

Filtr Stożkowy
#1
OFFLINE
Napisany 27 października 2006 - 21:57
#2
OFFLINE
Napisany 27 października 2006 - 22:05
Mam takie pytanie czy ktoś miał samochód lub ma z takim filterm? I jaka jest prawda o tym że zwiększa moc i daje ciekawszy oddźwięk pracy silnika? Bo słyszałem różne opinnie.
teoretycznie ma dodać mocy, praktycznie powoduje:
1. wiekszy hałas, zwłaszcza na wyższych obrotach
2. może spowodować zmiane charakterystyki mocy (na mniej korzystną w normalnym ruchu)
Generalnie sam stożek, bez robienia reszty w dolocie i wydechu - nie ma absolutnie żadnego sensu.
#3
OFFLINE
Napisany 27 października 2006 - 22:11
#4
OFFLINE
Napisany 27 października 2006 - 22:17
Ostatnio oglądałem na discovery że sama dokładka pomaga dlatego szukam opinni użytkowników i tych co przerabiali taki temat.
ale tylko z magnetyzerami (paliwa, powietrza i strug za tylnym spoilerem) .. i tylko w połączeniu z azotem w kołach.
ps. a poważnie - nie wierz w takie opinie. Nie ma nic za darmo (no moze poza włożeniem wałków od 3,0 do 2,5

#5
OFFLINE
#6
OFFLINE
Napisany 27 października 2006 - 22:25
Mam takie pytanie czy ktoś miał samochód lub ma z takim filterm? I jaka jest prawda o tym że zwiększa moc i daje ciekawszy oddźwięk pracy silnika? Bo słyszałem różne opinnie.
Tak jak Cita napisal. Co auto to inna reakcja, co uzytkownik to inna opinia.
2. może spowodować zmiane charakterystyki mocy (na mniej korzystną w normalnym ruchu)
Ciekawi mnie jedna rzecz. Co by bylo gdyby taki stozek mial opory przeplywu powietrza na poziomie filtra fabrycznego. Ale z drugiej strony to nie byloby sensu wydawc na niego pieniedzy.
Generalnie sam stożek, bez robienia reszty w dolocie i wydechu - nie ma absolutnie żadnego sensu.
Popieram
Ostatnio oglądałem na discovery że sama dokładka pomaga dlatego szukam opinni użytkowników i tych co przerabiali taki temat.
Jw. Co uzytkownik to inna opinia. Jedyne co by dawalo wiarygodny obraz to hamownia i sprawdzanie kazdorazowe po zmianie jakiegos elementu.
Nie ma nic za darmo (no moze poza włożeniem wałków od 3,0 do 2,5
No za to to tez musisz zaplacic :mrgreen:
#7
Guest_sunnychris_*
Napisany 28 października 2006 - 09:38
#8
OFFLINE
Napisany 28 października 2006 - 09:47

szkoda ze skrzynia padla, bo naprawde dalo sie zaskoczyc ludzi osiagami
#9
OFFLINE
Napisany 28 października 2006 - 09:49
Mam takie pytanie czy ktoś miał samochód lub ma z takim filterm? I jaka jest prawda o tym że zwiększa moc i daje ciekawszy oddźwięk pracy silnika? Bo słyszałem różne opinnie.
jedyna prawda jest to ze stozki niszcza silnik


#10
OFFLINE
Napisany 28 października 2006 - 11:09
Efekty:
- z fabrycznego przyspieszenia 0-100 - 10s na 8,5s (mierzone G-Techem)
- niesamowicie piękny dzwięk po dodaniu gazu, poezja dla ucha,
- polepszenie elastyczności w dolnym zakresie (tak tak w dolnym!), auto ciagnęło ładnie już od 1,5 tys. obr.
Nie mierzyłem auta na hamowni, ale myśle, że jakieś 7KM przybyło.
Ogólnie same plusy. Tyle, ze to była porządna konstrukacja silnika, niestety ecoteki raczej się nie nadają do tego typu rzeczy

#11
Guest_sunnychris_*
#12
OFFLINE
Napisany 28 października 2006 - 11:51
myslisz ze 7km ucielo 1.5s ??
gdyby to był 126p to pewnie uciełoby moze nawet ze 3sek

#13
OFFLINE
Napisany 28 października 2006 - 12:56
pozdro
#14
OFFLINE
#15
OFFLINE
Napisany 28 października 2006 - 14:06
a co sądzicie o sportowej wkładce np K&N??
zapomnij.
Hint: jak zbudowana jest wkładka i czym tak naprawde sie charakteryzuje
#16
Guest_sunnychris_*
Napisany 28 października 2006 - 15:43
#17
OFFLINE
Napisany 28 października 2006 - 18:24
Na pewno nie, nie mierzyłem dokładnie auta przed stożkiem, tzn. mierzyłem "ręcznie" było coś koło 9s z hakiem (bonus od firmy?) Więc po stożku urwało jakieś 0,7-0,8s. Ale to nie było dla mnie najważniejsze, dużym zaskoczeniem była poprawa elestyczności od niskich obrotów (a pisze się wszędzie że stozek = brak elastyczności). Stożek miałem oczywiscie zamontowany w nadkolu w obudowie termicznej, do tego rura fi-80 pod zderzak.myslisz ze 7km ucielo 1.5s ??
U siebie mam teraz wkładkę K&N, żadnego efektu!


#18
OFFLINE
Napisany 30 października 2006 - 17:41
Teraz nie mam czasu się z tym bawić, ale na wiosnę spróbuję pociągnąc jakąś rurę pod fabryczną puszkę filtra powietrza. Zdaję się, ze ktoś na forum już o tym pisał i efekty były.
Ja o tym pisałem i faktycznie efekt jest :mrgreen: może i nie powalający ale zawsze coś :mrgreen: Troche lepsza elastyczność, zwłaszcza przy wyższych prędkościach. Musze ci tylko powiedzieć że w omedze nie łatwo to zrobić, jest tam bardzo mało miejsca na rure(jeśli chodzi o doprowadzenie dolotu do kratki w zderzaku). Najlepiej i najprościej zrobić wlot na masce :twisted: Ale to zrobie dopiero jak pod maską zagości Z20LET :twisted: wtedy bede kombinował ze wszystkim :mrgreen: Miałem grzebać XEV (uturbić)ale to sie mija z celem, za mało tuningowalny jest ten silnik .
#19
OFFLINE
#20
OFFLINE
Napisany 31 października 2006 - 01:08
albo V-power........proste
Tę 99+ ?? Serio pomaga/daje lepszego kopa ??
I czy moge np ją zatankować ?