


[OB & OBFL] Przekładka automatu na manual
#81
OFFLINE
Napisany 12 września 2010 - 13:05

#82
OFFLINE
Napisany 12 września 2010 - 13:13
Rozumiem, że jeśli zmostkuje BCD to zniknie błąd Automatik Getriebe? A co mam zrobić aby działał wsteczny, bo już nie wiem
przecierz pisalem co trzeba zrobic zeby dzialal wstaczny.
Edit:
http://www.forum.ome...ead.php?t=42831
Robiłem sposobem prób i błędów, także niestety nie pomogę
problem jest taki ze w roznych latach produkcji byly rozne instalacjie i w twoim aucie moze to byc np. pin 7 we innym moze 20
wiec najlepiej jest pojechac do kogos kto ma OS czy Tech i przeloczyc
tylko ze OS zmienia nam ustawienia mid , a komp dalej widzi auto jako automat wiec jesli nie zmostkujemy BCD to moze miec mula bo widzi blad przelozenia
Tech przeprogramuje mid i kompa wtedy mamy wszystko to banana:)
#83
OFFLINE
Napisany 12 września 2010 - 14:29
#84
OFFLINE
Napisany 12 września 2010 - 14:39
Są na forum rozpiski dla 26 i 32 pin, także to nie problem. Mostkowanie w pełni załatwia sprawę BC.
to zapodaj link z rospiskami pinow:)
moze jakies konkrety odnoisnie mostkowania???
co to jest BC??
#85
OFFLINE
Napisany 12 września 2010 - 14:53
http://forum.omegakl...ead.php?t=13300to zapodaj link z rospiskami pinow
Jak masz MID, a nie masz jakiegoś czujnika, to sobie mostkujesz, wszytsko.moze jakies konkrety odnoisnie mostkowania?
Board Computer.co to jest BC
#86
OFFLINE
Napisany 12 września 2010 - 15:40
http://forum.omegakl...ead.php?t=13300
Jak masz MID, a nie masz jakiegoś czujnika, to sobie mostkujesz, wszytsko.
Board Computer.
dzieki.
wszystko jasne:D
#87
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2011 - 22:43
Postanowiłem podpiąć się pod temat jako że nie był dawno odświeżany a rozmowa w nim nie rozwiązała moich wątpliwości.
Było dużo gadania w stylu"nie zmieniaj automatu na manuala","regeneruj swoją skrzynie" itd.
Jednak to mnie nie satysfakcjonuje!
Ogólnie mówiąc.
Posiadam omegę B x30xe
Jest spięta automatem...który powolutku zaczyna niedomagać.
Oczywiście troszkę rozeznałem się w temacie co potrzebne.
1.)skrzynia manualna
2.)koło zamachowe
3.)sprzęgło
4.)tylny most(taki od skrzyni manualnej)
5.)pedały (nie panowie )
6.)lewarek zmiany biegów
Teraz mam następujące pytania:
odnośnie 2.)
Czy można założyć inne koło niż dwu masowe a jak tak to od czego podejdzie?
odnośnie 3.) od czego wtedy sprzęgło jak założę zwykłe koło zamachowe?
kolejne pytanie:słyszałem że będzie problem z TC po zmianie skrzyni?czy to prawda?
kolejne pytanie:Czy nadal będzie działał tempomat?
Za odpowiedzi z góry dziękuję.
#88
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2011 - 23:21
tak mozna , podejdzie od VB V6Czy można założyć inne koło niż dwu masowe a jak tak to od czego podejdzie?
tarcza od VB najlepiej 240mm od 2.6 V6 docisk omega, lozysko oporowe omegaod czego wtedy sprzęgło jak założę zwykłe koło zamachowe?
zle slyszales wszystko dziala jak trzebasłyszałem że będzie problem z TC po zmianie skrzyni?czy to prawda?
tempomat dziala wystarczy zmostkowac kilka przewodowCzy nadal będzie działał tempomat?
nie koniecznie trzeba wymieniac mozesz zostawic swoj4.)tylny most(taki od skrzyni manualnej)
temat walkowany wielokrotnie na forum a dokladniej w tym dziale przejrzyj kilka stron i znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania.
w krytycznej sytuacji zawsze mozesz napisac do mnie to ci powiem co i jak
#89
OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2011 - 09:24
Wielkie dzięki.
Rozwiałeś moje wątpliwości.
Odezwę się na pewno w sprawie tych kabli co trzeba pomostkować.
#90
OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2011 - 10:23
SEREK
Wielkie dzięki.
Rozwiałeś moje wątpliwości.
Odezwę się na pewno w sprawie tych kabli co trzeba pomostkować.
wszystko masz podane na forum co i jak zmostkowac zeby dzialoalo jak trzeba
poszukaj troche;)
#91
OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2011 - 14:27

