme

#27 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 czerwca 2008 - 09:54

Byłem dzisiaj w ASO... po diagnozie powiedzieli, że w tym stanie silnik nie może brać oleju i , że to niemożliwe... ratujcie bo już nie wiem zupełnie gdzie się ten 1litr oleju na 1000km rozchodzi...myślicie, że pomoże zmiana oleju???

Stwierdzili, ze twoj silnik nie moze brac oleju, ale na jakiej podstawie, napisz co sprawdzali !!

Pawel zamiast sie zastanawiac podjedz do porzadnego mechanika.
Niech sprawdzi to cisnienie w cylindrach i spaliny na analizatorze i wtedy daj znac co i jak.

#28 OFFLINE   pawel359

pawel359
  • 32 postów
  • Dołączył: 04-03-2008
  • Skąd: fgvr

Napisany 11 czerwca 2008 - 20:57

ok dzięki za wszystkie odpowiedzi jutro jadę po pracy sprawdzić ciśnienie na cylindrach i spaliny...dam znać co i jak...

#29 OFFLINE   MarcoFox

MarcoFox

    Zbanowany

  • 268 postów
  • Dołączył: 28-06-2007
  • Skąd: Kórnik / Poznań

Napisany 12 czerwca 2008 - 06:41

Ja też tak miałem... brało litr na 1000... Brak wycieków, brak dymienia, jeżdżę na LPG...
Ostatnio wymiana oleju i filtra... i ustało. Normalnie cud, przejechałem 1500km i jak zalałem tak jest, no może minimalnie ubyło jakieś 1/10 litra.
Nie wiem na 100% czym mi wcześniej zalali ome, podobno 15W40 Mobil... więc dolewałem to samo.
Teraz kupiłem orgyinalny oplowski olej 10w40 (45 zł za 5 litrów zresztą :D) wymieniłem filtr i cud miód.
Jeszcze jedna ciekawostka, wcześniej temperatura trzymała na 85 jak w mordę strzelił.
Teraz trzyma na 90...

#30 OFFLINE   pawel359

pawel359
  • 32 postów
  • Dołączył: 04-03-2008
  • Skąd: fgvr

Napisany 12 czerwca 2008 - 15:25

byłem u mechanika (nie wiem czy dobry, ale zawsze mechanik :wink: )...i nie ciekawie :cry: ... jest trochę oleju na świecach, i teraz nie wiem czy to kwestia wycieku czy szykuje się całkowity remont silnika...powiedział, że dobry remont kosztuje 4ooozł a przecież za tą cenę kupię pewnie całą cysternę oleju (jeżeli bym miał tak jeździć) lub kupić 2 używane silniki
(ale tu nie ma pewności jaki będzie)...kompresja wychodzi ogromna ale to przez ten olej co tam jest...doradźcie coś proszę... bo jak narazie najlepszym pomysłem według mnie będzie zmiana chociaż na półsyntetyk GM 10W40

#31 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 czerwca 2008 - 15:33

byłem u mechanika (nie wiem czy dobry, ale zawsze mechanik :wink: )...i nie ciekawie :cry: ... jest trochę oleju na świecach, i teraz nie wiem czy to kwestia wycieku czy szykuje się całkowity remont silnika...powiedział, że dobry remont kosztuje 4ooozł a przecież za tą cenę kupię pewnie całą cysternę oleju (jeżeli bym miał tak jeździć) lub kupić 2 używane silniki
(ale tu nie ma pewności jaki będzie)...kompresja wychodzi ogromna ale to przez ten olej co tam jest...doradźcie coś proszę... bo jak narazie najlepszym pomysłem według mnie będzie zmiana chociaż na półsyntetyk GM 10W40



wymien uszczelka, uszczelnij silikonem i tyle. zaden remont




 


#32 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 czerwca 2008 - 15:34

byłem u mechanika (nie wiem czy dobry, ale zawsze mechanik )...i nie ciekawie ... jest trochę oleju na świecach, i teraz nie wiem czy to kwestia wycieku czy szykuje się całkowity remont silnika...powiedział, że dobry remont kosztuje 4ooozł a przecież za tą cenę kupię pewnie całą cysternę oleju (jeżeli bym miał tak jeździć) lub kupić 2 używane silniki

Wystarczy uszczelnic pokrywe i bedzie spokoj, niepamietam jaki koszt, ale max do 100zł. Pozatym pisales wczesniej, ze silnik jest suchutki a teraz sie okazuje, ze swiece w oleju bo cieknie i w oplu tego nie zauwazyli ?
Juz wiesz czemu ci znika olej.

kompresja wychodzi ogromna ale to przez ten olej co tam jest...doradźcie coś proszę... bo jak narazie najlepszym pomysłem według mnie będzie zmiana chociaż na półsyntetyk GM 10W40

W ten sposob nigdy ci niepomozemy. Kompresja wielka znaczy jaka?? Co ma olej do kompersji ??

#33 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 czerwca 2008 - 15:35

W ten sposob nigdy ci niepomozemy. Kompresja wielka znaczy jaka?? Co ma olej do kompersji ??



ma. jesli pali olej to bedzie sie uszczelnial na pierscieniach przez co moze wzrastac kompresja. 12-15 to jest przedzial normalny dla naszych silnikow,




 


#34 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 czerwca 2008 - 15:37

ma. jesli pali olej to bedzie sie uszczelnial na pierscieniach przez co moze wzrastac kompresja. 12-15 to jest przedzial normalny dla naszych silnikow,

Tego nie wiedzialem.

