

[OB & OBFL] Problem z układem chłodzenia v6
#1
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2010 - 19:36
#2
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2010 - 19:54
#3
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2010 - 19:58
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#4
OFFLINE
#5
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2010 - 20:18
#6
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2010 - 21:46
To jakim cudem węże wchodzące do chłodnicy są gorące a chłodnica jest zimna. Ten mechanik jest jakiś nie pewny w stawianiu diagnozy.Aj przepraszam zapomniałem dopisać, że zanim mechanik powiedział że być może jest to pompa wody, sprawdził chłodnice i jest drożna. Chyba że może gdzieś w układzie jest zator.
Jak nie wiadomo w czym leży problem to trzeba zacząć od początku.
Sprawdzić sposób podłączenia parownika (jak jest), drożność wymienników ciepła, termostat czy się otwiera ja trzeba (bez demontażu), pompę, pompki elektryczne, korek, czujniki w chłodnicy, wentylatory i oczywiście porządnie przepłukać i wydmuchać stary płyn (10L) ze "śmieciami".
Jaki masz kolor płynu - jest klarowny czy zmętniały?
#7
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2010 - 22:00







Kto wie co może być tego przyczyną?!?!?!?!?!
nowe rzeczy to uszczelki pod głowicą, pompa wody, termostat, głowice zrobione składał to stary szpenior z serwisu opla który połamał zemby na v6. Na dzień dzisiejszy chłopak jest załamany i rozkłada ręce po konsultacjach z wieloma mchanikami każdy rozkłada ręce!



Podpowiadają ze może być pękniety blok.........
#8
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2010 - 23:10
w obu przypadkach sprawdził bym chłodnice czy na pewno równo rozchodzi się ciepło albo podmienił jak jest możliwość.
#9
OFFLINE
Napisany 27 lutego 2010 - 08:07
Zygzak- Co do koloru płynu to jest klarowny.
Myślę że wina raczej nie leży przy uszczelce, bo wodę wyrzucało by mi o wiele wcześniej po za tym raczej miał bym olej w zbiorniczku wyrównawczym lub odwrotnie, tak przynajmniej miałem w porzedniej omedze 2,5TDS, kiedy padła uszczelka.
Dziękuje wszystkim za pomoc, w pn-wt napiszę czy coś się zmieniło. Pozdrawiam i życzę udanego weekendu!

#10
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2010 - 10:35

Przy jakiej temperaturze wam się włącza wiatrak chłodnicy? bo mi przy ok 97*C.
Jaką temperaturę wam trzyma na trasie? mi ok 90-92*C i gdy tylko stanę momentalnie rośnie do ok 95-98*C, gdy ruszę tak samo szybko spada.
Czy gdyby woda mi się zagotowała (co mi się jeszcze nie przytrafiło), to wylała by się przez korek zbiorniczka wyrównawczego czy przez jakiś zawór na chłodnicy?
Wybieram się w piątek do Holandii i chciałbym wiedzieć czy dojadę

#11
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2010 - 10:42
Co do chłodnicy- jest drożna, po lewej u góry
nie jest aż taka ciepła ale za wiatrakiem jest gorąca
skoro nie jest rownomiernie ciepla to nie jest drozna - koniec kropka.
temperatura podczas jazdy - 92 stopnie jak zamurowane - po zatrzymaniu tez ja trzyma - chyba ze dluzej stoje to dojdzie do 95 i wlaczy sie wentylator. masz ewidentnie niedrozny uklad.
#12
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2010 - 11:38
upd - nowa
pompa wody - nowa
termostat - nowy
chłodnica - nowa
JA juz rozkładam ręce moj mechanoik tez


Kto mo pomoze???
#13
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2010 - 11:49
a jak układ jd drożny i nadal się dzieja takie jaj jak gotowanie wody mimo ze wymieniłem:
upd - nowa
pompa wody - nowa
termostat - nowy
chłodnica - nowa
JA juz rozkładam ręce moj mechanoik tez!! NIe mam pojecia co to moze byc
!
Kto mo pomoze???
kolego - zacznij od uzupelnienia profilu - bo nie masz omegi. jakie cisnienie masz w zbiorniczku ?mierzyles ?
jaka jest faktyczne temperatura plynu a nie z odczytu ze wskaznika (slaba masa bedzie powodowac wchodzienie na czerwone pole)
#14
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2010 - 11:49
Kto mo pomoze??
wychodzi na nieszczelność głowicy lub co rzadsze bloku...
opiszę jaki miałem kiedyś problem w glofie III 1.8
zmieniłem termostat i po lekkim zagrzaniu wywalało wodę
kombinowałem cały dzień...
i doszedłem że pasek łatwiej było założyć tak że ciągnął pompę przeciwnie do pożądanego kierunku co niechcący uczyniłem

żeby założyć go poprawnie było trzeba się sporo nagimnastykować ale problem zniknął :zabawa:
#15
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2010 - 12:11
Jaką temperaturę wam trzyma na trasie? mi ok 90-92*C i gdy tylko stanę momentalnie rośnie do ok 95-98*C, gdy ruszę tak samo szybko spada.
NIE powinna momentalnie rosnąć/spadać, ja bym dokładniej sprawdził tą chłodnice (pompka przy chłodnicy), kiedy zakopałem się nie mogłem wyjechać, przez 30 min. bujałem samochód a wskazówka nie wyszła poza 95*. Ten silnik ciężko jest rozgrzać do 98* nawet jeżeli go katujesz

#16
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2010 - 12:14
U mnie jest tak:.
Przy jakiej temperaturze wam się włącza wiatrak chłodnicy? bo mi przy ok 97*C.
Jaką temperaturę wam trzyma na trasie? mi ok 90-92*C i gdy tylko stanę momentalnie rośnie do ok 95-98*C, gdy ruszę tak samo szybko spada.
Po nocy szybko się nagrzewa, dojdzie do 92* i rura/chłodnica szybko się nagrzewa.
W trasie 92* "przybite gwoździem". W mieście (korku) do 95* i zaczyna śmigać wentylator.
Czy pompka elektryczna działa cały czas - ta pod zbiorniczkiem?
Jaki termostat (producent) masz włożony - objawy mogą wskazywać na termostat i nie drożny układ.
Proponuję przepłukać solidnie układ i sprawdzić punkt otwarcia termostatu.
#17
OFFLINE
Napisany 02 marca 2010 - 16:31

#18
OFFLINE
Napisany 18 marca 2010 - 08:21
SKF 228 zł
Ruville 149 zł
Graf 146 zł
Dolz 117 zł
Wiecie, ktora z nich ma metalowy wirnik i która była by najlepsza cena/jakość.
Podobno SKF się sypią?
#19
OFFLINE
Napisany 18 marca 2010 - 09:10
Porade jak zmienic samemu znajdziesz w sprawdzonych poradach na forum.
Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB
Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"
#20
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2013 - 22:32
co to może być czy chłodnica która zamontowałem może być zapchana czy bardziej pompa wody padła.