Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

dziwne zdarzenie z automatem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
26 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   darek2213

darek2213
  • 21 postów
  • Dołączył: 22-10-2007
  • Skąd: turek

Napisany 19 grudnia 2007 - 18:46

witajcie kupiłem nie dawno skrzynie asb bo myślałem że moja padła ,wymieniłem ją przez miesiąc było oki ,tylko przy 40 km/h musiałem mocno piławać żeby zmienił się bieg .Jakieś 2 dni temu jade omega do 40km/h elegancko mocna jak zawsze ,a już szybciej nie da rady skrzynia nie pracowała dalej nawet jak zwolniłem do 0 to nie szło ruszyć .Gdy zgasiłem sytułacja powtórzyła sie pojechałem na kompa koleś powiedział że naj prawdopodobniej ta nowa skrzynia była w aucie z tempomatem i to może być przyczyną tego zjawiska i teraz prożba ,czy ma ktoś może schemat układu elektroniki ASB z auta bez tempomatu i z tempomatem i czy to może być przyczyną takiego zachowania auta odp pozdrawiam

#2 OFFLINE   kris_k.i

kris_k.i
  • 300 postów
  • Dołączył: 16-10-2007
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 grudnia 2007 - 19:45

witajcie kupiłem nie dawno skrzynie asb bo myślałem że moja padła ,wymieniłem ją przez miesiąc było oki ,tylko przy 40 km/h musiałem mocno piławać żeby zmienił się bieg .Jakieś 2 dni temu jade omega do 40km/h elegancko mocna jak zawsze ,a już szybciej nie da rady skrzynia nie pracowała dalej nawet jak zwolniłem do 0 to nie szło ruszyć .Gdy zgasiłem sytułacja powtórzyła sie pojechałem na kompa koleś powiedział że naj prawdopodobniej ta nowa skrzynia była w aucie z tempomatem i to może być przyczyną tego zjawiska i teraz prożba ,czy ma ktoś może schemat układu elektroniki ASB z auta bez tempomatu i z tempomatem i czy to może być przyczyną takiego zachowania auta odp pozdrawiam


Jakiś czas temu dostawiłem sobie tempomat i powiem szczerze że nie wydaje mi sie żeby to była wina tempomatu, tempomat steruje mechanizmem przepustnicy całkiem podobnie jak sterujesz to samym pedałem gazu. Może to coś związane ze sterownikiem skrzyni lub coś innego, może "pozycjoner" (chyba tak to sie nazywa). To że skrzynia pracowała wcześniej bez a teraz z tempo.. i dzieją sie takie akcje to nie to..... tak myśle :razz:

Pozdr.

A jak zachowuje sie silnik?? wchodzi na obroty(wyje) a autko nie ciągnie?? ...... może to sprzęgło chydro-kinetyczne sie kończy.....

#3 OFFLINE   darek2213

darek2213
  • 21 postów
  • Dołączył: 22-10-2007
  • Skąd: turek

Napisany 19 grudnia 2007 - 22:05

A jak zachowuje sie silnik?? wchodzi na obroty(wyje) a autko nie ciągnie?? ...... może to sprzęgło chydro-kinetyczne sie kończy.....

silnik wchodzi na obroty ,ale do 40km/h jest mocny prawie że w miejscu stoi jak sie pożądnie depnie ,a po 40 całkowicie nie jedzie dopiero jak prędkość spadnie to znowu do 40 i tak w kółko .

[poprawiłem cytowanie]

#4 OFFLINE   altair

altair
  • 20 postów
  • Dołączył: 08-12-2007
  • Skąd: Toruń

Napisany 20 grudnia 2007 - 01:50

cóż mogę tobie napisać:):) ta twoja druga skrzynka jest do d.....py, odkręć małą miske olejową i zobaczysz w środku pływające w oleju PĘKNIĘTE łożysko ślizgowe!!!!!!!,to takie plastikowe kółeczko z trzema ząbkami!.To na początek!!!!,bo gdy otworzysz skrzynie dalej może być dopiero kongo!! pisze Tobie ponieważ dziś zobaczyłem moją na stole z bebechami zryta na maxa!! i teraz czekam do soboty,bo wiozą mi z Niemiec skrzynie,a obiawy miałem 100% identyczne!!! wyczytałem w postach,że ktoś tam ponoć olej wymienił i było ok! więc ja pojechałem olej wymienić i już nie wyjechałem!!!!ups:)::::) więc te posty w których piszą,że przy tak powaznych objawach prawdopodobnie wystarczy olej wymienić TO JEDNA WIELKA ŚCIEMA!!!!!!!! miłego......
altair:)

