Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Przepływomierz-objawy zabrudzenia,czyszczenie...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
114 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   Przemek217

Przemek217
  • 229 postów
  • Dołączył: 31-03-2008
  • Skąd: Limanowa

Napisany 09 styczeń 2009 - 14:38

Wydaje mi sie że nie tylko tak psuje sie przepływka jakby nie było w tej czarnej puszce jest więcej elektroniki i ona też może paść, ale równie dobrze kabel do przepływki mógł mieć gdzieś przebicie, u mnie ewidentnie ta spiralka padła.
Pozdro

#62 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 09 styczeń 2009 - 16:48

Chodzi o tzw. " gorący drut ".

#63 OFFLINE   Przemek217

Przemek217
  • 229 postów
  • Dołączył: 31-03-2008
  • Skąd: Limanowa

Napisany 09 styczeń 2009 - 19:53

No nie wiem czy tak to sie nazywa ale generalnie o to chodzi, tylko co ten drucik robi??

#64 OFFLINE   bobo012

bobo012
  • 40 postów
  • Dołączył: 06-03-2008
  • Skąd: zlotoryja

Napisany 24 styczeń 2009 - 19:15

witam. ja tez mam problem z przepływką. od jakiegos czasu pokazuje mi bład 73 , 74 ( metoda na spinacz) zółta kontrolka nie zapala sie a po odłaczeniu wtyczki silnik gasnie. czasem obroty zwieszaja sie w czasie jazdy a czasem silnik gasnie po wcisnieciu sprzegla.
po odpaleniu dławi sie na benzynie i na gazie , ruszyc moge dopiero z wysokich obrotow.
aku wyciagałem na 2 dni zeby skasowac bledy ale to nie pomaga. czy to typowe objawy walnietej przeplywki?
był kadett 1.8 + lpg
była vectra a 2.0 + lpg
jest omcia b 2.5 v6 + lpg
DOBRY OPEL NIE JEST ZŁY...

#65 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 styczeń 2009 - 19:36

witam. ja tez mam problem z przepływką. od jakiegos czasu pokazuje mi bład 73 , 74 ( metoda na spinacz) zółta kontrolka nie zapala sie a po odłaczeniu wtyczki silnik gasnie. czasem obroty zwieszaja sie w czasie jazdy a czasem silnik gasnie po wcisnieciu sprzegla.
po odpaleniu dławi sie na benzynie i na gazie , ruszyc moge dopiero z wysokich obrotow.
aku wyciagałem na 2 dni zeby skasowac bledy ale to nie pomaga. czy to typowe objawy walnietej przeplywki?


patrząc po błędach to przepływka podziękowała

odłącz wtyczkę od niej i wtedy odpal silnik jak odpali i będzie jeździł i nie gasł to na 100% możesz ją wymieniać ewentualnie odczyt na żywca Techem co pokazuje

#66 OFFLINE   bobo012

bobo012
  • 40 postów
  • Dołączył: 06-03-2008
  • Skąd: zlotoryja

Napisany 25 styczeń 2009 - 11:23

tez juz odlanczałem wtyczke i odpalalem wtedy swieci sie zółta kontrolka a silnik pracuje tak samo tzn. przy gwałtownym dodaniu gazu dławi sie lekko faluja obroty
był kadett 1.8 + lpg
była vectra a 2.0 + lpg
jest omcia b 2.5 v6 + lpg
DOBRY OPEL NIE JEST ZŁY...

#67 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 styczeń 2009 - 14:42

tez juz odlanczałem wtyczke i odpalalem wtedy swieci sie zółta kontrolka a silnik pracuje tak samo tzn. przy gwałtownym dodaniu gazu dławi sie lekko faluja obroty


pasowało by podłączyć pod kompa i zrobić odczyty na żywo wykasować błędy i zobaczyć czy to jakiś inny czujnik nie przekłamuje a ecu jeszcze tego nie wyłapuje
bez przepływki powinien jeździć na wartościach uśrednionych nie powinien gasnąc (nie będzie ekonomiczny i rakietą też nie)

#68 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 29 styczeń 2009 - 15:15

No nie wiem czy tak to sie nazywa ale generalnie o to chodzi, tylko co ten drucik robi??


O ile wiem ten "drucik" rozgrzewany jest celowo do koreślonej temperatury a przepływające wokół niego powietrze go schładza. To sprawia, że zmienia on swoją oporność i na tej podstawie komputer przelicza masę przepływającego powietrza. Temperatire powietrza zewnętrzenego nie jest bez znaczenia no ale o to tu właśnie chodzi, aby przy aktualnie panującyc warunkach atmosferycznych (ciśnienie + temp = określona masa powietrza) zmierzyc w dokładnie masę powietrza zasysaną do silnika i na tej podstawie (+ jeszcze kilka innych danych) podać właściwą dawkę paliwa i zapłon.

Gdy "drucik" sie zanieczyści to jego schładzanie jest nieefektywne a co za tym idzie informacje o ilości powietrza są fałszywe (stąd np. kopcenie w dieselach). Silnik będzie chodził, ale już nie z taką sprawnością jak zakładano.

Można wówczas "drucik" wyczyścić, ale trzeba wiedzieć jak i czym żeby nie pogorszyć - wiem z autopsji.
Ja swój przeczyściłem i było jeszcze gorzej więc wymieniłem na nowy i teraz mam spokój.
Pozdrawiam. R.
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#69 OFFLINE   boyy26

boyy26
  • 12 postów
  • Dołączył: 10-01-2009
  • Skąd: irlandia

Napisany 30 styczeń 2009 - 11:24

powiem Ci Obawetaleu ze trochę. do Z22XE w irlandii zaplacilem 168e, w polsce w serwsie GM 660 pln. krzaki i china na allegro od 150pln. do 300pln bodajrze. i tym z allegro podziekuj, bo to smieci dokumentne miałem jeden to na szczescie byl sprzedawca wporzo i po odeslaniu przelal kase spowrotem. a co doczysczenia to :D

#70 OFFLINE   Przemek217

Przemek217
  • 229 postów
  • Dołączył: 31-03-2008
  • Skąd: Limanowa

Napisany 30 styczeń 2009 - 14:48

Oki wiemy już że chińszczyzna odpada bo eco tec tego nie lubi:) a teraz pytanko: Byłem dziś w sklepie znajomego zapytać o przepływke simensa do mojej Omci <chciałem kupić orginał> a on mi wyskoczył że do mojego auta orginał to nie simens tylko hella:/ nie wiem czy to jest do końca tak więc mam pytanie do posiadaczy Omegi 2.0 16v z rocznika 1994 jaką macie przepływke?? Simens czy Hella???

#71 OFFLINE   Rafal_W24

Rafal_W24
  • 63 postów
  • Dołączył: 08-01-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 30 styczeń 2009 - 16:08

Oki wiemy już że chińszczyzna odpada bo eco tec tego nie lubi:) a teraz pytanko: Byłem dziś w sklepie znajomego zapytać o przepływke simensa do mojej Omci <chciałem kupić orginał> a on mi wyskoczył że do mojego auta orginał to nie simens tylko hella:/ nie wiem czy to jest do końca tak więc mam pytanie do posiadaczy Omegi 2.0 16v z rocznika 1994 jaką macie przepływke?? Simens czy Hella???


Moja to 5WK 9150 GM 90 411 957 simensa i to raczej jest oryginał. Kupiłem nie dawno w Słomczynie na giełdzie używkę, całe 50 zeta.

#72 OFFLINE   technolub

technolub
  • 9 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Lubaczów

Napisany 30 styczeń 2009 - 18:29

A ja ma takie pytanie. Czy do mojej omci 3.0 rocznik 98 podejdzie przepływomierz z 3.2 rocznik 2001?? Chche sprawdzić czy to przepływka pada i przepiąć z takiego autka
Pozdrawiam

#73 OFFLINE   Przemek217

Przemek217
  • 229 postów
  • Dołączył: 31-03-2008
  • Skąd: Limanowa

Napisany 30 styczeń 2009 - 21:40

Moja to 5WK 9150 GM 90 411 957 simensa i to raczej jest oryginał. Kupiłem nie dawno w Słomczynie na giełdzie używkę, całe 50 zeta.



No tak wiem że w większości Omeg były simensa tylko chodzi o to że właśnie do 94 r przepływomierz był hella, a Ty Rafal_z którego rocznika masz auto??

#74 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 styczeń 2009 - 22:14

posluchaj kolego siemens nie jest producentem wszystkiego co ma logo siemens...... sondy lambdy siemens to NGK/NTK. Wg moich katalogow tez wychodzi ze przeplywke na pierwszy montaz robila HELLA a do innych aut GM BOSCH
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#75 OFFLINE   Rafal_W24

Rafal_W24
  • 63 postów
  • Dołączył: 08-01-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 30 styczeń 2009 - 22:16

Ty Rafal_z którego rocznika masz auto??


Właśnie 94. Nie jestem pewien do końca czy takie był oryginalnie, bo jak przejrzysz ten temat to już pytałem o numer przepływki, wiem tylko że na pewno ta działa jak należy.

#76 OFFLINE   Przemek217

Przemek217
  • 229 postów
  • Dołączył: 31-03-2008
  • Skąd: Limanowa

Napisany 30 styczeń 2009 - 22:38

A w środku tej puchy <przepływki> co sie znajduje?? spiralka czy jakieś inne cuda?? pytam bo jak już widziałem przepływki ze spiralką, jakimiś kostkami i z płytkami szkalnymi, i u siebie już zakładałem chyba z 5 i dalej lipa:/

#77 OFFLINE   Rafal_W24

Rafal_W24
  • 63 postów
  • Dołączył: 08-01-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 31 styczeń 2009 - 13:56

W środku są dwie takie cieniutkie blaszki.

#78 OFFLINE   Przemek217

Przemek217
  • 229 postów
  • Dołączył: 31-03-2008
  • Skąd: Limanowa

Napisany 31 styczeń 2009 - 17:47

No taką też miałem i auto nie chulało:/ kurde oryginał hella kosztuje 615zł i chyba sie skusze:/

#79 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 styczeń 2009 - 20:38

Czy do mojej omci 3.0 rocznik 98 podejdzie przepływomierz z 3.2 rocznik 2001?? Chche sprawdzić czy to przepływka pada i przepiąć z takiego autka
Pozdrawiam

nie pasuje wtyczka po 99 z prostokątnej przeszli na owalną a poza tym ok,trzeba kable przelutować

#80 OFFLINE   patryk8244

patryk8244
  • 9 postów
  • Dołączył: 06-05-2008
  • Skąd: Bysta

Napisany 31 styczeń 2009 - 22:23

witam
Mam problemik z przeplywka moja omcia 20.16v dostaje za duzo paliwa i przerywa itd. po odpieciu przeplywki pracuje normalnie tyle ze na lpg pracuje bez zalutu
jakie moga byc przyczyny jeszcze ? bylem u elektronika i zadnych bledów nie bylo.A wlasnie jeszcez zaswieca mu sie kontrolka awari silnika po przekroczeniu 3500 tys. obr.prosze o pomoc?
Popiel Patryk