Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Co to jest? Z czym to sie je - krótkie pytanie - krótka odpowiedź

grill atrapa bez znaczka B FL

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18569 odpowiedzi na ten temat

#16281 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 13 grudnia 2015 - 09:23

No i właśnie tak też chcę zrobić, dokładnie o to mnie chodziło. A jakich kabli uzywales?
A jak dołożył nowy plus od altka do aku to stary zostawiłem czy odpioles?

Edytowany przez Marcin1989sc, 13 grudnia 2015 - 09:25.


#16282 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 13 grudnia 2015 - 09:25

16mm2

#16283 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 grudnia 2015 - 15:39


to mi zaczyna się zarzyc kontrolka ładowania. Alternator był u dwóch fachowców i na maszynie pokazuje 14.1-13.9V

 

To nie byli fachowcy , bo napięcie ma być stałe ,  a nie zmienne.

W omedze jest sztywne jak drut i włączanie - wyłączenie elektryki ( dodawanie gazu ) nie mają prawa zmienić napiecia ładowania.

Jak masz czystą ( bez rdzy) "główną" masę na karoserii , to jedynym podejrzanym jest altek - powoli pada .

Z delikatnie żarzacej się kontrolki , można podejrzewać regulator napięcia.

Jeśli któregoś dnia zaczną ci świecić wszystkie możliwe kontrolki , to już będzie po nim i jedynym ratunkiem jest powłączanie wszystkich bajerów elktrycznych z halogenami i podgrzewaniem szyby włącznie. 

Przerabiałem to i max napięcie wtedy miałem coś koło 17 volt , a to nie jest dobre dla autka.



#16284 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 grudnia 2015 - 15:56

Kiedyś u siebie w Thesisie miałem przypadek, że ładowało tylko na jałowym. Włączyłem światła elektryke i spadało na 12V 12,5V, na jałowym fabryka 14.4V. Do wyjęcia alternatora trzeba wysuwać silnik, cały pas przedni przekładać. Alternator wrócił ze stołu u fachowca i powiedział, ze alternator jest ok. Zmontowałem wszystko ponownie i znów to samo. Wymontowałem ponownie alternator, dałem do drugiego majstra, który stwierdził, że rolka jest wyślizgana. Kazał dodatkowo wymienić pasek, ładowanie odżyło :D Po pasku nie było nic widać, nawet nie przypiszczał ani razu. 


Edytowany przez Alley, 13 grudnia 2015 - 15:57.


#16285 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 13 grudnia 2015 - 18:59

U mnie też się lekko żarzyła kontrolka, masy miałem WSZYSTKIE wycsyszczone, niestety ciągle ginął mi 1V, z pomiarów wyszło ze plus na rozruszniku miał słabe przejście a ze dojście kiepskie to wolałem do altka nowe przewody ułożyć.
Co do spadku napięcia przy obciążeniu, zawsze minimalnie spadnie i zależy to tez od max prądu altka, u mnie po zmianie 100A Delco na 120 Bosch najniższe przy max obciążeniu to 14.2V, wcześniej ledwo 13,5V

#16286 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 13 grudnia 2015 - 19:22

Napisałem tak bo dokładnie nie pamiętam ile bylo u fachowców a oni są sprawdzeni i są fachowcami. Ale to nie o nie ważne. Narazie zacznę od najprostszych rzeczy i jak dla mnie darmowych bo sam je zrobię a z pracy załatwię sobie potrzebne mi rzeczy, przewody zakute w miedziane końcówki, następny w kolejce jest pasek a później jak kolega na złomie będzie miał ome z altkiem Boscha to sobie podmienie

#16287 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 13 grudnia 2015 - 19:47

Prawidłowo

#16288 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 13 grudnia 2015 - 19:50

A jak dam nowy plus altek -> aku to stary zostaje czy go usunąć?

