Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

zmiana sprężyn i/lub amortyzatorów


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
47 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 grudnia 2007 - 22:46

Witam - mam taki problem. Jak kupiłem omkę to tak fajnie wyglądała stojąc przy krawężniku - prawie go dotykała - spodobało mi się to :) Jednak gdy zapakowałem rodzinkę i wiozłem na imieninki to lipa - każdy próg mój. Na przeglądzie mi powiedzieli że sprężyny jak i amortyzatory są w bardzo dobrym stanie, więc to nie zurzycie. Dodatkowo prorównywałem moją kluskę z omką kumpla 2,0 16V i jego stoi gdzieś dwukrotnie wyżej.

I teraz mam pytanie co mam zmienić żeby przy obciążeniu w postaci kierowcy i 4 pasażerów nie zaliczać każdego progu??

Nie przeszkadzało by mi nawet gdyby stała trochę wyżej niż powinna.... Jakie amorki i jakie sprężyny trzeba zakupić żeby osiągnąć zamierzony efekt??

pozdr

 


#2 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 grudnia 2007 - 23:03

mam wiedze na ten teamt bo jednemu z kolegow na forum podawalem ceny , firmy oraz ustalalem dane tech amortyzatorow.
Jesli amory sa orginalne to wymieniasz sprezyny (tylko markowe - bo badziewne beda pekac). jezeli chodzi o sprezyny to na przod kup utwardzane (nie ma to zwiazku z twardoscia pracy czyli komfortem jazdy)
Jesli nie wiesz jakie masz amory to odkrecasz kola i zczytujesz wszystko co widzisz (nr nazwe), nastepnie wysylasz do mnie a ja Ci powiem co z amory siedza w zawieszeniu. jesli zmiana sprezyn odbywala sie za granica to wiecej niz pewne ze amory to sa inne (czyli np o innej charakterystyce tlumienia i skoku). Jesli "tuning" był "wiejski" to tylko sprezyny.
Kpl. dobrych sprezyn 600 - 800, kpl amorów przyzwoitych 600-700
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#3 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 grudnia 2007 - 23:12

Autko jest od '97 w Polsce to napewno zmiana nastąpiła u nas a jutro sprawdzę dokładnie co ja tam mam wsadzone i dam znać...

 


#4 OFFLINE   makapaka

makapaka
  • 13 postów
  • Dołączył: 27-11-2007
  • Skąd: Krakow

Napisany 16 grudnia 2007 - 00:56

czesc ja mialem to samo wymienilem tylko sprezyny z przodu i z tylu kupilem je na allegro http://www.allegro.p...rewelacja_.html sprawdz to sobie wymien tylko sprezyny i bedzie ok miedzy blotnik a kolo wchodzi piesc z przodu i z tylu polecam i pozdrawiam http://www.allegro.p...ezyny_nowe.html

#5 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 grudnia 2007 - 09:46

Jeżeli już będę wymieniał to chyba cały komplet (amorki + sprężyny)

kczech - zdjąłem koło ale na amortyzatorach nie ma nic wybite, nawet żadnej naklejki nie ma - poprostu jakieś są. I mam prośbę - możesz podać jakichś producentów których warto zakupić amortyzatory (rozumiem że na allegro ich nie znajdę?? )

 


#6 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 grudnia 2007 - 10:07

jest duzo markowych firm produkujacych dobre amory sachs, bilstein, magneti marelli, itd. Jednak kazda z tych firm proponuje roznego typu rozwiazania i teraz trzeba zdecydowac sie na jaki sysytem: typu olejowe, gas-olej, sport itd. a pozniej wybrac z posrod dostepnych najlepsza cene.
P.S. Dzisiaj wysle Ci wszelkie info na PW
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#7 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 grudnia 2007 - 10:21

Dzisiaj wysle Ci wszelkie info na PW

To ja kopię też poproszę na PW ;)

#8 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 17 grudnia 2007 - 14:43

Gazowo-olejowe (do 2,5td ) są standartem.Wedlug mechaników to jest podstawa a polecane przez nich firmy to Bilstein ,Sachs no i oczywiście oryginaly.Na przód nie ma co kombinować kupić bardzo dobre -trudno wymienić(zaklad).Z tylu,podobno się mniej zużywają,można kombinować.Jak ma się dostęp do kanalu to tylko kwestia odkręcenia a następnie przykręcenia 4-rech śrub.Podejrzewam że można również bez kanalu.W razie kupienia więc g.....a można wymienić bez dodatkowych kosztów.

#9 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 grudnia 2007 - 14:58

markus do 99 w tym silniku orginal to wlasnie: SACHS oni robili jako podwykonawca dla GM..........zgadza sie ze gazowo - olejowe. jak zalozysz z tylu lipne amory to peknal sprezyny.....ups
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#10 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 17 grudnia 2007 - 19:06

Mi nie chodzilo o zle w sensie stare lub o innych parametrach.Ja mialem kiedyś w Vw Jetta zalożone amory polskiej produkcji podobno o parametrach zbliżonych do dobrych"zachodnich".Okazalo się że byly dobre tyle że krótko.O takie mi chodzilo.A co do Sachsa w sklepie mówili że jakość się obniżyla gdy część produkcji przenieśli za granicę.Ja mialem GM które przejechaly ok.200tys. (tyle że w Niemczech).

#11 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 grudnia 2007 - 21:35

Te "polskie" ktore miales to pewnie DELPHI lipa jakich malo (firma jest jak najbardziej zagraniczna i miala renome we wszystkich swoich artykulach. Jak przeniesli produkcje do Polski - chyba Krosno to czarl prysl ich amory i akumulatory ......... akumulatorow juz nie produkuja i dobrze). GM ktorie miales to byl sachs i szalu nie ma ze w Niemczech przejezdzily 220000. Ostatnio grzebalem przy VW 300 000 i orginaly amory i to SPRAWNE - ale to bylo 300 000 na niemieckich drogach. To ze jakosc woelu artykulow sie pogorszyla to fakt sachc, bilstein , bosch i wiele innych firm przenioslo produkcje do Turcji... ale po to jest gwarancja zeby z niej korzystac.
Wracajac do tematu , podalem we wczesniejszym poscie ktore amory polecam i Ty napisales to samo.....
Wiec nie spamujmy tylko do rzeczy: Jesli chodzi o sprezyny to zeby dobrac wlasciwe trzeba znac nr nadwozia (o czym nie pisza np na allegro), Jesli chodzi o amory to "siedze w temacie" i z doswiadczenia mechanikow i uzytkownikow te firmy ktore odalem charakteryzuja sie dobrymi parametrami , rozsadna cena i malym odsetkiem reklamacji. Osobiscie polecam Bilstein B-4 to najlepsze polaczenie "sztywnosci i klejenia sie auta do gleby" w polaczeniu zdobrym komfortem i tlumieniem "polskich" drog.

#12 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 grudnia 2007 - 06:58

I chyba właśnie taki będzie mój wybór, ale jeszcze w sobotę pojawię się na spociku to klubowicze rzucą "fachowym okiem" na zawieszenie w moim sprzęcie :)

 


#13 OFFLINE   Exelero

Exelero
  • 18 postów
  • Dołączył: 12-12-2007
  • Skąd: Pruszcz Pom.

Napisany 21 grudnia 2007 - 13:38

jest duzo markowych firm produkujacych dobre amory sachs, bilstein, magneti marelli, itd. Jednak kazda z tych firm proponuje roznego typu rozwiazania i teraz trzeba zdecydowac sie na jaki sysytem: typu olejowe, gas-olej, sport itd. a pozniej wybrac z posrod dostepnych najlepsza cene.
P.S. Dzisiaj wysle Ci wszelkie info na PW



taj jak koledzy poprosze o jakies info na PW :)

#14 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 stycznia 2008 - 21:24

To ja mam jeszcze pytanie odnośnie amortyzatorów

Piszecie że olejowo gazowe są standartem w 2,5TD a czy są jakieś "lepsze" - naprzykład same olejowe lub same gazowe?

Czym one się różnią?? Są za nimi jakieś "za" i "przeciw"??

 


#15 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 stycznia 2008 - 21:30

Wpisz w wyszukiwarke internetowa: zasada dzialania amortyztora samochodowego, bedziesz wszystko wiedzial
Pisalem juz o tym na forum, wiec chyba nie trzeba dublowac teamtu.
Generalnie chodzi o zasade dzialania
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#16 OFFLINE   Cinekkk

Cinekkk
  • 125 postów
  • Dołączył: 25-07-2006
  • Skąd: Białystok

Napisany 13 stycznia 2008 - 15:31

Witam - mam taki problem. Jak kupiłem omkę to tak fajnie wyglądała stojąc przy krawężniku - prawie go dotykała - spodobało mi się to Jednak gdy zapakowałem rodzinkę i wiozłem na imieninki to lipa - każdy próg mój.


mam to samo... i niestety jestem zmuszony do wymiany sprężyn jak i amorków. fajnie wygląda jak tak nisko stoi, lecz często jeżdżę z ładunkiem i niestety misa cała już poobijana , a w dodatku czesto po bezdrożach śmigam :evil: nie wiem jakie są oznaczenia ale będę wymieniał- jakby ktoś zainteresowany to moje moge odsprzedać - jak coś info na priv :wink:
I to by było na tyle...

#17 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 stycznia 2008 - 16:01

Cinekkk - jesli potrzebujesz info na temat sprezyn i amorów (jak dobrac i ceny) to pisz na PW
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#18 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 stycznia 2008 - 18:28

A ja wręcz przeciwnie, zamówiłem zawiechę kompletną 50/40 bo do 18-stek seria nie za bardzo przystoi :lol:

#19 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 stycznia 2008 - 22:46

A ja wręcz przeciwnie, zamówiłem zawiechę kompletną 50/40 bo do 18-stek seria nie za bardzo przystoi :lol:


A czy przy komplecie osób nie odczujesz tego na progach czy innych takich wzniesieniach??

 


#20 OFFLINE   Cinekkk

Cinekkk
  • 125 postów
  • Dołączył: 25-07-2006
  • Skąd: Białystok

Napisany 14 stycznia 2008 - 07:16

A czy przy komplecie osób nie odczujesz tego na progach czy innych takich wzniesieniach??


Dokładnie- ja mam już dość tego- bardzo to uciążliwe. nawet jak sam jade potrafię zaczepić o jakiś "hopek"- niestety- trzeba być realistą - bo to Polska... a drogi wszyscy wiemy jakie tu mamy :evil: dlatego stąd moja decyzja o podwyższaniu kluchy...
I to by było na tyle...