Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kompletna wymiana przedniego zawieszenia

#zawieszenie #opel omega

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
108 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 sierpnia 2012 - 10:52

zaoszczędziłem parę złociszy gdyby teraz któryś z tych elementów się zużył nie było by mi szkoda bo już swoje pojeździłem na tym

Tak samo podszedłem do sprawy kupując zestaw dla siebie ale będzie ok jak wytrzyma min 2 lata. Się pojeździ, się zobaczy.

A zestaw jak poniżej:

PRZÓD:
sworznie - MEYLE
tuleje duże - LEMFORDER (BMW)
tuleje małe - SWAG
tarcze - HART
klocki - BRECK
czujniki klocków - HART
łączniki stabilizatora - TEKNOROT
amortyzatory - SRL
łożyska oporowe - FAG
wspornik drążka z tuleją - FEBI
poduszki amortyzatorów - HART
osłony + odboje - SRL
końcówki drążków - TOPRAN

TYŁ:
tarczobębny - HART
klocki - BRECK
szczęki - HART
amortyzatory - HART
poduszki belki (prosiaki) - FEBI

#82 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 sierpnia 2012 - 20:34

irzyk ile kaski Cię to kosztowało, jeśli to nie tajemnica oczywiscie?

#83 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 sierpnia 2012 - 05:53

irzyk ile kaski Cię to kosztowało, jeśli to nie tajemnica oczywiscie?

Oczywiście, że nie tajemnica.

Za części nie całe 2 "misie" a robota samemu.

Jak stare graty są wytłuczone i wymieni się wsio na raz to odczuwalna różnica jest kolosalna.

#84 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 sierpnia 2012 - 06:22

Tak samo podszedłem do sprawy kupując zestaw dla siebie ale będzie ok jak wytrzyma min 2 lata. Się pojeździ, się zobaczy.

A zestaw jak poniżej:

PRZÓD:

tarcze - HART

końcówki drążków - TOPRAN


końcówki drążków z toprana u mnie nie wyrzymały nawet jednego sezonu, tarcze z harta miałem w astrze, nie powiem że sie jezdzić nie dało ale było mało komfortowo bo się pokrzywiły i wibrowała mi kierownica

Ale to wszystko zależy od stylu jazdy, dróg po jakich sie jeździ i kół na jakich jeździ. Jeden oryginały wykończy w sezon a inny na zamiennikach bedzie latać kilka lat:)

Najważniejsze że tuleje dałeś z lemfordera bo ja sie już przejechałem na febi i przerabiałem wymiane 2 razy:( a właściwie trzy bo za pierwszym razem mi mechanik źle wprasował, zderzakiem do swożnia, przez co po kilku dziurach je fuj strzelil:masakra:

#85 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 sierpnia 2012 - 07:28

Na razie jestem zadowolony a jeżdżę w miarę spokojnie więc mam nadzieję, że trochę to wytrzyma. Moja Omka to dla mnie duży, pojemny i wygodny środek transportu a nie maszyna do utylizacji opon itp. dlatego wolałem zrobić więcej ale na tańszych częściach (może i mniej wytrzymałych ale różnie to bywa).

Obiecuję, że jak coś tylko zacznie mi stukać, pukać to będę tutaj pisał abyście mieli żywy dowód na to czy warto inwestować w Teknoroty, Toprany czy Harty :)

#86 OFFLINE   michukon

michukon
  • 101 postów
  • Dołączył: 12-05-2012
  • Skąd: Modła-Kolonia k/Konina

Napisany 06 października 2012 - 19:45

telepie mi już na drążkach. Trzeba więc wymienić.. Czy taki zestaw jest odpowiedni
http://allegro.pl/dr...2671876314.html

czy może same końcówki tylko powymieniać??

#87 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 października 2012 - 19:49

telepie mi już na drążkach. Trzeba więc wymienić.. Czy taki zestaw jest odpowiedni
http://allegro.pl/dr...2671876314.html

czy może same końcówki tylko powymieniać??


Na tym zestawie Ci dlugo nie pojezdzi. Zaraz bedziesz musial zas wszystko wymieniac. Jak masz luzy tylko na koncowkach drazkow to wymien tylko je, ale na jakiejs lepszej firmy np. lemforder, febi bilstein itp.

