Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jakie następne autko po Omedze?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
1035 odpowiedzi na ten temat

#561 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 czerwca 2011 - 15:12

...1.8turbo , które spokojnie objedzie 3.0v6


Jak sie wczesniej nie zagotuje ;)

#562 OFFLINE   Shen

Shen

    Młody Omaniak

  • 103 postów
  • Dołączył: 13-05-2011

Napisany 20 czerwca 2011 - 15:16

Volskwagenowski 1.8t? Jeśli tak to fakt dosyć szybki i mocny benzyniak. Nie jezdzilem ani 3.0 w omedze ani 1.8 t. Ale możliwe, że by objechał. Wkońcu lżejsze auto, mniejsze zwnniejsze.

#563 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2011 - 15:40

Ostatnio na trasie jechałem z A3 1.8T i nie powiem trudno mi było mu uciec. Ale żeby tak zaraz mnie objechał, to nie ma bata. Każdą kluskę to objeżdża na spokoju ze 2 razy.

#564 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 czerwca 2011 - 19:09

Przy tym jest tak awaryjny że szkoda gadać. Chyba żaden użytkownik tego nie chwali.Trafica, Vivaro i podobne. Fajne auto, dopóki się nie zepsuję, a takich momentów jest mało.


u mnie w rodzinie jest już drugie takie (obydwa 2.5 DTI) i problemów nie było właściwie zadnych (poza tym że pierwsze Vivaro skasowane :masakra:) Jedyne co się do tej pory zepsuło to przekaźnik świec żarowych a poza tym zero problemów.
Ja mam z kolei z VW t4 i T5 nienajlepsze skojarzenia i też znam sporo ludzi którzy narzekają na te auta...

#565 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 20 czerwca 2011 - 19:14

Co do Vivaro to mam sluzbowego 1.9CDTi rakieta to to nie jest ale na trasie 150km/h non stop to wiecej jak 10l nie spali, jezdze nim juz hmmm prawie dwa lata? Jak dotat wymiana sworzni to wszystko. Zrobilem nim juz prawie 100tys i chodzi jak zloto. Jedyne co bym zmienil to fotele bo te z renault to nie bardzo mi pasuja. Poprostu nie moge sobie miejsca znalezc, reszta jak najbardziej na tak!

#566 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 czerwca 2011 - 19:23

Co do Vivaro to mam sluzbowego 1.9CDTi rakieta to to nie jest ale na trasie 150km/h non stop to wiecej jak 10l nie spali


Możesz wierzyć albo nie, ale mój rekord Vivaro to jest 6.49l / 100km w trasie, pusty z klimą :) a tak normalnie to 2.5 w trasie zapakowany ok 7,5 miasto (zakorkowany Gdańsk) ok 8,5 :)
Ja bym w tym aucie lepiej plastiki spasował bo to jest faktycznie :masakra:

#567 OFFLINE   Shen

Shen

    Młody Omaniak

  • 103 postów
  • Dołączył: 13-05-2011

Napisany 20 czerwca 2011 - 19:53

To może Vivaro ma inne, lepsze części, ale nie wydaję mi się. Jeśli takie same, to albo macie wyjątkowo szczęśliwe egzemplarze, albo to co piszą inni to nie prawda. Co do t4 to nie spotkałem się jeszcze z negatywnymi opiniami co do tego auta, z T5 wiadomo, narzekają, dużo elektroniki.

#568 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 20 czerwca 2011 - 22:37

To może Vivaro ma inne, lepsze części, ale nie wydaję mi się. Jeśli takie same, to albo macie wyjątkowo szczęśliwe egzemplarze, albo to co piszą inni to nie prawda. Co do t4 to nie spotkałem się jeszcze z negatywnymi opiniami co do tego auta, z T5 wiadomo, narzekają, dużo elektroniki.


Kolego Shen, mam juz dosc czytania twoich postow typu VW to VW tamto. Tak samo bylo w temacie o Oplu Insigni. Piszesz ze wolalbys Golfa GTI za ta kase, i ze jestes VW maniakiem. Skoro tak trzeba bylo kupic VW Golfa III i nie zatruwac nam tutaj forum. Pytanie w temacie jest na temat Vivaro a nie T4 czy T5. Dostosuj sie do regulaminu obowiazujacego na forum i odpowiadaj na temat!

P.S tak na marginesie przegladajac twoje posty dochodze do wniosku ze wiekszosc twoich opini jest od osob trzecich a nie z wlasnego doswiadczenia, mam racje?

#569 OFFLINE   smadapmega

smadapmega
  • 776 postów
  • Dołączył: 13-06-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 czerwca 2011 - 22:50

ja kupiłem Caterę :D ...żeby Fleetwoodowi nie było smutno teraz ma już dziewczynę :jump:

#570 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 czerwca 2011 - 22:57

ja kupiłem Caterę

Ale jeszcze sie nia nie chwaliles tutaj :p takze nikt ci nie wierzy :p

#571 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 20 czerwca 2011 - 22:58

Możesz wierzyć albo nie, ale mój rekord Vivaro to jest 6.49l / 100km w trasie, pusty z klimą :) a tak normalnie to 2.5 w trasie zapakowany ok 7,5 miasto (zakorkowany Gdańsk) ok 8,5 :)
Ja bym w tym aucie lepiej plastiki spasował bo to jest faktycznie :masakra:


Wierze oczywiscie ze tak, jezdzac w kolo komina kolo 8 mi wychodzi a na trasie to nie patrze i do odciecia idzie dlatego 10l:p ja za paliwo nie place:jump:

#572 OFFLINE   Shen

Shen

    Młody Omaniak

  • 103 postów
  • Dołączył: 13-05-2011

Napisany 20 czerwca 2011 - 23:41

Kolego Shen, mam juz dosc czytania twoich postow typu VW to VW tamto. Tak samo bylo w temacie o Oplu Insigni. Piszesz ze wolalbys Golfa GTI za ta kase, i ze jestes VW maniakiem. Skoro tak trzeba bylo kupic VW Golfa III i nie zatruwac nam tutaj forum. Pytanie w temacie jest na temat Vivaro a nie T4 czy T5. Dostosuj sie do regulaminu obowiazujacego na forum i odpowiadaj na temat!

P.S tak na marginesie przegladajac twoje posty dochodze do wniosku ze wiekszosc twoich opini jest od osob trzecich a nie z wlasnego doswiadczenia, mam racje?


Nie masz racji. Jeśli chodzi o Vivaro. To napisałem to nie z tego powodu, że to Opel/Renault/Nissan i tych marek nie uznaje, bo to nie prawda. Akurat jeśli chodzi o auta dostawcze to niezbyt te auto wyszło moim zdaniem dlatego tutaj napisałem że te trojaczki to niezbyt dobry dostawczak pod względem awaryności, miałem napisać że jest ok skoro nie jest? Tak samo T4, nie polecam go dlatego że jestem fanem tej marki tylko dlatego że jest to naprawdę auto godne polecenia, proste. Luuuz;)

Kolego Shen, mam juz dosc czytania twoich postow typu VW to VW tamto. Tak samo bylo w temacie o Oplu Insigni. Piszesz ze wolalbys Golfa GTI za ta kase, i ze jestes VW maniakiem. Skoro tak trzeba bylo kupic VW Golfa III i nie zatruwac nam tutaj forum. Pytanie w temacie jest na temat Vivaro a nie T4 czy T5. Dostosuj sie do regulaminu obowiazujacego na forum i odpowiadaj na temat!

P.S tak na marginesie przegladajac twoje posty dochodze do wniosku ze wiekszosc twoich opini jest od osob trzecich a nie z wlasnego doswiadczenia, mam racje?


Nie masz racji. Jeśli chodzi o Vivaro to napisałem to nie z tego powodu, że to Opel/Renault/Nissan i tych marek nie uznaje, bo to nie prawda. Akurat jeśli chodzi o auta dostawcze to niezbyt te auto wyszło moim zdaniem dlatego tutaj napisałem że te trojaczki to niezbyt dobry dostawczak pod względem awaryności, miałem napisać że jest ok skoro nie jest? Tak samo T4, nie polecam go dlatego że jestem fanem tej marki tylko dlatego że jest to naprawdę auto godne polecenia, proste. Luuuz;)

#573 OFFLINE   malinn

malinn
  • 132 postów
  • Dołączył: 28-02-2009
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 21 czerwca 2011 - 05:44

Jak sie wczesniej nie zagotuje ;)


Proponuje się przejechać 1.8t. Jechałem octavią 1.8t 150km , octavią 1.8 t po chipie na 190 km - ma 7,1 s do setki. Jechałem też superbem 1.8t po chipie na koło 200 km. Każde z tych aut objedzie bez problemu mv6. Silnik 1.8t dobrze chodzi z gazem i to prosta konstrukcja. Dla mnie prostotą i osiągami wygrywa z omegami v6 dlatego tak mi się podoba.

Zaraz mnie zlinczujecie pewnie że jestem fanem vw ale tak nie jest. Następne auto jakie kupię będe tak dobierał by było łatwe w naprawach. Niestety omega v6 nie jest autem łatwym do naprawy ani do diagnozy chodzi mi głównie o silnik.

#574 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 czerwca 2011 - 07:30

....


1. Ja pisze o problemach z ukladem chlodzenia tych silnikow.

2. Najpierw marudzisz, ze Omega jest awaryjna, a chwalisz 1.8t za moc.

3. Jechalem 1.8t. Silnik rzeczywiscie nie nalezy do dobrych, ale wcale nie jest niezawodny (tak samo czesto trzeba zmieniac pasek, gotuja sie (pkt1), uszkadzaja sie przeplywki itd). No i turbo benzyne trzeba duzo bardziej dbac - czyli duzo latwiej kupic mine. Sam widzialem 1.8t bez wirnika turbo - kolega Polak, koledze Polakowi w jednej firmie sprzedal

4. Octavia to troche inne auto niz Omega, wiec leb w leb nie porownasz.

5. Proponuje sprzedac Omege i za te pieniadze kupic niezajechany 1.8t z VW. Starczy kasy ? No wlasnie...

#575 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 21 czerwca 2011 - 07:50

1. 5. Proponuje sprzedac Omege i za te pieniadze kupic niezajechany 1.8t z VW. Starczy kasy ? No wlasnie...


Za dobrego B Fl pewnie by starczylo na jakiegos Paska B5 co najwyzej:p

#576 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 czerwca 2011 - 08:16

Za dobrego B Fl pewnie by starczylo na jakiegos Paska B5 co najwyzej:p


Od dziadka z max 190 tys na liczniku...;)

#577 OFFLINE   malinn

malinn
  • 132 postów
  • Dołączył: 28-02-2009
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 21 czerwca 2011 - 08:41

Pracuje w serwsie samochodowym.
Kazde 1.8t 150 km, jest mniej awaryjne niż jakikolwiek diesel.

Kolega tez pisał o pasku że często trzeba zmieniać - co 90 000 km w omedze co 60 000 km. Opinie na moje bezpodstawne.

To jest wg mnie najmniej awaryjny silnik razem z sinikiem 2.8 v 6 jaki stworzono w koncernie Vw. Na serwisie tylko czasem padają cewki zapłonowe. Turbiny sa bardzo wytrzymałe - nie wymieniłem nigdy żadnej w 1.8t - są bez zmiennej geometrii.
Silniki te bez problemu tolerują lpg. Pisze z własnego doświadczenia, a nie opini z neta.

Każde auto można kupić zajechane , tylko róznica jest taka , że niektóre łatwiej naprawić. Na pewno łatwiej zdiagnozowac łatwiej 1.8t niż v6 z opla. To jest oczywiście tylko moja opinia.

Komfortu octavi i omegi nie porównuje bo to inna klasa ale a4 można już porównać.
Za podobną kase można kupić 1.8t audi a4 rocznikowo oczywiście gorsze niż omcia. Napewno lepsze osiągi będzie miało , lepsze zawieszenie i układ kierowniczy i takiego chyba będe szukał.

Takie jest moje zdania i już nie zamierzam sie spierać i chwalić 1.8 t. Po 2 latach eksploatacji omegi stwierdzam , że silniki v6 w oplu to porażka konstruktorów.

#578 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 czerwca 2011 - 08:48

Za podobną kase można kupić 1.8t audi a4 rocznikowo oczywiście gorsze niż omcia. Napewno lepsze osiągi będzie miało , lepsze zawieszenie i układ kierowniczy i takiego chyba będe szukał.

i zapomniałeś dodać że droższe :smiech:

jedyne co mnie wkurza w Twojej opinii to fakt że trafiłeś na zajechane auto i wyrabiasz ogólną opinie...nie, nie wkurza mnie to, ale dziwi... jesteś mechanikiem, a ja nie, jakoś potrafię sobie poradzić z Omegą...a Ty nie ??

#579 OFFLINE   BRYLANT

BRYLANT
  • 371 postów
  • Dołączył: 25-08-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 czerwca 2011 - 10:02

Skoro tak trzeba bylo kupic VW Golfa III i nie zatruwac nam tutaj forum.


Czyli co jak ja jestem BMW maniakiem to co nie mam wstępu na forum taa ??

#580 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 czerwca 2011 - 10:03

...Kolega tez pisał o pasku że często trzeba zmieniać - co 90 000 km w omedze co 60 000 km. Opinie na moje bezpodstawne.

Nie pasek jest tam problemem, a pompa wodna, ktora potrafi sie rozkleich szybciej niz 90 tys km...znacznie szybciej.

To jest wg mnie najmniej awaryjny silnik razem z sinikiem 2.8 v 6 jaki stworzono w koncernie Vw. Na serwisie tylko czasem padają cewki zapłonowe.

+ przeplywomierze

...Turbiny sa bardzo wytrzymałe - nie wymieniłem nigdy żadnej w 1.8t - są bez zmiennej geometrii.

Tylko, ze 80% uzywa go jak normalnego benzyniaka, a tego zadne turbo nie wytrzyma dlugo. Widzialem osobiscie jednego bez wirnika i drugiego ktory przy 150km/h traci 5l oleju na 1000km.

Każde auto można kupić zajechane , tylko róznica jest taka , że niektóre łatwiej naprawić. Na pewno łatwiej zdiagnozowac łatwiej 1.8t niż v6 z opla. To jest oczywiście tylko moja opinia.

Tylko kto kupuje turbo i jak je uzywa. Obserwuje jak ludzie tym jezdza i 1 osoba na 10 ochladza turbine po palowaniu.
Serek jakis czas temu mial "przyjemnosc" diagnozowac TT z tym silnikiem to moze sie wypowiedziec jak prosto.

Komfortu octavi i omegi nie porównuje bo to inna klasa ale a4 można już porównać.

Komfort A4 do Omegi? Ty naprawde jezdziles A4? Jezdzilem A4, A6 i A8 i jak nie jestem zwolennikiem Omeg to akurat komfort jazdy to moze A8 ma podobny.
Poza tym w Omedze przewiozlem stol z 4 krzeslami, szafe PAX z Ikei i tapczan. Wsadzisz to do A4. Dobra, sprobuj to wlozyc do A6... Poza E-class nie mialem wiekszego bagaznika (dluzszego).


Za podobną kase można kupić 1.8t audi a4 rocznikowo oczywiście gorsze niż omcia.

Dokladnie. Wyposazenie tez bedzie mialo to samo? Kupujac Omege wybrzydzasz, bo jest ich tyle. Kup A4 - jak zaczniesz grymasic, ze szpachla odchodzi to auto pojdzie. Mama w Polsce kupowala Omege, brat kupowal i sprzedawal Passata wiec wiem cos na ten temat.

Napewno lepsze osiągi będzie miało , lepsze zawieszenie i układ kierowniczy

Lepsze osiagi od czego? Jak czytam to co piszesz o zawieszeniu i ukladzie kierownicznym to sie naprawde zastanawiam czy Ty jezdziles autem o ktorym piszesz. Zawieszenie jest twarde i najczesciej do naprawy. Porownaj koszty...


i takiego chyba będe szukał.

Mi omega pod pewnymi wzgledami nie odpowiadala, wiec zmienilem i jezdze czym innym. Nie wroce do Omegi, ale wg mnie ma ona swoje obiektywne zalety. Wiec moze nie obiecuj, tylko zmien i sie wypowiadaj wtedy.


Takie jest moje zdania i już nie zamierzam sie spierać i chwalić 1.8 t. Po 2 latach eksploatacji omegi stwierdzam , że silniki v6 w oplu to porażka konstruktorów.


Na poczatku napisales, ze pracujesz w serwisie samochodowym. Widzisz, ja kupujac V6 zdawalem sobie sprawe z jej usterek, tylko, ze dla mnie rachunek byl prosty - dzieki temu, ze sa usterki za (tymczaswowe) usuwanie ktorych serwis potrafi zgarnac polowe wartosci Omegi, ja moglem kupic auto za grosze i sam je zrobic.
Ja nie jestem mechanikiem, ale nie bardzo rozumiem z czym tak strasznie miales problem, bo akurat silnik (R4 czy V6) to byl latwiejszy do ogarniecia niz inne wkurzajace rzeczy.