A jak dołożył nowy plus od altka do aku to stary zostawiłem czy odpioles?
Edytowany przez Marcin1989sc, 13 grudnia 2015 - 09:25.
Napisany 13 grudnia 2015 - 09:23
Edytowany przez Marcin1989sc, 13 grudnia 2015 - 09:25.
Napisany 13 grudnia 2015 - 15:39
to mi zaczyna się zarzyc kontrolka ładowania. Alternator był u dwóch fachowców i na maszynie pokazuje 14.1-13.9V
To nie byli fachowcy , bo napięcie ma być stałe , a nie zmienne.
W omedze jest sztywne jak drut i włączanie - wyłączenie elektryki ( dodawanie gazu ) nie mają prawa zmienić napiecia ładowania.
Jak masz czystą ( bez rdzy) "główną" masę na karoserii , to jedynym podejrzanym jest altek - powoli pada .
Z delikatnie żarzacej się kontrolki , można podejrzewać regulator napięcia.
Jeśli któregoś dnia zaczną ci świecić wszystkie możliwe kontrolki , to już będzie po nim i jedynym ratunkiem jest powłączanie wszystkich bajerów elktrycznych z halogenami i podgrzewaniem szyby włącznie.
Przerabiałem to i max napięcie wtedy miałem coś koło 17 volt , a to nie jest dobre dla autka.
Napisany 13 grudnia 2015 - 15:56
Kiedyś u siebie w Thesisie miałem przypadek, że ładowało tylko na jałowym. Włączyłem światła elektryke i spadało na 12V 12,5V, na jałowym fabryka 14.4V. Do wyjęcia alternatora trzeba wysuwać silnik, cały pas przedni przekładać. Alternator wrócił ze stołu u fachowca i powiedział, ze alternator jest ok. Zmontowałem wszystko ponownie i znów to samo. Wymontowałem ponownie alternator, dałem do drugiego majstra, który stwierdził, że rolka jest wyślizgana. Kazał dodatkowo wymienić pasek, ładowanie odżyło Po pasku nie było nic widać, nawet nie przypiszczał ani razu.
Edytowany przez Alley, 13 grudnia 2015 - 15:57.
Napisany 13 grudnia 2015 - 18:59
Napisany 13 grudnia 2015 - 19:22
Napisany 13 grudnia 2015 - 19:50
Napisany 13 grudnia 2015 - 19:56
ok, dzieki, zajme sie tym jak bede mial wolne dokladniej , narazie zrobie tylko mase
Napisany 13 grudnia 2015 - 20:00
Co do spadku napięcia przy obciążeniu, zawsze minimalnie spadnie i zależy to tez od max prądu altka, u mnie po zmianie 100A Delco na 120 Bosch najniższe przy max obciążeniu to 14.2V, wcześniej ledwo 13,5V
Ja do awarii altka latałem odwrotnie -120 A , a teraz 100 A
Do awarii pierwszego i na drugim nidy mi nie spadło napięcie ładowania - nawet o 0,1 V.....
Spadek o 0,1 jest jeszcze w granicach błędu pomiaru , ale 0,5 - 0,7 V to już powód do martwienia się.
Przejrzyjcie sprawdzone porady - tam beast podawał napięcia ładowania dla altków.
Jesli dobrze pamietam , to dla delco było ok 13 ,9 V , a dla Boscha coś koło 14 ,4 V ( lub odwrotnie .).
Napisany 14 grudnia 2015 - 04:53
Napisany 14 grudnia 2015 - 10:37
dziękiDokładnie to 65,1 mm
Napisany 15 grudnia 2015 - 19:51
Witam,
czy to będzie przepustnica czy coś innego?
Krokowy nowy jakby co.
Oczywiście obroty podnoszę wciskając pedał gazu.
Problem tylko na zimnym silniku, bo potem obroty są równe i mają
1100 na P i 900 na D
Pozdrawiam
Robert
Edytowany przez trapezoid, 15 grudnia 2015 - 19:53.
Napisany 15 grudnia 2015 - 21:14
Witam,
czy to będzie przepustnica czy coś innego?
Krokowy nowy jakby co.
Oczywiście obroty podnoszę wciskając pedał gazu.
Problem tylko na zimnym silniku, bo potem obroty są równe i mają
1100 na P i 900 na D
Pozdrawiam
Robert
igla za 23k tu slabo widac,te obroty,bo przygazowki robisz
Napisany 15 grudnia 2015 - 22:10
benzyny nie ma, czek się świeci i ty szukasz przyczyn zamiast błędy sprawdzić i paliwa dolać
Napisany 17 grudnia 2015 - 08:25
Napisany 17 grudnia 2015 - 10:05
Czy to wina czujnika czy kończą się klocki?
Na dwoje "babka" wróżyła
Przewód czujnika lub konektor, mógł ulec uszkodzeniu w nieznanych okolicznościach.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
Technika →
Wyposażenie wewnętrzne i akcesoria →
Brakujące elementy rolety elektrycznejRozpoczęte przez sapciak , 29 sty 2018 ![]() |
|
![]()
|
||
Forum Główne →
Spoty - Omega Klub Polska →
dolnośląskie (D) →
23.07.2016 - Oława grillRozpoczęte przez tc82 , 21 lip 2016 ![]() |
|
![]()
|