Most czy skrzynia?? Pomocy!!!
#21 OFFLINE
Napisany 08 lutego 2008 - 00:10
Potem podnosisz uszczelkę szyby przedniej na dole w miejscu gdzie ten plastik pod nią wchodzi. Są tam plastikowe zatrzaski które trzeba obrocić delikatnie (bo pękają) i wyciągnąć. Sprawdzaj dokładnie bo jest chyba z 8 czy 10 żeby o którejś nie zapomnieć.
Potem podnosisz grzybki na ramieniu wycieraczek (na samym wyjściu ramienia). Pod nimi jest nakrętka. Odkręcasz i jak chcesz to WD40, a jak nie to podnosisz wycieraczkę (zamknij maskę tym razem ) i ruszasz góra- doł, aż wyskoczy. Uważaj bo tam zostaje podkładka która potrafi uciec.
No i delikatnie podnosisz całość i po bólu.
Opis pomocny?
Niestety nie wiem jak odpowietrzyć sprzęgło więc tu już nie pomogę.
#22 OFFLINE
Napisany 08 lutego 2008 - 08:06
I to się chwali.Wszystko co robię to robie dokładnie.
A może w niedzielę omka sprawi ci prezent i już nie będzie ci kłód pod nogi rzucała.
#23 OFFLINE
Napisany 08 lutego 2008 - 11:51
Opis pomocny?
Niestety nie wiem jak odpowietrzyć sprzęgło więc tu już nie pomogę.
Dzieki Marcin
Opis pomocny
Dodatkowo dodam, że w książce "Sam Naprawiam" jest napisane że odpinając przewód idący od zbiorniczka z płynem hamulcowym do skrzyni w serwisie opla nakecaja korek bez odpowietrznika aby nie uciekł płyn. W domowym zaciszu ksiązka zaleca aby podstawic pojemnik aby płyn nie uciekł.
Problem jest tego typu, że ja oppięłem ten przewód i nic nie robiłem, znaczy nie ratowałem płynu bo nic nie sciekało.
Może to jest przyczyna zapowietrzenia że jakis napruch dostał cie tam gdzies przy serwie.
Sprzedam części ze swojej 2.0 16V 509611620 lub 886630520
#24 OFFLINE
Napisany 09 lutego 2008 - 19:12
powiedział, że go w serwisie przestrzegali żeby nie prubować z odpowietrzać bo mogą być problemy.
Ale u mnie w klusce był mus bo przez wysprzęglik płyn uciekł. Więc wpadliśmy na patęt żeby zrobić to od d*py strony tak się odpowietrza autobusy. Wciskaliśmy płyn przez odpowietrznik strzykawką, oczywiście po dopasowaniu rurki by pasowała na ten cycek.
Odkręcając i zakecając odpowietrznik gdy kończył się plyn w strzykawce.
Cisneliśmy go dotąt, aż zaczeło przybywać płynu w zbiorniczku. I udało się.
Teraz jest git. Spróbuj tak i życzę powodzenia.
#25 OFFLINE
Napisany 09 lutego 2008 - 21:30
Niestety ja sie narobiłem.
W nerwch wyjełem po raz kolejny skrzynie, rozebrałem caluski układ sprzegła i ... doszłem jak to działa.
Otóż w 2.0 16V (nie wiem jak w innych silnikach) pompka sprzegła pobiera płyn z samej góry zbiorniczka i jego tylnej cześci. Mój problem polegał na tym, iż auto nie stoi na kanale tylko na zwykłym betonie na kobyłkach i uwaga przód jest nizej jak tył. Pompując sprzegłem nie ssało wogóle płynu. Ale przy rozebranym całym układzie dopiero do tego doszłem.
Tak więc zalałem płyn na maxa przy wykreconym korku i podsadziłem kombinerki w jego przedniej części, aby go wypoziomować i zaczęłem odpowietrzac. Ubyło troszke plynu i dopiero wkręciłem korek, aby pływak wyparł pozostałą ciecz. Łącznie 4 pompowania pedałem sprzęgła, ale za to efekt zadowalający :mrgreen:
Sprzedam części ze swojej 2.0 16V 509611620 lub 886630520
#26 OFFLINE
Napisany 11 lutego 2008 - 22:02
#27 OFFLINE
Napisany 11 lutego 2008 - 23:55
Sprzedam części ze swojej 2.0 16V 509611620 lub 886630520
#28 OFFLINE
Napisany 12 lutego 2008 - 11:53
Jak bez ciecia flexem wyjac polosie zeby tam tez wymienic uszczelnienie (poci sie, ale nie cieknie, wiec jesli jest duzo roboty to wole uzupelniach olej)
#29 OFFLINE
Napisany 12 lutego 2008 - 16:37
Półosie wyciagasz najzwyklejszą łapką. Wsadzasz między most a miseczkę półosi, pociagasz i poszło. Jak wyjmiesz masz tam taki wielki seger a za nim zimmering, a za zimmeringiem łożysko.
Sprzedam części ze swojej 2.0 16V 509611620 lub 886630520
#30 OFFLINE
Napisany 25 lutego 2008 - 09:15
Czy nie ma mozliwosci zdjecia jedynie lacznika i wymiany uszczelnienia od zewnatrz?
Jaki olej wlewales do mostu? Wiem, ze GM najlepszy, ale nie mam czasu, zeby go kupic.
#31 OFFLINE
Napisany 27 marca 2008 - 14:42
#32 OFFLINE
Napisany 27 marca 2008 - 14:46
to zmień podpore wału razem z łożyskiemzaczyna mi buczec wał tak jak w tej starej omesi
#33 OFFLINE
#34 OFFLINE
Napisany 27 marca 2008 - 14:59
Ps jeśli buczenie ustaje podczas pokonywania zakrętu to masz problem z łozyskami w piastach tylnych jeśli buczy - głuchy dudniący dźwięk to oznacza podporę a jeśli wyje to wtedy łożysko w moście ale na kanale można to odróżnić bez problemu...
#35 OFFLINE
Napisany 27 marca 2008 - 15:09
#36 OFFLINE
Napisany 27 marca 2008 - 15:12
raczej lepiej to zmienić w pierszej wolnej chwili bo może wywalić metalowo gumowe łączniki wału - ja z tym jeżdżę 2 miesiąc ale łączniki juz kupiłem. Na forum jest porada jak to zrobić.zy to jest nagła sprawa cay można z tym jeszcze pojezdzic
#37 OFFLINE
Napisany 27 marca 2008 - 15:20
#38 OFFLINE
Napisany 27 marca 2008 - 22:28
Ostanio gdy wkońcu opuściłem granice miasta i wyruszyłem w trasę, gdy przekroczyłem 130km/h-140km/h zaczęło coś lekko wibrowac i hmmm... "buczec", dźwięk było ciężko zlokalizowac, ale chyba wydobywał się z okolic skrzyni biegów, albo mostu z tyłu. Żeby sprawdzic na wstępie, czy to nie silnik, skrzynia, koło dwumasowe itp. rozpędziłem jeszcze bardziej auto i wrzuciłem na bieg jałowy, ale wibracje dalej nie ustawały. Wydaje mi się, że to też nie opony - są nowe 2 miesiące temu kupione założone, wywarzone i nie wyząbkowane, felgi proste. Dodam, że most delikatnie się poci. Powiedzcie mi jeszcze po co się wyważa wał i kiedy należy to zrobic? :idea:
#39 OFFLINE
Napisany 27 marca 2008 - 22:41
wał trzeba wyważyć po nieumiejętnie (niezaznaczenie miejsca łączenia obu części) przeprowadzonej wymianie podpory (zużyta podpora powoduje wibracje) żeby nie powodował wibracji, sprawdź podporęPowiedzcie mi jeszcze po co się wyważa wał i kiedy należy to zrobic? :idea:
#40 OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2008 - 10:14