

Wysoka temperatura wewnątrz deski rozdzielczej
#1
OFFLINE
Napisany 01 lutego 2014 - 17:03
Myślę żę temat we właściwym miejscu umieściłem.
Otóż problem polega na tym, że dziś po przebyciu ~150km radio w samochodzie zaczęło się wyłączać (radio Kenwood). Powodem tego stanu jestem na 99% pewien była wysoka temperatura wokół radia (i jego samego również). Po którymś razie jak padło tak włączyło się dopiero po powrocie do domu i odstaniu kilkunastu minut... Dodam, że zaraz jak wróciłem radio wyciągnąłem i dosłownie piekarnik w miejscu gdzie radio się znajdowało...
Ogrzewanie ustawione prawie na max. prędkość nawiewu - 1. Radio zasila tylko ori głośniki z tyłu, przód pod wzmacniaczem.
Czy utrzymywanie się wysokiej temp. w tym miejscu jest właściwe? Jest tam przecież nagrzewnica zaraz obok(?)
A druga sprawa to czy u Was też pomiędzy tunelem a konsolą środkową te plastiki grzeją się (teraz zimą)/albo są zimne(latem jak klima włączona)? Tak jakby była delikatna nieszczelność gdzieś tam na łączeniu i powietrze uciekało...
#2
OFFLINE
Napisany 01 lutego 2014 - 17:20
"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"
#3
OFFLINE
Napisany 01 lutego 2014 - 17:38
#4
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2014 - 13:55
#5
OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2015 - 15:17
WItam
Mam nietypowy problem z ogrzewaniem. Posiadam Omege B FL.
Ustawienia ECO i ta sama temperatura na obu strefach. Silnik nagrzany.
Gdy ustawie na klimatronicu 16st to z nawiewów leci delikatnie chłodne powietrze(tak jak powinno być) ale w kolana idzie silny piekielny ukrop, rozebrałem cały dół i tunel, ciepło idzie jakby zza środkowej częsci deski rozdzielczej i przez szapry w kierownicy i nad stopami do kabiny.
Gdy ustawie np 22st to leci ciepłe wszędzie, ale i tak mocniej w kolana.
Gdu ustawie LOW to wtedy wszędzie idzie chłodne powietrze, w kolana szparami też.
Czym to może być spowodowane? Muszę to zrobić to tak się nie da jeździć.
Edytowany przez nerxus123, 05 grudnia 2015 - 15:18.
#6
OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2015 - 16:35
Brak gumowej uszczelki za nagrzewnicą. Tez tak mialem, dół obudowy kierownicy, stacyjka, i obudowa bezpieczników całe gorące, mimo że normalnie leci chłodne. Możesz wsadzić palec od strony kierowcy i guma podobno powinna być wyczuwalna. Jak coś to mam taką
#7
OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2015 - 19:43
Mógłbyś mi podpowiedzieć jak to założyć? Ja nie jestem super mechanikiem i perspektywa wywalania całej konsoli mnie przeraża. Nie ma innej opcji? Gumę z chęcią bym odkupił.
I jeszcze jedna rzecz, wydaje mi sie ze słabo dmucha z tych nawiewów mimo ze w środku słychać mega obieg powietrza. W kolana idzie bardzo silny strumien gorącego. Jak założę te gumę to co sie wydarzy? Pójdzie tez to gorące tyle ze w twarz? Tak tez nie powinno byc.
Edytowany przez nerxus123, 05 grudnia 2015 - 19:47.
#8
OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2015 - 19:52
Musisz wyjąć nagrzewnice. Najprostrza metoda bez zwalania deski:
LInk do porady:
http://forum.omegakl...cy#entry1128468
A co do gumy to pisz PW
W odpowiedzi na twoj edit, nagrzewnica jest odcieta od plynu tylko w polozeniu LO. W innych cały czas krąży tam gorący płyn, ale klapka mieszająca wypuszcza tyle cieplego powietrza ile potzreba do uzyskania zadanej przez klimatronik temperatury. Jak nie masz gumy to to cieple zamiast sobie tam siedzieć w środku spitala ci bokiem. Jak zalozysz gumę wszystko powinno wrócić do normy.
Edytowany przez Skit, 05 grudnia 2015 - 19:57.
#9
OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2015 - 21:52

Manual rewelacyjny, na pewno pomoże jednak dalej nie rozumiem gdzie tam jest jakaś guma... Na zdjęciach nie widać żadnej gumy

