Jeździłem na 195/65, zmieniłem na 205/65 i według mnie bardziej komfortowo.Każdy kalkulator opon stwierdził, że to właściwy rozmiar i w ogóle. :-) Wcześniejsze były szersze.
Kuria. Zagłębiłem się w epc i wyszło, że machony ma rację: fabryka dała 205/65/r15 - więc odpowiednik to 225/50/r17. No cóż. Przymierzałem do standardu 195/65/r15. Trudno. Jadąc z prędkością licznikową 100 km/h w rzeczywistości pojadę 97,92 km/h. Może być.


#141
OFFLINE
Napisany 28 maja 2017 - 21:41
#142
OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2017 - 14:10
Pamiętacie jak zastanawiałem się dlaczego nie działa spryskiwacz tylnej szyby? Myślałem wtedy, że wężyk gdzieś się przerwał czy coś. Właściwie prawie trafiłem. Wężyk był sobie tak:
IMG_20170531_201423-wezyk.jpg 26,03K
4 pobrań
A tak przy okazji:nie wiedzieliście, że klapa pierwotnie była zielona? Ja też nie :-)
IMG_20170531_204023 - klapa.jpg 30,32K
4 pobrań
Kolejna mała rzecz ogarnięta. Będę musiał wymienić tłumiki. Bo katalizatory już mam. Duży apdejt skończy się już niebawem.
No.
#143
OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2017 - 20:36
Najczystsza omega od XIX zlotu
#144
OFFLINE
Napisany 14 czerwca 2017 - 08:35
Kolejny mały apdejt:
Wymieniłem wszystkie tłumiki. W sumie środkowe chyba nie były takie złe, końcowy zjechany. Niby stare i nowe to tłumiki "polmostrów", a jednak zupełnie inne. Dawno się tak nie namęczyłem przy zakładaniu - duży młotek bardzo pomógł w odpowiednim ustawieniu wieszaków.
IMG_20170613_191437.jpg 23,26K
4 pobrań i
IMG_20170613_191630.jpg 53,44K
4 pobrań
Z rzeczy poza pozaeksploatacyjnych - duży apdejt przeciągnie się w czasie - opóźniła się dostawa części i niestety przepadł mi termin montażu. Dopiero w połowie lipca będzie zrobione to co planowałem.
W weekend wziąłem się w sobie i zrobiłem w końcu to co miałem zrobić już jakiś czas temu: owinąłem kolektory rurowe odpowiednim bandażem. :-)
Przykładowe zdjęcia.
przed:
IMG_20170611_174318.jpg 36,9K
4 pobrań, po:
IMG_20170611_185049.jpg 52,87K
4 pobrań
A tak przy okazji: trzeba psikać te bandaże sprajem odpornym na temperaturę czy nie?
Edytowany przez czesiek, 14 czerwca 2017 - 08:37.
#145
OFFLINE
Napisany 14 czerwca 2017 - 14:28
Ładnie lecisz z tematem Gdzie można zdobyć takie kolektory?
#146
OFFLINE
#147
OFFLINE
#148
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2017 - 08:16
Ładnie lecisz z tematem
Gdzie można zdobyć takie kolektory?
Jeden z naszych forumowiczy wystawił ogłoszenie i byłem pierwszy. Przeleżały ze dwa lata w garażu, nabrały mocy urzędowej i można kombinować na poważnie. Kolektory są zrobione przez "mickey garage" - popatrz na ich stronie.
#149
OFFLINE
Napisany 27 czerwca 2017 - 19:11
tylko owijasz bandażem i to wszystko
Będzie hamownia po tym wszystkim?
#150
OFFLINE
Napisany 27 czerwca 2017 - 19:27

#151
OFFLINE
Napisany 27 czerwca 2017 - 22:17
bandaż termoizolacyjny do wydechu I to wszystko
Dwie rolki powinny wystarczyć na oba kolektory
#152
OFFLINE
#153
OFFLINE
Napisany 01 lipca 2017 - 18:42
tylko owijasz bandażem i to wszystko
Będzie hamownia po tym wszystkim?
Oczywiście. Postaram się aby przed też była. Będzie porównanie.
#154
OFFLINE
Napisany 13 lipca 2017 - 21:50
Nie będzie hamowni przed modyfikacją.
Pod koniec czerwca strucel zrobił psikusa i pod domem ukręcił sobie pompę wody. Dopchałem go pod samą chałupę i wymieniłem nieszczęsną pompę.
