

Przepływomierz-objawy zabrudzenia,czyszczenie...
#61
OFFLINE
Napisany 09 styczeń 2009 - 14:38
Pozdro
#62
OFFLINE
#63
OFFLINE
Napisany 09 styczeń 2009 - 19:53
#64
OFFLINE
Napisany 24 styczeń 2009 - 19:15
po odpaleniu dławi sie na benzynie i na gazie , ruszyc moge dopiero z wysokich obrotow.
aku wyciagałem na 2 dni zeby skasowac bledy ale to nie pomaga. czy to typowe objawy walnietej przeplywki?
była vectra a 2.0 + lpg
jest omcia b 2.5 v6 + lpg
DOBRY OPEL NIE JEST ZŁY...
#65
OFFLINE
Napisany 24 styczeń 2009 - 19:36
witam. ja tez mam problem z przepływką. od jakiegos czasu pokazuje mi bład 73 , 74 ( metoda na spinacz) zółta kontrolka nie zapala sie a po odłaczeniu wtyczki silnik gasnie. czasem obroty zwieszaja sie w czasie jazdy a czasem silnik gasnie po wcisnieciu sprzegla.
po odpaleniu dławi sie na benzynie i na gazie , ruszyc moge dopiero z wysokich obrotow.
aku wyciagałem na 2 dni zeby skasowac bledy ale to nie pomaga. czy to typowe objawy walnietej przeplywki?
patrząc po błędach to przepływka podziękowała
odłącz wtyczkę od niej i wtedy odpal silnik jak odpali i będzie jeździł i nie gasł to na 100% możesz ją wymieniać ewentualnie odczyt na żywca Techem co pokazuje
#66
OFFLINE
Napisany 25 styczeń 2009 - 11:23
była vectra a 2.0 + lpg
jest omcia b 2.5 v6 + lpg
DOBRY OPEL NIE JEST ZŁY...
#67
OFFLINE
Napisany 25 styczeń 2009 - 14:42
tez juz odlanczałem wtyczke i odpalalem wtedy swieci sie zółta kontrolka a silnik pracuje tak samo tzn. przy gwałtownym dodaniu gazu dławi sie lekko faluja obroty
pasowało by podłączyć pod kompa i zrobić odczyty na żywo wykasować błędy i zobaczyć czy to jakiś inny czujnik nie przekłamuje a ecu jeszcze tego nie wyłapuje
bez przepływki powinien jeździć na wartościach uśrednionych nie powinien gasnąc (nie będzie ekonomiczny i rakietą też nie)
#68
OFFLINE
Napisany 29 styczeń 2009 - 15:15
No nie wiem czy tak to sie nazywa ale generalnie o to chodzi, tylko co ten drucik robi??
O ile wiem ten "drucik" rozgrzewany jest celowo do koreślonej temperatury a przepływające wokół niego powietrze go schładza. To sprawia, że zmienia on swoją oporność i na tej podstawie komputer przelicza masę przepływającego powietrza. Temperatire powietrza zewnętrzenego nie jest bez znaczenia no ale o to tu właśnie chodzi, aby przy aktualnie panującyc warunkach atmosferycznych (ciśnienie + temp = określona masa powietrza) zmierzyc w dokładnie masę powietrza zasysaną do silnika i na tej podstawie (+ jeszcze kilka innych danych) podać właściwą dawkę paliwa i zapłon.
Gdy "drucik" sie zanieczyści to jego schładzanie jest nieefektywne a co za tym idzie informacje o ilości powietrza są fałszywe (stąd np. kopcenie w dieselach). Silnik będzie chodził, ale już nie z taką sprawnością jak zakładano.
Można wówczas "drucik" wyczyścić, ale trzeba wiedzieć jak i czym żeby nie pogorszyć - wiem z autopsji.
Ja swój przeczyściłem i było jeszcze gorzej więc wymieniłem na nowy i teraz mam spokój.
Pozdrawiam. R.

Sasik
#69
OFFLINE
Napisany 30 styczeń 2009 - 11:24

#70
OFFLINE
Napisany 30 styczeń 2009 - 14:48
#71
OFFLINE
Napisany 30 styczeń 2009 - 16:08
Oki wiemy już że chińszczyzna odpada bo eco tec tego nie lubi:) a teraz pytanko: Byłem dziś w sklepie znajomego zapytać o przepływke simensa do mojej Omci <chciałem kupić orginał> a on mi wyskoczył że do mojego auta orginał to nie simens tylko hella:/ nie wiem czy to jest do końca tak więc mam pytanie do posiadaczy Omegi 2.0 16v z rocznika 1994 jaką macie przepływke?? Simens czy Hella???
Moja to 5WK 9150 GM 90 411 957 simensa i to raczej jest oryginał. Kupiłem nie dawno w Słomczynie na giełdzie używkę, całe 50 zeta.
#72
OFFLINE
Napisany 30 styczeń 2009 - 18:29
Pozdrawiam
#73
OFFLINE
Napisany 30 styczeń 2009 - 21:40
Moja to 5WK 9150 GM 90 411 957 simensa i to raczej jest oryginał. Kupiłem nie dawno w Słomczynie na giełdzie używkę, całe 50 zeta.
No tak wiem że w większości Omeg były simensa tylko chodzi o to że właśnie do 94 r przepływomierz był hella, a Ty Rafal_z którego rocznika masz auto??
#74
OFFLINE
Napisany 30 styczeń 2009 - 22:14
[B]
#75
OFFLINE
Napisany 30 styczeń 2009 - 22:16
Ty Rafal_z którego rocznika masz auto??
Właśnie 94. Nie jestem pewien do końca czy takie był oryginalnie, bo jak przejrzysz ten temat to już pytałem o numer przepływki, wiem tylko że na pewno ta działa jak należy.
#76
OFFLINE
Napisany 30 styczeń 2009 - 22:38
#77
OFFLINE
#78
OFFLINE
Napisany 31 styczeń 2009 - 17:47
#79
OFFLINE
Napisany 31 styczeń 2009 - 20:38
nie pasuje wtyczka po 99 z prostokątnej przeszli na owalną a poza tym ok,trzeba kable przelutowaćCzy do mojej omci 3.0 rocznik 98 podejdzie przepływomierz z 3.2 rocznik 2001?? Chche sprawdzić czy to przepływka pada i przepiąć z takiego autka
Pozdrawiam
#80
OFFLINE
Napisany 31 styczeń 2009 - 22:23
Mam problemik z przeplywka moja omcia 20.16v dostaje za duzo paliwa i przerywa itd. po odpieciu przeplywki pracuje normalnie tyle ze na lpg pracuje bez zalutu
jakie moga byc przyczyny jeszcze ? bylem u elektronika i zadnych bledów nie bylo.A wlasnie jeszcez zaswieca mu sie kontrolka awari silnika po przekroczeniu 3500 tys. obr.prosze o pomoc?