Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

MANTZEL


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
2306 odpowiedzi na ten temat

#261 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 marca 2009 - 19:36

Sitas ma rację dla pewności można oklejić na trzy warstwy 50X300cm kostuje chyba ze 30zł

albo jakimś styropianem obłożyć albo tą pianką pod panele (dla bardziej wymagających wełna mineralna :D ) i folią aluminiową obwinąć powinno wystarczyć...



http://www.allegro.p...ekochlonna.html

to może zdać egzamin...

#262 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 marca 2009 - 22:00

..Wyp@%$@#%l ten stozek i wkładaj serie z wkładką.. Stożek to syff!!


Pozwole sobie wkleić, krótki post człowieka, który w PL zrobil 500 konnego lotusa elise na silniku Hondy ( jego/ich strona ---> http://ecu-performance.com.pl/ nizej fotki lotusa):

"Dolot, wiadomo ze stożek czy stożek na rurze zawsze daje moc, dlatego my procz testu na hamowni chcemy sprawdzic jego odpornosc na temperature. Srednio co wzrost temperetury w dolocie o 5`C towarzyszy spadek mocy maksymalnej o ok. 2-5km, w zaleznosci od warunkow,auta itp.
CO za tym idzie , dolot wypada dobrze na hamowni, gdzie jest przewiewnie, maska jest otwarta , a my robimy pare pomiarow.... zupelnie inne warunki spotykaja nas na drodze. Nawet chwila postoj, (aby ustawic sie z kims na kreske ) powoduje ze filtr znajdujacy sie w komorze silnika podnosci tempereture powietrza o ok. 10-15stopni, a w lato moze to byc 20-30stopni. Bardzo wazna sprawa jest takze efektywnosc dolotu jesli chodzi o schladzanie nagrzanego powietrza. tzn. ile czasu potrzebujemy aby po postuja i nagrzania powietrza w dolocie np. do 40`C moc schlodzic powietrze do 15`C. Jedne doloty potrzebuja na to ok. 180sekund inne tylko 60sekund. Wiadomo ze najszybciej zrobi to dolot ktory ma jak najlepszy dostep do zimnego powietrza, a takze ktory jest dosc nisko, wiadomo ze cieple powietrze idzie do gory... Te wlasciwosci wywoluja wnostwo kontrowersji w USA i na swiecie na temat sensownosci testowania dolotu na hamowni... niema naturalnego przeplywu powietrza,i po drugie dolotowi dostarczamy powietrze tak zimne,jak nigdy pozniej... I NIKT NIE ZWRACA uwagi ze potem taki filtr zalozone na rurke np. typu homemade (lub jakis markowy w stylu short) ktory na hamowni dal +8KM, na drodze okazuje sie gorszy od seryjnej puszki ktora stanowi znacznie lepsza izolacje termiczna... jeden wlasciciel CTR-a mogl sie juz o tym przekonac, iz mimo dolotu prawie wyprzedzil go seryjny CTR...) a mial wiecej KM, ale tylko na hamowni :wink: "

Osobiscie tez mam stozek ale jedyne do czego sie nadaje to do dzwieku ;)

#263 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 marca 2009 - 23:49

Osobiscie tez mam stozek ale jedyne do czego sie nadaje to do dzwieku

tak, dzwiek tez jest pewnym atutem...

jednak u mnie temp zasysanego powietrza rzeczywiscie potrafi osiagac 70'C wiec mocy tez sporo na tym trace - niech sie cieplej zrobi i zdlubie jakies rozwiazanie tego problemu...
ponoc cos takiego sie sprawdza:
http://www.allegro.p...carbon_200.html


 


#264 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 marca 2009 - 00:28

tak, dzwiek tez jest pewnym atutem...

jednak u mnie temp zasysanego powietrza rzeczywiscie potrafi osiagac 70'C wiec mocy tez sporo na tym trace - niech sie cieplej zrobi i zdlubie jakies rozwiazanie tego problemu...
ponoc cos takiego sie sprawdza:
http://www.allegro.p...carbon_200.html


Miałem w poprzedniej Omedze - nabyłem razem z rurą którą doprowadzałem powietrze z poza komory. Co do mocy to się nie wypowiadam bo na chamowni nie byłem ale na tą obudowę dałbym jaką termoizolację bo też się nagrzewa. Chociaż na pewno mniej niż jakakolwiek obudowa z metalu.

#265 OFFLINE   lestekk

lestekk
  • 182 postów
  • Dołączył: 23-11-2008
  • Skąd: Szczecin

Napisany 30 marca 2009 - 00:36

ponoc cos takiego sie sprawdza:
http://www.allegro.p....arbon_200.html


No no patrzyłem na to, ale troszkę dziwne ze taki w obudowie kosztuje tylko tyle a K&N do omki kosztuje 400pln, wiec chyba ta pucha jest kiepskiej jakości, co myślicie?
Gdyby przedni napęd był lepszy ludzie chodzili by na rekach.

#266 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 marca 2009 - 09:12

Mam ten sam problem co exec i chyba skusze sie na moj wczesniejszy plan.
Poswiece seryjna obudowe filtra powietrza i wsadze tam stozek, zamke od gory zostawiajac oryginalny dolot powietrza z trabki.
Troche sie balem, czy w nie braknie mu powietrza, ale ta obudowa, ktora pokazal exec jest jeszcze mniejsza od oryginalnej puchy, wiec chyba ten problem odpada.

#267 OFFLINE   AndrzejMT

AndrzejMT

    LOB'rmscher

  • 207 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 30 marca 2009 - 09:47

..Jak by tu najprosciej..

..A no - podepnijcie sie pod kompa i na rozgrzanym do temp. pracy silnika (zamknieta maska) zczytajcie parametry z dolotu (temp. powietrza)..

..Eryk - w takiej obudowie - zdecydowanie ma sens, tylko musisz zrobic dobry dolot zimnego powietrza (byle nie z pod samego zderzaka, bo bedzie leciał najwiekszy syf), mysle ze febryczna trabka da rade, jak nie to zwieksz srednice doprowadzenia i powinno byc lepiej..

..Dodam ze kazdy fabryczny dolot jest wyliczany i idealnie dopasowany do danego typu silnika.. A jak slysze ze poprawia gore to nie mam pytan.. Po co mam krecic do odcinki silnik kiedy nie ma takiej potrzeby wogole.. Honda - hmmm.. silnik kreci sie wysoko bo kocha takie obroty i po to zostal stworzony.. Niech ktos np. non stop piluje pod odcine swoj silnik bo spod maski mruczy boooxer al'a stozek i ciekawe co z nim bedzie po dluzszej takiej eksploatacji..

..Czy ktos z Was dysponuje stozkiem dedykowanym do tego silnika?? czy uniwersalem z alledrogo?

..Nadmienie iz np. K&N na chwile obecna produkuje coraz wiecej uniwersal, mam np. wkładke ktora ma lat sporo i po numerach wyskakuje stary nieaktualny katalog a numer przypisany tylko do jednego silnika (..co prawda BMW)..a obecnie ta sama do kilku juz.. Takie realia Panowie..
..Jak sie modzi przy silniku 300 - 400 i wiecej konnym to ja rozumiem, ale dla brzmienia to ja zakładam konkretne Audio ;) ..Bez urazy dla nikogo, ale przekonać sie nie dam bo dlubałem juz nie jeden swoj silnik łacznie z poczciwym C20NE, PF-em VW itd..
www.mt.radom.pl
www.bestiales.pl

#268 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 marca 2009 - 16:30

AndrzejMT ja jestem tego samego zdania tyle, że:

na plus:
- daje fajny pomruk z pod maski a nie pierdzi nic wydechem (choc dzwiek stozka mozna rozpoznac z daleka)
- Nie trzeba wymieniac jak to jest w przypadku oryg. wkładu ( nie mówie o wkładce k&n) tylko co jakis czas odpowiednio czyscic

na minus:
- nie wierze w lepsza góre czy więcej km (a subiektywne odczucie może być zafałszowane dzwiękiem i wiarą kierowcy ;))

