Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

MANTZEL


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
2306 odpowiedzi na ten temat

#461 OFFLINE   gorum

gorum
  • 295 postów
  • Dołączył: 25-01-2009

Napisany 29 lipca 2009 - 17:38

czyli co wywalic od przodu scianke całkowicie, podwyzszyc izolacje, zaizolowac rure która idzie płyn chłodniczy i wsio ? bo od góry i tak by puchy nie zamknal nie ma szans :)

#462 OFFLINE   Qiub

Qiub
  • 94 postów
  • Dołączył: 17-05-2009
  • Skąd: Piaseczno

Napisany 29 lipca 2009 - 20:34

Sprzedam puchę na pająki. Jak ktoś chętny to na priv. lub kom
Pucha nowa. Zmieniły mi się trochę plany i musze sprzedać.

#463 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 29 lipca 2009 - 20:40

widze ze juz kilkanascie osob ma zamontowane puchy na pajaki w swoich V6, sam sie na tym caly czas zastanawiam :confused:
tylko ze nadal brak konkretnych dany z **hamowni*** jak to faktycznie dziala w praktyce nie tylko z odczuc kierowcy.

#464 OFFLINE   ancek

ancek
  • 129 postów
  • Dołączył: 26-12-2007
  • Skąd: FG/Gorzów/Zielona Góra
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 lipca 2009 - 21:35

danych z hamowni nie mam , ale z tego co widzialem po startach na 400m to:
-na seryjnym dolocie strasznie meczylem sie z alfa romeo 155 (150koni) i wygralem o dlugosc blotnika
- z pucha robie ta sama alfe o poltora dlugosci omegi

#465 OFFLINE   Michal___

Michal___
  • 53 postów
  • Dołączył: 19-04-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 29 lipca 2009 - 23:09

A oto moja pucha:

Dodany obrazek

Wszystkie wymiary oryginalne, tylko zmieniony układ rurek. Pasuje jak ulał i spełnia swoją funkcję:cool:
Pozdrawiam Michal___

#466 OFFLINE   tomek mv6

tomek mv6
  • 204 postów
  • Dołączył: 05-05-2009

Napisany 30 lipca 2009 - 01:16

super to wyglada.sam te cudo wystrugales?czy moze ktos sie trudni wykonywaniem puszek w tych wymiarach?

#467 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 lipca 2009 - 01:51

tylko ze nadal brak konkretnych dany z **hamowni*** jak to faktycznie dziala w praktyce nie tylko z odczuc kierowcy.

no ja to kiedys hamowalem, 225KM wyszlo, z tym, ze do tego jeszcze glowice planowane pod same zawory i wyciete tlumiki srodkowe...

Dodany obrazek

w ciagu okolo miesiaca bede jeszcze raz na hamowni, bo zamiast katów rowniez pojawia sie tlumiki przelotowe...


 


#468 OFFLINE   Michal___

Michal___
  • 53 postów
  • Dołączył: 19-04-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 30 lipca 2009 - 07:42

super to wyglada.sam te cudo wystrugales?czy moze ktos sie trudni wykonywaniem puszek w tych wymiarach?


Pomysł był mój, a wykonawca tutaj:
http://allegro.pl/it...opel_omega.html
To jest akurat pod krótki kolektor, jakby ktoś chciał pod długi to trzeba zamówić.
Pozdrawiam Michal___

#469 OFFLINE   bruniak

bruniak

    Zbanowany

  • 163 postów
  • Dołączył: 16-12-2007
  • Skąd: bstok

Napisany 30 lipca 2009 - 09:58

Wszystkie wymiary oryginalne, tylko zmieniony układ rurek. Pasuje jak ulał i spełnia swoją funkcję


no nie wiem bez izolacji łapie ciepło jak sku...... :)

#470 OFFLINE   Michal___

Michal___
  • 53 postów
  • Dołączył: 19-04-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 30 lipca 2009 - 10:15

no nie wiem bez izolacji łapie ciepło jak sku...... :)


A na oryginalnym dolocie nie łapie ciepła?
Nie dajcie się zwariować:D Oryginalny dolot ma dużo większą powierzchnię i nagrzewa się bardzo podobnie.
Pozdrawiam Michal___

#471 OFFLINE   tomek mv6

tomek mv6
  • 204 postów
  • Dołączył: 05-05-2009

Napisany 30 lipca 2009 - 11:13

o, no wlasnie pucha ma niby dac 14 konikow i jakis tam lepszy momet obr. i to baz jakiegos tam opatulania jej wynalazkami...no to z tymi matami do silnikow lotniczych powinno byc jeszcze wiecej mocy jesli sie nie grzeje.ale jak dla mnie pby sie przydalo zeby to tez jakos wygladalo

