Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

HID - Pseudo Xenon z allegro


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
1614 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   Obywatel

Obywatel
  • 97 postów
  • Dołączył: 20-08-2006
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 grudnia 2007 - 12:55

Zdecydowałem się na zakup po ostatnim wyjezdzie na Słowacje, lekka mrzawka, noc, a ja totalnie ślepy, światła myłem co 20 km bez skutku. Przez 80 Km po górach umęczyłem się jak bym przejechał conajmniej 600, normalnie tragedia.

Fakt, że w Omegach B, zwłaszcza z pierwszych lat produkcji, reflektory dosyć szybko się filcowały. Ale czy nie lepiej kupić nowe, markowe zwykłe lampy np. Valeo a nie kombinować z jakimiś dziwnymi wynalazkami?

#62 OFFLINE   Zet_radom

Zet_radom

    Karol

  • 186 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 31 grudnia 2007 - 13:21

Zdecydowałem się na zakup po ostatnim wyjezdzie na Słowacje, lekka mrzawka, noc, a ja totalnie ślepy, światła myłem co 20 km bez skutku. Przez 80 Km po górach umęczyłem się jak bym przejechał conajmniej 600, normalnie tragedia.

Fakt, że w Omegach B, zwłaszcza z pierwszych lat produkcji, reflektory dosyć szybko się filcowały. Ale czy nie lepiej kupić nowe, markowe zwykłe lampy np. Valeo a nie kombinować z jakimiś dziwnymi wynalazkami?


Zacznę od tego, że moje org. lampy były jak nowe, nie zmatowiałe, nie zżółknięte, wypolerowane na połysk.
foto
Dodany obrazek

Z ciekawości sprawdziłem ile kosztują nowe,niczym nie różniące się od moich org. lampy Helli, w intercarsie powiedzieli mi 560 zł/szt, co daje 1120 zł . Tyc+Hid kosztował mnie 670 zł. A przynajmniej widzę efekt. Ja może się powtórze, ale nie robiłem tego dla wyglądu samochodu, szpanu czy innych. Ja poprostu jak najmniejszym kosztem chciałem poprowić sobie widoczność w nocy. Dlatego kupiłem zestaw 5000 K, a jak by był dostępny 4300 to bym kupił taki.

Pozdrawiam
Spójrz w lusterka, sprawdź dwa razy
!!! MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE !!!

www.axel-pc.pl

#63 OFFLINE   slawekradosz

slawekradosz
  • 89 postów
  • Dołączył: 02-06-2007

Napisany 01 stycznia 2008 - 16:51

Do zet_radom : A jakbyś dzisiaj miał wybierać pomiędzy Depo a TYC ? Cena jest zbliżona

#64 OFFLINE   Zet_radom

Zet_radom

    Karol

  • 186 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 01 stycznia 2008 - 17:58

Do zet_radom : A jakbyś dzisiaj miał wybierać pomiędzy Depo a TYC ? Cena jest zbliżona



Chyba to jedno i to samo, tania podróbka. Nie miałem w ręku Depo, więc ciężko mi jest coś napisać.
Spójrz w lusterka, sprawdź dwa razy
!!! MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE !!!

www.axel-pc.pl

#65 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 stycznia 2008 - 21:05

Depo a TYC

to jest dokładnie to samo

#66 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 stycznia 2008 - 22:37

THIN, - Czy mógłbyś wrzucić fotke jak zamontowałeś przetwornice ?.


Do przetwornic był w komplecie taki aluminiowy uchwyt i to na nim zamocowałem przetwornice a w miejscu dokładnie tam jak z przodu jest ta listwa plastikowa jak się maskę uniesie do góry to ona się składa z 3 elementów - jeden długi po środku i dwa krótkie po bokach - więc na łączeniach listw długiej z krótkimi podkręciłem uchwyt i w nim są przetwornice - wiem, że nie jest to zbyt estetycznie ale jest zimno i poszła sztuka, jednak gdy będzie już cieplej to pokombinuje tak że będą na sztywno umieszczone gdzieś w jakimś niewidocznym miejscu. Fotki zrobię jutro po robocie i wieczorkiem wrzucę, ale podkreślam że to jest rozwiązanie chwilowe - zrobione "oby szybko" :)

 


#67 OFFLINE   sly8

sly8
  • 28 postów
  • Dołączył: 05-10-2006
  • Skąd: Rybnik

Napisany 05 stycznia 2008 - 00:39

Nie zgodze sie że depo i tyc to jest to to samo,jeżdzilem na depo rok czasu niedosć że ledwo swiecily to jeszcze zżólkly w srodku a o wykonaniu juz nie wspomne,zareklamowalem je i wymienili mi na tyca i jest o niebo lepiej same wykonanie lampy jest 100razy lepsze no i swiecą dużo lepiej.Więc ja polecam zdecydowanie Tyca .

