Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Most czy skrzynia?? Pomocy!!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
43 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 lutego 2008 - 00:10

Plastik (podszybie) - najpierw odkręcasz wszystkie śruby które widzisz, są chyba dwie lub trzy. Potem wyjmujesz całą uszczelkę gumowa między plastikiem a silnikiem (tą którą dociska maska)
Potem podnosisz uszczelkę szyby przedniej na dole w miejscu gdzie ten plastik pod nią wchodzi. Są tam plastikowe zatrzaski które trzeba obrocić delikatnie (bo pękają) i wyciągnąć. Sprawdzaj dokładnie bo jest chyba z 8 czy 10 żeby o którejś nie zapomnieć.
Potem podnosisz grzybki na ramieniu wycieraczek (na samym wyjściu ramienia). Pod nimi jest nakrętka. Odkręcasz i jak chcesz to WD40, a jak nie to podnosisz wycieraczkę (zamknij maskę tym razem ;) ) i ruszasz góra- doł, aż wyskoczy. Uważaj bo tam zostaje podkładka która potrafi uciec.
No i delikatnie podnosisz całość i po bólu.

Opis pomocny?
Niestety nie wiem jak odpowietrzyć sprzęgło więc tu już nie pomogę.

#22 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 lutego 2008 - 08:06

Wszystko co robię to robie dokładnie.

I to się chwali.
A może w niedzielę omka sprawi ci prezent i już nie będzie ci kłód pod nogi rzucała.







 


#23 OFFLINE   Muraś

Muraś
  • 175 postów
  • Dołączył: 07-01-2007
  • Skąd: Przeździecko Grzymki

Napisany 08 lutego 2008 - 11:51

Opis pomocny?
Niestety nie wiem jak odpowietrzyć sprzęgło więc tu już nie pomogę.


Dzieki Marcin
Opis pomocny

Dodatkowo dodam, że w książce "Sam Naprawiam" jest napisane że odpinając przewód idący od zbiorniczka z płynem hamulcowym do skrzyni w serwisie opla nakecaja korek bez odpowietrznika aby nie uciekł płyn. W domowym zaciszu ksiązka zaleca aby podstawic pojemnik aby płyn nie uciekł.

Problem jest tego typu, że ja oppięłem ten przewód i nic nie robiłem, znaczy nie ratowałem płynu bo nic nie sciekało.
Może to jest przyczyna zapowietrzenia że jakis napruch dostał cie tam gdzies przy serwie.
Była kiedyś Omega 2.0 16V Sport, jest teraz to samo, ale CD

Sprzedam części ze swojej 2.0 16V 509611620 lub 886630520

#24 OFFLINE   daro197203

daro197203
  • 98 postów
  • Dołączył: 17-05-2007
  • Skąd: Pułtusk
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 lutego 2008 - 19:12

Słuchaj mi ostatnio padł wysprzęglik i pedał wpadał w podłogę. A mój zaufany mechanior
powiedział, że go w serwisie przestrzegali żeby nie prubować z odpowietrzać bo mogą być problemy.
Ale u mnie w klusce był mus bo przez wysprzęglik płyn uciekł. Więc wpadliśmy na patęt żeby zrobić to od d*py strony tak się odpowietrza autobusy. Wciskaliśmy płyn przez odpowietrznik strzykawką, oczywiście po dopasowaniu rurki by pasowała na ten cycek.
Odkręcając i zakecając odpowietrznik gdy kończył się plyn w strzykawce.
Cisneliśmy go dotąt, aż zaczeło przybywać płynu w zbiorniczku. I udało się.
Teraz jest git. Spróbuj tak i życzę powodzenia.

#25 OFFLINE   Muraś

Muraś
  • 175 postów
  • Dołączył: 07-01-2007
  • Skąd: Przeździecko Grzymki

Napisany 09 lutego 2008 - 21:30

Dzieki stary, ale juz wczoraj sam do tego doszłem jak robić, aby sie nie narobic.
Niestety ja sie narobiłem.
W nerwch wyjełem po raz kolejny skrzynie, rozebrałem caluski układ sprzegła i ... doszłem jak to działa.

Otóż w 2.0 16V (nie wiem jak w innych silnikach) pompka sprzegła pobiera płyn z samej góry zbiorniczka i jego tylnej cześci. Mój problem polegał na tym, iż auto nie stoi na kanale tylko na zwykłym betonie na kobyłkach i uwaga przód jest nizej jak tył. Pompując sprzegłem nie ssało wogóle płynu. Ale przy rozebranym całym układzie dopiero do tego doszłem.
Tak więc zalałem płyn na maxa przy wykreconym korku i podsadziłem kombinerki w jego przedniej części, aby go wypoziomować i zaczęłem odpowietrzac. Ubyło troszke plynu i dopiero wkręciłem korek, aby pływak wyparł pozostałą ciecz. Łącznie 4 pompowania pedałem sprzęgła, ale za to efekt zadowalający :mrgreen:
Była kiedyś Omega 2.0 16V Sport, jest teraz to samo, ale CD

Sprzedam części ze swojej 2.0 16V 509611620 lub 886630520

#26 OFFLINE   sebekopel

sebekopel
  • 419 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: UK,Lubelyszyczyzyna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lutego 2008 - 22:02

kiedy planujesz powrót do żywych z Omegą wkońcu?? :grin: jak prace przebiegają?

 


#27 OFFLINE   Muraś

Muraś
  • 175 postów
  • Dołączył: 07-01-2007
  • Skąd: Przeździecko Grzymki

Napisany 11 lutego 2008 - 23:55

Właśnie skończyłem................. wyjmować półoskę... ze swojego starego mostu. Przez 6 godzin wyciągałem jedną. Musiałem rozpołowić most flexem bo nie szło jej normalnie wyjąc. Tryby tak sie w środku rozsypały, że zaplechowało półośki tak, że musiałem nacinac tryby aby ją wyjąć. Jedna jest już gotowa znaczy zafazowana kątówką. Jutro ja dopracuję i wyciągne drugą i heja do przodu. Bym robił do rana, ale... Instalacja elektryczna w garażu poszła. Wszystko jakby na złość. Cos mi sie z tym remontem nie powodzi. Garaż już zamykałem jedynie świecąc swiatłami samochodu i wstecznym. I wkurzony przylazłem ubrudzony jak diabeł i se pomyślałem, że poklikam. A co mi tam jakos nerwy muszę rozładować. :smile:
Była kiedyś Omega 2.0 16V Sport, jest teraz to samo, ale CD

Sprzedam części ze swojej 2.0 16V 509611620 lub 886630520

#28 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 lutego 2008 - 11:53

Przykleje sie do tematu: Cieknie mi uszczelnienie mostu w miejscu gdzie wchodzi wal. Jak mozna to rozebrac, zeby wymienic?
Jak bez ciecia flexem ;) wyjac polosie zeby tam tez wymienic uszczelnienie (poci sie, ale nie cieknie, wiec jesli jest duzo roboty to wole uzupelniach olej)

#29 OFFLINE   Muraś

Muraś
  • 175 postów
  • Dołączył: 07-01-2007
  • Skąd: Przeździecko Grzymki

Napisany 12 lutego 2008 - 16:37

Tam gdzie wchodzi wał odkręcasz kluczem nasadowym 30 srube i za pomocą sciągasza ściagasz ten trójnik na którym jest te gumowe sprzęgło.
Półosie wyciagasz najzwyklejszą łapką. Wsadzasz między most a miseczkę półosi, pociagasz i poszło. Jak wyjmiesz masz tam taki wielki seger a za nim zimmering, a za zimmeringiem łożysko.
Była kiedyś Omega 2.0 16V Sport, jest teraz to samo, ale CD

Sprzedam części ze swojej 2.0 16V 509611620 lub 886630520

#30 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 lutego 2008 - 09:15

A czy mozna samo uszczelnienie wymienic bez rozbierania mostu? Jak rozumiem, najpierw trzeba zdjac lacznik miedzy walem a mostem. Jak wyjmiesz polosic? Czy nie trzeba ich odczepic gdzies przy kole zeby wyjac z mostu?
Czy nie ma mozliwosci zdjecia jedynie lacznika i wymiany uszczelnienia od zewnatrz?
Jaki olej wlewales do mostu? Wiem, ze GM najlepszy, ale nie mam czasu, zeby go kupic.

