Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Co to jest? Z czym to sie je - krótkie pytanie - krótka odpowiedź

grill atrapa bez znaczka B FL

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18569 odpowiedzi na ten temat

#15301 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 kwietnia 2015 - 10:31

Po wizycie tygrysa pod maską, telepało mi silnikiem na wolnych obrotach. Wymieniłem przewody wysokiego napięcia, sprawdziłem ciśnienie sprężania, sprawdziłem świece - pewne było że na jednym cylindrze nie palił bo świeca czarna zaolejona i mokra była, wymieniłem świece. Telepie na wolnych obrotach trochę mniej ale dalej telepie i tylko na wolnych. Lekkie dodanie gazu wyrównuje pracę. Wymigałem błędy - 57, 21, 94, 59 . Być może że przy sprawdzaniu ciśnienia sprężania były odłączone czujniki prędkości obrotowej wałka rozrządu i czujnik nad cewką do sterowania podciśnieniem i zarejestrowało błędy. Ale jeżeli nie występuje aktualnie błąd to po 20 odpaleniach powinien się zdezaktualizować. A dalej świeci check i błędy są i silnikiem na wolnych telepie. Jakieś podpowiedzi? Będę wdzięczny.


a kostek nie zamieniłeś??
TPS, IAC, czujnik wałków, 59- nie ma takiego błędu

#15302 OFFLINE   ku8a

ku8a
  • 144 postów
  • Dołączył: 19-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 29 kwietnia 2015 - 12:30

59- nie ma takiego błędu

Jak niema jak jest! http://forum.omegakl...hread.php?t=202 vide post 6 autor beast.
Ale akurat z tym błędem dałem radę. Znalazłem przerwę - dotyczyło to elektrozaworku podciśnienia z tyłu silnika nad cewką zapłonową. Ale wkurzają pozostałe.
57 - za niskie napięcie biegu jałowego - wynika że jest gdzieś przerwa w przewodach do krokowca?
21 - za wysokie napięcie potencjometru przepustnicy TPS - gdzieś jakieś zwarcie na drutach?
94 - za wysokie napięcie sensora Halla - czujnik położenia wałków rozrządu - optycznie wszystko wygląda OK a błąd sugeruje jakieś zwarcie.
Ręce mi opadają, a jeszcze ten wiatr tak pi***i. Nie mam już zdrowia do tego parcha

#15303 OFFLINE   motyl81

motyl81

    X30XE

  • 232 postów
  • Dołączył: 02-07-2012
  • Skąd: Łódż
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 kwietnia 2015 - 12:48

Jak niema jak jest! http://forum.omegakl...hread.php?t=202 vide post 6 autor beast.
Ale akurat z tym błędem dałem radę. Znalazłem przerwę - dotyczyło to elektrozaworku podciśnienia z tyłu silnika nad cewką zapłonową. Ale wkurzają pozostałe.
57 - za niskie napięcie biegu jałowego - wynika że jest gdzieś przerwa w przewodach do krokowca?
21 - za wysokie napięcie potencjometru przepustnicy TPS - gdzieś jakieś zwarcie na drutach?
94 - za wysokie napięcie sensora Halla - czujnik położenia wałków rozrządu - optycznie wszystko wygląda OK a błąd sugeruje jakieś zwarcie.
Ręce mi opadają, a jeszcze ten wiatr tak pi***i. Nie mam już zdrowia do tego parcha


przejrzyj wiązke dobrze bo może masz gdzieś zwarcie

#15304 OFFLINE   Kenorek

Kenorek
  • 167 postów
  • Dołączył: 14-05-2011

Napisany 29 kwietnia 2015 - 13:06

Siema Mam chyba walniete poziomowanie xenonow Podpialem dzisiaj Opla pod kompa i wyszly takie bledy odnosnie poziomowania:
B2693 Zrodlo mocy czujnika polozenia lewego serwomotora poza wymaganym zakresem
B3406 Zrodlo mocy czujnika polozenia prawego serwomotora poza wymaganym zakresem
B1424 Za słabe wejscie zrodla mocy
B3413 Za silne wejscie sygnalu czujnika wzniosu przodu nadwozia

Moze ktos wyjasnic co oznaczaja poszczegolne bledy???? Gdzie szukac usterki i jak zlikwidowac usterki oraz bledy zeby wiecej sie nie pojawialy???? Prosze o info :D
A i jeszcze jedno wywala mi czasami komunikat Headlight Taillight a wszystkie zarowki sa sprawne i wszystkie świecą (wymienilem oba żarniki D2S Osram oraz zarowki postojowek) a reszta dziala O co moze biegac???? Cos zwiazanego z poziomowaniem??? Jak ususnac ten komunikat????
Dzieki za pomoc :)

#15305 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 kwietnia 2015 - 18:29

Witam

Posiadam od niedawna Opla Omegę Fl 2000r. i także niedawno jak na złość padł mi xenon. Lampy w Omedze to bixenony i nie mam pojęcia jaki żarnik do nich idzie. Będę wdzięczny za oznaczenie + opcjonalnie jakiś link do rozeznania.

Dzięki za pomoc.

Pozdrawiam


jeśli reflektory oryginalne to D2S.Jeśli ktoś przerabiał je na bi-ksenon to trzeba sprawdzić co tam włożył.

#15306 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 kwietnia 2015 - 13:27

Pany Astra III czy H jak zwał tak zwał...
Silnik 1.7CDTI o mocy 101KM ma oznaczenie Z17DTH
a silnik 1.7CDTI o mocy 80KM ma oznaczenie Z17DTL

Zgadza się ?
Jeśli ktoś się zna aż tak dobrze czy każdy silnik Z17DTH będzie pasował do Astry z 2007roku? Różnią się te silnik zależnie np. od rocznika czymkolwiek? Osprzęt np. itp...?

#15307 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 kwietnia 2015 - 14:55

Potrzebuję skręcić most tą śrubą od strony wału. Z jakim momentem lub jak to ustawić ?? Czy po prostu do oporu :D

Jaki rozmiar mają uszczelniacze w moście przy półośkach ?? ~ 65/35 mm ??

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#15308 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 maja 2015 - 09:48

Potrzebuję skręcić most tą śrubą od strony wału. Z jakim momentem lub jak to ustawić ?? Czy po prostu do oporu :D


Z tylnym mostem jest tak, że po wymianie jakiejkolwiek części niezbędna jest regulacja luzu międzyzębnego między kołem talerzowym a wałkiem atakującym. Problem w tym, że musi to zrobić warsztat mający przyrządy pomiarowe i mechanik znający swój fach, Poszukaj wśród zakładów zajmujących się wyłącznie mostami i skrzyniami, a w ostateczności pozostaje ASO, chociaż pewnie tam nigdy nie robili podobnej usługi, ale może mają narzędzia.
Z tego co pamiętam to jest tam tulejka jednorazowa która się ściska .
na tym rysunku jest to część o nr. 2
Dodany obrazek

Mam nadzieję że pomogłem :D

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#15309 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 maja 2015 - 09:57

że po wymianie jakiejkolwiek części niezbędna jest regulacja luzu międzyzębnego między kołem talerzowym a wałkiem atakującym


Tylko że nic nie było wymieniane a jedynie śruba poluzowana. Czy w tym wypadku też trzeba ustawiać czy da radę to jakoś dokręcić ??

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#15310 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 maja 2015 - 09:59

Tylko że nic nie było wymieniane a jedynie śruba poluzowana. Czy w tym wypadku też trzeba ustawiać czy da radę to jakoś dokręcić ??


Przeczytaj cały post .....

jest tam tulejka jednorazowa która się ściska


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#15311 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 01 maja 2015 - 13:12

Czy przy pomocy os da rade aktywować tempomat ?

#15312 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 maja 2015 - 13:18

Czy przy pomocy os da rade aktywować tempomat ?


Ne.Tempomat aktywuje się w silnikach 2.2;2.6; i 3.2 ale nie OS.

#15313 OFFLINE   trapezoid

trapezoid
  • 160 postów
  • Dołączył: 29-10-2012
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 maja 2015 - 15:00

Panowie dziś wchodząc pod auto zauważyłem że po prawej stronie skrzyni zwisa mi przewód ciśnieniowy ale taki większy jest długi i wchodzi gdzieś nad skrzynią.
Co to jest i gdzie podłączyć ?

taki
Dodany obrazek

#15314 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 01 maja 2015 - 15:01

Ne.Tempomat aktywuje się w silnikach 2.2;2.6; i 3.2 ale nie OS.


Czyli rozumiem że tam gdzie jest elekyroniczny gaz się aktywuje. W mojim przypadku nie trzeba tylko osprzęt ( czujniki ,manetka, serwomotor) i regulacja linki od tempomatu i powinno działać. A jak wyregulować ta linkę ?

#15315 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 maja 2015 - 15:22

Panowie dziś wchodząc pod auto zauważyłem że po prawej stronie skrzyni zwisa mi przewód ciśnieniowy ale taki większy jest długi i wchodzi gdzieś nad skrzynią.
Co to jest i gdzie podłączyć ?

taki
Dodany obrazek

Spr czy to nie odpowietrzenie skrzyni begów
jeśli tak to podciągnij do komory silnika i tam gdzieś zaczep

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#15316 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 01 maja 2015 - 15:39

zwisa mi przewód ciśnieniowy

to raczej napewno jest

odpowietrzenie skrzyni begów


ale patent zrobiony jak w TOMSERWIS, digi mial tak samo,tylko ze jemu na tlumiki polozyli i sie topic zaczelo :F

#15317 OFFLINE   trapezoid

trapezoid
  • 160 postów
  • Dołączył: 29-10-2012
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 maja 2015 - 16:16

OK. Dzięki.

Był u góry gdzieś i spadł po prostu

#15318 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 maja 2015 - 20:56

Jak niema jak jest! http://forum.omegakl...hread.php?t=202 vide post 6 autor beast.


no sory, ale w AD nie ma:)

#15319 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 maja 2015 - 00:40

Tempomat aktywuje się w silnikach 2.2;2.6; i 3.2 ale nie OS.


A nie jest przypadkiem w omegach tak ,że w żadnej wersji nie trzeba aktywować tempomatu??
Bo jeśli jest inaczej , to kilkaset postów na forum można skasować jako bezsensowne..... :)

#15320 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 maja 2015 - 08:22

A nie jest przypadkiem w omegach tak ,że w żadnej wersji nie trzeba aktywować tempomatu??
Bo jeśli jest inaczej , to kilkaset postów na forum można skasować jako bezsensowne..... :)


Przeczytaj uważnie co napisał Tomek - machony79
tylko w silnikach z elektroniczną przepustnicach trzeba aktywować tempomat . Nie zrobisz tego za pomocą programu Opel Scaner .

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.






Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: grill, atrapa, bez znaczka, B FL