Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Co to jest? Z czym to sie je - krótkie pytanie - krótka odpowiedź

grill atrapa bez znaczka B FL

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18569 odpowiedzi na ten temat

#15441 OFFLINE   dawid6671

dawid6671
  • 479 postów
  • Dołączył: 25-09-2012
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 maja 2015 - 07:52

Powiedzcie mi jeszcze tylko jak się wymienia ten uszczelniacz co jest w skrzyni od strony wału ?? Odkręcam wał później tą śrubę centrala i tyle ? Czy w automacie jest to jakoś inaczej ?

#15442 OFFLINE   galicjusz

galicjusz
  • 215 postów
  • Dołączył: 27-05-2012
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 maja 2015 - 09:23

tu jest ładnie pokazana różnica w przednich. Zwróć uwagę, że ten słabszy jeszcze nie jest w tragicznym stanie


W moim przypadku różnica byłaby taka jak pokazana na filmie lub podobna, tyle tylko że pomiędzy tym słabszym z filmu a moim "lepszym".
Tylne mam Bilsteiny natomiast przód ori GM... Z jednej strony wydatek niemały na komplet a z drugiej nie uśmiecha mi się rozbierać wszystko za 1-2 tkm, kiedy teraz mam wszystko w częściach. W dodatku podejrzewam, że -35/-35 też zrobi swoje przy obecnym ich stanie.
Jeśli już iść w wymianę to kwestia czy szukać np. sportowych rodem z TA Technix czy tam MTS Technik, czy może standardowe ale np. Kayaby czy Bilstein albo Sachsy...?
-35 niby nie gleba ale zawsze trochę niżej.

#15443 OFFLINE   adam-iza

adam-iza
  • 80 postów
  • Dołączył: 03-02-2009
  • Skąd: Chojna
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 maja 2015 - 10:51

Powiedzcie mi jeszcze tylko jak się wymienia ten uszczelniacz co jest w skrzyni od strony wału ?? Odkręcam wał później tą śrubę centrala i tyle ? Czy w automacie jest to jakoś inaczej ?


nie srube tylko nakretke, dluzsza nasadka 30 lub 32(nie pamietam). sciagasz z wieloklinu i zmieniasz simering

#15444 OFFLINE   .JARO.

.JARO.
  • 254 postów
  • Dołączył: 11-11-2008
  • Skąd: Radomsko

Napisany 24 maja 2015 - 12:09

Czy sportstary 18ki z Vectry C pasują do omy?

#15445 OFFLINE   Matias

Matias
  • 871 postów
  • Dołączył: 01-01-2013
  • Skąd: Kutno / Gostynin EKU / WGS
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 maja 2015 - 12:19

pasować pasują ale dystans będzie trzeba zapodać bo inne jest ET


 


#15446 OFFLINE   .JARO.

.JARO.
  • 254 postów
  • Dołączył: 11-11-2008
  • Skąd: Radomsko

Napisany 24 maja 2015 - 12:20

Dzięki

#15447 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 24 maja 2015 - 12:30

W moim przypadku różnica byłaby taka jak pokazana na filmie lub podobna, tyle tylko że pomiędzy tym słabszym z filmu a moim "lepszym".
Tylne mam Bilsteiny natomiast przód ori GM... Z jednej strony wydatek niemały na komplet a z drugiej nie uśmiecha mi się rozbierać wszystko za 1-2 tkm, kiedy teraz mam wszystko w częściach. W dodatku podejrzewam, że -35/-35 też zrobi swoje przy obecnym ich stanie.
Jeśli już iść w wymianę to kwestia czy szukać np. sportowych rodem z TA Technix czy tam MTS Technik, czy może standardowe ale np. Kayaby czy Bilstein albo Sachsy...?
-35 niby nie gleba ale zawsze trochę niżej.


Na bilstein b4 przy -35 bedziesz mial za miętko.
Jak juz to zaopatrz sie w b8.

#15448 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 maja 2015 - 12:31

Powiedzcie mi jeszcze tylko jak się wymienia ten uszczelniacz co jest w skrzyni od strony wału ?? Odkręcam wał później tą śrubę centrala i tyle ? Czy w automacie jest to jakoś inaczej ?


Wymieniasz tak jak napisałeś. Tylko aby ściągnąć flanszę mocującą wał przyda Ci się ściągacz trójramienny (sporych rozmiarów). Po wymianie uszczelniacza , wkładasz flanszę i dokręcasz nakrętkę centralną momentem 42Nm długa nasadka 29 (nietypowy rozmiar), skrzynia w pozycji 'P', aby mechanicznie zblokować wyjście skrzyni.

#15449 OFFLINE   Boscorelli

Boscorelli

    Jest blacha musi być rdza

  • 464 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 maja 2015 - 08:52

Koledzy czy różnica w tylnych hamulcach (tarcze i zaciski) polegała tylko na tym, że występowały tarcze wentylowane i całe? średnica była taka sama jak i konstrukcja zacisku? Czy jeżeli kupię zacisk od wentylowanych to spokojnie będę mógł go zamontować do fabrycznie przygotowanego układu na tarcze całe? (oczywiście tarcze też muszę zmienić, to wiem). Jak wyglądał ten podział? w jakich silnikach były całe a w jakich wentylowane?

#15450 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 maja 2015 - 08:58

Jeżeli chcesz zmienić z pełnych tarcz na wentylowane, musisz zmienić tarcze jak i zaciski. Tylna piasta ma taką samą konstrukcję pod zaciski (wyjąwszy mocowanie amortyzatora, kombi sedan). Wentylowane tylne tarcze występowały fabrycznie w omega 2.6, 3.2 V6 i dieslach 2.5 DTI

#15451 OFFLINE   Boscorelli

Boscorelli

    Jest blacha musi być rdza

  • 464 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 maja 2015 - 09:20

Dzięki Wars, jeszcze tylko zapytam o przód, różnica byłą tylko w średnicy tarczy?

#15452 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 maja 2015 - 10:17

Tak z przodu były 2 różne średnice tarcz, ale też 2 różne zaciski.

#15453 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 25 maja 2015 - 10:55

Tak z przodu były 2 różne średnice tarcz, ale też 2 różne zaciski.

Przód 2 systemu TRW starszy(tarcza 286 mm) typ Lucas nowszy (296mm)

#15454 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 maja 2015 - 16:24

Przód 2 systemu TRW starszy(tarcza 286 mm) typ Lucas nowszy (296mm)

Nie do końca. Lucas występował od początku produkcji w silnikach V6 i 2,5TD.
W wersjach z silnikami 2,0 8V i 16V do 97 roku były zaciski ATE nie TRW pod tarcze 286mm. Pod koniec produkcji rocznika 96 do silników R4 zaczęły wchodzić zaciski Lucas a od roku 97 już każda Omega na przodzie wychodziła z Lucasem pod tarcze 296 mm.
Na tyle tak jak to wars1977 opisał.

#15455 OFFLINE   galicjusz

galicjusz
  • 215 postów
  • Dołączył: 27-05-2012
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 maja 2015 - 19:48

Nie do końca. Lucas występował od początku produkcji w silnikach V6 i 2,5TD.
W wersjach z silnikami 2,0 8V i 16V do 97 roku były zaciski ATE nie TRW pod tarcze 286mm. Pod koniec produkcji rocznika 96 do silników R4 zaczęły wchodzić zaciski Lucas a od roku 97 już każda Omega na przodzie wychodziła z Lucasem pod tarcze 296 mm.
Na tyle tak jak to wars1977 opisał.


Dokładnie, miałem Omegę '99 X20XEV i hamulce miałem identyczne jak V6.

Jeśli chodzi natomiast o tył to nie jestem pewien czy nie było różnicy przy pełnych tarczach - różne średnice tłoczków (wybite na zacisku) - 38 (tylko w A?), 40, 42.

#15456 OFFLINE   Bolo94

Bolo94

    Kandydat na klubowicza

  • 419 postów
  • Dołączył: 09-05-2014
  • Skąd: Brodnica - Gołkowo
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 maja 2015 - 20:35

Mam bilstein b6/b8 i sprężyny ori z wersji SPORT czyli -15. Tyle ze w katalogu te amortyzatory są opisane jako -30 i od kombi. Czy z racji wyższych sprężyn amortyzatory są "wyciągnięte" i mogą być uszkodzone? Na przeglądzie wykazało wszędzie 50% sprawności, wiec szalu nie ma. A springi irmi do sedana ciężko na szybko znaleźć

#15457 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 maja 2015 - 21:28

Z tyłu 40mm miała każda omega B i BFL oprócz wentylowanych tarcz gdzie tłoczek miał średnicę 42mm

#15458 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 maja 2015 - 11:39

Panowie może ktoś stwierdzić ze 100% pewnością po prostu czy się na tym zna....
Pacjent Opel Astra H silnik Z17DTH układ paliwowy BOSCH, padł silnik w nim i turbina.
Mogę kupić kompletny silnik ale z Merivy 2005rok na układzie paliwowym DENSO.
Da się to jakoś ogarnąć?
Wystarczy zaprogramować nowe wtryski?
Przełożyć ze starego silnika pompe i wtryski BOSCHA?
Czy co z tym fantem zrobić.

Masakra kupiłem dwa silniki i wszystkie śmietniki a teraz mogę sprawdzić silnik jeszcze w aucie.

#15459 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 maja 2015 - 11:41

Jeżeli silnik ma w jednym i w drugim aucie to samo oznaczenie kodowe, a inny osprzęt to z bardzo dużą dozą prawdopodobieństwa osprzęt będzie zamienny. Ewentualne różnice możesz skorygować, masz 2 trupy obok siebie.

#15460 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 maja 2015 - 12:17

Silnik ten sam Z17DTH czyli 101KM. Osprzęt różny. Na logikę wydaję mi się że komputer nie ogarnie tego. Ale gdybanie mi w niczym nie pomoże. Właśnie zależy mi żeby mieć pewność w 100% teoretycznie pompę i wtryski mogę ze swojego starego przerzucić do nowego powinno chyba to pasować.





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: grill, atrapa, bez znaczka, B FL