#88 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 06 października 2012 - 23:01

odpowiedni jest tylko lemforder
takie zestawy to zakładają handlarze ;)

#89 OFFLINE   michukon

michukon
  • 101 postów
  • Dołączył: 12-05-2012
  • Skąd: Modła-Kolonia k/Konina

Napisany 08 października 2012 - 14:05

ok. dzięki... sprawdzę dokładnie co do wymiany i zainwestuję w te lepsze..

edit: 27/10/2012
zamówiłem:
tuleje duże Lemforder od BMW
tuleje male Lemforder
sworznie Lemforder
drążki krótkie i długie Febi...
całość z dostawą wynegocjowałem na 510zł

na razie na tym poprzestaję.. Mam nadzieję, ze wszystko będzie ok, jak mechanik złoży..
jedyne co jeszcze to tłumik końcowy do wymiany.. ktoś zaproponował mi taki http://allegro.pl/tl...2711225704.html

dobry bo już końcówki chromowane, ale może zaproponujecie coś innego??

edit: 03/11/2012

wszystko wymienione.. ale stuka jeszcze na łącznikach stabilizatora - także muszę zamówić i w przyszłym tygodniu będą wymienione..

Powiedzcie mi ile normalnie kosztowałaby: wymiana tulejek (małe i duże), drążków (długie i krótkie), sworzni wahacza, łączników stabilizatora + wymiana tłumika końcowego + wymiana poduszki skrzyni??

Ode mnie mechanik wziął po znajomości 290zł robocizna + 60zł ustawianie zbieżności.. A pytam o cenę bo dopiero zacząłem współpracę z nim...

#90 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 listopada 2012 - 17:26

ok. dzięki... sprawdzę dokładnie co do wymiany i zainwestuję w te lepsze..

edit: 27/10/2012
zamówiłem:
tuleje duże Lemforder od BMW
tuleje male Lemforder
sworznie Lemforder
drążki krótkie i długie Febi...
całość z dostawą wynegocjowałem na 510zł

na razie na tym poprzestaję.. Mam nadzieję, ze wszystko będzie ok, jak mechanik złoży..
jedyne co jeszcze to tłumik końcowy do wymiany.. ktoś zaproponował mi taki http://allegro.pl/tl...2711225704.html

dobry bo już końcówki chromowane, ale może zaproponujecie coś innego??

edit: 03/11/2012

wszystko wymienione.. ale stuka jeszcze na łącznikach stabilizatora - także muszę zamówić i w przyszłym tygodniu będą wymienione..

Powiedzcie mi ile normalnie kosztowałaby: wymiana tulejek (małe i duże), drążków (długie i krótkie), sworzni wahacza, łączników stabilizatora + wymiana tłumika końcowego + wymiana poduszki skrzyni??

Ode mnie mechanik wziął po znajomości 290zł robocizna + 60zł ustawianie zbieżności.. A pytam o cenę bo dopiero zacząłem współpracę z nim...



u mnie robota kolo 250 pln za cos takiego + zbieznosc czyli jak na warszawe dobra cena ci zrobil .




 


#91 OFFLINE   paszeko

paszeko
  • 307 postów
  • Dołączył: 03-04-2009
  • Skąd: ruda slaska Wirek
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 05 listopada 2012 - 18:03

u mnie robota kolo 250 pln za cos takiego + zbieznosc czyli jak na warszawe dobra cena ci zrobil .


moj mechanik jakby zrobil za 250pln. za ta robote to bym go po golych pietach calowal!:D

#92 OFFLINE   michukon

michukon
  • 101 postów
  • Dołączył: 12-05-2012
  • Skąd: Modła-Kolonia k/Konina

Napisany 05 listopada 2012 - 21:14

czyli jak na warszawe dobra cena ci zrobil .


a na Konin - 200km od Wa-wy na Poznań??
tak czy inaczej wielkiej zniżki mi nie dał jak po znajomości..

#93 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 listopada 2012 - 21:34

a na Konin - 200km od Wa-wy na Poznań??
tak czy inaczej wielkiej zniżki mi nie dał jak po znajomości..


to cena dla forum i stalych klientow

normalne ceny dla ludzi z ulicy masz takie:

wymiana tulej - 60 pln strona
wymiana swozni - 15-50 strona zalezy czy nitowany czy skrecany
wymiana koncowek 40 strona
wymiana tlumika koncowego 40-60
wymiana poduszki skrzyni 30-40
wymiana lacznikow 15 strona.
cenny netto ;)

wiadomo robota łączona - czyli tak jak u ciebie w przypadku przedniego zawieszenia jest zawsze liczona inaczej




 


#94 OFFLINE   mar141078

mar141078
  • 49 postów
  • Dołączył: 30-03-2008
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 06 listopada 2012 - 00:06

ok. dzięki... sprawdzę dokładnie co do wymiany i zainwestuję w te lepsze..

edit: 27/10/2012
zamówiłem:
tuleje duże Lemforder od BMW
tuleje male Lemforder
sworznie Lemforder
drążki krótkie i długie Febi...
całość z dostawą wynegocjowałem na 510zł

na razie na tym poprzestaję.. Mam nadzieję, ze wszystko będzie ok, jak mechanik złoży..
jedyne co jeszcze to tłumik końcowy do wymiany.. ktoś zaproponował mi taki http://allegro.pl/tl...2711225704.html

dobry bo już końcówki chromowane, ale może zaproponujecie coś innego??

edit: 03/11/2012

wszystko wymienione.. ale stuka jeszcze na łącznikach stabilizatora - także muszę zamówić i w przyszłym tygodniu będą wymienione..

Powiedzcie mi ile normalnie kosztowałaby: wymiana tulejek (małe i duże), drążków (długie i krótkie), sworzni wahacza, łączników stabilizatora + wymiana tłumika końcowego + wymiana poduszki skrzyni??

Ode mnie mechanik wziął po znajomości 290zł robocizna + 60zł ustawianie zbieżności.. A pytam o cenę bo dopiero zacząłem współpracę z nim...

-----------------------------------------------------
Co do tłumika- kupiłem, zamontowałem. Wyglada ładnie ale buczy, ja drugi raz nie kupię choć znam takich co lubią jak buczy.


Marek

#95 OFFLINE   michukon

michukon
  • 101 postów
  • Dołączył: 12-05-2012
  • Skąd: Modła-Kolonia k/Konina

Napisany 07 listopada 2012 - 16:53

Wyglada ładnie ale buczy

wygląda ładnie jak nie zamontowany, bo jak już siedzi na miejscu to ledwo go widać.. może i trochę buczy, ale w samochodzie nic mi to nie przeszkadza - jak na razie..

#96 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lutego 2014 - 20:03

Odświeżę temat - ktoś wie gdzie mogę dostać końcówki lemfordera do omegi?

#97 OFFLINE   T0m3k

T0m3k
  • 362 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Skąd: Masuny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 lutego 2014 - 20:16

http://allegro.pl/za...lemforder omega tu

#98 OFFLINE   Michumm

Michumm
  • 58 postów
  • Dołączył: 10-10-2012

Napisany 28 lutego 2014 - 22:44

Też musze wymienic zawieszenie, znacie jakis dobry i przyjazny warsztat we wrocławiu?

#99 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lutego 2014 - 22:45

z długimi nie ma problemu, gorzej z krótkimi, ale dziękuję za pomoc.

#100 OFFLINE   Mateusz_PL

Mateusz_PL
  • 67 postów
  • Dołączył: 31-01-2016
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 01 lipca 2016 - 01:12

Rok:2000

Silnik: 2.2 16V

 

Witam tak jak w tytule, pragnę omesi zrobić kompletny pełny remont przedniego zawieszenia, (będę potrzebował auta na dniach do dosyć długiej trasy,jako że składam papiery do szkół gonią mnie terminy, nie mam czasu szukać wszystkiego na forum (administrację proszę o wyrozumiałość), części potrzebuję na już i nie stać mnie na opłacanie co miesiąc pensji jakiegoś chińczyka  dlatego zakładam temat. Z czego w ogóle taki pełny remont powinien się składać?

 

No więc tak w omesi wytłuczone jest chyba już wszystko co możliwe w sensie drążki kierownicze, tuleje stabilizatora itd.. Auto stuka na wybojach, rzuca na koleinach, piszczy oponami na zakrętach i przy lekkim hamowaniu, dodatkowo rzuca kierownicą nawet jak nie hamuję tak więc generalnie chyba wszystko do wymiany.  I jeszcze ręczny łapie na ostatnim ząbku co czasami jest uciążliwe. A więc pytam doświadczonych użytkowników omeg Jakich firm poszczególne części zamawiać? (chodzi mi głównie o jakość)

 

PS.  Czy zamawiał ktoś z was poliuretanowy przegub wału napędowego lub mocowania dyfra i czy to się opłaca?

 

Komentujcie, czekam na odpowiedzi, allegro odpalone ;)


Edytowany przez Mateusz_PL, 01 lipca 2016 - 01:38.