Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Uszkodzony katalizator?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
35 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Nowak

Nowak
  • 163 postów
  • Dołączył: 29-10-2006
  • Skąd: Żabno (k Tarnowa)

Napisany 23 grudnia 2007 - 22:51

Skąd wiadomo, że padł katalozator? Czym to się obiawia? :shock:

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 grudnia 2007 - 22:54

Skąd wiadomo, że padł katalozator? Czym to się obiawia? :shock:



smrodem zgnilych jajek z rury, metalicznym brzeczeniem, w sporadycznych przypadkach spadkiem mocy




 


#3 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 grudnia 2007 - 22:55

zaraz po odpaleniu śmierdzi "zgnilymi jajkami" w samochodzie, moze wystapic blad sondy lambdy, silnik jest mulowaty, slychac dzwonienie w wydechu, w krotkim czasie wypchalo kolejna uszczelke kolektora wydechowego..... i iiiiii niec mi wiecej nie przychodzi do glowy

Popatrz popatrz - tym razem Kwidzyn szybszy..... pozdrawiam
P.S. Kolego na przyszlosc patrz w jakim dziale piszesz - bo od kata i wydechu jest inny dzial Wesołych Świąt

#4 OFFLINE   darekostap

darekostap
  • 149 postów
  • Dołączył: 03-12-2006
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 24 grudnia 2007 - 20:40

ja wywaliłem katalizator po namowie mechanika (w zasadzie dwa) mam 2,5 V6
- ma wiecej mocy - odczuwalnie,
- chodzi duzo głośniej CO MAM WSTAWIĆ ŻEBY TANIO I DOBRZE BYŁO?? Pomocy? (gdzieś słyszałem ze można środkowy tłumik od poloneza?)
- wydaje mi sie że mniej gazu sączy
- zacząły falować niskie obroty na gazie (ale to chyba zbieg okoliczności bo przed wycięciem katalizatorów, mechanik stwierdził uszkodzenie mapsensora - niskie ciśnienie gazu)

Reasumując podłączam sie do tematu katalizator - ale co w zamian??

#5 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 grudnia 2007 - 21:36

ma wiecej mocy - odczuwalnie


jaaaaasne :lol: :lol: przy 170 KM odczujesz 1-2 KM :mrgreen:




 


#6 OFFLINE   darekostap

darekostap
  • 149 postów
  • Dołączył: 03-12-2006
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 25 grudnia 2007 - 15:44

ale śmieszne. A może miałem przytkany katalizator i troche muliło i stąd odczówalna różnica... hahaha . Wracam do pytania co najrozsądniej wstawić zamiast kata?

#7 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 grudnia 2007 - 16:10

ale śmieszne. A może miałem przytkany katalizator i troche muliło i stąd odczówalna różnica... hahaha . Wracam do pytania co najrozsądniej wstawić zamiast kata?



niech ci bedzie :tere-fere: a jesli nie chcesz wstawiac kata to poprostu wspawaj zwykla rure. strumiennice wszyscy odradzaja - jest glosno. pozatym jesli lubisz cisze wstaw kata




 


#8 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 grudnia 2007 - 17:18

a ja mam takie pytanie bo nie chce mi sie w swieta w kanal pakowac. a wiec katalizator w 2.0 16V jest przyspawany czy moze przykrecony do wydechu? bo szczeze to sie nie przygladalem nigdy a zaczyna mi sie auto mulic od czasu ja uszczelnilem kolektor wydechowy. poza tym mialo mi wydmuchane uszczelke pod kolektorem. sonda jest przed czy za katem? i jezeli za to czy sie cos nie pomiesza jak sie go usunie??

tak w ogole to wesolych swiat i szampanskiej zabawy w sylwka. no i zeby nasze omcie sie nie sypaly w 2008 roku ;)
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#9 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 grudnia 2007 - 09:43

sonda jest przed i nic sie nie bedzie dzialo jak nie bedzie kata - a dla wszystkich polecam wyciac dziure w oslonie kata , wyciagnac srodek) i zaspawac - ja tak mam (bo zagialem kata i przytkalemm wydech) i nie slusze roznicy w glosnosci. Ale przypominam: nie wycialem cala katalizatora - tylko sam srodek... Pisalem o tym na forum
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#10 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 grudnia 2007 - 12:39

tomspeed, a może taki wynalazek Cię zainteresuje:
http://forum.omegakl...p=147894#147894