#472 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 lipca 2009 - 11:20

Nie dajcie się zwariować Oryginalny dolot ma dużo większą powierzchnię i nagrzewa się bardzo podobnie.

lol, ale oryginal jest w wiekszosci z tworzywa, ktore jest o niebo lepszym izolatorem termicznym... porownaj sobie przewodnosc cieplna np stali i jakiegos plastiku


 


#473 OFFLINE   Michal___

Michal___
  • 53 postów
  • Dołączył: 19-04-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 30 lipca 2009 - 11:43

lol, ale oryginal jest w wiekszosci z tworzywa, ktore jest o niebo lepszym izolatorem termicznym... porownaj sobie przewodnosc cieplna np stali i jakiegos plastiku


Ważna jest temperatura powietrza które zasysa silnik dlatego czujnik jest zaraz za filtrem, przy takiej ilości metrów sześciennych jakie silnik zasysa nie zdąży zbytnio ogrzać tego powietrza. Zobacz jaka jest temperatura górnego kolektora który jest z alui cholernie się nagrzewa.
Pozdrawiam Michal___

#474 OFFLINE   tomek mv6

tomek mv6
  • 204 postów
  • Dołączył: 05-05-2009

Napisany 30 lipca 2009 - 12:50

niby ma sens to co piszesz,ale no to z kad tyle osob jest przekonanych ze jak owina puche to jest lepiej

#475 OFFLINE   Michal___

Michal___
  • 53 postów
  • Dołączył: 19-04-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 30 lipca 2009 - 13:05

niby ma sens to co piszesz,ale no to z kad tyle osob jest przekonanych ze jak owina puche to jest lepiej


Wydaje mi się, że sytuacja jest taka sama jak w przypadku magnetyzerów. Jedni twierdzą, że ich d00po hamownia coś wykrywa, a inni twierdzą, że zupełnie nic nie dają ale też nie szkodzą... Ja na pewno nie będę się bawił w oklejanie karimatą, jest gorąco a auto ładnie ciągnie.
Pozdrawiam Michal___

#476 OFFLINE   tomek mv6

tomek mv6
  • 204 postów
  • Dołączył: 05-05-2009

Napisany 30 lipca 2009 - 13:27

ciekawe jak sie ma ta twoja puszka do orginalu jesli chodzi o moc??bo juz widialem kilka o roznych malych modifikacjach

#477 OFFLINE   Michal___

Michal___
  • 53 postów
  • Dołączył: 19-04-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 30 lipca 2009 - 13:38

ciekawe jak sie ma ta twoja puszka do orginalu jesli chodzi o moc??bo juz widialem kilka o roznych malych modifikacjach


Różni się tylko umiejscowieniem rurek do kolektora, są po prostu na innej ściance puszki i trochę przesunięte do krawędzi. Ot cała różnica.

Aha i jeszcze rurka do krokowca jest skierowana w inną stronę.
Pozdrawiam Michal___

#478 OFFLINE   tomek mv6

tomek mv6
  • 204 postów
  • Dołączył: 05-05-2009

Napisany 30 lipca 2009 - 14:05

mam na mysli czy ta twoja puszka po tych zmianach moze nie da tyle mocy co orginal??

#479 OFFLINE   Michal___

Michal___
  • 53 postów
  • Dołączył: 19-04-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 30 lipca 2009 - 14:18

mam na mysli czy ta twoja puszka po tych zmianach moze nie da tyle mocy co orginal??


Pojemność i kształt są takie same, w środku pusto, myślę że da radę.
Pozdrawiam Michal___

#480 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 lipca 2009 - 16:44

Ważna jest temperatura powietrza które zasysa silnik dlatego czujnik jest zaraz za filtrem

izolacja puchy to jedno, a izolacja miejsca zasysania powietrza to drugie... u mnie po odizolowaniu jednego i drugiego zupelnie inny samochod...

takiej ilości metrów sześciennych jakie silnik zasysa nie zdąży zbytnio ogrzać tego powietrza. Zo

nie zgodze sie z ta teoria - przed izolacja - lato 30'C na dworze, staje na swiatlach, IAT potrafi pokazac do 70'C ! Zielone - daje gazu, a tu buczenie i muł... Po odizolowaniu stozka juz bylo lepiej, ale po izolacji puchy jest naprawdę jeszcze lepiej... Moge dodac, ze zdemontowalem tez na lato podloge spod silnika

Pojemność i kształt są takie same, w środku pusto, myślę że da radę.

tez mysle, ze bedzie dawac rade