Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Jakie felgi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
671 odpowiedzi na ten temat

#541 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 14 sierpnia 2014 - 15:45

Pierwsze ładniejsze :) Ja też mam 225/50 i śmiało mogę polecić :)

Dodany obrazek


#542 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 sierpnia 2014 - 18:07

Ale wersja sport ma faktycznie twarde sprężyny. Jak boisz się o komfort, to zmień sprężyny na bardziej miękkie, np Eibach. Różnica jest bardzo zauważalna. Ja mam rozmiar 235/45/17 i jest tak miękko, że zastanawiam się, co. będzie na zimowych kołach 205/65/15


Potwierdzam. Wersje Sport to prawie jak gwint :masakra:

Co do tych opon to też są dwie wersje, 225/45 lub 235/45 i ta druga bliższa normie.
A jak ktoś zakłada 225/50 na 17" to równie dobrze mógłby cisnąć na 15-tkach :nabijacz:

#543 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 sierpnia 2014 - 18:12

A jak ktoś zakłada 225/50 na 17" to równie dobrze mógłby cisnąć na 15-tkach

Nie załamuj ludzi, bo im się "projekty" posypiom :F

#544 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 sierpnia 2014 - 18:14

Nie załamuj ludzi, bo im się "projekty" posypiom :F

Sypie (nie mylić z Sypusem ;) mój świat czytaj tego typu treści posty :masakra:

#545 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 14 sierpnia 2014 - 18:26

Sypie (nie mylić z Sypusem mój świat czytaj tego typu treści posty


Nikt Cię do tego nie zmusza ;)

Dodany obrazek


#546 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 sierpnia 2014 - 18:39

Nikt Cię do tego nie zmusza ;)


Po Twojej treści wypowiedzi widzę, że popierasz grubą niestandardową gumę :)

#547 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 sierpnia 2014 - 18:40

również polecam 225/50 przy feldze 17".

#548 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 14 sierpnia 2014 - 18:43

Nie popieram ale też nie zaprzeczam w użytkowaniu takowej, niektórzy po prostu chcą mieć większe koło ale zachować trochę komfortu, bezpieczeństwa ze względu na stan dróg, w/g przelicznika podejdzie taka opona do omegi więc w czym problem? Sam miałem takie i na tyle jeszcze je dopalam. Co do wyglądu oczywiście przyznaję racje, felga przy takiej oponie wydaje się mniejsza... :)

Dodany obrazek


#549 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 sierpnia 2014 - 18:48

Problem w wyglądzie. Ale wiadomo, ze są gusta i guściki ;) Człowiek z ulicy tego nie zauważy.
Co do komfortu to nawet koledze m79 było za twardo, że się przesiadł na mega komfort :)
PS. I żadnych podtekstów w mej wypowiedzi nie ma, bo wiem jaki komfort jest w C5 ;)

#550 OFFLINE   mavioso

mavioso
  • 36 postów
  • Dołączył: 03-07-2012

Napisany 14 sierpnia 2014 - 19:28

A ja mam r18 235/40 i nie narzekam :-)

nawet żonę nauczyłem dbać o felgi :-)

tylko masakra jest w koleinach...wyrywa kierownicę z rąk :D

#551 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 sierpnia 2014 - 20:46

A ja mam r18 235/40 i nie narzekam :-)

nawet żonę nauczyłem dbać o felgi :-)

tylko masakra jest w koleinach...wyrywa kierownicę z rąk :D


Polecam nowe opony, nie koniecznie absolutne nowe ale dobry rocznik, nawet nie firmowe... problem zniknie ;)

#552 OFFLINE   jareczek24

jareczek24
  • 135 postów
  • Dołączył: 26-09-2008
  • Skąd: Pabianice
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 sierpnia 2014 - 20:51

Ja również jeżdze teraz na 235/45/17 i tez mam wersje sport i bardzo dobrze sie jeździ

#553 OFFLINE   Dreed

Dreed

    Ciiiiiiii.....

  • 1 696 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 sierpnia 2014 - 07:53

ja mam przód 225/50/17 tył 245/45/17, szerokość gumy fajna, ale niestety do 7,5J to trochę za dużo, bo aż się wylewa z felgi, na koleinach trochę nosi, ale opony są takie se i wahacze z przodu do roboty, ale po równym idzie jak przecinak :) więc jeśli już to uderzałbym w 235/45/17 komfort dalej jest i nie ma żadnej tragedii :)

#554 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 sierpnia 2014 - 11:00

Ja również jeżdze teraz na 235/45/17 i tez mam wersje sport i bardzo dobrze sie jeździ

Nawet 2.2 w wersji sport z takimi wychodziła :tak:

jeśli już to uderzałbym w 235/45/17 komfort dalej jest i nie ma żadnej tragedii

Bezapelacyjnie !!

