Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[inne auto] 2.5 V6 gaśnie, nie trzyma obrotów - nowy krokowiec


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
26 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 19 października 2014 - 22:25

A podpowiedzcie która to będzie pozycja o tym powietrzu w opel scanerze?



Pozycja 6ta - Mass Air Flow Meter.

#22 OFFLINE   micubussi

micubussi
  • 75 postów
  • Dołączył: 27-12-2013

Napisany 21 października 2014 - 12:50

Garść nowych informacji. Przy wczorajszej próbie odpalenia auto od razu gaśnie, nie łapie wolnych. Odpinam krokowca, zapalam, chodzi. BArdzo niskie obroty ok 800-1000obr, ale chodzi bez krokowca. Podpinam Op-Com'a by sprawdzić parametry. Dziwnie często interfejs się rozłącza. Działa 2 sek, później brak sygnału i znów po ponownym połączeniu działa i tak w kółko.. Nie wiem co jest przyczyną. Zmieniłem co prawda laptopa na którym odpalam interfejs, ale wszystko robie tak samo na trybie bez podpisywania sterowników. Nie wiem czy to wina kompa, interfejsu czy moze ECU. Po kilku próbach jednak udaje mi się sczytać wartości przepływki. Pokazuje 19-20kg/h przy obrotach ok 1000obr/min, bo takie obroty utrzymuje silnik bez podpiętego krokowca. Zarówno na zimnym jak i na ciepłym. W czasie pracy silnika starałem się podpiąć silniczek krokowy i auto w ogóle nie reagowało na jego podpięcie.
Trochę to wszystko zagmatwane.

Załączam log na ciepłym silniku:

Data i czas>,20/10/2014. 18:459

Dane serwisu:

Tu możesz wpisać swoje
dane,
np. nazwę serwisu.


Wybrany model>,1997 (V),Omega-B,Silnik,X 25 XE

Sterownik

Protokół KW-82 zainicjalizowany.

ECU ID= PS,90457098,0261203272,1267358445,04,


Dane z bloków pomiarowych:

Identyfikator,1C
Napięcie akumulatora,14.5 V
Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,Nie odebrane
Urządzenie unieruchamiające,Nieaktywny
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0.51 V
Symulowana pozycja jałowa,Aktywny
Przeł. sym. pełnej pozycji,Nieaktywny
Przepływomierz powietrza,0.92 V
Przepływomierz powietrza,20 kg/h
Temperatura cieczy chłodzącej,1.09 V
Temperatura cieczy chłodzącej,86 °C
Temperatura powietrza wlotowego,3.51 V
Temperatura powietrza wlotowego,21 °C
Typ silnika,6 cylinder
Kodowanie skrzyni biegów,Manualna skrzynia biegów
Przełącznik Park/Neutral,P - N 0V
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
Przełącznik sprężarki A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
Lampka kontrolna,Zał 0V
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywne 0V
Wyprzedzenie zapłonu,1 CA
Cylinder cewki zapłonowej 1+4,Obciazenie
Cewka zapłonowa cyl. 2+5,Obciazenie
Cylinder cewki zapłonowej 3+6,Obciazenie
Sygnał stukania,Nieaktywny
Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Przekaźnik wtórnej pompy powietrza,Aktywne 0V
Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Nieaktywny
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0.55 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %
O2 Sensor 1,78 mV
O2 Sensor 2,166 mV
O2 sensor pętli 1,Zamknięte
O2 sensoR pętli 2,Zamknięte
Stosunek 1 powietrze/paliwo,Uboga
Stosunek 2 powietrze/paliwo,Uboga
O2 Integrator 1,127 kroki
O2 Integrator 2,130
O2 BLM bieg jałowy 1 (Mnożnik bloku uczącego),128 kroki
O2 BLM bieg jałowy 2 (Mnożnik bloku uczącego),128 kroki
O2 BLM część 1 (Mnożnik bloku uczącego),128 kroki
O2 BLM część 2 (Mnożnik bloku uczącego),128 kroki
Sensor Halla,Nieaktywny
Prędkość impulsów silnika,Nieaktywny
Prędkość silnika,1*020 obr/min
Kontrola powietrza jałowego,178 kroki
IAC integrator (Regulacja biegu jałowego),120 kroki
IAC rozbieżność w regulacji biegu jałowego,90 kroki
IAC blok uczący (Regulacja biegu jało- wego),126 kroki
Pożądane powietrze jałowe,9 kg/h
Rzeczywiste powietrze jałowe,16 kg/h
Pożądane jałowe,910 obr/min
Impuls wtrysku,2.7 ms
Sygnał obciążenia silnika,1.1 ms
TPS Sygnał obciążenia (potencjometr przepustnicy),0 %
Puls prędkości pojazdu,Nie odebrane 12V
Prędkość pojazdu,0 km/h
Zawór 1 wlotu rozgalęzionego,Nieaktywne 12V
Zawór 2 wlotu rozgalęzionego,Nieaktywne 12V
Kontrola momentu obrotowego,Nieaktywny
Przekaźnik odcięcia A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V
żądanie diagnostyczne,Nieaktywne 5V

#23 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 21 października 2014 - 14:16

Pozadane jalowe 9, rzeczywiste 16, a obecny 19 :hmm:

via tapatalk

#24 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 października 2014 - 14:35

to masz silnik 2.5V6, a sterownik silnika od 3.0V6, może tu jest problem, spróbuj podmienić eprom ze sterownika od 2.5V6
jak chcesz to mam eprom od 2,5V6 o oznaczeniu HH i mogę się zamienić na twój PS

moje dane z OS w załączniku

sterowniki silnika
http://forum.omegakl...48&postcount=30

#25 OFFLINE   micubussi

micubussi
  • 75 postów
  • Dołączył: 27-12-2013

Napisany 21 października 2014 - 17:50

Dzięki Robert, ale do tej pory wszystko fajnie działało na tym kompie więc raczej nie on jest problemem.

Zastanawiają mnie cztery rzeczy:

1. Przepływka na jałowym i jej odczyty. Do wymiany?
2. Czujnik Halla. U mnie jest nieaktywny u Ciebie aktywny. To coś zmienia?
3. Napięcie akumulatora u mnie 14.5V u Ciebie 13.5V. Moje nie jest za wysokie? Mostek do wymiany na alternatorze?
4. Oraz cała seria związana z Lambdami:

O2 Sensor 1,78 mV
O2 Sensor 2,166 mV
O2 sensor pętli 1,Zamknięte
O2 sensoR pętli 2,Zamknięte
Stosunek 1 powietrze/paliwo,Uboga
Stosunek 2 powietrze/paliwo,Uboga
O2 Integrator 1,127 kroki
O2 Integrator 2,130
O2 BLM bieg jałowy 1 (Mnożnik bloku uczącego),128 kroki
O2 BLM bieg jałowy 2 (Mnożnik bloku uczącego),128 kroki
O2 BLM część 1 (Mnożnik bloku uczącego),128 kroki
O2 BLM część 2 (Mnożnik bloku uczącego),128 kroki

W Twoim pdf te wartości różnią się znacznie.
Co o tym myślicie?

#26 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 października 2014 - 18:28

te dane są na pracującym silniku, sondy pracują góra/dół trzeba by zobaczyć wykres pracy, wartości bloków mogą się trochę różnić, napięcie zmierz przy akumulatorze miernikiem, może za wysoki prąd ładowania masz, czujnik Halla to czujnik wału, może się zepsuł u ciebie

#27 OFFLINE   micubussi

micubussi
  • 75 postów
  • Dołączył: 27-12-2013

Napisany 22 października 2014 - 09:36

A czy brak czujnika Halla wpływa negatywnie na pracę silnika?
Nie zauważyłem, żeby wyskakiwał jakiś błąd odnośnie tego czujnika.