Co do audio to :piwo: Ci za takie nastawienie (choć osobiscie wole aby mi mruczało na zewnątrz a tupało przyjemnie w środku :) )

Przerobiony układ wydechowy + przerobiony (odpowiednio wyliczony) układ dolotowy (a nie tylko sam stożek) wierze, że da pare koników ale w innym przypadku to są bajeczki posiadaczy :)

Jest taki facet z klubu Hondy, ktory przy kazdej drobnej zmianie czegos pod maska hamuje auto (ma własne rolki). Sam stożek zupelnie nic mu nie dał...

Co do zamykania stożka w oryginalnej obudowie jestem na etapie zrobienia tego do końca (pomysl był od dawna - podsuniety z .de) ale czasu nie bylo na przerobki...

Troche zeszlismy z puszek na stozki ale mysle ze jedno łączy się z drugim :)

pozdrawiam

#269 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 marca 2009 - 17:04

Co do zamykania stożka w oryginalnej obudowie jestem na etapie zrobienia tego do końca (pomysl był od dawna - podsuniety z .de) ale czasu nie bylo na przerobki...

Troche zeszlismy z puszek na stozki ale mysle ze jedno łączy się z drugim

po zamknieciu stozka w puszce niestety dzwiek tez bedzie juz stlumiony...


 


#270 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 marca 2009 - 18:13

po zamknieciu stozka w puszce niestety dzwiek tez bedzie juz stlumiony...


dokładnie Exec.. tak źle i tak niedobrze :hmmm: czyli pozostaje nam tylko teoretyczna bezobsługowość w porównaniu do oryginału...

#271 OFFLINE   AndrzejMT

AndrzejMT

    LOB'rmscher

  • 207 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 30 marca 2009 - 18:25

po zamknieciu stozka w puszce niestety dzwiek tez bedzie juz stlumiony...


..Nawierć w obudowie ze 2 - 3 otwory (w dolnej części) od strony błotnika, taki fi 10, dopiero usłyszysz jak pracuje stożek :zabawki:
www.mt.radom.pl
www.bestiales.pl

#272 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 marca 2009 - 18:32

Ja powiem po sobie...miałem stożek uniwersalny(mam jeszcze ale leży w garażu)
+
dźwięk ale powyżej 4tys obr
fajny syk powietrza jak sie gazowało tak 1.5 tys 3 tys obr
-
na trójce jadąc 60km/h i chcąc wyprzedzać był muł nie miał siły się zebrać
krokowy bardzo szybko sie brudził i obroty tańcowały


Stożek jak pisałem uniwersalny i nie oddzielony niczym ;)

#273 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 marca 2009 - 20:31

Pora na przejście od słów do czynów :)

Krótkie fotostory:

1. Stożek do dzisiaj prezentował się tak:

Dodany obrazek

2. Nowa puszka (oryginalnej szkoda) od kolegi Skorpion^ z forum ;):

Dodany obrazek

Chyba od 2.0 bo w 2.5 nie ma tej śmiesznej tubki:

Dodany obrazek

3. Bohater postu:

Dodany obrazek

4. Pierwsze cięcie:

Dodany obrazek

Dodany obrazek

5. Pierwsze przymiarki:

Dodany obrazek

6. Na gotowo:

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

7. Po założeniu:

Dodany obrazek

8. Ubytek do zaślepienia:

Dodany obrazek

Czas operacyjny 45 minut ;)

Zalety:

Autko na rozgrzanym silniku ciągnie jak na "letnim". Brak charakterystycznego mulenia silnika po rozgrzaniu, chętnie reaguje na pedał gazu :cool:

Wady:

