Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Gotujący się płyn w zbiorniczku wyrównawczym.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
36 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   muka711

muka711
  • 42 postów
  • Dołączył: 31-07-2011

Napisany 07 sierpnia 2014 - 10:58

Witam
Od kilku dni stałem się "szczęśliwym" posiadaczem omegi B fl z silnikiem 3.0 z gazem i automatem, rok 2000.
Mój problem polega na tym, że po każdej jeździe gdy zajrzę pod maskę okazuje się, że płyn w zbiorniczku wyrównawczym się gotuje, a gdy próbuję odkręcić korek to zaczyna go wywalać na zewnątrz. Kolor płynu jest lekko brązowawy. Wentylator załącza się przy ok 95st i temperatura dalej nie rośnie. Na korku od oleju nie ma żadnego osadu. jedynie na korku od płynu jest brązowawa papka. Węże od chłodnicy są miękkie. boję się, że to uszczelka pod głowicą. Poza tym auto chodzi normalnie, odpala bez problemu, nie traci na mocy.
Ma ktoś jakiś pomysł co by to mogło być.

#2 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 sierpnia 2014 - 11:22

po każdej jeździe gdy zajrzę pod maskę


To nie zaglądaj.

się gotuje


Się gotuje bo odkręcasz.

korek to zaczyna go wywalać na zewnątrz


To normalne w układach ciśnieniowych w Omedze.

Kolor płynu jest lekko brązowawy


Odkręc korek na zimnym i zobacz czy nie masz "oczek rosołowych" od oleju i kontroluj poziom stanu oleju.

Wentylator załącza się przy ok 95st i temperatura dalej nie rośnie.


Jest OK.

boję się, że to uszczelka pod głowicą


Po tym co piszesz to szybciej chłodniczka oleju jeżeli zapaćkany jest układ chłodzenia. Spuść wszystko i zalej świeżym płynem. Wyczyść przed tym porządnie zbiorniczek.

Ma ktoś jakiś pomysł co by to mogło być.


Jak wyżej ;)

#3 OFFLINE   muka711

muka711
  • 42 postów
  • Dołączył: 31-07-2011

Napisany 07 sierpnia 2014 - 12:12

Dzięki za zainteresowanie się moim problemem, ale czy przy 95st płyn powinien wrzec?

#4 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 sierpnia 2014 - 12:16

Dzięki za zainteresowanie się moim problemem, ale czy przy 95st płyn powinien wrzec?


najlepiej zalej płynem i zlej tą wodę którą ktoś tam wlał.

#5 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 sierpnia 2014 - 12:18

A pod korkiem wlewu oleju masz śmietanę?

#6 OFFLINE   muka711

muka711
  • 42 postów
  • Dołączył: 31-07-2011

Napisany 07 sierpnia 2014 - 14:52

Korek od oleju czysty

#7 OFFLINE   KUKI

KUKI
  • 102 postów
  • Dołączył: 21-07-2007
  • Skąd: ok. Zielonej Góry
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 sierpnia 2014 - 15:35

Miałem tak samo jak miałem zapchaną chłodnicę.

#8 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 sierpnia 2014 - 17:35

Miałem tak samo jak miałem zapchaną chłodnicę.


Wtedy z kolei miałeś wyższą temp niż 95C.

#9 OFFLINE   muka711

muka711
  • 42 postów
  • Dołączył: 31-07-2011

Napisany 07 sierpnia 2014 - 19:28

To jest tam jakiś korek spustowy przy chlodnicy czy trzeba ściągać węża?

#10 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 sierpnia 2014 - 20:22

Jest z tyłu chłodnicy od strony kierowcy.

#11 OFFLINE   muka711

muka711
  • 42 postów
  • Dołączył: 31-07-2011

Napisany 07 sierpnia 2014 - 21:58

To zlac stary płyn i wlać nowy czy najpierw wypłukać układ specjalnymi środkami przed zalaniem nowego płynu?

#12 OFFLINE   Matias

Matias
  • 871 postów
  • Dołączył: 01-01-2013
  • Skąd: Kutno / Gostynin EKU / WGS
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 sierpnia 2014 - 22:26

Ja jutro albo w sobotę będę wymieniał płyn chlodniczy i zrobie to tak jak ostatnio podpowiedział kolega z forum

- postawić auto tak aby nurkowało do dołu wtedy więcej płynu zleci
- zlać stary plyn przez korek spustowy na dole chłodnicy
- rozcieńczę płyn do płukania układu http://www.motointeg...sg&gclsrc=aw.ds z wodą demineralizowaną.
- odpalę na trochę silnik niech zadziała trochę ten płyn do płukania
- zlać miksturę razem z tym syfem
- szlauf do zbiorniczka wyrównawczego i przelać parę litrów wody przez układ (tylko nie wlewać zimnej wody do gorącego silnika)
- zalać odpowiednim płynem
- rozgrzać silnik do otwarcia termostatu
- zakręcić korek od zbiorniczka i cieszyć się z wymienionego płynu chłodniczego

prościej się chyba nie da :p


nie będę się bawił w jakieś ostrzejsze specyfiki do czyszczenia układu. Bo parę osób powlewało jakieś żrące mikstury i potem wymieniali a to chłodnice, a to jeszcze jakiś inny wyciek. Także płuczę układ ale bez szaleństw


 


#13 OFFLINE   maniutek

maniutek

    Omega? Po raz szósty?

  • 395 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki(k.W-wy)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 sierpnia 2014 - 23:10

uklad po zalaniu plynem nalezy odpowietrzac na zamknietym korku! nie czekamy z odkreconym korkiem do otwarcia termostatu. Temat na swiezo przerabiany...

#14 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 07 sierpnia 2014 - 23:58

czy jak kazdemu wali upg to sie ludzi ??:hmmm:

#15 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 08 sierpnia 2014 - 01:02

Najlepszy sposób aby spuścić syf to odkręcić pompę wody i wyjąć chłodncę ;) innego nie uznaje.

#16 OFFLINE   muka711

muka711
  • 42 postów
  • Dołączył: 31-07-2011

Napisany 08 sierpnia 2014 - 10:23

Dziś rano sprawdziłem i żadnych tłustych plam nie zauważyłem, płynu było tak na minimum więc troszkę dolałem. wymieniłem też korek od zbiorniczka. Po przejechaniu kilkunastu km płynu niby nie gotowało ale jak zacząłem odkręcać korek do zaczęło go momentalnie przybywać.

#17 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 sierpnia 2014 - 10:32

Dziś rano sprawdziłem i żadnych tłustych plam nie zauważyłem, płynu było tak na minimum więc troszkę dolałem. wymieniłem też korek od zbiorniczka. Po przejechaniu kilkunastu km płynu niby nie gotowało ale jak zacząłem odkręcać korek do zaczęło go momentalnie przybywać.


Chłopie fizyka!!! . Wszystko dobrze.

#18 OFFLINE   omega ele

omega ele

    Tylko omega! :D

  • 334 postów
  • Dołączył: 13-11-2013
  • Skąd: Besiekiery
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 sierpnia 2014 - 10:42

. Po przejechaniu kilkunastu km płynu niby nie gotowało ale jak zacząłem odkręcać korek do zaczęło go momentalnie przybywać.


Bo sie go nie odkręca jak jest silnik nagrzany:masakra:chyba że chcesz mieć silnik zalany płynem:szpital:

#19 OFFLINE   muka711

muka711
  • 42 postów
  • Dołączył: 31-07-2011

Napisany 08 sierpnia 2014 - 10:47

Tylko, że to jest moje 4 auto i wcześniej jakoś takiego przypadku nie miałem.

#20 OFFLINE   omega ele

omega ele

    Tylko omega! :D

  • 334 postów
  • Dołączył: 13-11-2013
  • Skąd: Besiekiery
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 sierpnia 2014 - 10:54

Tylko, że to jest moje 4 auto i wcześniej jakoś takiego przypadku nie miałem.


To widocznie my mamy jakieś popsute te omegi:o:dziura: