Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:
Akceptuje Ciasteczka
czy w silniku 2.2 benzynka ciężko jest dostać się do czujnika spalania stukowego?
zakładam, że podobnie jak w 2.0 16v więc nie wiem czy do prawidłowego jego montażu nie będziesz musiał kolektora zdemontować. Dostęp do niego myślę, że byłby możliwy od spodu po demontażu rozrusznika lub od góry i od przodu po odkręceniu alternatora. Nie mniej jednak czujnik ten trzeba przykręcić z odpowiednim momentem i tu się robi problem, bo klucz dynamometryczny może się nie zmieścić bez zdjęcia kolektora.
czy w silniku 2.2 benzynka ciężko jest dostać się do czujnika spalania stukowego?
Jest w tym samym miejscu co w 2,0 xev .Według mnie lepszy dostęp jest od góry - strona pasażera na pograniczu narożnika silnika - dość blisko filtra oparów EVAP.
co do przerywania na gorącym silniku , to posprawdzaj , czy w gniazdach świec nie ma wilgoci (np po myciu silnika)- woda ,olej powodują przebicia.
Szanowni
Potrzebuje pomocy. Czy ktoś z Warszawy ma 18 lub 17 calowe koła i mógłby się ze mną zamienić dzisiaj na chwilę?
Chce wyeliminować moje koła jako winowajcę ściągania auta w prawo. Jestem na Kłobuckiej 11 w QUATRO.
603628175
Witam ponownie. Co do problemu z czujnikiem stukowym- kurcze miałem nadzieję że nie będzie problemu z dojściem do tego czujniczka a aż tak wytrawnym mechanikiem nie jestem i boję się że jak rozbiore kolektor to go nie poskladam do kupy jak należy hehe. A co może powodować że wywala mi błędy tej Nieprawidłowej funkcji wyprzedzenia kąta zapłonu? Zaznaczę że problem występuje tylko w dni kiedy jest gorąco i kiedy silnik dogrzewa się bardziej i kiedy jedzie się po mieście, stoi w korkach itp. Podczas jazdy w nocy kiedy jest chłodniej lub w chłodniejsze dni autko spisuje się bardzo ładnie. A te błędy wywalami tylko na cylindrach 1 2 i3 ( sprawdzane dzisiaj).
DarioDL, podaj jak dokładnie brzmią te błędy lub ich numery. Nieodpowiedni zapłon i kąt jego wyprzedzenia nie zależy tylko od czujnika spalania stukowego. Jako podstawy to świece (z własnego doświadczenia wiem, że NGK produkcji francuskiej można omijać szerokim łukiem; produkcji japońskiej są ok), dalej cewka, nieszczelności w dolocie, przepływomierz i ostatecznie rozrząd. Zwykle jeśli czujnik spalania stukowego jest uszkodzony, to powinno zakomunikować jego błędem, chyba że kiedyś go wymieniałeś i został np. zbyt mocno przykręcony. Błędu czujnika nie pokaże, a będzie on nieprawidłowo pracować. Sprawdź sobie cewkę, spróbuj ją zmierzyć (niestety nie wiem jakie powinna wykazywać wartości w 2.2), dokładnie obejrzyj czy nie ma na niej wyraźnych pęknięć.
Edytowany przez Ruki1989, 06 czerwca 2017 - 21:41.
Dzięki Ruki. Dokładne numery błędów to
1329
1328
1327
Świece wymienione w roku ubiegłym NGK ale czy japonce czy francuzy niestety nie wiem. Przed i po wymianie tych elementów objawy takie same. Rozrząd wymieniony w grudniu kiedy żadnych problemów nie było i błędów również. Przepływomierz również wymieniony na Siemens oryginał również w ubiegłym roku i żadnej poprawy nie było. Dolotu nie sprawdzałem, czujnika stukowego nie ruszalem.
Zrobiłem mały tescik:
-jazda ciągła po trasie jest oki
-jazda ciągła w mieście z krociotkimi tylko postojami na światłach jest oki
-jazda w mieście i postoje w korkach oraz dłuższe na światłach i na biegach 1 i 2 brak mocy jak go bujne jedzie dobrze
Dzięki Ruki. Dokładne numery błędów to
1329
1328
1327
Świece wymienione w roku ubiegłym NGK ale czy japonce czy francuzy niestety nie wiem. Przed i po wymianie tych elementów objawy takie same. Rozrząd wymieniony w grudniu kiedy żadnych problemów nie było i błędów również. Przepływomierz również wymieniony na Siemens oryginał również w ubiegłym roku i żadnej poprawy nie było. Dolotu nie sprawdzałem, czujnika stukowego nie ruszalem.
Zrobiłem mały tescik:
-jazda ciągła po trasie jest oki
-jazda ciągła w mieście z krociotkimi tylko postojami na światłach jest oki
-jazda w mieście i postoje w korkach oraz dłuższe na światłach i na biegach 1 i 2 brak mocy jak go bujne jedzie dobrze
Kurcze ale gdyby stukowy nie działał to by mi nie korygował wyprzedzenia zapłonu. W sobotę rzucę okiem na niego bo będę miał kanał do dyspozycji to zobaczymy co wyjdzie
Kurcze ale gdyby stukowy nie działał to by mi nie korygował wyprzedzenia zapłonu. W sobotę rzucę okiem na niego bo będę miał kanał do dyspozycji to zobaczymy co wyjdzie
a skąd wiesz, że koryguje zapłon, a nie ECU podstawia dane? Coś się dzieje z mieszanką i nie może już regulować bo poza zakres regulacji wychodzi i błędy pokazuje
Edytowany przez robert514, 07 czerwca 2017 - 19:25.
Pokazuje mi błąd wałków rozrządu i sondy, czy może błąd sondy być spowodowany przez błąd wałków rozrządu? Bo samochód chodzi bardzo ładnie, pali od strzału i spalanie ok 10 litrów na 100km gazu i benzyny silnik 2.0 16v.
spalanie ok 10 litrów na 100km gazu i benzyny silnik
Nie ma takiej możliwości , że gazu zużywa tyle co beni. Wniosek jest tylko jeden = masz źle ustawione dawkowanie gazu i któregoś dnia stwierdzisz , że na benzynie autko nie jest w stanie jeździć .
U mnie jak na wyświetlaczu pokazywał zużycie beni 8,4 l , to gazu szło 11,5-12,5 gazu.
Błąd lamby pokazuje bo masz wydmuchaną uszczelkę pod kolektorem wydechowym.
Błąd wałków rozrządu to
1 tani zamiennik
2 Zdjąć obudowę rozrządu i sprawdzić czy olej nie chlapie na czujnik )
A gdzie napisałem, że tyle samo? Benzyny bierze mi 8-9,5 litrow na spokojnej jedzie, gazu 10-11,5. Nie słychać zeby były jakies przedmuchy na korektorze. A czujnik orginał i prawdopodobnie padł bo oleju też nie widać.
Potrzebuje pomocy.
Po awarii czujnika położenia przepustnicy sie mogę sobie poradzić z z nierówną pracą silnika.
Silnik gdy pracuje na wolnych obrotach co jakiś czas widać i czuć szarpnięcie. ( nie jest to jakieś mocne ale denerwuje) Dodatkowo zaraz przed szarpnięciem słychać reakcje silnika krokowego. W trakcie jazdy gdy silnika ma tak 30-60*C szarpie ( na wolnych obrotach nie da się jechać) gdy samochód się nagrzeje szarpnięcia są na tyle małe że można z tym jechać. Nie wiem czy możliwe jest spuźnianie się reakcji silnika krokowego do tego co powinien pokazać ewentualnie zaciera się. I W związku z tym mam pytanie jak sprawdzić silnik krokowy??
Silnik wiadomo w trakcie awarii szarpał że kręgosłup potrafił urwać. zanim doszedłem że to czujnik położenia przepustnicy zdążyłem wymienić szujnik prędkości wału a potem jeszcze kopułkę palec przewod i świece. Szukałem lewego powietrza ale test samostartem nic nie dał.
Poniżej film z jego pracy ( niestety wentylator zagłusza trochę pracę)
Silnik jest zimny, 0,40 ściskałem przewód od silnika krokowego bym "ręcznie sterować " ilością powietrza, 1,40 całkiem zatkałem przedód do silnika krokowego i obroty przepustnicą sterowałem.
Może ktoś coś pomoże
PS czy z senatora B 3.0 klimatyzacja podejdzie do Omegi 2.6?? Ewentualnie jakie części pasują
Chciałbym wrócić do problemu o którym pisałem kilka postów wcześniej. Dotyczył on błędu P0500 - nieprawidłowy sygnał prędkości pojazdu. Zrobiłem dziś jazdę z podłączonym CDIF'em. Wszystkie czujniki ABS sprawne, prawidłowo wskazują prędkość na każdym kole. W sterowniki ABS błędów brak. W sterowniku silnika (Simtec 56.5) błąd P0500 pojawia się po przekroczeniu prędkości 90 czy 100 km/h. Po tym trzyma wolne obroty 1020 zamiast powiedzmy 800 z hakiem, aż do skasowania błędu. Check się nie zapala. W parametrach sterownika silnika, prędkość pojazdu wynosiła 0km/h. Raz przy przekroczeniu 80km/h (być może przypadek) wskazało 5km/h i trzymało się tak aż do skasowania błędu. Bez różnicy czy auto stało lub z jaką prędkością jechało. Później ciągle 0km/h. Dodam, że ABS działa, prędkościomierz działa, MID działa, złącza przy podstawie akumulatora czyszczone, złącze przy sterowniku ABS również. J.W. każdy czujnik ABS w jego sterowniku, pokazuje prędkość poprawnie. Radio również się podgłaśniało mimo tego błędu. Dziś niestety już nie zwróciłem na to uwagi, bo jechałem z wyłączonym. Czy czujnik ten o którym mówi błąd jest zintegrowany w sterowniku ABS? Pompa X.C. jeśli dobrze pamiętam (bez TC) . Skąd i dokąd przewód odpowiedzialny za sygnał biegnie lub czy posiada coś na swojej drodze i jak to jest rozdzielone na poszczególne odbiorniki sygnału? Niestety w książce "Sam naprawiam" nie posiadam odpowiedniego schematu. Jeśli ktoś dysponuje takowym schematem, będę wdzięczny jeśliby się podzielił.
Edytowany przez Ruki1989, 24 czerwca 2017 - 00:36.