#555 OFFLINE   michal1350

michal1350

    Hanek

  • 191 postów
  • Dołączył: 04-10-2009
  • Skąd: SL
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 15 sierpnia 2014 - 11:15

Nawet 2.2 w wersji sport z takimi wychodziła :tak:


Bezapelacyjnie !!


Podbijam, popieram! W mojej ocenie rozsądny kompromis pomiędzy twardym zawieszeniem a odrobiną komfortu.
Dodany obrazek "Jeśli nie ma się nic do powiedzenia, lepiej nie przyoblekać tego w słowa."
powiedzenie

#556 OFFLINE   mavioso

mavioso
  • 36 postów
  • Dołączył: 03-07-2012

Napisany 15 sierpnia 2014 - 13:34

Polecam nowe opony, nie koniecznie absolutne nowe ale dobry rocznik, nawet nie firmowe... problem zniknie ;)


Mam co prawda już 4 letnie Dunlop MAXXSPORT i jeszcze trochę muszą polatać bo jeszcze trochę mięsa zostało :-)...
a na "nowe" to na razie dzięgów niet....
ale i tak jak się ma niski profil to przy fest koleinie opona nie ułoży się dobrze do drogi i będzie rwało :-(

#557 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 sierpnia 2014 - 13:52

4-letnie nie powinny jeszcze tak się zachowywać.
Drugą przyczyną mogą być luzy w zawieszeniu lub źle ustawiona zbieżność ale zapewne wszystko masz w porządku.
Więc :nie_wiem: dlaczego tak jest. Ja w ciężarówce bardziej muszę trzymać kierownicę niż w moim "bolidzie" ;)

#558 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 sierpnia 2014 - 14:51

ale i tak jak się ma niski profil to przy fest koleinie opona nie ułoży się dobrze do drogi i będzie rwało :-(

A ja ostatnio tak się zastanawiałem co do tych nieszczęsnych kolein bo temat wraca jak bumerang czy to "rwanie" nie jest spowodowane zbyt luźno działającą/ustawioną przekładnią kierowniczą (jest tam śruba regulująca luz lub zużyty olej przekładniowy, który nie trzyma już swoich właściwości) co powodowałoby szybką zmianę kierunku jazdy i przenoszenie wszelakich nierówności na drodze a co za tym idzie wyrywanie kierownicy - inaczej: to samochód wybiera kierunek jazdy w zależności od nawierzchni drogi a nie my. Ale to już niech spece potwierdzą czy to może mieć wpływ.

#559 OFFLINE   mavioso

mavioso
  • 36 postów
  • Dołączył: 03-07-2012

Napisany 15 sierpnia 2014 - 21:44

Zbieżność mam git i luzów też jeszcze się nie dopatrzyłem. Taki sam efekt ma mój szwagier w swojej omedze, w mojej starej mv6 było to samo.

Po prostu opona czym szersza i niższa tym gorzej się układa do drogi ( jedzie rantem ) i stąd to wyrywanie...koleina jest zrobiona przez samochody ciężarowe, które mają większy rozstaw osi. Zawsze jedno z kół w naszych osobówkach będzie jechało na skośnym "brzegu" koleiny i będzie jechało tylko połową powierzchni bieżnika...jak tak się stanie to będzie wykręcało mcpersona a co za tym idzie i kierownicę.

ale cos za coś, za to wygląd lepszy i trakcja na równych drogach. Najgorzej jest jak się zmieni na wiosnę z zimówek na alusy...trzeba się wtedy przez chwilę przyzwyczaić :-D

Maro: ciekawe dlaczego u Ciebie nie rwie:-) może masz większy rozstaw osi :-)

A propo wyrywania to jest ono tylko przy bardzo dużych koleinach...jest takie miejsce gdzie jechałem kilkoma samochodami i w każdym było ciężko...:-)

#560 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 15 sierpnia 2014 - 21:58

Może to efekt placebo, ale po założeniu dystansów 20mm na tył auto jest stabilniejsze w koleinach. Ktoś już wcześniej pisał o podobnych wrażeniach