Po lewej nowa pompa - znaczy używana ale nowa u mnie. i po prawej stara - nie bardzo może widać, ale w starej wirnik jest przekrzywiony. zmieliły się łożyska.
IMG_20170619_190114.jpg 45,29K
7 pobrań
Gdy wymieniałem pompę nie zwróciłem uwagi na paproszki znajdujące się na niej:
IMG_20170619_182313.jpg 34,28K
7 pobrań
IMG_20170619_185350.jpg 45,07K
6 pobrań
Nie zwróciłem też uwagi czy rozrząd nie jest rozjechany (no bo po co? pompa przecież jest napędzana paskiem wielorowkowym) W efekcie po złożeniu auta - nie dało się go odpalić. Różne miałem koncepcje: pompa paliwa zdechła, czujnik wałków rozrządu zdechł (wyskakiwał charakterystyczny błąd) i oczywiście za każdym razem kręciłem i kręciłem. Dopiero jak wyeliminowałem wszystkie inne możliwości to spojrzałem na rozrząd. Po ustawieniu znaków na wale na dole, górne znaki były w takim położeniu:
IMG_20170706_174302.jpg 40,86K
6 pobrań
IMG_20170706_174346.jpg 37,66K
6 pobrań
IMG_20170706_174357.jpg 33,17K
6 pobrań
Nic dziwnego, że nie chciał odpalić. Gdy zrobiłem z rozrządem to co należało - czyli ustawiłem go prawidłowo (specjalne podziękowania dla kolegi @se61) - auto odpaliło od razu. Niestety powyginały się zawory czy cuś, bo chodzi jak traktor.
Na szczęście nadszedł czas wykonania dużego apdejtu więc nie płakałem za bardzo.
Duży apdejt jest podzielony na 3 części:
przeróbka zewnętrzna - znaczy optyczna, mechaniczna, i zakończenie polakierowaniem całej budy.
Jak już niektórzy wiedzą przeróbka zewnętrzna jest już prawie gotowa - strucel z zewnątrz wygląda jak FL. Taką miałem fantazję. Mechaniczna to założenie baranów i inny silnik. Silnik jest zrobiony praktycznie od podstaw. Długo się robił. Ale jest. Przy okazji zregenerowałem alternator, rozrusznik i sprężarkę klimatyzacji. Strucel dostanie też nowe chłodnice klimatyzacji i cieczy chłodzącej, a także chłodnicę oleju skrzyni automatycznej.
Trzeciej części objaśniać chyba nie muszę?
Obecnie auto jest u warsa i jak widzę na bieżąco dokumentuje przebieg prac. Powrzucam później niektóre z fotek tutaj.
Powrzucam także fotki z poszczególnych etapów przerabiania strucla z zewnątrz na FL.
No. W końcu coś do przodu.
Edytowany przez czesiek, 13 lipca 2017 - 21:52.
#155
OFFLINE
#156
OFFLINE
#157
OFFLINE
Napisany 30 lipca 2017 - 22:20
Apdejt.
Jak już wiecie, stary silnik zrobił psikusa i został zastąpiony innym. Zrobione w nim zostało chyba wszystko co tylko można było zrobić. Teraz go docieram. Nawet nie wiecie jaki to ból jeździć grzecznie i spokojnie - tak aby nie przekroczyć 3000 obrotów. Poniżej kilka zdjęć z pobytu strucla u Warsa na wymianę silnika:
moment wyjęcia starego silnika
WP_20170712_024 (Large).jpg 32,58K
10 pobrań
umyta komora
WP_20170712_030 (Large).jpg 40,82K
3 pobrań
przymiarki do włożenia nowego silnika
WP_20170713_020 (Large).jpg 32K
3 pobrań
Nowe chłodnice
WP_20170714_022 (Large).jpg 35,07K
3 pobrań
Były problemy - ale to już wars opisał na swojej twarzoksiążce.
Strucel na teraz wygląda tak:
IMG_20170729_191804.jpg 41,38K
3 pobrań
IMG_20170729_191745.jpg 44,55K
3 pobrań
IMG_20170729_191816.jpg 44,5K
3 pobrań
Z zewnątrz jest w 99% FL. Taką miałem fantazję.
Trochę się natrudziłem, bo mimo, że FL to tez omega, to jednak różni się niektórymi rozwiązaniami. najprościej poszło z lusterkami i tylnymi lampami - po prostu je przełożyłem.
lus3.jpg 60,04K
3 pobrań
Trochę gorzej poszło z drzwiami (załatwione od karetki, stare chrupała rdza) - trzeba wymienić drucik od otwierania drzwi. O, taki:
IMG_20170501_133535.jpg 44,16K
3 pobrań
IMG_20170501_133540.jpg 51,38K
3 pobrań
Kłopot był z przodem. Pas przedni. Różnice dla potomnych (czerwone elementy są od FL)
pas przedni1.jpg 34,89K
3 pobrań i uchwyty
uchwyt pas przedni1.jpg 58,81K
3 pobrań
Oczywiście wtyczki spryskiwaczy i halogenów różnią się od siebie. Musiałem trochę polutować
IMG_20170205_131302.jpg 37,89K
3 pobrań
IMG_20170205_131520.jpg 67,26K
3 pobrań
IMG_20170205_131553.jpg 38,54K
3 pobrań
IMG_20170205_131635.jpg 41,9K
3 pobrań
Z perspektywy czasu stwierdzam, że zrobiłbym inaczej: załatwiłbym cała wiązkę i polutował w miejscu mniej widocznym. Ludkowie by myśleli, że tak już było. Może jeszcze kiedyś to poprawię?
Maska przy tym wszystkim to pan pikuś. Prawie. Musiałem dorobić bolec.
bolec2.jpg 46,51K
3 pobrań ten po prawej to oryginał. Podziękowania dla Ultera za podanie długości bolca. Po uzbrojeniu wygląda tak:
bolec1.jpg 35,36K
3 pobrań
Oczywiście to nie wszystko. Trzeba jeszcze przerobić blaszkę którą odblokowujemy maskę - ja robiłem to metodą prób i błędów. Powiem wam w sekrecie, że podczas dopasowywania elementów od maski lepiej wyjmijcie grilla. :-)
Wygląda to mniejwięcej tak:
IMG_20170304_181633.jpg 31,17K
3 pobrań
Reflektory dobrałem z B. Szkła i uszczelki poszły z FL (hokeje oczywiście też). A w środku taka mała fanaberia. Bixenon z BMW.
Kiedyś je już chyba pokazywałem. Tutaj wprost z napylania błyskiem :-)
IMG_20160907_223645.jpg 66,62K
3 pobrań
No i w lampie
bixenon1.jpg 28,39K
3 pobrań
bixenon2.jpg 36,61K
3 pobrań - druciarstwo jak się patrzy. Ale działa. Nikt nie widzi co jest w środku. No.
Zrobiłem sobie wzornik jak mają świecić po założeniu (czyli po prostu najpierw zaświeciłem oryginalną soczewką i narysowałem linię światła. Dzięki temu bixenon jest od razu dobrze przykręcony -
bixenon0.jpg 21,33K
3 pobrań
I jeszcze tył. Jako, że strucel nie został jeszcze wyklepany to tylny zderzak jest na słowo honoru. Była rzeźba ale dałem radę. Dzięki bratu - przytrzymywał zderzak. Z tej operacji chyba nie mam zdjęć? I założyłem wtedy końcowe listwy od FL i takież odblaski. Bo oczywiście się różnią :-)
A dziś skorzystałem z ładnej pogody i pobawiłem się w izolowanie dachu. Było tak:
IMG_20170730_162207.jpg 29,89K
3 pobrań
Porobiło się tak:
IMG_20170730_171144.jpg 35,24K
3 pobrań
IMG_20170730_173354.jpg 36,85K
3 pobrań
IMG_20170730_175140.jpg 38,87K
3 pobrań
IMG_20170730_180519.jpg 40,84K
3 pobrań
IMG_20170730_182602.jpg 49,93K
3 pobrań
IMG_20170730_183649.jpg 51,55K
3 pobrań
Dodałem trochę pianki i zrobiło się tak:
IMG_20170730_191123.jpg 52,59K
3 pobrań
IMG_20170730_192437.jpg 23,79K
3 pobrań
Ucieszyłem się, że jest wtyczka do podpięcia lusterka fotochromatycznego. Ale niestety psikus. Albo moje lusterko ma inną wtyczkę albo nie jest to wtyczka do podpinania fotochromu. Oto ona:
IMG_20170730_184943.jpg 48,99K
3 pobrań
No. To teraz wszyscy są na bieżąco z pracami nad struclem.
Edytowany przez czesiek, 30 lipca 2017 - 22:25.
#158
OFFLINE
#159
OFFLINE
Napisany 31 lipca 2017 - 03:42
Najczystsza omega od XIX zlotu
#160
OFFLINE
Napisany 31 lipca 2017 - 07:20
walkę z silnikiem widziałem na bieżąco u Warsa na fb
Szczere gratki za wszystkie prace Będzie z tego pikna omega