#16289 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 13 grudnia 2015 - 19:51

Zostaw

#16290 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 13 grudnia 2015 - 19:56

ok, dzieki, zajme sie tym jak bede mial wolne dokladniej , narazie zrobie tylko mase



#16291 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 grudnia 2015 - 20:00


Co do spadku napięcia przy obciążeniu, zawsze minimalnie spadnie i zależy to tez od max prądu altka, u mnie po zmianie 100A Delco na 120 Bosch najniższe przy max obciążeniu to 14.2V, wcześniej ledwo 13,5V

 

Ja do awarii altka latałem odwrotnie -120 A , a teraz 100 A

Do awarii pierwszego i na drugim nidy mi nie spadło napięcie ładowania - nawet o 0,1 V.....

Spadek o 0,1 jest jeszcze w granicach błędu pomiaru , ale 0,5 - 0,7 V to już powód do martwienia się. 

Przejrzyjcie sprawdzone porady - tam beast podawał napięcia ładowania dla altków.

Jesli dobrze pamietam , to dla delco było ok 13 ,9 V , a dla Boscha coś koło 14 ,4 V ( lub odwrotnie .).



#16292 OFFLINE   spawek

spawek

    Jest moc jest zabawa

  • 1 014 postów
  • Dołączył: 08-03-2014
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 grudnia 2015 - 04:53

Czy otwór centrujacy w omie ma 65 mm średnicy?
Najszybsza omega na mokrym na XIX zlocie
Najczystsza omega od XIX zlotu

#16293 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 14 grudnia 2015 - 07:35

Dokładnie to 65,1 mm

#16294 OFFLINE   spawek

spawek

    Jest moc jest zabawa

  • 1 014 postów
  • Dołączył: 08-03-2014
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 grudnia 2015 - 10:37

Dokładnie to 65,1 mm

dzięki
Najszybsza omega na mokrym na XIX zlocie
Najczystsza omega od XIX zlotu

#16295 OFFLINE   trapezoid

trapezoid
  • 160 postów
  • Dołączył: 29-10-2012
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 grudnia 2015 - 19:51

Witam,

 

czy to będzie przepustnica czy coś innego?

Krokowy nowy jakby co.

 

Oczywiście obroty podnoszę wciskając pedał gazu.

Problem tylko na zimnym silniku, bo potem obroty są równe i mają

1100 na P i 900 na D ;)

 

 

 

 

Pozdrawiam

Robert


Edytowany przez trapezoid, 15 grudnia 2015 - 19:53.


#16296 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 15 grudnia 2015 - 21:14

Witam,

 

czy to będzie przepustnica czy coś innego?

Krokowy nowy jakby co.

 

Oczywiście obroty podnoszę wciskając pedał gazu.

Problem tylko na zimnym silniku, bo potem obroty są równe i mają

1100 na P i 900 na D ;)

 

 

 

 

Pozdrawiam

Robert

igla za 23k :F tu slabo widac,te obroty,bo przygazowki robisz :p



#16297 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 grudnia 2015 - 22:10

 

benzyny nie ma, czek się świeci i ty szukasz przyczyn zamiast błędy sprawdzić i paliwa dolać :p



#16298 OFFLINE   ktmgraba

ktmgraba

    black gangsta omega!

  • 938 postów
  • Dołączył: 29-03-2012
  • Skąd: Włodzimierzów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 grudnia 2015 - 08:25

Komunikat brake pad , wyskakuje czasami i jest a czasami wyskoczy wystarczy przełączyć i ginie. Czy to wina czujnika czy kończą się klocki? Czy jakaś inna przyczyna?

#16299 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 grudnia 2015 - 10:05

Czy to wina czujnika czy kończą się klocki?

 

Na dwoje "babka" wróżyła :p 

Przewód czujnika lub konektor, mógł ulec uszkodzeniu w nieznanych okolicznościach.


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#16300 OFFLINE   ktmgraba

ktmgraba

    black gangsta omega!

  • 938 postów
  • Dołączył: 29-03-2012
  • Skąd: Włodzimierzów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 grudnia 2015 - 10:16

Przewód to najmniejszy problem a co to ten konektor?





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: grill, atrapa, bez znaczka, B FL