#11 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 grudnia 2007 - 12:50

no nie powiem. ladnie to wyglada. ale po swietach czeka mnie jeszcze wesele siostry 29.12.07
wiec narazie pojde po kosztach i postaram sie wywalic srodek z kata. tylko z czasem tez bedzie narazie ciezko. albo wytne go i wstawie rurke i jak nie bedzie poprawy to wstawie go z powrotem. widze ze jest spawany to moze przy okazji dorobie jakies mocowania zeby go przykrecic.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#12 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 grudnia 2007 - 21:29

nie wywalaj calej puszki!!! po co??? . Bierzesz szlifierke katowa i odcinasz 3 spawy oslony kata. Blache odginasz , nastepnie wycinasz prostokat na calej dlugosci kata o szerokosci 10 - 15 cm, wydzierasz srodek (poniewaz masz ome z 95 roku) prawdopodobnie nie bedzie tam porcelany ktora stluczesz tylko gruby walek zwinietej blachy pokryty czyms bialym. Walek wydzierasz caly. Zaspawujesz otwór wycieta wczesniej blacha, nastepnie zaginsza oslone na swoje miesce (lapiesz spawem w 3 miejscach ) i GITARA bracie. Jesli masz taki srodek jak pisze to go nie sprzedasz - jesli jest porcelana to ja zbierasz do worka i sprzedajesz za 150 zeta. Pamietaj ze miedzy puszka kata a oslona jest wylozony taki material ktorego nie wywalaj. Jesli go nie bedzie to przy wyzszych obrotach bedizesz slyszal dzwonienie wydechu. Dla sprawnego spawacza to 30 - 45 min roboty.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#13 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 27 grudnia 2007 - 23:35

Sluchajcie.Starając się o plakietkę(żeby wjechać do centum Berlina trzeb ją mieć) znalazlem na www.ebay.de mini katalizatory do diesla .Spelniają podobno EURO-2 .Koszt ok.65euro.To chyba nie tak dużo a jeśli można jeszcze coś za stary dostać?

#14 OFFLINE   Nowak

Nowak
  • 163 postów
  • Dołączył: 29-10-2006
  • Skąd: Żabno (k Tarnowa)

Napisany 31 grudnia 2007 - 15:43

A właściwie to po ilu tysiącach kilometrów należy wymienić katalizatory w MV6.

#15 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 grudnia 2007 - 15:45

nie ma takich danych i nie zalezy to od przebiegu - cala prawda o katalizatorze wyjdzie na prawdziwym badaniu analizatorem spalin.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#16 OFFLINE   KeZa_2007

KeZa_2007
  • 83 postów
  • Dołączył: 22-12-2007
  • Skąd: Genua

Napisany 01 stycznia 2008 - 19:36

Nowak

w samochodach do 95r niewiem dokladnie jaki miesiac wogole moze nie byc katalizatora, pytalem mechaniora bo u mnie na badaniu analizatorem spalim mam nieznacznie przekroczone niektore normy emisji i mowil ze to albo sonda lambda albo wlasnie katalizator pozniej sprawdzil na kompie sonde..jest ok wiec katalizator sie konczy. Ale nie ma sobie co glowy zawracac jak ktos ma auto z rocznika jak napisalem ;)

tzn nie jestem za wycinaniem katalizatora lepiej jak ktos napisal wywalic z niego srodek jak jest zuzyty i wstawic rure. a jak cos to przelotowy tlumik ale dobrany do silnika zyby byla cisza ( nie jak ktos pisal czy slyszal ze od poloneza mozna... no nie robcie takich jaj!)

sory ze jeden pod drugim, ale nie dalo sie edytowac :wink:

#17 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 stycznia 2008 - 20:00

KeZa 2007 - tego mechanika poniosło.... byly katy tylko nie takie typowe jak on widzial (porcelanowe) - tylko takie o ktorych pisalem wczesniej (w niektorych autach byly wsadzane w rure wydechowa przed 1 katalizatorem i jak ktos patrzyl na wydech to nie bylo typowej "bańki" na katalizator. Ponadto jak wywalasz srodek z katalizatora to nie jest Ci potrzebna zadna rurka.....
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#18 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 01 stycznia 2008 - 20:03

Cos mi sie wydaje ze jak masz w dowodzie rejestracyjnym wpisane KAT to kat musi byc...przerabiałem to w peugeocie 405 gdzie niektóre mialy a inne nie.W dowodzie nie bylo wpisane wiec załozylem wydech od wersji bez i nawet na diagnoostyce nikt sie nie czepial.Ale to bylo auto rocznik 90. W 95 to juz chyba wszystkie mialy kata ,ale moge sie mylic...W kazdym razie jak w dowodzie jest to pod samochodem tez "musi" być :wink:

#19 OFFLINE   KeZa_2007

KeZa_2007
  • 83 postów
  • Dołączył: 22-12-2007
  • Skąd: Genua

Napisany 01 stycznia 2008 - 20:45

Ponadto jak wywalasz srodek z katalizatora to nie jest Ci potrzebna zadna rurka.....

nie wprowadzaj ludzi w blad, poczytaj troche albo zagadaj z ludzi ktorzy sie na tym znaja.

jak juz wywalasz kat i zostawisz pusta puszke to wyobraz sobie jak tam sie spaliny gromadza.
gdu wstawisz rure to przejda dalej do nastepnego tlumika bez zadnych oporow... z wydechem nie ma co kombinawac.


a druga sprawa to cisnienie w ukladnie wydechowym musi byc zachowane, uklad jest dobrany przez fabryke do danego silnika dlatego niektore maja 2 katalizatory 4 tlumiki srodkowe(przelotowe) tlumik koncowy albo 2 a inne katalizator, tlumik srodkowy i koncowy i tyle, wszystko zalezy od silnika.

Najlepiej jak ktos ma jakies watp[iwosci albo go temat interesuje to trzeba sie kontaktowac ze znawcami tematu, jezeli chodzi o tuning to np. Godula Motor Sport, gosc sie zajmuje kompleksowy tuningiem wszystkich podzespolow samochodu i ma doswiadczenie.... a nie ktos cos slyszal albo widzial u kogos i tak jest dobrze bo narazie chodzi.

zainteresowanych odsylam http://www.godula.cc...x.php?change=pl

scaliłem, edytuj działa wiec proszę używać

#20 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 stycznia 2008 - 21:42

Kolego moje info nie sa wyssane z palca - tylko z praktyki, ja nic nie musze sobie wyobrazac. Zapraszam do mnie zobaczysz (uslyszysz) jak pracuje silnik , jego glosnosc gdy jest wydarty tylko srodek i puszka zaspawana )pisalem na forum jak krok po kroku to zrobic).
P.S> zbyt duzo znajomych ma wydarte same srodki kata i wszystko zaspawane i ZADNYCH RUREK, czy jest glosniejszy???? paru ludzi sluchalo moj wydech i nie slyszeli zadnej roznicy. Wielu kupuje samochody i sprzedjaacy wciska kit ze katalizator jeszcze sprawny i wszystko orginal itd a tak naprawde to wydarty jest srodek a puszka pospawana..... jedynie zapach z wydechu jest inny i to wlasne tym mozna bez zadnego sprzetu poznac czy jest srodek czy go nie ma....
Bez obrazy ale poczytales troche i cos udowadniasz... Teoria jest bardzo wazna ale skuteczna jest tylko wtedy jak jest poparta praktyka. Pan Godula to znany specjalista i ok ale jak go zapytasz co sadzi o lpg to zapewne stwierdzi ze niszczy silnik. Akurat Jego rady w tym poscie nic nowego nie wnosza - tu nie chodzi o tuning tylko najtansze wywalenie kata (przy ukladzie z sonda przed katem) tak by samochod nie stracil wigoru, w srodku bylo cicho a w kieszeniu troche zostalo. Jak chcesz mydlic oczy profesjonalizmem to poradz gdzie kupic dobry tani katalizator , kolega wytnie wstawi nowy i bedzie sie cieszyl ze spelnia Euro2.......... i nie trzeba bedzie nic wiecej pisac
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]