Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

dziwne zdarzenie z automatem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
26 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 grudnia 2007 - 17:18

Ciśnienie sprawdza się po wkręceniu manometru z boku skrzyni. Nie w korek oleju! Sprawdza się ciśnienie jakie generuje pompa i przy pompie jest podłączenie. Śruba jest od lewej strony skrzyni (po drugiej stronie od przewodów olejowych). Zaznaczyłem miejsce podłączenia manometru.
Wystarczy sprawdzić czy jest odpowiednie ciśnienie i nie trzeba zdejmować skrzyni. Sprawdza się na luzie oraz na biegu naciska hamulec i wciska gaz do dechy. Obroty powinny nie przekroczyć wtedy 3000-3500.
Dodany obrazek

#22 OFFLINE   darek2213

darek2213
  • 21 postów
  • Dołączył: 22-10-2007
  • Skąd: turek

Napisany 02 stycznia 2008 - 15:06

witajcie jest diagnoza co do mojego opelka naderwana pompa oleju i w skrzyni nie ma ciśnienia zobaczymy co mu z tego wyjdzie pozdrawiam

#23 OFFLINE   michal121

michal121
  • 1 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Ostrowiec

Napisany 29 stycznia 2008 - 23:13

witajcie u mnie sytułacja wygląda następująco jade do 40 km/h i jest super dochodzi do 40 dodaje gazu silnik wchodzi na obroty a samochód zwalnia iwyskakuje automatik get.... i potem nawet jak auto sie zatrzyma chce dodać gazu silnik wchodzi na odroty i żadnej reakcj silnik wyje a auto nie jedzie dopiero jak zgasze i odpale wszystko wraca do normy czyli 40 mk/h to max i tak w kółko pozdrawiam


szanowni ,
u mnie sytuacja jest podobna - ale występuję tylko na D i kiedy wolno rozpędzam się.
proszę o info na temat powudu wystapienia takiej usterki w moim samochodziku
michal

#24 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 stycznia 2008 - 12:57

Jesli chcesz uslyszec to samo co kazdy Ci napisze to tez moge zrobic ta przyjemnosc: Sprawdz olej w skrzyni!
Poza tym odczytales kody bledow skrzyni na komputerze?
Jesli nie, to moge powiedziec, ze to moga byc zuzyte tarczki, uszkodzona pompa, peknieta uszczelka, uszkodzony solenoid, uszkodzony TC, uszkodzenie czujnika predkosci walu, zle polaczenie elektryczne, uszkodzenie w obudownie lub plytach montazowych.
Co z tego, ze gdybys nawet opisal to dokladnie i moglo by to wskazywac np solenoid (najprostsza ustarka) skoro ani nie masz drugiego, ani pewnie nie masz mozliwosci zeby go zmienic.
Jedz wiec do zakladu specjalizyjacego sie w skrzyniach niech sprawdza Ci ja bez wyjmowania. Taki test nie kosztuje majatku a powinien wskazac uszkodzenie.
I jeszcze raz: Do diagnozy skrzyni nie trzeba jej wyjmowac z auta, a jesli mechanik od tego zaczyna prace to podziekujcie mu i zapytajcie jak sprawdzi cisnienie pompy na sucho, albo bledy solenoidow.

#25 OFFLINE   marcin1980

marcin1980
  • 8 postów
  • Dołączył: 28-01-2008
  • Skąd: szkocja

Napisany 30 stycznia 2008 - 13:56

Witam,mam pytanko do mkaminski100,czy mógłbys mi powiedziec co to jest ten solenoid,za co on jest odpowiedzialny i gdzie go znalesc?dziekuje

#26 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 stycznia 2008 - 14:20

Solenoid to zawor elektryczny sterujacy praca skrzyni. W tych modelach jest ich 5 (roznych): 3 w duzej 2 w malej misce olejowek skrzyni. 2 w malej steruja TC i cisnieniem, 3 w duzej zmiana biegow. Dostep po odkreceniu odpowiednich misek. Bez sprawdzenia komputerowego nie jestes jednak pewien co jest powodem i jesli to sa zuzyte tarczki (wiek lub przebieg nie ma znaczenia jesli nie wiesz jak skrzynia byla wczesniej uzytkowana) to wywalisz pieniadze na marne.
Po podlaczeniu komputera oraz cisnieniomierza do pracujacej skrzyni mozna od razu sprawdzic czy to elektryka, pompa (ew slynna uszczelka, ale naprawia sie obie tak samo), a po oleju dojdziesz czy to tarczki. Chyba bardziej oplacalne niz wymiany w ciemno...
Moze to smieszne, ale sprawdzales poziom i jakosc oleju? Jesli jest czarny i smierdzi spalenizna to moga byc tarczki.

P.S. Gdzie dokladnie w Szkocji jestes?

#27 OFFLINE   marcin1980

marcin1980
  • 8 postów
  • Dołączył: 28-01-2008
  • Skąd: szkocja

Napisany 31 stycznia 2008 - 14:33

witam,dzięki za wyjaśnienie,jestem koło Edi,a co tez jestes w szkocji?Jeszcze jedno pytanko do wszystkich którzy maja ten sam silnik co ja z automatem,ilu amperowe alternatory macie?