Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[inne auto] 2.5 V6 gaśnie, nie trzyma obrotów - nowy krokowiec


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
26 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   micubussi

micubussi
  • 75 postów
  • Dołączył: 27-12-2013

Napisany 29 września 2014 - 22:07

Witam,

Ostatnio miałem problemy z wolnymi obrotami. Czasem podczas jazdy przy zrzuceniu na luz auto mi gasło. Nie zawsze, ale czasem. Coraz częściej przy odpalaniu zamiast trzymać wolne obroty - gasło. Wymieniłem dwa tygodnie temu silniczek krokowy i problem jakby na chwilę ustał, ale silnik jakoś dziwnie, tak jakby leniwo balansował obrotami podczas rozgrzewania na wolnych obrotach. Czasem też trochę przygasł, żeby zaraz podciągnąć za wysoko obroty i uratować sytuacje, potem znów chodził parę sekund płynie itd. Teraz w ogóle kilka razy pod rząd przy odpalaniu gaśnie. Auto odpala z kopa, ale tak samo jak szybko podnosiła się wskazówka obrotów przy odpalaniu tak samo szybko spada w dół po odpuszczeniu kluczyka :) Aby wykluczyć silniczek krokowy - odpiąłem go. Kiedyś, kiedy wszystko było ok, odpięcie silniczka (wypięcie wtyczki) powodowało trzymanie auta na podwyższonych obrotach cały czas, ale auto nie gasło. Teraz nawet po wypięciu wtyczki jak odpalam auto od razu gaśnie, chyba, że przytrzymam je na obrotach gazem. Wdaje się wkręcać bez problemu itp. Tylko na wolnych gaśnie zarówno na podłączonym silniczku krokowym jak i odłączonym.
Komputer nie pokazuje żadnych nadzwyczajnych błędów oprócz:


00133 - Rura ssąca zawór 2 za niskie napięcie
Obecny
00059 - Zawór 1 rury ssącej napięcie za niskie
Obecny
00061 - Za niskie napięcie zaworu odpo- wietrzającego zbiornika
Obecny
00046 - Pompa wtórnego obiegu powietrza napięcie za niskie

Obecny
00135 - Za niskie napięcie lampki kontrolnej (Sprawdzić światełko)
Obecny
00057 - Za niskie napięcie regulacji biegu jałowego
Obecny
00031 - Brak sygnału obr/min z silnika
Obecny


Kody podkreślone można wyeliminować, bo tak było zawsze ze względu na modyfikacje silnika, ale wszystko działało sprawnie.

Macie jakieś pomysły na dalszą diagnozę?

#2 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 29 września 2014 - 22:25

Wygląda mi na to, że pomyliłeś kostki od zaworu nr 2 czyli ten ktory znajduje sie na dolocie, w okolicach wycieraczek z silniczkiem krokowym. Wtyczki są takie same i bardzo łatwo je pomylić jeżeli listwa plastikowa była rozpinana.

Dodatkowo nie podłączony EVAP, okolice odmy.

Żarówka check spalona bądź wyjęta.

#3 OFFLINE   micubussi

micubussi
  • 75 postów
  • Dołączył: 27-12-2013

Napisany 29 września 2014 - 23:04

Auto po zmianie krokowca jeździło jakiś czas i trzymało wolne itp. Nie sądzę, żeby krokowiec sprawnie działał przez jakiś czas na wtyczce od zaworu. Odpinać zacząłem wtyczkę dopiero kiedy zaczęły się problemy, żeby sprawdzić czy bez wtyczki będzie trzymał wyższe obroty. A tu i tak gaśnie. Jedynie pedał gazu jest w stanie utrzymać obroty.

Zaworów w dolocie nie mam, bo jest a'la Mantzel więc jeden wyleciał, a tez z tyłu kolektora w podszybiu też go nie ma. Stąd błędy. Żarówki check nie ma, bo silnik jest w innym aucie. W Capri. Zaworów zbiornika, EGR też nie ma i pewnie EVapu jeśli nie jest niezbędny też. Problemem jest to, że nie robiłem nic przy silniku i jeździł sprawnie do pewnego czasu, a coś się samo zepsuło i nie trzyma obrotów.

#4 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 29 września 2014 - 23:09

To, że posiadasz puche ala manzel to nie oznacza, ze musi być błąd. Zawór powinien być podłączony, tyle że schowany.


Krokowy nowy ori czy nowy zamiennik?

#5 OFFLINE   micubussi

micubussi
  • 75 postów
  • Dołączył: 27-12-2013

Napisany 29 września 2014 - 23:22

Nowy, ale zamiennik.
Tylko zastanawia mnie jedna rzecz. Auto po odłączeniu wtyczki krokowca powinno przejść w tryb "podtrzymania" i mieć stale podwyższone obroty. Czyż nie?

#6 OFFLINE   infinitymx

infinitymx
  • 5 postów
  • Dołączył: 08-09-2013
  • Skąd: Lubelskie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 29 września 2014 - 23:22

sprawdź szczelność dolotu jak i przewodu podciśnienia

#7 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 września 2014 - 11:18

odłącz przepływkę i zapal. Bez przepływki moje stare 2.5 chodziło bez kłopotu.

#8 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 30 września 2014 - 11:32

Obstawiam krokowca. Nowy ZAMIENNIK powiedział :czesc:

#9 OFFLINE   micubussi

micubussi
  • 75 postów
  • Dołączył: 27-12-2013

Napisany 30 września 2014 - 12:54

Arthuros, sprawdzę.

Alley, cenię Twoją wiedzę i pomoc, ale proszę odpowiedz mi na jedno pytanie.
Czy BEZ PODLACZONEGO krokowca silnik powinien utrzymywać wolne obroty samoistnie sterowany z komputera? Takie obroty gdzies na poziomie ok. 1500obr/min ? Tak czy nie?

#10 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 września 2014 - 14:14

Arthuros, sprawdzę.

Alley, cenię Twoją wiedzę i pomoc, ale proszę odpowiedz mi na jedno pytanie.
Czy BEZ PODLACZONEGO krokowca silnik powinien utrzymywać wolne obroty samoistnie sterowany z komputera? Takie obroty gdzies na poziomie ok. 1500obr/min ? Tak czy nie?


Nie jestem Alley, ale odpowiem TAK.

Jak zajrzysz do środka to wałek jest w pozycji "OPEN" ale po "drugiej stronie"
Po podłączeniu ECU przekręca go do zamknięcie i dalej powoli otwiera.

#11 OFFLINE   Woocasch27

Woocasch27
  • 47 postów
  • Dołączył: 03-05-2014
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 30 września 2014 - 15:31

Odradzam kupowanie zamienników krokowca. Ja pozalowalem kase na oryginal i teraz musze kupic drugi raz, tym razem oryginal. Na zamienniku auto chodzilo gorzej i częściej gasł.

#12 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 30 września 2014 - 15:43

Arthuros, sprawdzę.

Alley, cenię Twoją wiedzę i pomoc, ale proszę odpowiedz mi na jedno pytanie.
Czy BEZ PODLACZONEGO krokowca silnik powinien utrzymywać wolne obroty samoistnie sterowany z komputera? Takie obroty gdzies na poziomie ok. 1500obr/min ? Tak czy nie?


Zalezy. Spotkalem sie z tym ze po odlaczeniu auto gaslo i spotkalem sie z tym ze obroty tylko rosly.

Tak samo jest z przeplywkami. Kup ori za 5 dych z forum i bedzie pan zadowolony.

via tapatalk

#13 OFFLINE   micubussi

micubussi
  • 75 postów
  • Dołączył: 27-12-2013

Napisany 01 października 2014 - 12:44

Moje doświadczenia pokrywają się z Twoimi Arthuros zatem drogą eliminacji uważam, że problem nie leży w krokowcu tylko gdzieś indziej. Inaczej auto chodziłoby na podwyższonych obrotach po wypięciu wtyczki, a nie gasło. Sprawdzę tę przepływkę tylko na razie mam problem.. Muszę kupić kable WN zanim będę mógł cokolwiek sprawdzić. Jak problemy to wiadomo - wszystkie na raz :)

#14 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 października 2014 - 14:01

Moje doświadczenia pokrywają się z Twoimi Arthuros zatem drogą eliminacji uważam, że problem nie leży w krokowcu tylko gdzieś indziej. Inaczej auto chodziłoby na podwyższonych obrotach po wypięciu wtyczki, a nie gasło. Sprawdzę tę przepływkę tylko na razie mam problem.. Muszę kupić kable WN zanim będę mógł cokolwiek sprawdzić. Jak problemy to wiadomo - wszystkie na raz :)


Kup kable tyko dobre. Ja miałe BERU. Były super. Taplały się w wodzie i działaly :)
A z przepływką miałem podobnie jak Ty. Tez gasł z nienacka. W końcu zgasł w środku miasta. Już miałem wzywać pomoc, ale przypomniałem sobie co ostatno grzebałem i odłączyłem przepływkę. Zapalił od ręki. Winowajca...... jakiś niekontakt na wtyczne. Ponowne podłączenie i wszystko ok.

#15 OFFLINE   micubussi

micubussi
  • 75 postów
  • Dołączył: 27-12-2013

Napisany 17 października 2014 - 14:06

Kupiłem kable BOSCH.
Sprawa nadaw występuje.. Dziwne to jest, bo:

1.Po podpięciu przepływki i odpięciu krokowca silnik utrzymuje niskie obroty 500-600obr.. Nieważne czy ciepły czy zimny. Wydaje się, że trochę niższe niż powinno być.

2.Po podpięciu krokowca i odpięciu przepływki silnik utrzymuje obroty prawidłowe.

3.Po podpięciu krokowca i podpięciu przepływki silnik utrzymuje obroty prawidłowe.
ale jakby trochę zawyżone 700-900obr.

Oczywiście nieraz silnik gaśnie bez powodu. Chodzi, chodzi i nagle gaśnie sam. Potem odpalam łapie od razu i od razu gaśnie itd. itd. Odpinam czy to przepływkę czy krokowca nie ma jednoznacznego efektu od razu.. czasem dalej gaśnie kilka razy czasem zapali i objawy jak wyżej..

#16 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 17 października 2014 - 14:33

Podłączyłbym kompa i zobaczył ile powietrza jest zasysane przez przepływkę i jak wysterowany jest krokowiec. Może obydwa elementy są wadliwe?

#17 OFFLINE   micubussi

micubussi
  • 75 postów
  • Dołączył: 27-12-2013

Napisany 17 października 2014 - 18:29

Jak powinny wyglądać prawidłowe odczyty przepływki i krokowca?
Mam Op-coma mogę podpiąć tylko nie wiem jak to porównać, przetestować.
Napisz proszę jak wykonać procedurę testową tych elementów.

#18 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 18 października 2014 - 11:11

Przepływka podaje przepływ w kg/min czy jakoś tak.
Jeśli dobrze pamiętam to na biegu jałowym moje x30xe ma około 15kg/min powietrza.
Wartość i jednostki mogę mylić bo dawno tego nie robiłem. Proponuję byś zapodał na forum zrzut ekranu z parametrów jak silnik pracuje i na pewno ktoś odpowie kto jest z tematem na bieżąco.

#19 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 18 października 2014 - 11:19

Na jałowym przeplyw powietrza to od 8 do 11 kg/h.

via tapatalk

#20 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 października 2014 - 21:15

Na jałowym przeplyw powietrza to od 8 do 11 kg/h.

via tapatalk


A podpowiedzcie która to będzie pozycja o tym powietrzu w opel scanerze?