Ratunku! Pomocy!
Muszę wymienić w omedze i corsie termostaty. W obu w zeszłym roku wymieniane. W obu wahler. Długo nie pożyły,Nie mogę znaleźć na forumie o producentach termostatów. Jakiej firmy zakupić??


Co to jest? Z czym to sie je - krótkie pytanie - krótka odpowiedź
#16361
OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2016 - 21:23
#16362
OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2016 - 22:48
zawsze wkładałem vernet
patrz żeby był cały metalowy bez gumowej wkładki i kontrola temperatury przed montażem
Edytowany przez barteklodz, 02 stycznia 2016 - 22:50.
#16363
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2016 - 00:37
#16364
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2016 - 00:47
Ratunku! Pomocy!
Muszę wymienić w omedze i corsie termostaty. W obu w zeszłym roku wymieniane. W obu wahler. Długo nie pożyły,Nie mogę znaleźć na forumie o producentach termostatów. Jakiej firmy zakupić??
ja powiem Ci szczerze że teraz to nie wiadomo co kupić. Nawet jak klient mówi "Panie może być i drogi ale by był dobry" to nie wiem co wybrać. Teraz loteria pełna z tym
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#16365
OFFLINE
#16366
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2016 - 16:15
Witam, ktos sie orientuje czy c20ne i x20se z Omegi B to te same bloki i mozna je uzywac zamiennie? Poszukuje ladnego bloku pod c20ne.
#16367
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2016 - 19:57
można
albo blok c18nz (astra,vectra) i szlif na nominał c20ne
Edytowany przez barteklodz, 03 stycznia 2016 - 19:57.
#16368
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2016 - 20:08
Wlasnie tez myslalem o c18, ale szlifiarz przestrzegl mnie ze moze zabraknac materialu i mozna wpasc do kanalu wodnego. Niewiem czy ryzykowac.
#16369
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2016 - 21:14
wątpie aby brakło
tylko zwróć uwagę żeby to było 100% c18nz - miejsce na czujnik wału
#16370
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2016 - 18:12
Panowie, jak długo X20XEV powinien się nagrzewać do prawidłowej temperatury pracy?
Wydaje mi się, że mój zdecydowanie zbyt długo. Z miejsca zaznaczę, że płukałem ostatnio układ chłodzenia, wymieniłem wkład termostatu (MERA), zalałem układ świeżym G11. Nagrzewnicę wymieniałem równy rok temu (Valeo). Podłączyłem nawet ostatnio komputer do Omy i śledziłem z komputera jak osiąga temperaturę. Niestety doszło po ok. 20min dopiero do 82-85stopni (wg wskaźnika w zegarach ok.92). Górny wąż chłodnicy od termostatu był letni, za to dół chłodnicy zimny i dolny wąż nawet jakby twardy. Po dodaniu gazu i przytrzymaniu na obrotach otworzyło termostat i dół chłodnicy razem z dolnym wężem zrobiły się gorące. Po wyjechaniu na drogę temperatura zdążyła się obniżyć do ok. 90st wg wskazówki (zwykle Oma utrzymywała jakieś 93-95st). Wynikałoby z tego, że na wolnych obrotach nawet nie otwiera dużego obiegu. Parownik wpięty mam za nagrzewnicą, lecz ostatnio jeżdżę tylko na benzynie (przez długie nagrzewanie silnika), więc parownik niezbyt wiele ma do odbioru temperatury. Przez początkowo twardy dolny wąż myślałem, że może zapowietrzony jest układ ale w sumie w takiej sytuacji powinien się przegrzewać, a silnik uważam jest niedogrzany i tym samym powietrze słabo ciepłe leci, a z tyłu ledwo letnie. Jeśli osiąga prawidłową temperaturę to gorące ze wszystkich kratek wylatuje jak należy.
Edytowany przez Ruki1989, 06 stycznia 2016 - 18:19.
#16371
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2016 - 18:20
Na lpg (temp. przełączania 30°C) przełączył się po 2 km jazdy. Temperatura na dworze -> minus 17°C
2.0 16v oczywiście
Edytowany przez technix, 06 stycznia 2016 - 18:25.
#16372
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2016 - 18:41
technix, to po 5-6km dopiero podnosi mi się wskazówka. Nie mniej jednak bardziej przeszkadza fakt, że podczas jazdy nie trzyma tej temperatury co powinien. Po obmacywaniu przewodów i chłodnicy wynikałoby, że termostat działa. Tak jakby zbyt długo nagrzewa się w ogóle do momentu otwarcia termostatu.
#16373
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2016 - 20:40
#16374
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2016 - 20:43
Akurat jutro z rana tak sprawdzę. W sam raz odcinek do pracy mam taki, że na miejscu temperatura się zbliża dopiero do tych 90stopni.
#16375
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2016 - 21:40
#16376
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2016 - 22:42
premier2, w X20XEV, a na pewno w sedanie z tym silnikiem nie ma dodatkowej pompki. Bardziej mi się rozchodzi o problem niedostatecznej temperatury płynu chłodniczego, długiego czasu nagrzania silnika niż słabsze ogrzewania, choć to ostatnie jest następstwem pierwszych dwóch.
Wyskoczyłem teraz do sklepu i gdy wskazówka na zegarach tylko drgnęła (wg zegarów ok. 85st, wg komputera w rzeczywistości mniej), chłodnica zimna, dolny wąż zimny, górny lekko letni. Gdy wróciłem pod dom i zaparkowałem wskazówka docierała do 90stopni lub nawet już osiągała tą temperaturę. Dolny wąż zimny, dół chłodnicy zimny zaś góra jej letnia, górny wąż letni. Poniżej jeszcze wrzucam zdjęcie zaczerpnięte z neta i opisane przeze mnie jak to wygląda. (A to letnie, B - zimne).
https://goo.gl/photo...fHj4f6TBWMyr51A
Edytowany przez Ruki1989, 06 stycznia 2016 - 22:42.
#16377
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2016 - 23:48
raczej wadliwy termostat
dolne A B A to duży obieg, B przy zbiorniczku mały i ten powinien być gorący tak jak wyrównawczy i węże do nagrzewnicy
#16378
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2016 - 23:56
Dolny B jest zimny ale wskazywałoby to na to, że nadąża się na tyle ochłodzić płyn, że dół ma zimny,gdy góra letnia. Zdziwiło mnie jednak to, że gdy auto rozgrzewałem wtedy na postoju to dół był cały czas zimny razem z przewodem B i dopiero przy przytrzymaniu obrotów rozgrzał się przewód dolny B jak i dół chłodnicy (dokładnie tak jakby termostat nagle miał się otworzyć). Nie mniej jednak zaryzykowałem wkład, a chyba jednak lepszym rozwiązaniem w tym przypadku będzie kupno całego termostatu z obudową Wahlera.
#16379
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2016 - 08:14
a nie masz termostatu od diesla..bo pisałes o 80-82 stopniach, a to otwarcie dla diesla..ale to byłby ciepły wczesniej..
#16380
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2016 - 11:02
Na tym termostacie wybite bylo 92stopnie, także benzyna. Czyli tak w kwestii pewności ten węższy przewód idący od termostatu do zbiorniczka wyrównawczego (na zdjeciu B) powinien być najpierw cieply, a nawet gorący póki jeszcze duży przewód (A) przy termostacie pozostaje zimny. Jeśli tak by mialo być to od razu sprawdzam i ponownie demontuję termostat.
Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: grill, atrapa, bez znaczka, B FL
Technika →
Wyposażenie wewnętrzne i akcesoria →
Brakujące elementy rolety elektrycznejRozpoczęte przez sapciak , 29 sty 2018 ![]() |
|
![]()
|
||
Forum Główne →
Spoty - Omega Klub Polska →
dolnośląskie (D) →
23.07.2016 - Oława grillRozpoczęte przez tc82 , 21 lip 2016 ![]() |
|
![]()
|