#5 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 grudnia 2007 - 16:35

ASB to naprawde wyższa szkoła jazdy do tego trzeba naprawde fachowca czasami moze byc mała pierdułka i nie pojedziesz , czasami stary olej , lub brak oleju jak sie o nią dba to wystarczy na lata ale jesli nie.... to sami wiecie...moim zdaniem skontaktuj sie z dobrym mechanikiem. Pozdro :)

#6 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 grudnia 2007 - 00:29

Napisałeś dużo, ale nic z tego nie wynika. Opisz więcej. Czy obroty idą do gory jakby bieg wyskoczył, czy może dochodzi do 40km/h i obroty stoją w miejscu. CZy dzieje się jakby auto miało ograniczki prędkości i obroty i prędkość stoją w miejscu?
To wcale nie musi być wina skrzyni, może silnika.
Altair To nie łóżysko ślizgowe. To uszczelka między pompą a korpusem a wygląda to tak:
Dodany obrazek
Można ją zamienić przy okazji na lepszą uszczelkę miedzianą, ale taką najszybciej można kupić w USA (pewnie taniej niż zwykłą w Europie)
Co oznacza "zryta na maxa"? Uszkodzenia są różne i akurat ta uszczelke w większości przypadków (jesli po połamaniu ktoś nie jeździł zbyt długo) wystarczy wymienić i nie trzeba naprawiać skrzyni. Jeśli skrzynia jest mocno uszkodzona (zużyte tarczki, małe ciśnienie pompy) to warto się zastanowić nad używaną skrzynią, ale jak pokazuje praktyka można kupić sobie drugą skrzynię, włożyć ja i przekonać się, że winna była elektryka a nie skrzynia...i wystarczyło wymienić bezpiecznik zamiast kupować skrzynię.
Druga sprawa: komplet naprawczy skrzyni z tarczkami i wszystkimi uszczelnieniami kosztuje ok 700zł więc jeśli reszta byłaby sprawna (a najczęściej jest) to wolałbym włożyć te części i mieć zregenerowaną skrzynię niż kupować coś czego nie jestem pewien.

#7 OFFLINE   altair

altair
  • 20 postów
  • Dołączył: 08-12-2007
  • Skąd: Toruń

Napisany 24 grudnia 2007 - 15:33

Tak masz racje,to uszczelka !!!,a nie łożysko żadne .Lecz moja skrzynia właśnie była zryta do bólu ,ponieważ gdy pękła mi tylko uszczelka pomiędzy pompą,a korpusem Nikt tego nie zdiagnozował o czasie ,tak jak wspomniałeś zrasztą! Samochodem jeżdziło się jeszcze przez ok. 3 miesiące ,no i stało się wszystko się po ryło ( tarczki itd.) więc poszukałem innej skrzyni,obawiałem się o tgzw. kota w worku,ale udało się kupiłem skrzynie z omy 01. anglik który przyjechał na kołach do kraju na części owa skrzynia została rozebrana sprawdzona i włożona !!!!śmiga jak tralala Mechanik który robł mi tą skrzynie (specjalista tylko od automatów,nie zajmuje się niczym innym) powiedział mi po całej roboci "samochód jest bez winy!,winny jest jego ostatni własciel sczególnie w przypadku automatu" Wesołych Świąt
altair:)

