

Webasto
#1
OFFLINE
Napisany 24 marca 2008 - 14:13
W mojej OMIE mam zabudowane ustroistwo Eberspacher d3wz. Ponoć powinno dogrzewać układ poniżej 5 st. C. Niestety tego nie robi. Najprostszą metodą sprawdzenia jest pominięcie czujnika temperatury zewnętrznej (tego na 5 st. C) i zwarcie styków w jego wtyczce. Wtedy temperatura zewnętrzna nie gra roli i piec powinien zagadać!
MOJE PYTANIE BRZMI - GDZIE SZUKAĆ OWEGO CZUJNIKA ??? (moze ktoś ma inne pomysły jak sprawdzić piecyk?) - sporo o tych urządzeniach jest na www.elektroda.pl...
Dodam że auto jest z 2001 roku, w dodatku 2,2 DTI Kombi.
#2
OFFLINE
Napisany 24 marca 2008 - 14:59
Witam
W mojej OMIE mam zabudowane ustroistwo Eberspacher d3wz. Ponoć powinno dogrzewać układ poniżej 5 st. C. Niestety tego nie robi. Najprostszą metodą sprawdzenia jest pominięcie czujnika temperatury zewnętrznej (tego na 5 st. C) i zwarcie styków w jego wtyczce. Wtedy temperatura zewnętrzna nie gra roli i piec powinien zagadać!
MOJE PYTANIE BRZMI - GDZIE SZUKAĆ OWEGO CZUJNIKA ??? (moze ktoś ma inne pomysły jak sprawdzić piecyk?) - sporo o tych urządzeniach jest na www.elektroda.pl...
Dodam że auto jest z 2001 roku, w dodatku 2,2 DTI Kombi.
kolego wysil sie troche - rozwiazanie masz w tym dziale. uzyj szukajki
#3
OFFLINE
Napisany 24 marca 2008 - 18:40
No szukam i szukam, ale umiejscowienia czujnika nie znalazłem...Help!

#4
OFFLINE
Napisany 24 marca 2008 - 18:45
No szukam i szukam, ale umiejscowienia czujnika nie znalazłem...Help!

to zle szukales. czujni temp zewnetrznej w twoim przypadku jest na srodku zderzaka pod rejestracja
#5
OFFLINE
Napisany 24 marca 2008 - 21:19

#6
OFFLINE
Napisany 24 marca 2008 - 21:23
Szukałem dobrze, i wcale nie chodziło mi o czujnik który informuje kierowcę o aktualnej temperaturze zewnętrznej!
Chodzi mi o ten, który uruchamia dogrzewacz. Prawdopodobnie (analizujac schemat D3WZ) jest on zintegrowany w urządzeniu i wyczuwa aktualną temperaturę płynu w obiegu. Reasumując: urządzenie jak się nie odzywało tak się nie odzywa. Przyjdzie mi niestety odwiedzić serwis EBERSPACHER,A, chyba że ktoś wpadnie na inny pomysł jak je sprawdzić. Dym się nie wydobywa, śladów paliwa też nie ma, obieg cieczy jest, bo agregat jest ciepły jak i silnik jest rozgrzany. Pozdrawiam wszystkich i liczę na pomoc.
niestety w 1 poscie napisales
Najprostszą metodą sprawdzenia jest pominięcie czujnika temperatury zewnętrznej
nastepnym razem bardziej precyzyjnie formułuj pytanie
#7
OFFLINE
Napisany 24 marca 2008 - 21:56
Jak możesz to sprawdź - oszukaj jakoś ten czujnik temp zewnętrznej (zwarcie, albo zapodaj w niego czymś zimnym).
Ogrzewanie słychać doskonale jak pracuje z zewnątrz i z wewnątrz auta. Poza tym - na jałowym biegu spalanie zamiast 0.6 L/h jest jakieś 1.2 - 1.3 l/h. Oczywiście ogrzewanie nie odpali, jak świeca żarowa będzie uszkodzona. To akurat komp serwisowy powinien pokazać w serwisie. (poza tym mogą ci ją wymontować i sprawdzić. Tak czy inaczej - polecam serwis. Jak znajdziesz moje posty - zobaczysz co jeszcze chcieli mi wymieniać - zupełnie niepotrzebnie

