

Uszkodzony katalizator?
#21
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2008 - 23:12
praktykujesz na swoim samochodzie i ok, nie ma sie co klucic ale za odcinek rury ktory by wszedl do srodka kat koszt pewnie z 5 zl wiec pieniadze zadne a takie rozwiazanie bezpieczniejsze.
co do gazu u Goduli to sam montuje instalacje IV gen.
//edit u mnie nie dziala\\
#22
OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2008 - 00:57
ja wywaliłem katalizator po namowie mechanika (w zasadzie dwa) mam 2,5 V6
- ma wiecej mocy - odczuwalnie,
- chodzi duzo głośniej CO MAM WSTAWIĆ ŻEBY TANIO I DOBRZE BYŁO?? Pomocy? (gdzieś słyszałem ze można środkowy tłumik od poloneza?)
- wydaje mi sie że mniej gazu sączy
- zacząły falować niskie obroty na gazie (ale to chyba zbieg okoliczności bo przed wycięciem katalizatorów, mechanik stwierdził uszkodzenie mapsensora - niskie ciśnienie gazu)
Reasumując podłączam sie do tematu katalizator - ale co w zamian??
Ja kupiłem do siebie coś takiego i jestem w 100% zadowolony
http://moto.allegro....rd_nowosc_.html
Zależało mi przede wszystkim na cichszej pracy bo po wycięciu katalizatorów i wstawieniu rur i tak ryczało jak cholera z powodu słabego tłumika środkowego...
Skończyło się na tym, że wymieniłem tłumik a oprócz tego zamieniłem wstawione rury tymi katalizatorami z linka bo i tak było głośno. Teraz jest ideał...
Ps. odnośnie starych katalizatorów to ja dostałem ok. 2 miesięcy temu 330PLN/szt bez wygrzebywania środka 3.0MV6 :mrgreen:
#23
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2008 - 11:51
http://moto.allegro....rd_nowosc_.html
Zależało mi przede wszystkim na cichszej pracy bo po wycięciu katalizatorów i wstawieniu rur i tak ryczało jak cholera z powodu słabego tłumika środkowego...
Skończyło się na tym, że wymieniłem tłumik a oprócz tego zamieniłem wstawione rury tymi katalizatorami z linka bo i tak było głośno. Teraz jest ideał...[/quote]
wiec i ja się podepne do tematu. mam zamiar kolego kupić taki pseudo tłumik jak Ty z allegro i również mam taki sam problem- czyli straszny hałas- naprawde ciężko wytrzymać w środku kiedy jedzie się szybciej.
mam kata wywalonego i w puszke po kacie mam wspawaną rurkę przelotową... jednak strasznie buczy i ten metaliczny dźwięk :bad:
mialem zamiar kupić strumienicę , jednak poczytałem że ona nie pomaga a dodam ze zalezy mi wyłącznie na cichszej pracy jak najtańszym kosztem i własnie zaiteresowało mnie coś takiego http://moto.allegro....rd_nowosc_.html
czy faktycznie przez taki "tłumik" można się pozbyć tego okropnego dźwięku metalicznego?
czy jeden starczy?
proszę o sugestie, porady w tym temacie - odnośnie jak się pozbyć tego wstrętnego dźwięku metalicznego ;/
#24
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2008 - 11:56
[B]
#25
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2008 - 12:15
wspawanie takiego tlumika jak najbardziej wyciszy samochod- zastanawiam sie po co w puszke po kacie wstawiales rure...... Pisalem na forum ze wycialem dziure w puszce wywalilem wszystko i zero wstawiania czego kolwiek - glosnosc mojego wydechu jest taka sama jak przed wywaleniem srodka
u mnie było tak że miałem zapchany strasznie katalizator, wiec postanowilem wybić środek i wstawić pustą puszkę (bez niczego). i tak zrobilem, jednak było strasznie głośno (metaliczny dźwięk). pozniej wspawałem w katalizator rurke przelotową- bo myślałem że w pustej puszcze tworzą się jakieś zawirowania i dlatego tak brzęczy. jednak nawet po wspawaniu rurki w obudowe kata dźwięk zabardzo nie polepszył się i jest tak samo.
dodam że środkowy tłumik mam nowy. i przyznam że mam dosyć tego dźwięku (strasznie głośnego w środku) i szukam jakiegoś lekartwa na to. oczywiście odpadają jakieś katalizatory po 500-1000 zł.
i właśnie na allegro znalazłem "tłumik" ten który ma "wyciszać" hałas. ktoś może montował jeszcze takie cuś u siebie?
http://moto.allegro....rd_nowosc_.html
#26
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2008 - 16:08
[B]
#27
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2008 - 16:23
#28
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2008 - 00:23
Cinekkk, to może taki wynalazek Cię zainteresuje:
http://forum.omegakl...p=147894#147894
ciekawe ciekawe, tym bardziej że mam omcie obniżoną i tą siateczką (złącze elastyczne)gdzieś zawaliłem i sie troszkę poszarpała :bigok:
dzięki kolego za info :bigok: spróbuję się skontaktować ale chyba w poniedzialek bo jutro niedziela. dam znać jak coś
a swoją drogą ktoś może wstawiał wcześniejszy "tłumik" do swojej omci zamiast kata? bo jeśli bym nie dostał u tego http://forum.omegakl...p=147894#147894[/
to bym sie decydował chyba na tamten "tłumik" tyle że nie wiem czy coś pomoże...
http://moto.allegro....rd_nowosc_.html
#29
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2008 - 16:01
#30
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2008 - 23:05
Ja miałem takie tłumiki wstawione zamiast katalizatora w 3.0V6. Takie jak na tej aukcji, AWG, przelotowe. Wcale nie było cicho - ciszej niż "rurki" ale w porównaniu do katalizatorów to były głośne.
być może że w V6 jest troche inaczej z tym, fakt że jednak żaden tłumik raczej nie zastąpi "cichej pracy" katalizatora, ale być może choć trochę wyciszy.
... kolega wypowiadał się:
wspawanie takiego tlumika jak najbardziej wyciszy samochod- zastanawiam sie po co w puszke po kacie wstawiales rure...... Pisalem na forum ze wycialem dziure w puszce wywalilem wszystko i zero wstawiania czego kolwiek - glosnosc mojego wydechu jest taka sama jak przed wywaleniem srodka
... a ma też omegę 2.0 16V. ja też mam taka ale po wspawaniu rurki, czy samej puszki dźwięk jest okropny... a u niego niby ok- chyba że wcześniej miał dziurawe tłumiki - wtedy się zgodzę- różnicy raczej nie będzie bo i tak będzie głośno pracować :mrgreen:

#31
OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2008 - 19:54

ale za 55 zł naprawdę warto kupić taki tłumik :mrgreen:
#32
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2011 - 15:44

panowie, u mnie od jakiegos czasu:
-na zimnym dziwnie sie spaliny wydobywaja, nie rownomiernie, takie prykanie, silnik pracuje rowno, a z tylu wylatuje nie rowno...na cieplym jest ok.
-na zimnym nie czuc jajek
-jak troszke przegonie to smierdzi z wydechu....nie jajkami, cos jakby spalenizna?
-niedawno wywalilo mi uszczelke przy kolektorze(mam nadzieje ze nie jest pekniety kolektor) i teraz pytanie czy w okolicy kolektora nie ma jakich elementow, ktore moga sie stopic, zjarac itp ? mozna przejezdzic tak to wiosny?
Wszystko by wskazywalo na katalizator, jak mozna go sprawdzic bez grzebania?
Auto nie jest zamulone, normalnie sie wkreca, spalanie w normie i silnik mormalnie pracuje.
#33
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2011 - 21:49
1. Uniwersalne katy (porcelana czy metal)
2. Rura w miejscu kata
3. Łącze elastyczne
4. Strumienica
Powiem jeszcze że jeżdżę na gazie
#34
OFFLINE
Napisany 21 lutego 2011 - 18:59
Ja też się podepnę pod temat. Mam wywalony środek z lewego kata w prawym chyba jeszcze jeszcze jest ale to nie problem. Jak daje mu gaz w podłogę to wyraźnie słychać basowy dźwięk z lewej strony jak ustabilizuje obroty robi się w miarę cichy. Jak domniemam jest to wina pustego kata. I teraz pytanie co zrobić by było tanio i w miarę cicho:
1. Uniwersalne katy (porcelana czy metal)
2. Rura w miejscu kata
3. Łącze elastyczne
4. Strumienica
Powiem jeszcze że jeżdżę na gazie
Tłumiki RM-Motors. Ja mam wsadzone w miejsce katów i jest ok.
#35
OFFLINE
Napisany 22 lutego 2011 - 06:27
#36
OFFLINE
Napisany 22 lutego 2011 - 07:24
Z tego co patrzyłem na ofertę tej firmy maja duży wybór strumienic jaką zamówić najlepiej do kluski????
Nie potbujesz strumienicy tylko tłumik przelotowy.
Jak zamawiałem to zadzwoniłem, podałem modela auta, pojemność silnika i dobrali mi odpowiedni.