#31 OFFLINE   pycorek

pycorek
  • 7 postów
  • Dołączył: 13-03-2008
  • Skąd: krzyżowice

Napisany 27 marca 2008 - 14:42

panowie a ja mam drugą omesie pierwsza była A a teraz mam kombiaczka B i zaczyna mi buczec wał tak jak w tej starej omesi i tu mam problem bo jeden mechanik mówi nalac olej do mostu a drugi ze tego sie nie robi tylko wymienic cały wał .co tu robic ? pomocy dla mojej omesi

#32 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 marca 2008 - 14:46

zaczyna mi buczec wał tak jak w tej starej omesi

to zmień podpore wału razem z łożyskiem

#33 OFFLINE   pycorek

pycorek
  • 7 postów
  • Dołączył: 13-03-2008
  • Skąd: krzyżowice

Napisany 27 marca 2008 - 14:48

a jak to kosztyke

#34 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 marca 2008 - 14:59

dobra podpora to koszt ok 100 zł a super dobra cos koło 170 zł wymiana z kanału bez problemowa w 1 godzine można sie wyrobić






Ps jeśli buczenie ustaje podczas pokonywania zakrętu to masz problem z łozyskami w piastach tylnych jeśli buczy - głuchy dudniący dźwięk to oznacza podporę a jeśli wyje to wtedy łożysko w moście ale na kanale można to odróżnić bez problemu...

#35 OFFLINE   pycorek

pycorek
  • 7 postów
  • Dołączył: 13-03-2008
  • Skąd: krzyżowice

Napisany 27 marca 2008 - 15:09

czy to jest nagła sprawa cay można z tym jeszcze pojezdzic

#36 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 marca 2008 - 15:12

zy to jest nagła sprawa cay można z tym jeszcze pojezdzic

raczej lepiej to zmienić w pierszej wolnej chwili bo może wywalić metalowo gumowe łączniki wału - ja z tym jeżdżę 2 miesiąc ale łączniki juz kupiłem. Na forum jest porada jak to zrobić.

#37 OFFLINE   pycorek

pycorek
  • 7 postów
  • Dołączył: 13-03-2008
  • Skąd: krzyżowice

Napisany 27 marca 2008 - 15:20

serdeczne dzieki za rady narazie korzystam z netu w pracy ale niedługo bede miał net w domu wiec bede czestym gościem

#38 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 marca 2008 - 22:28

..żeby nie zakładac nowego tematu, to podłączę się do tego.
Ostanio gdy wkońcu opuściłem granice miasta i wyruszyłem w trasę, gdy przekroczyłem 130km/h-140km/h zaczęło coś lekko wibrowac i hmmm... "buczec", dźwięk było ciężko zlokalizowac, ale chyba wydobywał się z okolic skrzyni biegów, albo mostu z tyłu. Żeby sprawdzic na wstępie, czy to nie silnik, skrzynia, koło dwumasowe itp. rozpędziłem jeszcze bardziej auto i wrzuciłem na bieg jałowy, ale wibracje dalej nie ustawały. Wydaje mi się, że to też nie opony - są nowe 2 miesiące temu kupione założone, wywarzone i nie wyząbkowane, felgi proste. Dodam, że most delikatnie się poci. Powiedzcie mi jeszcze po co się wyważa wał i kiedy należy to zrobic? :idea:

#39 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 marca 2008 - 22:41

Powiedzcie mi jeszcze po co się wyważa wał i kiedy należy to zrobic? :idea:

wał trzeba wyważyć po nieumiejętnie (niezaznaczenie miejsca łączenia obu części) przeprowadzonej wymianie podpory (zużyta podpora powoduje wibracje) żeby nie powodował wibracji, sprawdź podporę

#40 OFFLINE   kriskros2005

kriskros2005
  • 2 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: Mikstat

Napisany 05 kwietnia 2008 - 10:14

Widze że kolega zna sie na omciach :) omege b mv6 3,0 w automacie mam już trzy lata.. super bryka można nazwac limuzyna hehe przejde do sprawy.. mam problem od niedawna z skrzynia biegów a mianowicie przy przełanczaniu sie na drugi bieg zauwazam drobne drgania szczególnie wyczówalne jest to przy szybszym ruszaniu co moze byc temu winne? dodam pokazał mi sie raz bład na skrzyni właczył sie wtedy tryb awaryjny ale jak zgasiłem i odpaliłem wszystko powróciło do stanu normalnego od tego czasu odczówam czestsze drgania tylko przy przełanczaniu na drugi bieg oczywiscie jadac D....:)) nie dawno wymieniłem jedna wazna rzecz przy skrzyni nazwe to pozycjonerem skrzyni tak to chyba sie nazywa..może to zaszkodziło mojej skrzynce sam nie wiem.. może Ty lub ktos inny mi podpowie co z tym robić ps. aa oleju nie zmieniałem nigdy a przejechałem z jakies 45 tysiecy moze olej hmmmm... pozdrawiam./.i z góry dzieki.. kris..