Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jakie klocki i tarcze hamulcowe


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
627 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 29 października 2012 - 18:28

tarcze i klocki na tył ATE - 360zł
dobra cena?


jak na ATE to dobra
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#102 OFFLINE   522

522

    FSU

  • 215 postów
  • Dołączył: 01-07-2011
  • Skąd: Sulęcin/Zielona Góra
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 listopada 2012 - 18:07

Hmm... Na ile km średnio wystarczają Wam klocki? Ja u siebie tylne wymieniałem - o ile dobrze pamiętam - dwa dni przed wigilią w zeszłym roku, czyli ponad 13 tysięcy km temu (dokładnie musiałbym sprawdzić w swoich zapisach na innym kompie). W środę jak byłem na wymianie oleju + filtra, to mechanik powiedział mi, że klocki tył są już cienkie i lada moment będą do wymiany :confused: Coś mi tu nie pasuje. Kupowałem je od Beasta, są firmy Remsa.

Wiem, że na zużycie klocków mają wpływ takie czynniki jak styl jazdy, czy to czy większość km pokonuje się w mieście czy w trasie, ale te - powiedzmy - 13k km to trochę mało, nieprawdaż? Pytam z ciekawości, bo tym razem musiałbym wymienić klocki + tarcze.

#103 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 16 listopada 2012 - 18:36

kolego to jest niemozliwe,Remsa to sa b. dobre klocki.. jedynie co mi przychodzi do głowy,to :albo cie mechanik oszukał i wsadził inne klocki, albo masz zapieczone tłoczki i zebrało klocki [ale to by sie tarcze grzały], albo mechanik chce zarobic i poleca ci wymiane klockow.ja mam 5 rok klocki z tyłu, i sa jeszcze ok, wymieniałem juz przednie 2 razy, ale to inna historia.
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#104 OFFLINE   guma198

guma198
  • 40 postów
  • Dołączył: 26-05-2007
  • Skąd: Warszawa/Chełm
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 listopada 2012 - 19:00

Klocków nie zapamiętuje w moim magazynie pamięci zwanym głową, za to wiem że tarcze przednie TRW 296 średnica wytrzymały niecałe 50 k przy dynamicznej jeździe. Klocki 2 lub 3 komplety przy okazji zostały zjechane (naprawdę nie pamiętam ile razy zmieniałem 2 czy 3). klocki też zakładałem TRW. Wynika z tego że przednie TRW wytrzymują w moim przypadku 25k lub ok 16k. Jak to ma się do tylnich ? Nie mam zielonego pojęcia, za to nie przypominam sobie faktu abym kiedykolwiek wymieniał klocki tylko z przodu. Remsa nigdy nie używałem, Delphi z doświadczenia wypada podobnie jak TRW.

Tym razem przy wymianie zainwestowałem w lepsze podzespoły, efekt: zdecydowanie krótsza droga hamowania, po rozgrzaniu nadal hamuje tak samo, nie ma efektu takich gumowych hamulców przy zatrzymywaniu się 150 -> 0.

Pamiętaj też że do wyhamowania masz prawie 2 tony i chcąc nie chcąc klocki po prostu szybciej się zużywają, zwłaszcza w mieście i przy dużych prędkościach. Każdy jeździ inaczej i w innych warunkach. Klocki które np. u mnie wytrzymują 16 k u innego pojadą 40 k.

#105 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 listopada 2012 - 19:07

chcąc nie chcąc klocki po prostu szybciej się zużywają, zwłaszcza w mieście i przy dużych prędkościach

oraz przy automacie

#106 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 listopada 2012 - 19:37

albo Ci trzymają tłoczki w zaciskach, ale klocki by się nierówno zużywały, albo Cię mechanik w członka robi ;)

Mi klocki wytrzymują z przodu ok 100tyś, a z tyłu jeszcze więcej, ale ja nie używam hamulców :p Poza tym ja sobie regularnie przeglądam hamulce i u mnie nic nie trzyma, wszystko chodzi gładko ;)


Tak dla porównania to po kupnie Omegi jak przejrzałem sobie hamulce i porządnie poskladałem to zużycie paliwa spadło mi o prawie 2l/100km, a koledze jak zrobiłem to mu spadło zużycie paliwa o 1l/100km :D

#107 OFFLINE   522

522

    FSU

  • 215 postów
  • Dołączył: 01-07-2011
  • Skąd: Sulęcin/Zielona Góra
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 listopada 2012 - 20:57

Nic mi mechanik nie wsadzał, he he :D

Po prostu jak podniósł Omcię na podnośniku, to spojrzał na tył i powiedział, że klocki z tyłu są już cienkie. Najpierw pytam tutaj, a w przyszłym tygodniu pokaże to ojcu, zobaczymy, co powie. Swoją drogą, do niego jeżdżę tylko na wymianę oleju i regulacje gazu (+ wymiana filtra co 10k km). Klocki i inne 'naprawy' robię u kogo innego, więc nie miałby interesu sugerując mi wymianę. Chyba :D

#108 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 listopada 2012 - 08:16

no coz ,zobacz i napisz, bo cos jest ciekawe, sprawdz tłoczki, czy nie zapieczone...a nawiasem mowiac zawsze przód hamuje predzej i wiecej, tył tylko pomaga, tak ze zuzycie klockow z tyłu jest zawsze mniejsze [przy odpowiedniej konserwacji]...najlepiej jest sprawdzic na lekkiej gorce , jak staniesz i puscisz hamulce to samochod powinien ruszyc i toczyc sie
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#109 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 29 listopada 2012 - 12:34

mam jedno pytanie: czy sa roznice w przedniej tarczy na srube na imbus, czy na srube zwykłą??? bo znalazłem takie na zwykła srubę...nie wiem czy to cos znaczy...
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#110 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 listopada 2012 - 16:08

Nie spotkalem sie z taka roznica. Jedyna roznica to srednica tarczy w 2.0. Na poczatku do RM chyba 97 byly mniejszej srednicy.