Dźwięk odszedł na dobre... Jest troszeczke głośniej niż na seryjnej wkładce :p
(musze jeszcze wypróbować sposób kolegi AndrzejMT z nawiertami :pije:)

:zabawki:

#274 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 marca 2009 - 21:22

Ja tez dzisiaj wsadzilem filtr do oryginalnej obudowy, tylko, ze u mnie calkiem inaczej to wyglada bo filtr wchodzi na wprost od puszki na pajaki i duzo nizej.
Oryginalna dziure w przykrywce zaslepilem. Nadmuch powietrza z trabki zostal jak w serii. Wszystko bylo by cacy, tylko niewiem czemu nie siadla obudowa filtra idealnie. Jest troche za wysoko i troche przystawia maska choc sie domyka. Narazie byla jazda probna i potem zdjalem przykrywke filtra i musze to dopracowac.

Co do wrazen, to niepowiem nic bo przejechalem tak z 5 km tylko i nawet nie zdazylem dobrze auta zagrzac. Stozka po polaczeniu z pucha juz nie bylo slychac wiec duzo sie nie zmienilo, moze dzwiek jest bardziej zgluszony.

Zapomnialem naladowac aparat i mam tylko jedno zdjecia z koma, jeszcze bez przykrywki.

#275 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 marca 2009 - 21:32

ja raczej bym wkladke montowal
ale jak juz miales stozek ,to czemu nie ladna robota

#276 OFFLINE   8siem3

8siem3
  • 61 postów
  • Dołączył: 29-12-2008
  • Skąd: NMR

Napisany 01 kwietnia 2009 - 22:18

Ja stożek mam od jakiś 2 miesięcy w orginalnej puszce zamkniety tak jak zrobił kolega lukasbos,ale orginalny dolot powietrza z tej dziwnej trąbki w grilu,zastąpiłem dolotem rurą alu fi85 prosto od orginalnej puchy do dołu do kratki kolo halogenu[kratki przelotowe].Powiem tak - powietrze dostaje sie szybciej do puchy i tym samym do puszki na pająki :) a więc lepij to śmiga :D Pozdrawiam i jak zrobie foty to wrzuce :)

#277 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 kwietnia 2009 - 22:31

Apropo nagrzewania, nie myślał ktoś z Was, żeby taką puchę zrobić z innego tworzywa niż metal? Tak się łaśnie zastanawiam, czy dałoby radę zrobć takie coś z jakiegoś tworzywa ale czy to nie będzie się topić pod wpływem temperatury? Jak myślicie?

#278 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 kwietnia 2009 - 23:12

czy dałoby radę zrobć takie coś z jakiegoś tworzywa ale czy to nie będzie się topić pod wpływem temperatury?



z tworzywa da radę, a czy będzie sie topić to zależy od tworzywa...

co do nagżewania to ta mata załatwi sprawę

#279 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 kwietnia 2009 - 08:11

orginalny dolot powietrza z tej dziwnej trąbki w grilu,zastąpiłem dolotem rurą alu fi85 prosto od orginalnej puchy do dołu do kratki kolo halogenu[kratki przelotowe]

a nie ciagnie ci to wody/deszczu/blota w deszczowe dni? oryginalna trabka ma wlot bokiem do kierunku jazdy wlasnie po to, zeby syfu tak latwo nie wciagac...


 


#280 OFFLINE   8siem3

8siem3
  • 61 postów
  • Dołączył: 29-12-2008
  • Skąd: NMR

Napisany 02 kwietnia 2009 - 08:28

a nie ciagnie ci to wody/deszczu/blota w deszczowe dni? oryginalna trabka ma wlot bokiem do kierunku jazdy wlasnie po to, zeby syfu tak latwo nie wciagac...


Zrobiłem małą dziórkę w dolnej części rury tak jak ma orginalna trąbka :D i nic tam nie widze,wsio jest wporządku :D polecam- większa średnica rury i ciągnie od dołu a nie tuż przed silnikiem.