#68 OFFLINE   klonek

klonek
  • 166 postów
  • Dołączył: 25-04-2007
  • Skąd: płock

Napisany 05 stycznia 2008 - 13:42

THIN, lub sypus, bardzo was prosze o fotke w jaki sposob macie zagiete te druciki podtrzymujace palnik bo pisaliscie ze bylo z tym troche klopotu

i druga sprawa jesli chcialbym to wymontowac i wlozyc do innego auta w ktorym by nie bylo lamp na h1 a np h4 lub h7 to wystarczy tylko zmienic same zarniki?? bo z tego co widze na tych aukcjach na allegro to przewody ktore trzeba podlaczyc do przetwornic sa chyba na stale polaczone z zarnikami
polska to jedyny kraj ktory ma kopie prezydenta i rzad sterowany radiem

#69 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 05 stycznia 2008 - 13:54

kumpel ma lampy TYC-soczewki, świecą lepiej jak Depo

#70 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 stycznia 2008 - 14:17

klonek Ja zrobiłem foty ale praktycznie nic na nich nie widać więc opiszę to.

Trzeba wyjąć lampe bo bez tego ani rusz. Wkładasz żarnik tak jak powinien siedzieć i zakładasz jeden drucik (drugiego nie dasz rady bo ci ten pierwszy wyskoczy).

I u mnie to wyglądało tak:

Płaskim śrubokrętem przytrzymałem ten drucik który już siedział i założyłem drugi, po czym założyłem go za ten pierwszy drucik - wziąłem szybko kombinerki i zawiązałem (zrobiłem jeden obrót tymi drucikami) - teraz trzyma jak cholera i będzie problem z wymianą żarnika ale jak będzie cieplej to i tak muszę nad tym posiedzieć żeby to trochę estetycznie wyglądało :)

 


#71 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 stycznia 2008 - 14:49

Trzeba wyjąć lampe bo bez tego ani rusz. Wkładasz żarnik tak jak powinien siedzieć i zakładasz jeden drucik (drugiego nie dasz rady bo ci ten pierwszy wyskoczy).

I u mnie to wyglądało tak:

Płaskim śrubokrętem przytrzymałem ten drucik który już siedział i założyłem drugi, po czym założyłem go za ten pierwszy drucik - wziąłem szybko kombinerki i zawiązałem (zrobiłem jeden obrót tymi drucikami) - teraz trzyma jak cholera i będzie problem z wymianą żarnika ale jak będzie cieplej to i tak muszę nad tym posiedzieć żeby to trochę estetycznie wyglądało :)

Początek podobny, z tym że ja ten drugi drucik tak długo kombinerkami dopasowywałem, że francowaty przyjął odpowiedni kształt i też się zahaczył. Tak jak napisał THIN, bez wyjęcia lamp się nie obejdzie.

#72 OFFLINE   klonek

klonek
  • 166 postów
  • Dołączył: 25-04-2007
  • Skąd: płock

Napisany 05 stycznia 2008 - 16:14

to jeszcze odp na drugie pytanie bym prosil
polska to jedyny kraj ktory ma kopie prezydenta i rzad sterowany radiem

#73 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 stycznia 2008 - 16:28

Pewnikiem, jest to jedynie problem rodzaju żarnika (rodzaju mocowania w odbłyśniku). Napięcia i moc przetwornic są takie same. Przetwornice nie są na stałe połączone z żarnikiem.

#74 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 stycznia 2008 - 22:11

Zgadza się - należy wyjąć i wymienić same żarniki - z tego co się rozglądałem (może źle patrzyłem ale...) to żarniki w sprzedaży są z kablami, więc kupujesz żarnik przystosowany do H4 wkładasz do lampy, kabelki w przetwornice które już posiadasz i po sprawie

 


#75 OFFLINE   TomekSS

TomekSS
  • 167 postów
  • Dołączył: 27-06-2007
  • Skąd: Katowice

Napisany 06 stycznia 2008 - 13:19

Trzeba wyjąć lampe bo bez tego ani rusz. Wkładasz żarnik tak jak powinien siedzieć i zakładasz jeden drucik (drugiego nie dasz rady bo ci ten pierwszy wyskoczy).


A ja nie wyjmowałem lampy. Druciki zaskoczyły bez najmniejszych problemów - nie trzeba było żadnych narzędzi. Teraz dla formalności zamontuje dysze sprysków z fabii i będzie git - nie będą pryskać ale będą :razz: . No i zostaje jeszcze porządne zamontowanie przetwornic bo na razie jest tak aby było.

Wieczorem walnę fotkę i tu wrzucę.

Pozdro.
Była: Omega B 2.5TD , Aktualnie: Skoda Felicja 1.3

#76 OFFLINE   CzarekC.

CzarekC.
  • 47 postów
  • Dołączył: 03-10-2007
  • Skąd: Sokółka

Napisany 07 stycznia 2008 - 16:10

Od kilku dni intensywnie myślę nad takim zestawem i nawet dzisiaj byłem u jednego sprzedawcy, który "szczerze" mi odradzał zakup taniego zestawu, bo:
1. ze względu na plastikowe oprawki żarników światła nie dają się dobrze wyregulować,
2. słabe przewody elektryczne, grzeją się,
3. "sieją" zakłucenia elektryczne, słychać pracujące lampy w radiu, w cb, źle działa komputer,
Polecał mi za to gorąco zestaw za ponad 500pln.
Mam nadzieję, że szybko zweryfikujecie te opinie :smile:
Z noworocznymi pozdrowieniami
Where do you think you're going !!!!

