Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Co to jest? Z czym to sie je - krótkie pytanie - krótka odpowiedź

grill atrapa bez znaczka B FL

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18569 odpowiedzi na ten temat

#16441 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 stycznia 2016 - 19:29

sprawdź :)

Załączone pliki


Edytowany przez robert514, 18 stycznia 2016 - 20:13.


#16442 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 stycznia 2016 - 20:21

1-12.5 ; 3-13 ; 5-13 ; 2-12.5 ; 4-10.5 ; 6-10

 

trochę agonie przeżywa ten silnik

 

sprawdź jeszcze raz ciśnienie na 4 i 6



#16443 OFFLINE   dawid6671

dawid6671
  • 479 postów
  • Dołączył: 25-09-2012
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 stycznia 2016 - 21:20

Panowie ostatnio zdarzyło mi się że wentylator od chłodnicy pracuje na najwyższym biegu cały czas. Na liczniku temp 90 °C a wentylator się kręci jak szalony na najwyższym biegu. Nic by w tym nie było dziwnego gdyby np. pracowały wszystkie a pracuje tylko jeden ten po prawej stronie (stronie przepasa) ten bliżej chłodnicy klimy. Ktoś coś ??

 

 

#16444 OFFLINE   Ruki1989

Ruki1989
  • 180 postów
  • Dołączył: 02-09-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 18 stycznia 2016 - 22:00

sprawdź :)

 

Podłączone jest wszystko tak samo. Pomiar ciśnienia również podałem wg tej kolejności, wszak na pokrywie i cewce są numery ;)

Długość przewodów też dopasowałem odpowiednio. Odpinałem także przepływkę jakby to ona miała wpływ, ale po odpięciu przerzuca się w tryb awaryjny i pracuje nadal z tym samym problemem.

 

Jutro sprawdzę raz jeszcze kompresję na 4 i 6 tak dla pewności i odepnę czujnik położenia wałka rozrządu. Jeśli po odpięciu w awaryjnym będzie pracował normalnie to myślę, że winowajca będzie znaleziony. Nie mniej jednak jeśli macie jakieś pomysły to bardzo proszę o każdy :)

 

edit: Niestety po odpięciu czujnika położenia wałka również zero efektu :/ Czy to nieco mniejsze ciśnienie na 4 i 6 garze nie jest dostateczne w tym silniku do zapłonu?


Edytowany przez Ruki1989, 19 stycznia 2016 - 10:10.


#16445 OFFLINE   ku8a

ku8a
  • 144 postów
  • Dołączył: 19-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 stycznia 2016 - 20:20

Ma ktoś może na wierzchu w garażu alternator 120A od Vki i mógł by mi podać wymiary szczotek? Lub zna ich wymiar?

3,89 x 5,87 mm (starałem się mierzyć dokładnie)

Ale czy warto bawić się w dorabianie za taką cenę:

http://allegro.pl/re...5482508320.html

 

lub tu trochę droższy 

http://e-katalog.int...r-napiecia.html

 

I to nie jest reklama żadnej strony, które miałbym polecać lub nie, tylko przykładowe ceny!


Edytowany przez ku8a, 19 stycznia 2016 - 20:32.


#16446 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 stycznia 2016 - 21:58

Czy to nieco mniejsze ciśnienie na 4 i 6 garze nie jest dostateczne w tym silniku do zapłonu?

 

0,5 bara to jeszcze do przyjęcia, jak się robi 1 bar to jest niedobrze a tu brakuje 3 bar do najlepszego cylindra

nie ma prawa dobrze pracować ten silnik



#16447 OFFLINE   Ruki1989

Ruki1989
  • 180 postów
  • Dołączył: 02-09-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 stycznia 2016 - 22:15

Dla mnie byłoby to pierwszym spotkaniem z sytuacją, gdzie wolnossący silnik nie ma zapłonu przez ciśnienie 10barów. Wiele benzyniaków na takim ciśnieniu pracuje bez problemu. Fakt różnica między najlepszym, a najsłabszym wcale nie jest mała, choć w jednej z porad na forum (napisana chyba przez beasta) okazuje się, że ciśnienie ma się zawierać między 10 a 13 barów. Jutro jeszcze raz wrócę do poprzedniej cewki i sprawdzę od razu stan nowych świec.

 

Zauważyłem też, że przy dodawaniu gazu wcale nie zmienia się położenie klapki multiramu. Na myśli mam to cięgno i zawór podciśnieniowy na kolektorze od strony ściany grodziowej. Na wcześniejszych fotkach pokazywałem, że zaworek ma spękaną obudowę. Myślicie, że wystarczy by nie działał? Czy jest od  tego zaworka (być może czujnika) zależny też jest zapłon?



#16448 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 stycznia 2016 - 23:29

Ja miałem przypadki ze rzędowa czwórka chodziła idealnie przy np. 6 bar na jednym garze

#16449 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 20 stycznia 2016 - 17:36

3,89 x 5,87 mm (starałem się mierzyć dokładnie) Ale czy warto bawić się w dorabianie za taką cenę: http://allegro.pl/re...5482508320.html

 

Dzięki, no właśnie taki jak z linku po roku ma ładowanie 13,6... więc żaden interes...


Dodany obrazek


#16450 OFFLINE   Knal

Knal
  • 275 postów
  • Dołączył: 05-11-2014
  • Skąd: Koniec świata
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 stycznia 2016 - 19:24

Za co odpowiada kabelek który bodajże z lewej strony patrząc od przodu wchodzi w maskę? Po prawej idzie rurka z plynem a po drugiej stronie? W masce chyba się wpina w coś. Czyzby to było podgrzewanie spryskiwaczy? Czy co to jest? Jest to w standardzie? 



#16451 OFFLINE   Ruki1989

Ruki1989
  • 180 postów
  • Dołączył: 02-09-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 stycznia 2016 - 19:31

Za co odpowiada kabelek który bodajże z lewej strony patrząc od przodu wchodzi w maskę? Po prawej idzie rurka z plynem a po drugiej stronie? W masce chyba się wpina w coś. Czyzby to było podgrzewanie spryskiwaczy? Czy co to jest? Jest to w standardzie?

 

Tak, to wiązka od podgrzewanych dysz (potencjalne źródło pożaru  ;)  ) Nie wiem od kiedy to było standardem. Na pewno w wersji CD były dysze podgrzewane.


Edytowany przez Ruki1989, 20 stycznia 2016 - 19:31.


#16452 OFFLINE   ku8a

ku8a
  • 144 postów
  • Dołączył: 19-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 20 stycznia 2016 - 19:48

po roku ma ładowanie 13,6... więc żaden interes...
 

U mnie chodzi piąty rok i ładowanie 14,4. Oryginalny był Bosch i dawał 13,6 właśnie, a ten co wstawiłem to też był Bosch sprzedawany przez Hart i kosztował 35 zł. Wszystko zależy jaki jest stan instalacji.


(potencjalne źródło pożaru    )

Oj tam oj tam. U mnie działa - (jakby co to przewody brązowy i czarnofioletowy) i czasem się przydaje zwłaszcza teraz.



#16453 OFFLINE   Knal

Knal
  • 275 postów
  • Dołączył: 05-11-2014
  • Skąd: Koniec świata
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 stycznia 2016 - 20:06

Tak, to wiązka od podgrzewanych dysz (potencjalne źródło pożaru  ;)  ) Nie wiem od kiedy to było standardem. Na pewno w wersji CD były dysze podgrzewane.

Nie strasz :D 

Kiedy to działa? W momencie uruchomienia silnika?



#16454 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 20 stycznia 2016 - 20:35

Podgrzewane dysze działają z włączeniem podgrzewania tylnej szyby ;)

Włącz, odczekaj chwile i przyłóż usta.

Nie poparzysz sie :p


Edytowany przez bolecq2, 20 stycznia 2016 - 20:39.


#16455 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 stycznia 2016 - 20:37

jednemu od dysz zapaliło się wygłuszenie maski.Prawdopodobnie grzeją zaraz po zapłonie.

 

http://forum.omegakl...zar#entry593883


Edytowany przez machony79, 20 stycznia 2016 - 20:41.


#16456 OFFLINE   omegaalfa

omegaalfa

    2.0 16fau

  • 249 postów
  • Dołączył: 08-09-2012
  • Skąd: PL
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 stycznia 2016 - 20:56

Witam,

Jak sobie poradzić ze zdjęciem koła pasowego z alternatora? Wymieniłem altek, niestety zakupiona używka ma ciut walniętą rolkę i delikatnie podszarpuje mi pasek. Ktoś coś?



#16457 OFFLINE   Knal

Knal
  • 275 postów
  • Dołączył: 05-11-2014
  • Skąd: Koniec świata
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 stycznia 2016 - 21:52

jednemu od dysz zapaliło się wygłuszenie maski.Prawdopodobnie grzeją zaraz po zapłonie.

 

http://forum.omegakl...zar#entry593883

 

Podgrzewane dysze działają z włączeniem podgrzewania tylnej szyby ;)

Włącz, odczekaj chwile i przyłóż usta.

Nie poparzysz sie :p

 

 

hahaha może palec będzie lepszy :D Nie chce być potem dziwnie odbieranym na tle ludzi z osiedla gdy to będą widzieć ;D 

Trochę mnie nastraszyliście, chyba to odłączę :D



#16458 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 stycznia 2016 - 22:18

Nie strasz :D

Kiedy to działa? W momencie uruchomienia silnika?

 

po zapłonie się włącza

od senatora w standardzie, chyba że jeszcze wcześniejszy model to miał
 



#16459 OFFLINE   Ruki1989

Ruki1989
  • 180 postów
  • Dołączył: 02-09-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 stycznia 2016 - 00:02

jednemu od dysz zapaliło się wygłuszenie maski.Prawdopodobnie grzeją zaraz po zapłonie


I moja Omega jak ją kupiłem, miała częściowo spalone wygłuszenie, zaś wiązka biegnąca do spryskiwaczy to zwęglona skorupa ;-) Zakładam, że to nie same dysze są winne lecz zbyt cieniutkie przewody do nich.

#16460 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 stycznia 2016 - 09:56

Czy aktywne zaglowki występowały w każdej omedze bfl?





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: grill, atrapa, bez znaczka, B FL