Pozdro.
#92
OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2011 - 20:57
to raczej oczywiste ze przednia czesc walu trzeba wymienic, wiec pewnie dlatego nikt o tym nie wspominal;)Kolegów pragnących zmiany na manual przestrzegam, że wał napędowy też będziecie mieli do zmiany
(Wszyscy to pomijają , a to baaardoz istotna sprawa).
Pozdro.
#93
OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2011 - 21:55
#94
OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2011 - 22:16
A jest możliwośc , że mechanik tej przedniej częsci wału z manuala nie wymienił i auto bedzie normalnie jeździło? Jakie by były objawy tego i co może sie stac ewentualnie po jakim czasie?
wal od automatu jest jakis 20cm krótszy wiec chyba nie musze tlumaczyc co bedzie jesli go nie wymienisz
#95
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2011 - 16:19
Panowie jak jest z tym tempomatem? Mam zrobioną przekładkę z automatu na manual. Wszystko mi ładnie działa, wsteczny też. Jedynie nie ogarniam jak jest z tym mostkowaniem odnośnie tempomatu. Mostek na BCD oznacza, że zwieramy ze sobą te 3 piny i koniec ? Czy może te 3 piny BCD podpinamy do masy albo 12V ? Dzięki za odpowiedz

#96
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2011 - 16:58
Odgrzebie kotleta.
Panowie jak jest z tym tempomatem? Mam zrobioną przekładkę z automatu na manual. Wszystko mi ładnie działa, wsteczny też. Jedynie nie ogarniam jak jest z tym mostkowaniem odnośnie tempomatu. Mostek na BCD oznacza, że zwieramy ze sobą te 3 piny i koniec ? Czy może te 3 piny BCD podpinamy do masy albo 12V ? Dzięki za odpowiedz
jak by trzeba bylo zmasowac to by bylo napisane.
#97
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2011 - 17:21
#98
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2011 - 17:42
Dokladnie tak.czyli zwieramy piny B,C i D i tyle ? Oczywiście plus czujnik sprzęgła.
#99
OFFLINE
#100
OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2011 - 11:14
-Czy te 3 przewody BCD łączymy razem i od nich też idziemy na czujnik światła wstecznego i z czujnika wracamy na F?? Czy te od tempomatu BCD to łączymy w tej drugiej kostce wypiętej ze skrzyni aut. okrągłej??
-Drugie pytanie jest odrobinkę skomplikowane- Połączyłem ze sterownika skrzyni ten pin37 od tempomatu do czujnika stopu, a nie zamontowałem czujnika sprzęgła i nie poprowadziłem do bezpieczników. Tempomat działa ale świeci mi po ok 10 min pracy auta check na desce rozdzielczej. Czy ten włącznik od sprzęgła jest konieczny?? Czy to jego zasługa że auto mi gaśnie jak wyżuce na luz przy ponad 100km/h??
-A 3 to czy ten pin ze sterownika co piszecie żeby zniknął komunikat Automatic Gearbox bodajże 23 o ile dobrze pamiętam to co z nim?? trzeba go zmostkować z innym?? Czy zmasować, podprowadzić mu stałego + czy jak??
Proszę o pomoc bo nie daje rady.
Po mimo świecącego Checka na desce, auto działa dobrze, no chyba że o to gaśnięcie przy większych prędkościach na luzie może chodzić.
Dziękuję z góry za pomoc.
Ps. Ome mam z 99r 2.5 V6