Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Gotujący się płyn w zbiorniczku wyrównawczym.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
36 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   muka711

muka711
  • 42 postów
  • Dołączył: 31-07-2011

Napisany 08 sierpnia 2014 - 10:56

Jutro spróbuję zlać ten stary płyn i zalać go nowym. Czy układ trzeba odpowietrzyć i jak tak to w jaki sposób?
Czy ktoś wie ile mniej więcej wchodzi płynu?

#22 OFFLINE   omega ele

omega ele

    Tylko omega! :D

  • 334 postów
  • Dołączył: 13-11-2013
  • Skąd: Besiekiery
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 sierpnia 2014 - 11:07

Jutro spróbuję zlać ten stary płyn i zalać go nowym. Czy układ trzeba odpowietrzyć i jak tak to w jaki sposób?
Czy ktoś wie ile mniej więcej wchodzi płynu?


U mnie jeśli dobrze pamiętam weszło coś ponad 4,5 litra ale ja mam 2.0 więc niech się inni wypowiedzą ci co mają 3.0.

uklad po zalaniu plynem nalezy odpowietrzac na zamknietym korku! nie czekamy z odkreconym korkiem do otwarcia termostatu. Temat na swiezo przerabiany...



#23 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 sierpnia 2014 - 11:15

U mnie jeśli dobrze pamiętam weszło coś ponad 4,5 litra ale ja mam 2.0 więc niech się inni wypowiedzą ci co mają 3.0.


1. Układ sam się odpowietrza.
2. Właczone ogrzewanie na max
3. 5-6litrów

#24 OFFLINE   omega ele

omega ele

    Tylko omega! :D

  • 334 postów
  • Dołączył: 13-11-2013
  • Skąd: Besiekiery
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 sierpnia 2014 - 11:19

1. Układ sam się odpowietrza.
2. Właczone ogrzewanie na max

Czyli ja dobrze u siebie wymieniałem :) tylko nie chciałem pisać bo nie wiedziałem czy dobrze robiłem :p

#25 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 08 sierpnia 2014 - 16:41

Ja u siebie dłuższy czas jeżdziłem na wodzie destylowanej i płukałem układ. Wodę wymieniałem z 5 może więcej razy i zawsze zlewałem brudną wodę choć z każdym razem troszkę czystszą. Oczywiście za każdym razem odpowietrzają w taki sposób jak powyżej opisano. Max co udało mi się zlać to około 5 litrów i zawsze mniej więcej cała bańka 5 tka wchodziła.
Oczywiście jak odkręcasz korek przy wysokiej temperaturze to będzie wrzało, więc lepiej nie odkręcać do momentu aż wystygnie :)

#26 OFFLINE   WujekJerry

WujekJerry

    Łomega :)

  • 382 postów
  • Dołączył: 17-02-2013

Napisany 08 sierpnia 2014 - 21:01

Jutro spróbuję zlać ten stary płyn i zalać go nowym. Czy układ trzeba odpowietrzyć i jak tak to w jaki sposób?
Czy ktoś wie ile mniej więcej wchodzi płynu?


nie rob sobie kosztow, jesli masz płyn zalany to zostaw jak jest, bezpieczna temp w vkach na klimie przy +30 to około 96 stopni

#27 OFFLINE   maniutek

maniutek

    Omega? Po raz szósty?

  • 395 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki(k.W-wy)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 sierpnia 2014 - 22:51

do 2.0 16V wchodzi ponad 8 litrow. Nie wiem jak kolega wyzej zlal tylko 4 litry...

#28 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 09 sierpnia 2014 - 01:46

le jak zacząłem odkręcać korek do zaczęło go momentalnie przybywać.


Oj będziesz robił głowice. Nie wolno odkręcać korka na rozgrzanym aucie. Nie chodzi już o względy bezpieczeństwa, że się poparzysz ale i o same głowice.

do 2.0 16V wchodzi ponad 8 litrow. Nie wiem jak kolega wyzej zlal tylko 4 litry...


Wg. katalogu tak. Przy dynamicznej wymianie nie.

#29 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 09 sierpnia 2014 - 06:25

do 2.0 16V wchodzi ponad 8 litrow. Nie wiem jak kolega wyzej zlal tylko 4 litry...


To, że układ tyle zmieści nie znaczy, że jesteś tyle w stanie spuścić.
V ka mieści ponad 9 i przez chłodnicę jesteś w stanie złapać ok 5 może 6 w zależności jak auto stoi.

#30 OFFLINE   muka711

muka711
  • 42 postów
  • Dołączył: 31-07-2011

Napisany 09 sierpnia 2014 - 19:18

Wielkie dzięki za wszystkie porady, trochę się uspokoiłem.

Znów pojawił się problem. Byłem wymienić dziś olej, wszystko było wporządku dopóki wieczorem po krótkiej przejażdżce (tem nieznacznie przekraczała 90 st. Po zgaszeniu auta usłyszałem że wentylator chodzi i zauważyłem że coś wylewa się spod auta dosyć mocnym strumieniem, okazało się że był to płyn. Po otwarciu maski w zbiorniku jakby płyn gotowało. Po ok godzinie poszedłem zobaczyć i okazało się że płynu w zbiorniczku praktycznie nie ma.
Sprawdziłem stan oleju i jest w normie.

#31 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 09 sierpnia 2014 - 20:18

masz gdzieś wyciek i się zapowietrza.

#32 OFFLINE   lotusso

lotusso
  • 74 postów
  • Dołączył: 27-07-2011
  • Skąd: EPA
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 sierpnia 2014 - 20:34

przerabiałem to ostatnio w x20xev. pod spodem lekko uciekał płyn przez taki trójnik/zawór kontrolny nagrzewnicy... wymieniłem... przestał uciekać płyn pod spodem auta... za to po tygodniu 1,5 litra płynu na dolewkę jak nigdy... znikało nie wiadomo gdzie. padła UPG - za duże ciśnienie było i szukało najsłabszych punktów... masakra.

#33 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 sierpnia 2014 - 21:57

Standardowo zawóe trójdrożny puścił. 120zł Oryginał GM i od razu korek na zbiorniczku.

#34 OFFLINE   muka711

muka711
  • 42 postów
  • Dołączył: 31-07-2011

Napisany 09 sierpnia 2014 - 23:00

Cały czas mam nadzieję że to nie upg. A gdzie znajduje się ten zawór?

#35 OFFLINE   maniutek

maniutek

    Omega? Po raz szósty?

  • 395 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki(k.W-wy)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 sierpnia 2014 - 23:12

z tylu pod podszybiem

#36 OFFLINE   komorek123

komorek123
  • 473 postów
  • Dołączył: 22-11-2009
  • Skąd: Grabowo wielkie

Napisany 10 sierpnia 2014 - 07:49

A, ze tak zapytam. Zbiorniczek masz cały, nie popekany?

#37 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 sierpnia 2014 - 08:37

CHłopie, masz tam walaną wode. Jak układ jest nieszczelny to będzie się gotować. Uszkodzony zawór trójdrożny = nieszczelność. Wymień go, załuż nowy korek na zbiorniczek , zalej porządnym płynem i wtedy napisz tutaj jakie są tego efekty. Jak chcesz sprawdzić czy spaliny dostają się do płynu, to zrób test CO2 i będziesz wiedział.