#35 OFFLINE   majk233

majk233
  • 220 postów
  • Dołączył: 23-07-2007
  • Skąd: Leszno

Napisany 12 czerwca 2008 - 15:38

jest trochę oleju na świecach


po wykręceniu świece są w oleju czy po zdjęciu kabla zapłonowego widać że jest tam olej??
Jeśli po zdjęciu kabla widać olej to uszczelka pokrywy do wymiany.

jeśli świece mokre po wykręceniu to już większy problem. Tą cenę za remont to trochę z kosmosu podał.

Jeśli silnik nie wykazuje żadnych objawów poważnej awarii, nic nie klepie nie stuka, mam moc i równo pracuje to ja bym spróbował zmienić olej na jakiegoś półsyntetyka 10w-40. Spalanie oleju powinno się wtedy zdecydowanie zmniejszyć. Miałem Vectre z silnikiem X20XEV i do tego LPG auto miało przebieg ponad 300tys i nie paliło tyle oleju, więc ja bym najpierw ten olej wymienił.

pozdro

#36 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 czerwca 2008 - 15:54

Robilem ostatnio remont auto ktore palilo olej na trzecim cylindrze. Cisnienie bylo wysokie na wszystkich cylindrach. Taka ilosc nie wplywa na takie uszczelnienie pierscieni. Wg mnie uszczelniacze sa do wymiany, jednak tego nie sprawdzisz nawet rozbierajac silnik.
Ja bym sprobowal zaczac od zmiany oleju, potem uszczelniacze – lepiej wydac 200-300 niz 4000.
Podpowiem jeszcze tak: jezeli jest olej na swiecach to moga byc uszczelnienia ssania. Jezeli odkrecisz kolektor I zobaczysz tam resztki oleju I troche “majonezu” to stawiam na uszczelniacze.
BTW – jakie miales cisnienie?

#37 OFFLINE   pawel359

pawel359
  • 32 postów
  • Dołączył: 04-03-2008
  • Skąd: fgvr

Napisany 12 czerwca 2008 - 16:12

powiem Wam tak w gniazdach był olej wiec gościu sprawdził na jednym cylindrze ciśnienie i mu skali zabrakło bo ten olej go uszczelnił...i powiedział że sprawdzanie nie ma sensu remont nieunikniony... :bad:

#38 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 czerwca 2008 - 16:20

Zaraz, zaraz – olej w gniazdach swiec jest od cieknacej pokrywy I to nie ma NIC wspolnego z uszkodzeniem silnika. Pokrywa rozrzadu cieknie I olej zalega w gniazdach swiec (omawiane tutaj setki razy). Po odkreceniu olej splynal do cylindra I stad takie wskazanie (normalne zjawisko).
Mechanik powinien odpalic wtedy auto, zeby przepalilo olej z cylindrow I sprawdzic cisnienie ponownie.
Zreszta – piszesz, ze olej nie wycieka, a masz swiece nim zalane!! Tu wlasnie jest Twoj olej – w samych gniazdach jest kilkaset ml, potem to sie przelewa I wyplywa z tylu silnika na skrzynie, sciekajac na laczeniu silnika I skrzyni….Ech kolego...

#39 OFFLINE   majk233

majk233
  • 220 postów
  • Dołączył: 23-07-2007
  • Skąd: Leszno

Napisany 12 czerwca 2008 - 16:22

Chyba nas do końca nie rozumiesz. Olej widziałeś po wykręceniu świecy czy w momencie zdjęcia kabla zapłonowego świeca zalana była olejem.

powiem Wam tak w gniazdach był olej


Jeśli jesteś dokładnie świadomy tego co piszesz to masz tylko uszczelkę pod pokrywą zaworów do wymian - a to żaden remont, cena tak jak koledzy wcześniej pisali 100-150zł

#40 OFFLINE   pawel359

pawel359
  • 32 postów
  • Dołączył: 04-03-2008
  • Skąd: fgvr

Napisany 12 czerwca 2008 - 18:21

Panowie bo zaraz wrzucę fotkę karty z ASO gdzie napisali mi że wycieków nie ma żadnych ble ble ble...sam nie wiem jak to sprawdzali... a co do reszty to muszę się dokładnie przyglądnąć czy to góra świecy jest mokra czy cała...najgorsze jest to że wyglądało mi na to że cały gwint był mokry...Panowie prawda jest taka, że każdy jak coś się dzieje to od razu wymieniałby wszystko na nowe...mam nadzieję, że macie świadomość że nie każdy musi się na wszystkim znać wystarczy żeby każdy był dobry w swojej dziedzinie, lub po prostu był człowiekiem i powiedział, że się nie zna i proszę jechać do innego mechanika...bo ten mechanik np sprawdzał to z fajką w zębach, a popiół leciał na wszystko więc zamiast patrzeć na świece patrzyłem tylko kiedy zpetuje mi na masce (dobrze że była otwarta :wink:). a gdyby to był typowy wyciek na świece to chyba by nie dymił przy wysokich obrotach? nie jest to może jakiś straszny dym, ale jednak...i pojawia się tylko przy wysokich obrotach na niskich nawet przy ogromnym obciążeniu (hol innego samochodu) ani grama oleju przy odpalaniu też nic