#111 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 30 listopada 2012 - 17:13

no tak ,srednica 296...ale pisze w opisie ze na srube, nie na imbus...dlatego nie wiem czy to ma jakies znaczenie...z tego co wiem to wszedzie jest imbus...moze to do innego samochodu, a tylko pisze ze do Omegi?

No coz facet tez na zapytania nie odpowiada, a ma tarcze [komplet] NK za 135 zł...wydaje mi sie cena atrakcyjna, firma NK to dobra firma...tylko ten haczyk...pisze ze sa na srube 13.....nie na imbus...nie wiem czy to ma znaczenie, bo mozna w koncu jakos bez tej sruby jezdzic....to w koncu ta sruba tylko do pomocy przy zakładaniu opony
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#112 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 30 listopada 2012 - 18:42

no tak ,srednica 296...ale pisze w opisie ze na srube, nie na imbus...dlatego nie wiem czy to ma jakies znaczenie...z tego co wiem to wszedzie jest imbus...moze to do innego samochodu, a tylko pisze ze do Omegi?

No coz facet tez na zapytania nie odpowiada, a ma tarcze [komplet] NK za 135 zł...wydaje mi sie cena atrakcyjna, firma NK to dobra firma...tylko ten haczyk...pisze ze sa na srube 13.....nie na imbus...nie wiem czy to ma znaczenie, bo mozna w koncu jakos bez tej sruby jezdzic....to w koncu ta sruba tylko do pomocy przy zakładaniu opony

a czasem zamiast śruby starej z imbusem nie wkręcisz ?

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#113 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 30 listopada 2012 - 19:02

moze wciecie na tarczy uniemozliwia wkrecenie sruby imbusowej?..nie wiem , bo nie odpisuje..patrz aukcja na Allegro nr 2745369298..zobacz moze cos doradzisz?
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#114 OFFLINE   Coolisz

Coolisz
  • 286 postów
  • Dołączył: 01-11-2010
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 30 listopada 2012 - 19:12

Ja tam widzę że rozchodzi się o mocowanie jarzma do piasty na śrubę 13-kę a nie imbusową, o mocowaniu tarczy tam nic nie ma;)

#115 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 30 listopada 2012 - 19:18

Ja tam widzę że rozchodzi się o mocowanie jarzma do piasty na śrubę 13-kę a nie imbusową, o mocowaniu tarczy tam nic nie ma;)

jarzma do piasty? ale mocuje sie tylko tarcze do piasty za pomocą sruby imbusowej, tak to rozumie...a co rozumiesz przez mocowania jarzma???
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#116 OFFLINE   Coolisz

Coolisz
  • 286 postów
  • Dołączył: 01-11-2010
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 30 listopada 2012 - 19:34

tfuuu.. jest jeszcze inaczej...:
2.0 16V PO 98 ROKU

TYP ZACISKU HAMULCOWEGO

PRZYKRĘCANY DO JARZMA NA ŚRUBĘ NA KLUCZ 13

NIE NA IMBUS

Chodzi o to że to tarcza 296, która nie pasuje do X20XEV-a przed 98 rokiem. O mocowaniu tarczy do piasty nic tam nie ma. Z tego co kojarzę do przy mniejszych tarczach zacisk do jarzma mocowany jest na imbus, przy większych na 13-kę.

#117 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 30 listopada 2012 - 19:37

tfuuu.. jest jeszcze inaczej...:
2.0 16V PO 98 ROKU

TYP ZACISKU HAMULCOWEGO

PRZYKRĘCANY DO JARZMA NA ŚRUBĘ NA KLUCZ 13

NIE NA IMBUS

Chodzi o to że to tarcza 296, która nie pasuje do X20XEV-a przed 98 rokiem. O mocowaniu tarczy do piasty nic tam nie ma. Z tego co kojarzę do przy mniejszych tarczach zacisk do jarzma mocowany jest na imbus, przy większych na 13-kę.


aha...to znaczy ok...tarcza pasuje..
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#118 OFFLINE   user881

user881
  • 432 postów
  • Dołączył: 07-12-2010
  • Skąd: Myszyniec
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 31 stycznia 2013 - 11:48

Witam. Czy tarcze Delpfi będą odpowiednie do 2.2 16 v do tego klocki bosch ? będę wdzięczny za szybką odpowiedz.

#119 OFFLINE   misiek440

misiek440
  • 77 postów
  • Dołączył: 23-02-2012
  • Skąd: KRK

Napisany 31 stycznia 2013 - 13:09

możecie się ze mnie śmiać, ale ja ostatnio zakupiłem na tył z braku funduszy zestaw AD i jestem w 80% zadowolony, a patrząc na cena jakość to nawet bardzo. Zrobiłem na nim 10k i na razie nie ma żadnych problemów z hamowaniem, nie piszczą i jeszcze ich nie pokrzywiłem, a jedyna ich wada to to że brudzą felgę i często je trzeba myć. koszt około 200zł za komplet z klockami.

Na vectrze mam zestaw girlinga, sporo droższy i powiedziałem nigdy więcej....niby felg nie brudzą, ale co z tego jak są twarde jak cholera, słabo hamują i czasami jak są zimne to piszczą :/

Także nie zawsze co droższe to lepsze

#120 OFFLINE   przemo85

przemo85
  • 85 postów
  • Dołączył: 24-09-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 31 stycznia 2013 - 14:34

a ja zalozylem sobie latem taki zestawik http://moto.allegro....2964452090.html i jestem bardzo zadowolony, wczesna wiosna zakladam to samo na tyl