#8 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 grudnia 2007 - 10:38

No niestety automaty w Oplach to ich bardzo słaba strona. Jeśli byłeś pewien, że auto przyjechało o własnych siłach do kraju to dobrze, bo z Anglii ciągną takie strychniny a potem każda część (czy to silnik czy skrzynia) jest z max 99 roku i zrobiła max 120.000km. Wiem jak to wygląda z drugiej strony i widzę jakie rzeczywiście auta jadą. Dlatego, jeśli jesteście pewni jakości to tak, jeśli tylko są zapewnienia sprzedawcy to lepiej być podejrzliwym.
Mój automat np w 99% jest sprawny. Raz na jakiś czas gubi jednak bieg. Skrzynia nawet na stole jest nie do zdiagnozowania. W aucie to też zajmuje czas, żeby ją sprawdzić. Ja jednak jestem pewien, że mechanika u mnie jest w super stanie a winę ponosi sterowanie, więc skupiam się na tym i podmieniam zawory.
Jeśli jesteś zadowolony z mechanika od automatów to może podaj jego adres. Dobra reklama jest zawsze mile widziana :)

#9 OFFLINE   darek2213

darek2213
  • 21 postów
  • Dołączył: 22-10-2007
  • Skąd: turek

Napisany 26 grudnia 2007 - 19:29

witajcie u mnie sytułacja wygląda następująco jade do 40 km/h i jest super dochodzi do 40 dodaje gazu silnik wchodzi na obroty a samochód zwalnia iwyskakuje automatik get.... i potem nawet jak auto sie zatrzyma chce dodać gazu silnik wchodzi na odroty i żadnej reakcj silnik wyje a auto nie jedzie dopiero jak zgasze i odpale wszystko wraca do normy czyli 40 mk/h to max i tak w kółko pozdrawiam

#10 OFFLINE   altair

altair
  • 20 postów
  • Dołączył: 08-12-2007
  • Skąd: Toruń

Napisany 26 grudnia 2007 - 20:32

Tak oczywiście "Serwis automatycznych skrzyni biegów" Dariusz Kowalewski ul.Bliska 17 Toruń tel. 056 6219971 0501629151 Gość wogóle był 10lat w USA. i tam pracował właśnie w specjalistycznym warsztacie,ponieważ ma rodzine też. osobiście jezdzi tylko amerykanami i oczywiście że automacikami nie widzi świata poza nimi!!! obecnie ujezdza oldsmobila 3,8litra.Porostu automatyczny maniak z wiedzą!!!! czego wielu brakuje!! teraz po 1000km,kazał mi wrócić zlać ten olej! i wlać jeszcze raz ale już tym razem na 30,000 i do zobaczenia!
altair:)

#11 OFFLINE   altair

altair
  • 20 postów
  • Dołączył: 08-12-2007
  • Skąd: Toruń

Napisany 26 grudnia 2007 - 20:51

Czytając te posty o naszych automatach,to twierdze że to jakaś pieta achillesa w tych omach!!! Słuchaj to ze wyłączysz to norma,komp sie na chwile zresetuje ale co dalej?! o to pytanie! powiem krótko ja miałem 100% objawy jak TY !!ciekawa jest ta magiczna predkość?,dlaczego wszyscy rozpedzaja się tylko do 40km/h a potem duuu...pa:) cóż i krótko przed świetami wkładałem skrzynie (drugą!!, jak czytałeś Moje posty?) A!!! i na biegu 1,2,3 moja szła jak przecinak! spróbuj na swojej Miłego....
altair:)

#12 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 grudnia 2007 - 22:51

Dziwne, ale może wskazywać na uszczelkę, bo ciśnienie spada i auto nie ma siły jechać dalej. Prawda jest taka, że jak nie masz osoby do pomocy, możliwości wyjęcia skrzyni, narzędzi i wiedzy o mechanice (i trochę o skrzyni) to i tak nic tu nie pomożemy.
To, że po wyłączeniu stacyjki komunikat znika to jak już kolega pisał objaw resetu komputera, ale nie likwiduje to usterki. Kiedy znów są odpowiednie warunki to dzieje się to samo.
Wg mnie jeśli masz możliwość to trzeba odczytać błędy ze skrzyni, to podstawa. Jeśli nie masz kogoś kto zrobi to tanio to może umów sie na sprawdzenie skrzyni, bez jej wyciągania. Rzetelne zakłady robią to za małą opłatą (błędy, ciśnienie pompy i przejazd testowy). To może dać im więcej informacji na temat uszkodzenia i może się okazać, że zapłacisz kilkaset złotych za naprawę zamiast szukać samemu po omacku.

#13 OFFLINE   darek2213

darek2213
  • 21 postów
  • Dołączył: 22-10-2007
  • Skąd: turek

Napisany 27 grudnia 2007 - 18:12

widzicie samochód drugi tydzień stoi u mechanika i du..... on twierdzi że to może być sterownik skrzyni ale co do tego to powie mi dopiero jutro ale najlepsze jest to że powiedziałem mu że może to ta uszczelka o której pisał kolega a on że tez to może być i mów mechanikowi co ma robić a nie macie kogoś w okolicach turku kto by znał sie na asb p.s na 1,2,3 jest tak samo sprawdzałem pozdrawiam

#14 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 grudnia 2007 - 20:06

A skrzynia już jest wyjęta? Jeśli tak to trzeba odkręcić jedynie pokrywę i od razu widać czy to ta nieszczęsna uszczelka. Jeśli skrzynia jest w aucie to albo wystarczy sprawdzić zawartość misek olejowych, albo sprawdzić ciśnienie pompy (manometr podłączany z boku skrzyni).
Wiesz, ja mu się też nie dziwię. Sprawdź, jest tu wątek o tym jak ktoś kupił sobie nową skrzynię, a po założeniu okazało sie, że winę ponosił BEZPIECZNIK! Dlatego jeśli mechanik nie jest specem od automatów (często znaczy to, że Cie nie złoi na fikcyjnych uszkodzeniach które prawie zawsze kończą się pełną regeneracją) to stara się wykluczyć wszystko to co nie wymaga wyjmowania skrzyni. A co byś zrobił gdyby po wyjęciu i rozłożeniu skrzyni winny okazał się komputer? Pewnie nie chciałbyś płacić za wyjęcie i wstawienie skrzyni. To jest dość problematyczne zagadnienie, bo zajmują sie tym tylko "specjaliści", a normalni mechanicy boją się automatów jak ognia, jakby nie wiadomo co w tym siedziało.
Ja u siebie też nie jestem pewien czy winy nie ponowi złe oprogramowanie czy może np zawór 2/3 biegu, bo zachowanie skrzyni zmieniło się po updacie firmware. Niestety jak twierdzi fachura nie można już wrócić do starego oprogramowania więc chyba jak wrócę do Anglii to będę sobie musiał zamienić sterowniki skrzyni (komputer)

#15 OFFLINE   altair

altair
  • 20 postów
  • Dołączył: 08-12-2007
  • Skąd: Toruń

Napisany 27 grudnia 2007 - 21:48

Współczuję Tobie! drugi tydzień i bez diagnozy to jest to co Mnie doprowadza do furi.DLACZEGO on jeszcze nie odkręcił tych cholernych misek!!!! ,żeby przynajmniej Naaarazie mieć oriętacje że Moooże to nie będzie przyczyna mecheniczna i dalej moze klijentowi ściemniać o podzespołach elektroniki skrzyni!!!."Wie Pan,gdyby babcia miała wąsy to........".Co za baran!,ale ty masz cierpliwość! przecież na 90% to jest, albo są, przyczynu mechaniczne dla których wyjęcie skrzyni będzie niezbędne!!!! Moja druga(nowa)skrzynka 01. została zakupiona i nie włozona w"panice" bo może będzie lepsza ciekawe ile na tej pojeżdze!!!?? Tylko równiez rozebrana sprawdzona,calutka dokładnie umyta,wszystkie uszczelki które są w skrzyni!!!,a jest ich sporo!! wymienone,i złożona zalana olejem 12l. Valvoline (rodzaj odpowiednika Dextron lll) teraz mam co 30.000 wymieniać olej,i gościu mówi że jak nie będe na (Drive) pajacował!!!,bo od tego ewentualnie jest (S),to ta skrzynia już zajedzie prędzej mą Mesie:) Ps.dałem 1200zł za skrzynie,a za cały cyrk z resztą pokryłem koszt oleju i uszczelek. życze powodzenia,szkoda że nie mieszkasz koło Torunia!, to juz byś miał skrzynie jak cukiereczek:),bo zaprzyjażniłem się z tym Fachurą! teraz pozostało Mi tylko zaprosić na małyOmega meeting grill:) w długi weekend majowy ,mego Fachowca,oraz kumpli z forum,którzy pragną się zrelaksować "Nad Morzem " www.villaaltair.pl Serdecznie zapraszam:)))
altair:)

#16 OFFLINE   altair

altair
  • 20 postów
  • Dołączył: 08-12-2007
  • Skąd: Toruń

Napisany 27 grudnia 2007 - 22:29

Wiesz, po czym już spodobałm mi się ten fachura na wjazd! kiedy byłem tam poraz pierwszy, bo chciałem patrzyć się jemu na ręce!!! to w między czasie jeden z jego pracowników zaczyna zlewać olej w cyklu rutynowej zmiany oleju na kolejnym stanowisku z BMW seri5 02r.Ten gostek jak zobaczył stan(gęstość i kolor)zlanego oleju !!!! mówi do gościa.
kiedy pan wymieniał ostatni raz olej?, odp.35,000
tu dzieje się coś juz w tej skrzyni!!!!, odp.co pan, przecież jeżdzi wymień pan i będzie ok! ! dziś jak tam wpadłem na pogaduchę ta BMWcha stała tam na lifcie,czyli po ok. 3tygod. "część obudowy pompy była już nadpęknięta" co wy na to? tak powie gość który już 18 lat siedzi tylko w automatach nic poza! widziałem tam rejestracje różne CT,CB,EL,CW,GD,GA
altair:)

#17 OFFLINE   rinngo

rinngo
  • 62 postów
  • Dołączył: 19-11-2007
  • Skąd: kalisz
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 grudnia 2007 - 14:10

darek2213 jeżeli ten twój spec jeszcze nie wywalił skrzyni z auta , a chciał byś namiar na speca w kaliszu to daj cynk wprawdzie ja odpukać nie musiałem skrzynki robić ale dużo o nim słyszałem pozytywów . zeszłej zimy kuzyn zakopał się w zaspie i tak branzlował R-D że zamęczył skrzynkę w bemce robił ją u gościa i jest hepy.jak by co to wezmę od kuzyna nr tel i sobie zadzwonisz.pozdro

#18 OFFLINE   almark

almark
  • 127 postów
  • Dołączył: 20-12-2006
  • Skąd: Marki

Napisany 28 grudnia 2007 - 19:00

Witam wszystkich, mam takie pytanko: "mkaminski100" w swoim poście napisałeś że jeżeli chce sprawdzić ciśnienie oleju w skrzyni to wystarczy wkręcić w bok skrzyni manometr,
czy może w miejsce korka wlewu oleju?

#19 OFFLINE   darek2213

darek2213
  • 21 postów
  • Dołączył: 22-10-2007
  • Skąd: turek

Napisany 28 grudnia 2007 - 20:39

panowie byłem u mechanika powiedział mi że prawdopodobnie jest coś z pompą oleju powiedział żę ten mechanik który wkładał skrzynie musiał coś spier..... ale powiedział że ją wyjmie i dokładnie sprawdzi zobaczymy mam jeszcze jedno pytanko jak kupiłem skrzynie i poruwnałem ją z tą starą to delikatnie sie różniła tzn. ta nowa miała inny czop<ten kołnież> poprostu moja stara miała wycięcie na dole czopa i po innej stronie miał wycięcie na rozrusznik ale pozatym była identyczna więc zmieniłem te czopy i pasowała jak ulał czy to może być przyczyną i od czego mogła być ta skrzynia.

możesz podać ten nr do kalisza zadzwonie może coś mi koleś powie pozdrawiam wszystkich

#20 OFFLINE   rinngo

rinngo
  • 62 postów
  • Dołączył: 19-11-2007
  • Skąd: kalisz
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 grudnia 2007 - 13:28

cześć ten mechanior w kaliszu jest już nie aktualny , ale masz tu namiar na konin też człowiek od automatów; marek majdziński ul. grójecka 6a konin tel,063-2479726 kom.601779601 pozdrawiam wszystkich i wszystkiego naj w nowym roku żeby wam omy nie strajkowały. :driver: