

Przepływomierz-objawy zabrudzenia,czyszczenie...
#41
OFFLINE
Napisany 28 styczeń 2007 - 10:38
#42
OFFLINE
Napisany 03 luty 2007 - 18:36


#43
OFFLINE
Napisany 04 luty 2007 - 11:44
#44
OFFLINE
Napisany 05 marzec 2008 - 20:35
kilka miesięcy temu kupiłem silniczek krokowy na allegro u tej samej firmy i jestem zadowolony cena , gwarancja i działa jak nalezy oby tak dalej
#45
OFFLINE
Napisany 05 marzec 2008 - 23:32
to ja mam pytanie . odpalam silnik a on odpali i gaśnie następny raz odpalam zaczyna chodzić ale gaśnie za każdym odpaleniem jest lepiej ale rzuca go i prycha chodzi nie równo po 3, 4 próbach pracuje normalnie ale jak chce ruszyć (automat) zaczyna prychać i nie chce wejść w obrotya jak wkręci się to już jedzie przy ruszaniu nie moge dawać dużo gazu bo prycha a na gazie jest ok
za bogata mieszanka na gazie. zresetuj kompa i zobaczysz ze przez chwile bedzie ok. po resecie pojezdzij na beznynie i jedz do gazownika na regulacje
#46
OFFLINE
Napisany 10 marzec 2008 - 21:59
#47
OFFLINE
Napisany 10 marzec 2008 - 22:12
Witam koledzy.To teraz kolej na mnie.Jak odpalam z rana na parkingu to przez jakąś chwilę przy dodaniu gazu coś ją dusi ale porusza się w miarę przy mocniejszym depnięciu,jak dostanie temperatury ok 30stopni już nie dusi jej,ale nadal trzeba bardziej depnąć bo zamulona jest i wydaje mi się że to nie jest jej rzeczywista moc(2l 8V)a było przez 1 miesiąc ok.(kupiona nie dawno)A jak ma już swoje 90 stopni,to potrafi,jak wyrzucę na luz przy jakiejś prędkości to obroty podchodzą do 2000obr/min i powolutku spadają do 800.Potrafi czasem się odmulić i jedzie jak należy ale to czasami.Jeżdżę na PB95.Proszę o jakieś porady.Pozdrawiam
czujnik temp na kompa
#48
OFFLINE
Napisany 18 wrzesień 2008 - 10:17
Mam pytanie, czy można wypiąć wtyczkę od przepływomierza i tak dojeździć do wymiany. Będzie się świecić kontrolka silnika ale auto powinno jakoś do domu dojechać. Co wy na to??
#49
OFFLINE
Napisany 18 wrzesień 2008 - 10:30
Witam
Mam pytanie, czy można wypiąć wtyczkę od przepływomierza i tak dojeździć do wymiany. Będzie się świecić kontrolka silnika ale auto powinno jakoś do domu dojechać. Co wy na to??
dojedziesz tylko bedzie sobie uśredniać wartosci.
#50
OFFLINE
Napisany 19 wrzesień 2008 - 14:25
#51
OFFLINE
Napisany 12 listopad 2008 - 11:34
czujnik temp na kompa
A dokładniej - jest jakiś czujnik temperatury na komputerze????
pzdr
C
#52
OFFLINE
#53
OFFLINE
Napisany 04 grudzień 2008 - 12:57
u mnie w autku też sprawdzałem spalanie na paliwie verva 98 i wyszło 15,7 na setkę po mieście - chyba znacznie za dużo przecież norma w mieście dla tego silnika X20SE to coś ok. 13l/100km. Nie pokazuje żadnych błędów - sonda wymieniona w zeszłym roku na orginał. Piszecie o przeływomierzu że po odłączeniu wtyczki od niego na pracującym silniku powinień silnik zgasnąć, zadławić się, zmienić obroty chwilowo jeśli jest sprawna przpłwka. U mnie po odłączeniu słychać jakiś grymas lecz minimalny w zmianie obrotów. Po zczytaniu błędów po odłączeniu oczywiście wyskakuje błąd 73 czyli za niskie napięcie - niektórzy z was piszą że mają taki błąd bez odłączania przepływki więc może wystarczy przeczyściś styki i wtedy sprawdzić jeszcze raz błędy oczywiście pamiętając że ten błąd pozostaje w pamięci kompa przez kolejne 20 odpaleń samochodu.
U mnie czasami w czasie jazdy też odczuwam spadek mocy tak jaby się dławił, słabiej przyspieszał. Kiedyś już pisałem że czasami zapalami się pomarańczowa kontrolka silnika zaraz po odpaleniu silnika na jakieś 3-5 sekund i gaśnie ale błędów nie pokazuje przy pomocy spinacza.
Może ktoś napisze co może dawać takie objawy?
-krokowy
-przepływka
- jakiś czujnik
- ?
Spalanie na gazie mam też wysokie 17-19l/100km w mieście
Od jakiegoś tygodnia czujnik temp zewnętrznej też źle wskazuje jak na dworze 2-3 st.C to pokazuje 9 st.C jak jest 6-7 to pokazuje 10-11, oraz jak było -2, -3 to pokazywał 7.
Czy jest do wymiany? - styki przeczyszczone - czy jest inna przyczyna tego zjawiska?
Pozdrawiam!

#54
OFFLINE
Napisany 21 grudzień 2008 - 16:37
w sumie auto jezdzi dobrze, prawidlowo przyspiesza itd., natomiast ktoregos ranka gdy gdy tylko odpalilem samochod (odpalil na dotyk) dodalem gazu i silnik nie chcial sie wkrecac w obroty - w sumie bylo to bardzo chwilowe, bo juz po ok 30sekundach wszystko wrocilo do normy...
diagnoza - byc moze gaz rozjechal mapy benzyny - no to bach, aku na noc trzeba odlaczyc i zobaczymy. w miedzy czasie zczytalem bledy, i wyszedl blad 74 - zbyt wysokie napiecie przeplywki - to przeplywke do domu zabralem i wyczyscilem...
nastepnego dnia wlozylem przeplywke, aku podpialem i zaczalem jezdzic tylko na benzynce, zeby mapki sie ulozyly... auto rzeczywiscie jezdzi lepiej, nie ma problemu z dodaniem gazu od razu po odpaleniu, ale juz sam nie wiem, co pomoglo - czy nowe mapy, czy czyszczenie przeplywki, czy moze to, ze jezdze jeszcze caly czas na benzynie.
jednak - blad 74 nadal (po dwoch dniach jezdzenia) jest wyswietlany, jesli jutro nie zniknie to wybiore sie na jakas diagnostyke, aby w czasie rzeczywistym na kompie obejrzec wartosci z czujnikow...
#55
OFFLINE
Napisany 21 grudzień 2008 - 18:55
#56
OFFLINE
Napisany 22 grudzień 2008 - 20:08
i u mnie pojawil sie problem z przeplywka...
w sumie auto jezdzi dobrze, prawidlowo przyspiesza itd., natomiast ktoregos ranka gdy gdy tylko odpalilem samochod (odpalil na dotyk) dodalem gazu i silnik nie chcial sie wkrecac w obroty - w sumie bylo to bardzo chwilowe, bo juz po ok 30sekundach wszystko wrocilo do normy...
diagnoza - byc moze gaz rozjechal mapy benzyny - no to bach, aku na noc trzeba odlaczyc i zobaczymy. w miedzy czasie zczytalem bledy, i wyszedl blad 74 - zbyt wysokie napiecie przeplywki - to przeplywke do domu zabralem i wyczyscilem...
nastepnego dnia wlozylem przeplywke, aku podpialem i zaczalem jezdzic tylko na benzynce, zeby mapki sie ulozyly... auto rzeczywiscie jezdzi lepiej, nie ma problemu z dodaniem gazu od razu po odpaleniu, ale juz sam nie wiem, co pomoglo - czy nowe mapy, czy czyszczenie przeplywki, czy moze to, ze jezdze jeszcze caly czas na benzynie.
jednak - blad 74 nadal (po dwoch dniach jezdzenia) jest wyswietlany, jesli jutro nie zniknie to wybiore sie na jakas diagnostyke, aby w czasie rzeczywistym na kompie obejrzec wartosci z czujnikow...
podlaczylem sie dzis pod kompa, blad 74 zostal skasowany z kompa i poki co juz sie nie pojawia, przeplywomierz i inne czujniki wydaja sie pracowac prawidlowo, tak wiec omeszka jezdzi jak trzeba...
#57
OFFLINE
Napisany 25 grudzień 2008 - 01:22
#58
OFFLINE
Napisany 08 styczeń 2009 - 15:08
Mam pytanko jaki numer katalogowy ma przepływka do Omegi b 2.0 16V rok 1994, pytam ponieważ jakiś czas temu miałem wybuch w ukł dolotowym i poszła mi przepływka przyjrzałem sie jej wewnątrz i miała jeden opornik i małą spiralke <niestety wtedy już jej nie miała> i wyrzuciłem ją, potem kupiłem drugą <na niej nie chodziła> ona miała jakieś 2 kostki w środku, a teraz mam trzecią ktura ma dwie płytki szklane <ale na niej też nie chodzi tak jak ma chodzić> pytałem po szrotach i mówią że w tych silnikach eco-tec jest tylko jeden rodzaj przepływek:/ jak im powiedziałem że ja widziałem przynajmniej trzy wyglądające tak samo tylko różniące sie tymi dwoma usrajstwami w środku to sie zdziwili i powiedzieli że nie możliwe?? Z góry dzięki:) Pozdrawiam:)
#59
OFFLINE
Napisany 08 styczeń 2009 - 20:38

#60
OFFLINE
Napisany 09 styczeń 2009 - 14:00
Ja mam kolego ten sam problem, stara przepływka wylądowała w koszu a na tej, którą mam teraz nie chodzi i krutko mówiąc ZONK.Witam wszystkich:)
Mam pytanko jaki numer katalogowy ma przepływka do Omegi b 2.0 16V rok 1994, pytam ponieważ jakiś czas temu miałem wybuch w ukł dolotowym i poszła mi przepływka przyjrzałem sie jej wewnątrz i miała jeden opornik i małą spiralke <niestety wtedy już jej nie miała> i wyrzuciłem ją, potem kupiłem drugą <na niej nie chodziła> ona miała jakieś 2 kostki w środku, a teraz mam trzecią ktura ma dwie płytki szklane <ale na niej też nie chodzi tak jak ma chodzić> pytałem po szrotach i mówią że w tych silnikach eco-tec jest tylko jeden rodzaj przepływek:/ jak im powiedziałem że ja widziałem przynajmniej trzy wyglądające tak samo tylko różniące sie tymi dwoma usrajstwami w środku to sie zdziwili i powiedzieli że nie możliwe?? Z góry dzięki:) Pozdrawiam:)
Mam jeszcze jedno pytanko, mianowicie czy uszkodzenie przepływki polega na zerwaniu tej spiralki wewnatrz?, bo w tej, którą wyrzucilem spiralka była cała a błąd wyszedł.