#77 OFFLINE   klonek

klonek
  • 166 postów
  • Dołączył: 25-04-2007
  • Skąd: płock

Napisany 07 stycznia 2008 - 16:34

TomekSS, minol dzionek a zdjec niema :)
ja rowniez sie zastanawiam i pewnie sobie takie sprawie jak thin
raczej na 100% a cotam wcale nie duzo pieniedzy zwlaszcza ze zostalo 160 pln w kieszeni po radach i rozwiazaniu kczecha a nie chodzi mi az tyle o efekt co o lepsze swiecenie lamp a co za tym idzie-bezpieczenstwo
polska to jedyny kraj ktory ma kopie prezydenta i rzad sterowany radiem

#78 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 stycznia 2008 - 17:32

Od kilku dni intensywnie myślę nad takim zestawem i nawet dzisiaj byłem u jednego sprzedawcy, który "szczerze" mi odradzał zakup taniego zestawu, bo:
1. ze względu na plastikowe oprawki żarników światła nie dają się dobrze wyregulować,
2. słabe przewody elektryczne, grzeją się,
3. "sieją" zakłucenia elektryczne, słychać pracujące lampy w radiu, w cb, źle działa komputer,
Polecał mi za to gorąco zestaw za ponad 500pln.
Mam nadzieję, że szybko zweryfikujecie te opinie :smile:
Z noworocznymi pozdrowieniami


Oczywiście że szybko zweryfikuję

1. Odnośnie tego jeszcze nie regulowałem ale będę musiał bo świecą trochę za bardzo na prawo, jednak nie oślepiają przy wyprzedzaniu ani kierowców z naprzeciwka i bardzo dobrze oświetlają drogę.

2. Też się o to martwiłem i sprawdzałem - po około godzinie świecenia (bez przerwy) otworzyłem machę i macałem wszystkie kable i końcówki - nie stwierdził aby się coś grzało. Jeżeli źle lub niechlujnie podłączysz to pewnie będzie się grzało.

3. Ja jak kupowałem to zostałem poinformowany że w takim zestawie jaki kupiłem są już filtry przeciw zakłóceniowe czego wielu sprzedawców nie oferuje albo oferuje za kwoty powyżej 500 zł. Nie mam CB, ale w radyjku nic nie słychać - ładnie czysto gra i komputer także działa bez zastrzeżeń - nic się nie zmieniło.

Jeżeli polecał Ci zestaw za ponad 500 zł to myślę że chciał Cię trochę naciągnąc, ponieważ zestaw spełniający twoje oczekiwania (tak myśle - moje spełnił) i nie wprowadzający zamentu w urządzenia elektryczne w aucie jest dostępny nawet za 200 parę złotych. Ja za swój dałem dokładnie 299,- i jestem bardzo zadowolony.


A ja nie wyjmowałem lampy. Druciki zaskoczyły bez najmniejszych problemów - nie trzeba było żadnych narzędzi.


Tomeczku a jakie masz lampy?? Ja mam DEPO, a kolega Zet_Radom ma TYC i u niego też chyba trzeba było lampy wyrzucać bo jakość wykonania zapięcia w tych lampach nie jest najlepsza. Natomiast jeżeli masz lampy HELLA to ja się nie dziwię dlaczego nie musiałeś wyjmować - też się przymierzałem do tych lamp i żarnik się zapiął jakby stąd był. W HELLI jest dużo lepsze to zapięcie i ja także nie miałem problemu - włożyłem zapiąłem i już, a DEPO niestety....

 


#79 OFFLINE   TomekSS

TomekSS
  • 167 postów
  • Dołączył: 27-06-2007
  • Skąd: Katowice

Napisany 07 stycznia 2008 - 19:51

Tomeczku a jakie masz lampy??


Mam lampy Helli. I bardzo się ciesze że takie mam patrząc na problemy z DEPO ( a chciałem takie kupić - co za szczęcie że mi się odmieniło :cool: )

Jedyne problemy jakie mam u siebie to że przewody nie mieszczą się pod gumowymi przykrywkami i teraz nie mogę lamp w dół opuścić. Ale ten problem już rozwiązuje - zamawiam u "Borówki" z allegro "wysokie" zakrywki do lamp.

TomekSS, minol dzionek a zdjec niema


Jakoś nie mam czasu zrobić - od rana do wieczora w robocie ale spoko będą

Pozdro.
Była: Omega B 2.5TD , Aktualnie: Skoda Felicja 1.3

#80 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 stycznia 2008 - 20:57

ja tez sie przymierzam do zestawu TYC + HID. jedyna kwastie jaka mnie najbardzie interesuje to czy cb - radio bedzie siedzialo cicho czy tez bedzie slychac przetwornice. jezeli ktos ma doswiadczenia z cb + H.I.D to czekam na wypowiedzi
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI