Witam zacznę od tego ze olej był wymieniany pól roku temu wraz z filtrem na ogrinal GM. Problem polega na tym ze na zimnym silniku dojdzie skrzynia do 3 biegu i potem ciągnie na bardzo wysokie obroty żeby przełączyć na następny bieg a czasami muszę puścić gaz bo i tak nie chce przełączyć i dopiero po odpuszczeniu gazu przełączy dalej dzieje się tak przy ruszaniu z miejsca w czasie jazdy jak zwalniam i przyspieszam jest ok.
A dwa razy miałem taka sytuacje ze doszła do tego 3 biegu ciągła na wysokie obroty i nagle jakby skrzynia się rozłączyła nie ciągła i po chwili wbija bieg i już jest ok. Po ok 20 km jazdy skrzynia już chodzi ok i nie ma żadnego problemu.
Już sam nie wiem co to może być czy siada komp od skrzyni czy te sprzęgło hydrokinetyczne mam nadzieje ze to nie jest nic poważnego bo lubię automat i chcialbym przy nim zostać


Omega 2.2 16 PROBLEMY Z AUTOMATEM !!!
#1
OFFLINE
Napisany 25 października 2015 - 12:59
#2
OFFLINE
Napisany 25 października 2015 - 13:56


NIE pomagam na priv, gdyż od tego jest Forum - masz problem? Napisz na Forum !
Nic nie robienie zabiera większość mojego czasu i wcale mnie to nie męczy

#3
OFFLINE
Napisany 25 października 2015 - 20:26
#4
OFFLINE
Napisany 25 października 2015 - 22:09
no olej sprawdzałem tydzień temu stan jest ok no to pięknie jak skrzynie trzeba będzie wymienić a może jednak ten olej GM nie jest taki dobry bo przed wymiana było wszystko ok
#5
OFFLINE
Napisany 25 października 2015 - 22:09
przeciągnie występuje przy ok 60km/h ?
wtedy zmienia z 2 na 3
u mnie padł elektrozawór, po wymianie zaraz będzie 30tys km i nic się nie dzieje
#6
OFFLINE
Napisany 26 października 2015 - 21:04
no tak jakoś ok tych 60 jest ten problem a drogi koszt takiej naprawy tego elektrozaworu ?
Ale jak zrobię parę kilometrów olej w skrzyni się rozgrzeje to już praktycznie ten problem nie występuję najwięcej przeciąga jak gdzieś ma ruszyć pod górkę ale na zimnym silniku robi tak nawet na prostej drodze. Czasami muszę porostu odpuścić gaz na dłuższą chwile i zmieni bieg albo muszę wcisnąć mocniej gaz to tez zmieni
#7
OFFLINE
Napisany 26 października 2015 - 21:11
#8
OFFLINE
#9
OFFLINE
Napisany 27 października 2015 - 15:21
No a co do tego plastiku to jak by lezal to co to znaczy ?
#10
OFFLINE
Napisany 28 października 2015 - 22:56
Miałem to samo, pomogła wymiana wspomnianego elektrozaworu. Nie było to skomplikowane. Tu masz opis: http://forum.omegakl...-z-2-na-3-bieg/
#11
OFFLINE
Napisany 29 października 2015 - 23:30
Edytowany przez marsjan87, 29 października 2015 - 23:31.
#12
OFFLINE
Napisany 30 października 2015 - 07:06
Ok a gdzie kupic odpowiedni nowy zawor ? Bo nie moge nic znalesc po tych sklepach internetowych do tej skrzyni AR 25 chyba ze ona ma jeszcze inna nazwe ?
Jeżeli masz skrzynię 4L30E, taką - http://www.prnd.pl/a...ar35,4,21.html to:
http://sklep.edipart...9c1c03cfc5ffd58
http://midparts.com....-3-firmy-GM/922
albo używka:
http://allegro.pl/4l...5096731221.html
A najlepiej to używany zawór od kogoś zaufanego z forum. Ja kupiłem za 120 PLN od klubowicza z zapewnieniem, że zawór jest sprawny i rzeczywiście działa bez zarzutu.
Jak będziesz wymieniał zawór, to wymień w skrzyni przy okazji filtr oleju, sam olej i uszczelki misek oczywiście.
Edytowany przez kjelon, 30 października 2015 - 07:09.
#13
OFFLINE
Napisany 30 października 2015 - 17:39
Dzieki wielkie za te informacje
#14
OFFLINE
Napisany 30 października 2015 - 22:01
#15
OFFLINE
Napisany 30 października 2015 - 22:29
a możecie podesłać zdjęcie zdjętej miski ze zaznaczonymi zaworami który jest który
#16
OFFLINE
Napisany 30 października 2015 - 22:38


NIE pomagam na priv, gdyż od tego jest Forum - masz problem? Napisz na Forum !
Nic nie robienie zabiera większość mojego czasu i wcale mnie to nie męczy

#17
OFFLINE
Napisany 30 października 2015 - 22:53
Tu było ładne foto z opisem - http://forum.omegakl...zawory-w-4l30e/
Ale gdzieś zaginęło przy przenosinach forum. Napisz do autora tematu, pewnie gdzieś ma.
#18
OFFLINE
Napisany 31 października 2015 - 00:13
W lewym dolnym rogu masz 2 elektrozawory. Wyglądają tak samo ale mają inne numery. Jeśli założysz odwrotnie to nie będą chodzić! Ten zieloną wtyczką jest odpowiedzialny za 2-3 bieg. A ten na dole za 1-2/3-4 Do wyjęcia musisz wyciągnąć te bolce (uważaj by nie zgubić i nie uszkodzić).
oczyście po założeniu miski wlewasz olej korkiem aż zacznie ciec. Odpalasz i nagrzewasz skrzynię. Potem na P lub N dolewasz olej aż zacznie wyciekać przez korek. Olej Dextron III
jeśli sam będziesz robił i masz czas to możesz spróbować przeczyścić elektrozawory. Porządnie wymyć je nitrem, szczególnie te sitka. Ja tak robiłem w kilku skrzyniach i 2/3 przypadkach pomogło. Ale czasem chodź była poprawa to nie chodziło jak powinno i trza było wymienić elektrozawór.
Edytowany przez smokebite, 31 października 2015 - 00:33.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#19
OFFLINE
#20
OFFLINE
Napisany 31 października 2015 - 02:01
Żadna wymiana skrzyni,kanalje jedne
