Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] [Automat AR25]


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
51 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 21 lutego 2015 - 19:48

a dlaczego nie było możliwości odkręcenia


3 sruby z 6 na nasadke 15nastke były okrągłe.

Ogólnie nie powinno się zrzucać skrzyni bez sprzegła, musowo ze sprzęgłem, jak krzywo ktoś wyjmie skrzynie, pod lekkim nachyleniem to panewki na wałku szlag trafi i skrzynia szroten toten.

Kilka razy sam wkładałem skrzynie bez sprzęgła i bez podnośnika, daje się rade :D czas operacyjny ciut dłuższy :p

#42 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 lutego 2015 - 19:54

ale jak rozumiem, jeżeli to nie wskoczy to skrzyni nie da się skręcić??

bo ja sprzęgła nie wykręcałem, tylko kręciłem całym tym sprzęgłem (klucz zakładałem na kole z przodu) i kręciłem aż trafiło.

chyba że istnieje możliwość, iż skrzynie da się zapiąć a tam mimo wszystko coś nie wskoczyło O_o, w takim razie to sprzęgło będę musiał zdjąć?


Jak nie wskoczy konwerter do końca w pompę to nie przykręcisz skrzyni do silnika.

Jeżeli widzisz ,że to ATF Ci ucieka, a konweter jest założony do końca = przykręcona skrzynia do silnika, to albo jednak przepuszcza uszczelniacz lub pod nim (może śrubki nie są dokręcone), albo jest tak jak któryś z kolegów napisał, konwerter ma mikro pęknięcie. Nie ma innej drogi na zewnątrz.

#43 OFFLINE   maszek

maszek
  • 45 postów
  • Dołączył: 21-03-2010
  • Skąd: Żyrardów

Napisany 21 lutego 2015 - 20:23

wydaje mi się, że jeżeli to uszczelniacz był by zły, to miałbym olej w korku i kapał by dość masowo z dzwonu natomiast tak jak zaobserwowałem najwiecej oleju kapie po śróbie mniej więcej: (zaznaczone na zielono - oczywiście jest to tylko zdjęcie poglądowe, nawet to nie ten dzwon, ale nie moglem znaleźć ładnego zdjęcia skrzyni ar25 ;/) gumowy korek od dzwonu na zdjęciu powinien znajdować się na dole (tak dla orientacji)

Dodany obrazek


zastanawia mnie również to, że podczas zmiany biegu z 1-2 (~2.5k obrotów) samochód szarpie i biegu nie zmienia - zostaje na 1 (tryb awaryjny się nie włącza)

#44 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 21 lutego 2015 - 20:41

Z zdjecia widac że kapie z boku, czyli wygląda jakby skrzynia z jednej strony nie była dociśnięta do silnika, jest szczelina i się sączy. Jakby skrzynia była spasowana to powinno się zbierać w dzwonie i dołem uciekać. Zdejmij konwerter z zamachu i dopasuj do skrzyni. Skręcaj do silnika w komplecie, to tylko 6 śrub a masz pewność, że złożone na szczelno. Gdyby człowiek widział na żywo to łatwa diagnoza a na odległość to możemy Ci podać tylko możliwości. Od twojego samozaparcia zależy czy sprawdzisz wszystkie ;)

#45 OFFLINE   maszek

maszek
  • 45 postów
  • Dołączył: 21-03-2010
  • Skąd: Żyrardów

Napisany 21 lutego 2015 - 21:11

dokręcona właśnie jest dokładnie z każdej strony (dociągałem po trochę z każdej strony (raz z lewej raz z prawej))

z tego co zrozumiałem jeżeli to uszczelniacz jest lipny to olej powinien być w dzwonie = w korku. U mnie go o dziwno tam niema dlatego próbuje szukać czegoś innego ;/

#46 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 21 lutego 2015 - 21:25

szarpie i biegu nie zmienia


Uszkodzenie mechaniczne.

(tryb awaryjny się nie włącza)


j/w

Nie opłacalna naprawa, aby wymiana.

#47 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 21 lutego 2015 - 22:04

Nie opłacalna naprawa, aby wymiana.

Dokładnie, sprawną skrzynie z konwertorem idzie dostać za 400-500 zł, na forum więc w miarę pewną,do tego 2 godziny roboty.. Przerabiałem na sobie, najlepsza opcja. Chyba że chcesz iść w manuala.. Dniówka roboty z piwem plus części

#48 OFFLINE   maszek

maszek
  • 45 postów
  • Dołączył: 21-03-2010
  • Skąd: Żyrardów

Napisany 21 lutego 2015 - 22:44

Niestety, ale skrzynie zmieniałem w grudniu (poprzednia była zepsuta) dałem za nią 500 i miała być pewna...

#49 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 21 lutego 2015 - 22:55

Niestety, ale skrzynie zmieniałem w grudniu (poprzednia była zepsuta) dałem za nią 500 i miała być pewna...


Ale hydrokietyk został ze starej tak?
Przy zmianie skrzyni najlepiej wymienic komplet bo w hydrokinetyku lubią zostać opiłki, części uszkodzonej skrzyni czy nawet inny olej niż w tej wymienionej. A używana 15 letnia skrzynia jest uczulona na byle pierda, który zachwieje jej prawie pełnoletni "ekosystem" ;)

#50 OFFLINE   maszek

maszek
  • 45 postów
  • Dołączył: 21-03-2010
  • Skąd: Żyrardów

Napisany 22 lutego 2015 - 00:11

a no ze starej

#51 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 22 lutego 2015 - 00:21

Niestety, ale skrzynie zmieniałem w grudniu (poprzednia była zepsuta) dałem za nią 500 i miała być pewna...


Taki urok używanych skrzyń. Dziś chodzi, jutro nie. Podobnie mam, tylko inne ceny. Kupiłem automat za 3k, po 1k km się popsuł. Dziś miałbym pół generalki. Właśnie to robię, w sumie mnie to urządzi 12k. Warto było? Nie warto, ale co zrobić. W omegach można automat dzień i noc przewalać skrzynie za 300-500 zł kolejna.

#52 OFFLINE   maszek

maszek
  • 45 postów
  • Dołączył: 21-03-2010
  • Skąd: Żyrardów

Napisany 22 lutego 2015 - 00:28

w moim przypadku samochód jest wart ze 2.5k i ma pojeździć do wakacji (będzie wymieniony na coś w manualu) dlatego nie warto w niego za dużo pakować :(
a używany jest do wożenia narzędzi na roboty (bagażnik pojemny)