#10
OFFLINE
Napisany 06 grudnia 2015 - 11:41
#11
OFFLINE
Napisany 06 grudnia 2015 - 11:44
Na zdjęciach nie widać żadnej gumy
Jak nie widać, jak widać.
#12
OFFLINE
Napisany 06 grudnia 2015 - 11:53
Na zdjęciach nie widać żadnej gumy
Jak nie widać, jak widać.
Na którym z tych zdjeć widac te gumę? Z tego co wyczytałem gdzieś indziej to dojście do gumy jest od drugiej strony.... Juz tracę rachubę.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#13
OFFLINE
Napisany 15 grudnia 2015 - 09:38
Tak dla potomnych, bo ciągle mnie ktoś o to pyta:P
Guma wygląda tak:
Zakłada się ją na nagrzewnice tak:
I wkłada nagrzewnice razem z gumą w ten sposób w dziurę na nagrzewnice:
Po włożeniu widać tę gumę z drugiej strony, jesli jej nie ma lub jest podwinięta to tędy własnie spitala ciepłe powietrze i dmucha na nogi i pod kierownice:
Juz bardziej łopattologicznie nie umiem.
Mam nadzieję że komuś się przyda
Edytowany przez Skit, 15 grudnia 2015 - 09:46.
#14
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2016 - 15:47
Cześć,
Czy mógłbym prosić o odswieżenie zdjęć z postu powyżej?
Mam podobny problem i nie wiem jak to naprawić. Niezależnie od ustawenia kierunku powietrza czy temperatury na climatroniku, cały czas leci mi cieple powietrze po stronie kierowcy na nogi. Ale nie leci z nawiewu na nogi, a jakby zza tunelu, pod deską rozdzielczą. Cały tunel grzeje się niemiłosiernie, przez co w samochodzie jest super gorąco. Im większy nawiew ustawię tym więcej gorącego powietrza leci na nogi.
Oprócz tego jak ustawiam nawiew na nogi, to po stronie pasażera działa w porządku, natomiast po stronie kierowcy brak nawiewu na nogi.
Próbowałem się tam dostać od strony kierowcy, ale nie wiem skąd może lecieć to powietrze.
Czy ktoś może mi pomóc?
EDIT:
Byłem teraz w samochodzie i grzebałem od strony kierowcy. Wcisnałem ręke w dziure, z której leci to ciepłe powietrze i wymacałem tą całą nagrzewnicę.
Rozumiem, że nie powinienem mieć możliwości włożenia tam ręki bo powinna ona mieć tą gumową uszczelkę?
Edytowany przez pppuchacz, 18 czerwca 2016 - 16:17.
#15
OFFLINE
#16
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2016 - 12:47
Super, dzięki
Wiem już czego mi brakuje. Na teraz uszczelniłem to troche mocno nieprofesjonalnie - gąbką/izolacją do rur centralnego ogrzewania, przeciętą na pół.
Pomogło i kierowcy już nie wieje ciepłe na nogi, ale cały tunel nadal mocno nagrzany. Oraz to gorące powietrze zaczęło wylatywać za deską rozdzielczą od storny pasażera i do tego jeszcze cieplejsze.
Czy jak mam temerature na climatronicu na LO, to nagrzewnica działa?
Czy od strony pasażera nagrzewnica też powinna być odpowiednio uszczelniona?
Czy jak dokupię tą gumę to jest jej możliowść założenia od strony kierowcy bez wyjmowania nagrzewnicy?
Czy jak naprawę klimę (która teraz nie działa), to nagrzewnica nadal będzie gorąca i dalej będzie ciepłe dmuchało, czy to może rozwiązać cały problem?
Sorry za tyle pytań na raz, ale na początku lipca wyjeżdzam do Rumunii i nie chce ugotować sobie albo pasażerowi stóp.
#17
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2016 - 17:10
pooglądaj sobie tu nagrzewnicę http://forum.omegakl...fl/#entry556237
#18
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2016 - 20:52
Edytowany przez T0m3k, 19 czerwca 2016 - 21:10.
#19
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2016 - 23:18
Dołoże się do tematu. U mnie jest coś podobnego. Niby z nawiewów leci chłodne powietrze ( na polu 20*) a mimo to w samochodzie grzeje szczególne w okolice nóg. A strasznie to przeszkadza gdy na polu 30* a Ciebie jeszcze grzeje. Może ktoś wie co z tym zrobić. Omega A 2.6 dual ram 1993r
#20
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2016 - 06:33
Dołoże się do tematu. U mnie jest coś podobnego. Niby z nawiewów leci chłodne powietrze ( na polu 20*) a mimo to w samochodzie grzeje szczególne w okolice nóg. A strasznie to przeszkadza gdy na polu 30* a Ciebie jeszcze grzeje. Może ktoś wie co z tym zrobić. Omega A 2.6 dual ram 1993rOA nie ma zaworu trojdroznego więc płyn gorący z silnika cały czas płynie do Nagrzewnicy. Jedynie co pozostaje to przewody dobrze czymś okleic. Wysłane z mojego PSP5453DUO przy użyciu Tapatalka
Edytowany przez zeta198, 02 lipca 2016 - 11:53.