Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kompletna wymiana przedniego zawieszenia

#zawieszenie #opel omega

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
108 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 lipca 2012 - 17:54

tym szerokim pierścieniem do góry. Musisz mocno wcisnąć - palcami trudno warto sobie czymś pomóc. Stare chyba są po prostu wyrobione i stąd mają inny kształt. W każdym razie moje nowe wyglądały tak samo z tego co pamiętam :)

Wydaje mi się, że jakbym tak zrobił to by się poducha z łożyskiem nie zmieściła.

Czy ktoś montował i wie czy i jak to założyć?

#62 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 30 lipca 2012 - 19:43

ja u siebie tak zamontowałem z tego co pamiętam i jest wszystko ok. Poduszka i łożysko bez problemu weszły. jak chcesz to nawet mogę zdjąć koło i zrobić Ci zdjęcie jak wygląda zamontowane

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#63 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 lipca 2012 - 21:03

...mogę zdjąć koło i zrobić Ci zdjęcie jak wygląda zamontowane

Jeśli Ci to problemu nie sprawi to poproszę.

#64 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 30 lipca 2012 - 21:25

Powiedzcie mi proszę do jakiego auta mogą być te odboje?
Muszę je sprzedać ponieważ minęły 2 tygodnie od zakupu i gostek w sklepie nie chce mi ich wymienić ani przyjąć. Okazuje się, że nie pasują do omki.

To jest nowiutki komplet z osłonami ale nie wiem komu mógłbym je zaproponować.

Może po kształcie ktoś z Was je rozpozna.


Mechanik jak mi wymieniał amory stwierdził ,że odboje tego kształtu nie pasują i założył stare.
tomek14829

#65 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 lipca 2012 - 22:11

Mechanik jak mi wymieniał amory stwierdził ,że odboje tego kształtu nie pasują i założył stare.

Ja doszedłem do tego samego wniosku jak przezbrajałem macphersony.
Na wszelkie sposoby próbowałem coś wymyślić i jedyny sposób ich montażu to nasadzenie luzem na tłoczysku pod górną miską sprężyny. Nie zdecydowałem się na takie coś i zostawiłem stare małe, które się łączy kołnierzem z górną miską sprężyny.
Gdyby te duże zamontować w ten sam sposób to brakłoby miejsca na choćby dolną podkładkę a gdzie jeszcze poduszka z łożyskiem oporowym.

Jeżeli jest tu ktoś, kto zetknął się z takimi odbojami i wie jak prawidłowo je zamontować to pilnie proszę o opis.

Czekam jeszcze na foty od "smoka".

#66 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 sierpnia 2012 - 07:40

Chyba coś nie tak :hmm:

#67 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 sierpnia 2012 - 09:23

na pierwszy rzut oka wygląda prawidłowo:D

poduszke widać ze osadzona ładnie w kielichu, osłona ładnie odstaje w górze, jak dla mnie OK


co cie niepokoi?

#68 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 sierpnia 2012 - 09:30

Na odwrot zalozyles te podkladki.

#69 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 sierpnia 2012 - 11:35

Na odwrot zalozyles te podkladki.

Też mi się tak wydaje, że podkładka między poduchą a miską sprężyny jest na odwyrtkę.
Ja bym założył prawidłowo ale robotę ziomal kończył.

#70 OFFLINE   TheBill

TheBill
  • 18 postów
  • Dołączył: 15-08-2011
  • Skąd: Kraków

Napisany 04 sierpnia 2012 - 15:41

Panowie ja mam dokładnie to samo. Nic się nie dzieje:)

#71 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 sierpnia 2012 - 17:49

http://forum.omegakl...ead.php?t=61154

Irzyk poskładaj jak trza zanim na zbieżność pojedziesz, po co 2x robota i 2x koszta:D

#72 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 sierpnia 2012 - 21:21

Irzyk poskładaj jak trza

Ja wiem jak jest prawidłowo ale to kumpel robotę kończył pod moją nieobecność.
I pytanie czy to jest faktycznie nieprawidłowo ułożona podkładka?
Jak nie rozbiorę to się nie dowiem a kurcze szkoda bo na geometrii już byłem.

#73 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 sierpnia 2012 - 21:35

powiem Ci u mnie też ciut ten :talerz: kielicha jest ciut wyżej, jak chcesz jutro Ci fotke zapodam i sam podejmiesz decyzje:)
kilka dni temu byłem kontrolnie sprawdzić parametry i trzyma tak jak zaraz po ustawieniu:)
a gleba jest już z 2 lata:p

#74 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 sierpnia 2012 - 08:26

Powiem Ci, że olałbym temat gdyby skręcaniu kierownicą nie towarzyszyły odgłosy jakby takiego "miękkiego" przeskakiwania. Najbardziej słyszalne jest to przy mieleniu w miejscu (wiem, że w miejscu się nie kręci ale zrobiłem to celem diagnostyki). Czy mieliście podobny problem? Tam ciężko jest coś spaprać ale się zdarza i nie wiem czy te dwie rzeczy są ze sobą powiązane - ów przeskakiwanie i wystające talerzyki.

Pocieszam się tym, że po remoncie zawiechy auto płynie po jezdniach i idealnie się prowadzi :)

#75 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 sierpnia 2012 - 12:29

skoro ci trzeszczy i przeskakuje coś podczas skrecania to ja bym stawiał na łożyska amortyzatora

jestes pewien tego ze są dobrze włożone w poduszke? może przez przypadek któryś do gory nogami jest

niewłaściwe zamontowanie talerzyka ze zdjecia wyżej wpgole nie powinno sie niczym takim objawiać bo niby jak skoro talerzyk nie dotyka niczego poza gwintem kolumny


albo to trzeszczenie czy przeskakiwanie wogole nie pochodzi z kolumny

moze to być sworzen, drążki lub podpora drążka srodkowego

#76 OFFLINE   paszeko

paszeko
  • 307 postów
  • Dołączył: 03-04-2009
  • Skąd: ruda slaska Wirek
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 06 sierpnia 2012 - 20:05

witam.bylem dzis na przegladzie.potrzebuje takie rzeczy:
-koncowka drazka kierowniczego prawa strona wewnetrzna i zewnetrzna.
-prawy lacznik stabilizatora przod
-tuleje wachaczy przednich w poziome.
moze mi ktos pomoze w doborze tych klamotow.

#77 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 sierpnia 2012 - 21:00

witam.bylem dzis na przegladzie.potrzebuje takie rzeczy:
-koncowka drazka kierowniczego prawa strona wewnetrzna i zewnetrzna.
-prawy lacznik stabilizatora przod
-tuleje wachaczy przednich w poziome.
moze mi ktos pomoze w doborze tych klamotow.


wszystko jest już na forum poruszane wiele razy

jesli o koncowki drążka i łącznik stabilizatora chodzi to najlepsze wiadomo lemforder ale to od budżetu zależy

ja mam te elementy teknorota(czyt.tanie) i juz ponad 3 lata na tym zestawie smigam i jest ok

tuleje tylko i wyłącznie lemfordera z bmw numer 10531, cena za sztuke około 50-55zł
do tego obowiązkowo lektura tematu
http://forum.omegakl...a tulei&page=14


Proponuje jednak poświecić chwile i użyć wyszukiwarki
na temat zawieszenia i układu kierowniczego można znaleźć naprawdę wszystko
nie ma takiego tematu który nie był poruszany na forum

#78 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 sierpnia 2012 - 21:16

ja mam te elementy teknorota(czyt.tanie) i juz ponad 3 lata na tym zestawie smigam i jest ok

Ja tyż takie założyłem ale wróżono mi klęskę ;)

#79 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 sierpnia 2012 - 21:18

moze na seryjnym zawiasie bedize lepiej ale u mnie na glebie i sbs i teknorot szybko poleglo.




 


#80 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 sierpnia 2012 - 08:41

mi gość w sklepie polecił

powiedział ze naprawdę warto, że jest tanio i sam do golfa założył części tej firmy

kupiłem drążki, potem łączniki stabilizatora i swożnie i jest super

z łączników stabilizatora jestem najbardziej zadowolony bo wcześniej zakładałem harta i topran i wywaliły się w kilka tygodni a były parę zł droższe

wiadomo, ze lemforder najlepszy ale lubię ryzyko:D i tym sposobem zaoszczędziłem parę złociszy
gdyby teraz któryś z tych elementów się zużył nie było by mi szkoda bo już swoje pojeździłem na tym