Edytowany przez bumerolo, 28 lutego 2017 - 20:51.


Remont silnika 2.6v6
#41
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2017 - 20:47
#42
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2017 - 21:27
miałem na trasie do Poznania awarię z łożyskami alternatora, jakoś się doczłapałem. Po uprzednim kontakcie, mimo soboty Łukasz podjechał, zdiagnozował poprowadził do swojego warsztatu wymontował alternator zawiózł do regeneracji i odwiózł mnie na miejsce następnie w poniedziałek po mnie przyjechał poskładał przy miłej pogawendce i wziął za to bardzo nieduzą kwotę w stosunku do wykonanej pracy oraz poświęconego czasu
Składam ogromne pokłony, byłem 500 km od domu i spadł mi jak z nieba.
Pozdrawiam
Edytowany przez ozeh2, 28 lutego 2017 - 21:28.
#43
OFFLINE
Napisany 01 marca 2017 - 16:51
Dobrze, że oddałeś komuś kumatemu, bo coś czuje, że "pan mechanik" z okolicy zdejmowałby głowice jako pierwszeZawór trujdrozny z niego się lało

#44
OFFLINE
Napisany 01 marca 2017 - 19:22
#45
OFFLINE
Napisany 01 marca 2017 - 19:31
Można by powiedzieć że często się z nim coś dzieje, zwłaszcza z tanimi zamiennikami.Trójdrożny to nie aż tak dziwne miejsce
#46
OFFLINE
Napisany 01 marca 2017 - 20:51
#47
OFFLINE
Napisany 01 marca 2017 - 22:52
W internecie
Chyba rok temu wymieniałem to wyszło troche ponad 250PLN plus przesyłka ale nie pamietam skąd brałem.
Ważne żeby wszystko pasowało więc dobrze musisz cisnąć sprzedającego.
#48
OFFLINE
Napisany 04 marca 2017 - 22:46
#49
OFFLINE
Napisany 07 marca 2017 - 19:03
#50
OFFLINE
Napisany 07 marca 2017 - 19:16
Podejdzie praktycznie P&P zakładasz tylko swoją miskę i osprzęt
#51
OFFLINE
Napisany 07 marca 2017 - 21:39
#52
OFFLINE
Napisany 07 marca 2017 - 22:25
Witam. Ja z takim pytankiem czy do opla Vectry b kombi podeszedl by silnik od omegi 3.0 badz 3.2? Obecnie v vektrze jest 2.6 v6 ale ma brak kompresji. Ktos robil taka przekladke?
2.6 fabrycznie ?
wkładaj 3.2, tylko zanim trzepniesz maską to sprawdź czy nie wadzi o dolot, 3.2 jest wyższy
#53
OFFLINE
Napisany 08 marca 2017 - 15:55
2.6 fabrycznie ?
wkładaj 3.2, tylko zanim trzepniesz maską to sprawdź czy nie wadzi o dolot, 3.2 jest wyższy
w VB po lifcie były 2.6V6
3.2 też bez problemu tam wejdzie
#54
OFFLINE
Napisany 08 marca 2017 - 22:28
#55
OFFLINE
Napisany 09 marca 2017 - 00:01
Aha I Najwazniejsze tak 2.6 w manual fabrycznie.
#56
OFFLINE
Napisany 09 marca 2017 - 13:54
Ja uważam że 3.2 w Twojej Viki będzie pasował bez problemu.Skoro 2.6 był wcześniej to 3.2 nie różni się od niego niczym.
Bryłą te silniki nie różnią się.2.5V6 i 3.0V6 to kropka w kropkę to samo i 2.6V6 od 3.2V6 nie wygląda inaczej.Szukaj dawcy pośród silników z logiem opla a nie Vauxhalla bo anglicy mają tendencję do nienależytej wymiany płynów eksploatacyjnych..tak chodzi głównie o olej.Sam na własnej skórze się przekonałem o tym procederze gdy korba w nowo założonym 3.0V6 wyszła na spacer i silnik był spod znaku Vauxhalla.Mój znajomy do swojej Omegi B przytargał Vauxhalla z Vectry C bodajże z 2006 roku jeszcze z jeżdżącej ale jak po wyjęciu z Viki i włożyliśmy do Omegi w krótkim czasie przestało bić.Wiec jak widzisz to co mówię nie jest bez pokrycia i nie jeden powie Ci o tradycji angielskich kierowców.Vectra C czy signum mają silniki 3.2 młodsze już wiekowo od 3.2 z omegi bo najmłodszy będzie z 2003 roku.Ale młodszy nie znaczy lepszy...
Wiem jedno że miska olejowa z omegi ta dolna różnią się odrobinę wysokością,bo były dwa typy dwa typy aluminiowych kadłubów podstawy misy z rowkiem na uszczelkę i bez rowka uszczelniane na masę.Metalowy dół misy także miał takie coś że szła gumowo metalowa uszczelka o grubości 2-3mm a w innych było uszczelniane na masę.Dlatego dół miski z wer. z uszczelką nie bardzo nadaje się do składania na masę bo smok w omedze leży nisko w misie.Już nie pamiętam czy da się to w ogóle złożyć do kupy czy będzie się misa na smoku opierała zasłaniając wejście oleju do smoka.Jeżeli dwie części się złożą to prześwit między dnem misy a smokiem będzie mały swobodny przepływ oleju będzie znacznie pogorszony nie mówiąc o ewentualnym nawet lekkim wgięciu misy.Ja mam założoną głębszą misę na uszczelkę co delikatnie zwiększa ilość oleju niż przewiduje ustawa.
To tylko taki przykład jaki jest w omedze w Viki misa jest jednoczęściowa i tej różnicy chyba nie ma w wysokości.Tylko miski chyba miały różnicę czy z rowkiem na uszczelkę czy płaski na masę.
Gdybym już stanął przed wyborem 2.6 czy 3.2 wybrałbym czy-dwa Na kompie z 2.6 będzie pracował trochę mniej wydajniej bo nie wyda pełnej swej mocy,ale będzie zdecydowanie silniejszy niż 2.6 w serii..ergo mniej wyżyłowany
#57
OFFLINE
Napisany 09 marca 2017 - 22:55
#58
OFFLINE
Napisany 10 marca 2017 - 11:39
Można zaprogramować sterownik pod konkretny silnik. Zdaje się lepsza opcja niż wymiana sterownika pętli i pestki.
#59
OFFLINE
Napisany 14 marca 2017 - 12:26
Wiem jedno że miska olejowa z omegi ta dolna różnią się odrobinę wysokością,bo były dwa typy dwa typy aluminiowych kadłubów podstawy misy z rowkiem na uszczelkę i bez rowka uszczelniane na masę.Metalowy dół misy także miał takie coś że szła gumowo metalowa uszczelka o grubości 2-3mm a w innych było uszczelniane na masę.Dlatego dół miski z wer. z uszczelką nie bardzo nadaje się do składania na masę bo smok w omedze leży nisko w misie.Już nie pamiętam czy da się to w ogóle złożyć do kupy czy będzie się misa na smoku opierała zasłaniając wejście oleju do smoka.Jeżeli dwie części się złożą to prześwit między dnem misy a smokiem będzie mały swobodny przepływ oleju będzie znacznie pogorszony nie mówiąc o ewentualnym nawet lekkim wgięciu misy.Ja mam założoną głębszą misę na uszczelkę co delikatnie zwiększa ilość oleju niż przewiduje ustawa. To tylko taki przykład jaki jest w omedze w Viki misa jest jednoczęściowa i tej różnicy chyba nie ma w wysokości.Tylko miski chyba miały różnicę czy z rowkiem na uszczelkę czy płaski na masę.
Prawie dobrze kolega lekcję odrobił.
Miski gabarytem są takie same, różnica jest w wysokości smoka (inaczej rurka wygięta) więc przekładka razem z nim.