POzdr.
#8
OFFLINE
Napisany 24 marca 2008 - 23:54
#9
OFFLINE
Napisany 25 marca 2008 - 11:55
#10
OFFLINE
Napisany 25 marca 2008 - 12:40
Pozdr
#11
OFFLINE
Napisany 25 marca 2008 - 15:18
#12
OFFLINE
Napisany 25 marca 2008 - 17:07
No przecież napisałem Ci, że nie jest możliwe odczytanie temperatury przez ECU z czujnika w zderzaku - jak napisałeś!ArturL, Ja napisałem wyraźnie - "po osiągnięciu przez SILNIK temperatury około 75" stopni a nie jak na dworze zrobi się upał +75 stopni :mrgreen: - z resztą Twojej wypowiedzi się zgadzam.
Pozdr
ECU odczytuje temp. silnika z czujnika 2-pinowego przy termostacie. A Pawelbuk - na podst. Twojego postu, mógłby pomyśleć, że z czujnika w zderzaku...To urządzenie uruchamia się kiedy dostanie informację z czujnika temp zewnętrznej ( w zderzaku - jak pisał Beast - wtedy kiedy temp jest <= +3 st. (nie +5 st. jak niektórzy - w tym nawet serwisanci - twierdzą)
#13
OFFLINE
Napisany 25 marca 2008 - 17:29
No przecież napisałem Ci, że nie jest możliwe odczytanie temperatury przez ECU z czujnika w zderzaku - jak napisałeś!
Nie - napisałeś:
Obawiam się, że czujnik temp. zewn nie ma tu nic do powiedzenia
Czyli uważasz, że dogrzewacz startuje, kiedy temp. płynu chłodniczego spadnie poniżej 3 stopni?
Nie sądzę żeby mógł tak pomyślećECU odczytuje temp. silnika z czujnika 2-pinowego przy termostacie. A Pawelbuk - na podst. Twojego postu, mógłby pomyśleć, że z czujnika w zderzaku...

Poza tym, ja nic o ECU nie pisałem (bo ECU silnika nie steruje chyba takimi peryferiami) - tylko o tym "czymś" co steruje pracą dogrzewacza - musi mieć info o temp zewnętrznej - i moim zdaniem ma je "ze zderzaka" oraz o temp. silnika - i ma je z tego czujnika o którym Ty piszesz

Pozdrawiam
#14
OFFLINE
Napisany 25 marca 2008 - 18:44
Muszę jutro sprawdzić jakie i dokąd idą kable od czujnika w zderzaku.
U mnie dogrzewacz nie działa i próbowałem się z nim połaczyć kompem ale nic z tego - nie ma komunikacji ze sterownikiem w nim się znajdującym (pewnie padł).
#15
OFFLINE
Napisany 25 marca 2008 - 21:46
#16
OFFLINE
Napisany 08 maja 2008 - 17:50
Czy ktoś tu i z Warszawy zna inny serwis Hydronica niż ten na ul. Madziarów w Warszawie bo jest drogi :mrgreen: (nie może i dobry ale za samą diagnozę czy działa hydronic biorą 150 zł - Lekka przesada ? Czy nie ?)
Dzieki z góry za info :grin:
Pozdrawiam
#17
OFFLINE
Napisany 10 maja 2008 - 07:50
#18
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2010 - 20:43
Odświeżam "starego kotleta"d3wz właczane jest osobnym czujnikiem a własciwie włacznikiem temperatury z tego co pamietam to jest on zabudowany w okolicach filtra przeciwpyłkowego do uruchomienia układ potrzebuje sygnał + z tego czujnika oraz sygnał z alternatora d+ czujnik temperatury w samym piecyku służy do wyłaczenia urządzenia po osiągnieciu zadanej temperatury płynu chłodniczego
Czy to by oznaczało, że do D3WZ wystarczy dołożyc pompe wody i pobawić się w podawanie sygnału (12V czy inne napięcie?) do odpowiednich kabelków dorzewacza (to widć na schemacie) i "od bidy" mamy ogrzewanie postojowe tylko tzeba by z godzinkę wcześniej wyjść do auta i je poprostu włączyć - co o tym myślicie?

Sasik
#19
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2010 - 21:44
wykręcasz sterownik z pieca który jest przykręcony 4 śrubkami po jego wymontowaniu możesz sprawdzić czy wentylator działa podając mu napięcie( wentylator jest chyba 7 volt) i po wykręceniu świecy tak samo (świeca jest 8 volt) są jeszcze czujniki informujące dogrzewacz o temp w układzie na wejściu i wyjściu pieca mierzysz rezystancję na pinach do sterownika (pary niebieski i czerwony kolor)muszą mieć podobną rezystancję. potem możesz sprawdzić pompkę dozującą chwilowe podanie napięcia 12v powoduje takt membrany w środku pompy jeżeli to sprawdzisz i będzie okej to pozostaje podjechać do serwisu ebera o odblokowanie ogrzewania bo jest zablokowane.jak będziesz miał jakieś pytanka to pisz pozdro.
a z jakiego czujnika temp bierz sygnał to nie wiem, muszę sprawdzić ale kolega Fructon ma rację.dogrzewacz ma swój czujnik który mierzy temp powietrza zasysającego.Tak jest w wielu autach Sharan Galaxy Alhambra i wiele innych nawet gdy jest klimatronic.
#20
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2010 - 15:29
Chociaz nie wiem dlaczego jeżeli zaraz po uruchomieniu samochodu włączam ogrzewanie dogrzewacz nie wącza się. Trzeba odczekać chwilę żeby silnik pochodzi np z 2-3 min. i wtedy dopiero po właczeniu climatronika dogrzewacz rusza.