Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jakie następne autko po Omedze?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
1035 odpowiedzi na ten temat

#881 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 lutego 2014 - 17:58

A ja polecam coś z peugeota

sam mam i nie żałuje bo już na pewno omegi nie kupie za bardzo awaryjne auta


Haha biorąc pod uwagę twój podpis i post biere od Ciebie Omegę :D
A tak na poważnie jeśli Omega jest awaryjna to Peugeot psuje się non stop :masakra:

Alfa 166 fajna ale faktycznie nie skręca to to nawet z 3.0 pod machą. Wygląd ciągle świeży, jakościowo za to w 100% Alfa...

#882 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 03 lutego 2014 - 18:24

tak samo piszą o omegach a jest ich pełno i to w całkiem przyzwoitym stanie

o omegach nikt nie pisze, że nie skręcają :D
RWD vs FWD vs AWD - oglądać od 3:10

#883 OFFLINE   666jack

666jack

    Yamaha FZS 600 FAZER

  • 141 postów
  • Dołączył: 01-10-2011
  • Skąd: Szprotawa

Napisany 03 lutego 2014 - 18:32

Kolego 666jack jechałes własnie taką alfą 166? może własnie te nowsze modele sa lepszej jakości.

tak dokładnie tym modelem z 3.0 i dlatego jak tylko widzę te auto to mi troszkę szkoda, że go nie wziąłem. Jedną i najważniejszą sprawą przy wyborze między OBfl a 166 był fakt, że o oplu już trochę wiem a na alfie kompletnie się nie znam, gdybym był laikiem i obu autach pewnie dzisiaj siedziałbym na stronie alfy (możecie mnie karać :D ). Auto wygodniejsze i wg mnie lepszy design. Jednak prowadzenie omka ma lepsze i ten napęd na tył :D

#884 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 lutego 2014 - 18:37

A ja polecam coś z peugeota

Tak się czasami zastanawiam widząc 607 skąd brak popularności tego auta. Awaryjność? Koszty serwisu? Silniki do bani? W sumie najgorzej nie wygląda a rzadko spotykam.

#885 OFFLINE   666jack

666jack

    Yamaha FZS 600 FAZER

  • 141 postów
  • Dołączył: 01-10-2011
  • Skąd: Szprotawa

Napisany 03 lutego 2014 - 18:45

ponoć słabe zawieszenie i dość dużo pali, poza tym bardzo ładne auto, może jeszcze coś - opinia o francuzach. Kolegi brat miał, silnik 2.2 pochłaniał ok 14l PB, poza tym spalaniem był bardzo zadowolony, żałował, że nie miał 3.0
po zmianie na A6 C5 2.7 biturbo, brakuje mu komfortu 607

#886 OFFLINE   marcinrk

marcinrk
  • 170 postów
  • Dołączył: 15-06-2009
  • Skąd: okolice Włocławka
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 lutego 2014 - 19:42

Mój majster z BRC mówił mi że kiepsko chodzą na gazie te 2,0T


Mam właśnie założoną instalację BRC za prawie 4tys. Samochód na gazie ma zrobione około 60tys km i nie widzę różnicy pomiędzy lpg a Pb. Fakt że czasem CE od sondy mi się zapala ale nic po za tym

#887 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 lutego 2014 - 21:17

Pany a co powiecie ciekawego na temat Citroena C5 w kombi rocznik 2006.

#888 OFFLINE   mai

mai
  • 87 postów
  • Dołączył: 27-08-2011
  • Skąd: Staroźreby
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 lutego 2014 - 21:29

Pany a co powiecie ciekawego na temat Citroena C5 w kombi rocznik 2006.

Coś to już o nim było. ogólnie no jak dla mnie dobra opcja. 2006 to po lifcie, o wiele lepsze niż przed liftowe. Zależy jaka opcja i jaki silnik. Nie trzeba się bać tego zawieszenia ono nie jest takie złe ani kłopotliwe. Troszkę gorzej jest z elektroniką, sterowanie nawiewami czasem pada i wtedy jest kłopot. Ale to bardzo komfortowe auto naprawdę można je polubić:)

#889 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 03 lutego 2014 - 21:49

Sam o nim czasem myślę, jako o następcy Omegi. Tylko ciężko znaleźć z automatem i mocniejszym dieslem.
Rozmawiałem z właścicielem C5 2.0D i mówił, że jedyne co robił, to dwumasa na gwarancji, bo zaczęła stukać przy 200kkm. FAP miał jeszcze ponad 60%. Ogólnie był zadowolony z auta. C5 fajnie wygląda, jak jedzie po kocich łbach - idzie w górę i wygląda wtedy jak jakiś crossover :)

aaa, sorry - ja piszę o C5 III. Tej po 2008, bo poprzednie wersje nie podobają mi się wcale :)

#890 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 lutego 2014 - 22:08

C5 po lifcie bardzo fajne auto. Komfort wyższy niż w Omedze wyposażenie lepsze nie gnije wcale. Za to elektronika kłopotliwa i bron boże automat i nie V6... 2.0 R4 to jest to.

#891 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 lutego 2014 - 00:12

Pany a co powiecie ciekawego na temat Citroena C5 w kombi rocznik 2006.


To sie pochwaliłeś na co zmieniasz ;)

#892 OFFLINE   proxx

proxx
  • 444 postów
  • Dołączył: 01-03-2012
  • Skąd: Starogard Gdański
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 lutego 2014 - 17:58

Panowie a co myślicie o Audi A8 D3 z 2004 roku? 4,2 V8 w grę w chodzi i benzyna i diesel . Oczywiście w standardzie quattro. Godny następca Omegi ? Zastanawia mnie modzenie silnika w omedze albo zmiana właśnie na takie Audi . Przy dieslu 650 Nm robi wrażenie do tego odpada problem z korozją przy A8

#893 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lutego 2014 - 18:26

Panowie a co myślicie o Audi A8 D3 z 2004 roku? 4,2 V8 w grę w chodzi i benzyna i diesel . Oczywiście w standardzie quattro. Godny następca Omegi ? Zastanawia mnie modzenie silnika w omedze albo zmiana właśnie na takie Audi . Przy dieslu 650 Nm robi wrażenie do tego odpada problem z korozją przy A8

Kierunek jak najbardziej właściwy :brawo: co do następcy to można tak powiedzieć tylko w kontekście "następnego auta", bo to nie jest jakościowy krok naprzód, ale ogromny skok :)
Zakładam, że jesteś świadomy kosztów utrzymania, które są niemałe :yes:
Co do silników, to ludzie polecają ostatnie wypusty benzynowych 4.2 zanim weszło FSI, które cierpi na wiadome bolączki.
Na temat diesli słyszałem wiele różnych opinii i ciężko jednoznacznie je polecić lub odradzić. Dopóki się nie spsuje to bardzo fajna motorownia, jak się wysra to płaczesz jak bóbr sięgając do portfela ;)
Sam choruję na tego kloca, ale na tę chwilę kosztowałby mnie rezygnację ze zbyt wielu innych życiowych przyjemności żeby go utrzymać w należytym stanie ;) Ale może za jakiś czas :)

#894 OFFLINE   proxx

proxx
  • 444 postów
  • Dołączył: 01-03-2012
  • Skąd: Starogard Gdański
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 lutego 2014 - 18:43

Immo narazie muszę sobie wszystko przekalkulować, ale wyszło by mnie to chyba lepiej niż dążenie do mojej idealnej Omegi z czymś "większym" pod maską niż V6 z 211 czy 218 KM. Do tego dochodzą co róż pierdoły które mi się podobają żeby omegę doprowadzić do stanu niemal że idealnego dla mnie , i tutaj lekko 15 tyś trzeba wystosować. gdzie włożyłem w omegę już kupę kasy , a i jeszcze malowanie całej czeka bo to ją nie ominie u mnie. Auto aktualnie bez wkładu finansowego z silnikem 3,0 po testach u besta stwierdzono ,że baaardzo zdrowy ,instalacja gazowa roczna wysokiej jakości, z Pakietem irmschera, 18" ST3 , Gwintem KW, jasnymi skórami z grzaniem przodu i tyłu, bixenonem, wydechem Matzel'a i dyfrem 4.22 z LSD, do tego dojdzie nowy lakier więc pewnie znalazłby się chętny na nią w całości, a pieniążki już poszłyby na A8 . jeżeli nie na A8 to póki co nie zmienię omegi na inne autko . A8 oczywiście by było z zagranicy. Zdaję sobię sprawę z kosztów utrzymania .;)

#895 OFFLINE   MadMan

MadMan

    ...S6...

  • 88 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lutego 2014 - 11:11

które są niemałe :yes:


Powiedzmy otwarcie: raczej gigantyczne :D

Fura bardzo wygodna i rewelacyjnie wykonana ale potrafi puścić prawie każdego z torbami :D

Mnie się też taka widzi ale to nie moja liga :D
[SIGPIC][/SIGPIC]

#896 OFFLINE   mrogal

mrogal

    ex PREZES SyBy

  • 1 419 postów
  • Dołączył: 31-03-2009
  • Skąd: Pasłęk
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 05 lutego 2014 - 12:15

......
OMEGA oczywiście w kombi i nie inaczej jak V6
Vecta raczej kombi ewentualnie hatchback i pewnie z 3.2
Alfa 166 3.0
A6 C5 2.8 kombi
BWM e49 528 kombi
Citroena C5

tak rózne auta są brane pod uwagę a dość sporadycznie pojawia się Superb:?
jakaś pierwsza z brzegu: http://otomoto.pl/sk...-C32043267.html
wybór jest tego ogromny i powiem, ze nie słyszałem za wiele złego, mnie tylko wożono czymś takim:D

ps
to jest taki luźny przykład, ja i tak next auto z RWD wybiorę;)

#897 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lutego 2014 - 16:25

Powiedzmy otwarcie: raczej gigantyczne :D

Fura bardzo wygodna i rewelacyjnie wykonana ale potrafi puścić prawie każdego z torbami :D

Mnie się też taka widzi ale to nie moja liga :D

Może sprecyzujmy, koszty są do przełknięcia dopóki coś się nie wysra ;) a w tym aucie wiele rzeczy może się spsuć :)

Co nie zmienia faktu, że jak Proxx sobie wszystko skalkulował i wychodzi mu że finansowo da radę, to nie ma się co zastanawiać i pchać $ w omegę, tylko znaleźć zdrowe D3 i się pławić w luksusie :yes:

#898 OFFLINE   Omega Star

Omega Star
  • 66 postów
  • Dołączył: 09-12-2011
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 05 lutego 2014 - 23:19

auto, jakie, następne po omedze na pewno młodsze, lepsze, bez ryżej i litości byle nie vieśwagen czy śkoda, szkoda lub inny wynalazek bazujący na płytach podłogowych z klocków lego pasujących do od, fox , up, lupo, blablabla paszmata, blablabla transportera, czy LTeka

#899 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 06 lutego 2014 - 00:45

Klocki klockami, ale siedziałeś kiedyś w superb II? To całkiem niezły kawał auta, ilość miejsca z tylu robi wrażenie.

#900 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 lutego 2014 - 07:24

Klocki klockami, ale siedziałeś kiedyś w superb II? To całkiem niezły kawał auta, ilość miejsca z tylu robi wrażenie.


I co z tego, że dużo miejsca jak siedzisko krótkie. Nie da się 2 godzin wysiedzieć. Ogóolnie jakość materiałów średnia (skóry to jakiś szajs, kierownica obszyta "ceratą", gumowy "wisior" do zamykania klapy bagażnika wzięty z roomstera, itp.)