Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Nie działa wentylator przy włączonej klimatyzacji


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
34 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   martin819

martin819
  • 111 postów
  • Dołączył: 28-06-2011
  • Skąd: Kędzierzyn-Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 23 lipca 2014 - 19:29

Kolego na foto masz zaznaczone te przekaźniki jako 1 i 2.
Przekaźnik 1 po podłączeniu tak jak pisałeś odpalił wentylator chłodnicy płynu chłodzącego.
Przekaźnik 2 podłączony tak samo + z aku i do styku oznaczonego 8 i nie dzieje się nic. żaden wentylator nie wystartował.
Bezpiecznik (40A) wydaje się być ok


OK - w takim wypadku odłącz jeszcze raz złącze wentylatora i sprawdź czy brązowy masowy przewód ma przejście do masy, wygląda mi na to że wentylator po prostu nie ma masy

#22 OFFLINE   Waldass

Waldass
  • 20 postów
  • Dołączył: 01-07-2014

Napisany 24 lipca 2014 - 16:30

OK - w takim wypadku odłącz jeszcze raz złącze wentylatora i sprawdź czy brązowy masowy przewód ma przejście do masy, wygląda mi na to że wentylator po prostu nie ma masy


Kolego i powiem Ci ze chyba masz racje. Sprawdziłem tak jak mi wczoraj pisałeś i miernik milczy i pokazuje 1.
Czarny kabelek od miernika do wtyczki (do kabla brązowego) czerwony do - aku i cisza. Zrobiłam jeszcze odwrotnie z kolorami kabli od miernika i również cisza.

#23 OFFLINE   martin819

martin819
  • 111 postów
  • Dołączył: 28-06-2011
  • Skąd: Kędzierzyn-Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 24 lipca 2014 - 16:39

w takim razie tak jak pisałem, na próbę jeszcze natnij izolację, podłącz go gdzieś do masy albo - aku i sprawdź jeszcze raz podając napięcie na piny 8 w gniazdach przekaźników, tym razem wentylator powinien ruszać, wtedy tylko uciąć i zaprawić gdzieś kabelek do masy.

#24 OFFLINE   Waldass

Waldass
  • 20 postów
  • Dołączył: 01-07-2014

Napisany 24 lipca 2014 - 17:33

na szybko w stresie i w deszczu sprawdziłem nie to co trzeba.... a mianowicie sprawdziłem wtyczke od strony wentylatora. Teraz przestało padać poszedłem sprawdzic to na kablach i okazało się po sprawdzeniu dobrej wtyczki ze jednak jest masa.

#25 OFFLINE   martin819

martin819
  • 111 postów
  • Dołączył: 28-06-2011
  • Skąd: Kędzierzyn-Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 24 lipca 2014 - 17:44

no to dziwne, zaraz będę miał swoje auto , zobaczę jak się mają przekaźniki do schematu, bo piny 8 z przekaźników idą bezpośrednio do wentylatora i powinien się włączać. Odezwę się

#26 OFFLINE   Waldass

Waldass
  • 20 postów
  • Dołączył: 01-07-2014

Napisany 24 lipca 2014 - 20:19

Ja już blady jestem. Może to rzeczywiście ten czujnik padł. Nie przesyła info ze ma ciśnienie i nie odpala wentylatora.
Masa jest wentylator działa, klima chłodzi tylko wentylator nie odpala.
Styk przy kablu żółto czerwonym jest tam trochę zaśniedziały ale nie na tyle żeby nie przewodziło prądu.
Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?
Moze rzeczywiście trzeba go podpiąć pod kompa i coś wskaże

#27 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 27 lipca 2014 - 10:52

Przekaźnik wentylatora załączany jest jednocześnie z przekaźnikiem AC, tak więc sprawdź czy oba się załączają i czy jest zasilanie do przekaźnika :)




 


#28 OFFLINE   martin819

martin819
  • 111 postów
  • Dołączył: 28-06-2011
  • Skąd: Kędzierzyn-Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 27 lipca 2014 - 12:51

Dodany obrazek
W 2.2 DTI to nie takie proste, 2 wiatrakami steruje 5 przekaźników, każdy inny a wszystkie ze sobą powiązane, dodatkowo poza standardowym 4-pinowym presostatem, jest drugi trzystopniowy.
Kolega Waldass już próbował pomijać presostat za pomocą złącza diagnostycznego, wentylatory nie ruszyły, a więc usterka leży gdzieś wyżej: przekaźniki, przewody. Po prostu trzeba miernikiem prześwietlać po kolei w/g schematu układ.


Waldass, analizując wcześniejsze posty: czy kiedy sprawdzałeś wentylator na krótko, podawałeś mu napięcie na jeden i drugi czerwony przewód (tzn na 1 i 2 bieg) ?

#29 OFFLINE   Waldass

Waldass
  • 20 postów
  • Dołączył: 01-07-2014

Napisany 27 lipca 2014 - 15:20

Waldass, analizując wcześniejsze posty: czy kiedy sprawdzałeś wentylator na krótko, podawałeś mu napięcie na jeden i drugi czerwony przewód (tzn na 1 i 2 bieg) ?


Kolego sprawdzał mi to mechanik który zmieniał olej i nie widziałem dokładnie do którego przykładał czy do jednego czy do obu.

[IMG][IMG]http://images67.fotosik.pl/34/d1179a2e45cf0c3fmed.jpg[/IMG][/IMG]

Po podpięciu pinów 2 z 6 w złączu diagnostycznym przekaźniki 1,3,6 działają. Jeśli przekaźnik nr 7 również powinien działać to chyba jest winny bo nie działa.

#30 OFFLINE   martin819

martin819
  • 111 postów
  • Dołączył: 28-06-2011
  • Skąd: Kędzierzyn-Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 27 lipca 2014 - 21:40

Dodany obrazek
Ok, spokojnie, chodziło mi o 6 przekażnik od przodu - oznaczony numerem 2 na wsześniejszym foto, 7 nie musi się włączać przy tym ustawieniu.
Na rysunku na zielono zaznaczyłem to co masz na 100% ok.
Na czerwono masz zaznaczony 1-wszy bieg wentylatora cieczy chłodzącej, albo przewód jest uszkodzony albo opornik przy wentylatorze, bo z tego co pamiętam jak przykładałeś napięcie na pin 8 przekaźnika 6(od przodu) nic się nie działo, a powinien ruszyć.
Na niebiesko masz 6 przewodów związanych z wentylatorem klimy które trzeba sprawdzić:
1. Przekaźnik nr 5 (będę podawał numeracje od przodu auta) pin 4 - powinno być 12V.
odłącz złącze wentylatora klimy
2. Przekaźnik nr 5 pin 8 powinien mieć przejście do złącza wentylatora - przewód czerwono-żółty.
3. Przekaźnik nr 1 pin 2 powinien mieć przejście do złącza wentylatora - przewód brązowo-biały.
4. Przekaźnik nr 1 pin 8 powinien mieć przejście do masy.
5. Przekaźnik nr 6 pin 4 - powinno być 12V.
6. Przekaźnik nr 6 pin 5 powinien mieć przejście do złącza wentylatora - przewód brązowo-żółty.
Pytałem o podłączanie na krótko wentylatora, bo niewykluczone że tu też możesz mieć spaloną opornicę wentylatora i wtedy będzie Ci się włączał dopiero przy wyższych ciśnieniach na 2 biegu. Koniecznie sprawdź podłączając do wentylatora masę (- aku) na przewód brązowo-biały i +12V z aku na przewód brązowo-żółty.

#31 OFFLINE   Waldass

Waldass
  • 20 postów
  • Dołączył: 01-07-2014

Napisany 27 lipca 2014 - 21:47

Dodany obrazek
Ok, spokojnie, chodziło mi o 6 przekażnik od przodu - oznaczony numerem 2 na wsześniejszym foto, 7 nie musi się włączać przy tym ustawieniu.
Na rysunku na zielono zaznaczyłem to co masz na 100% ok.
Na czerwono masz zaznaczony 1-wszy bieg wentylatora cieczy chłodzącej, albo przewód jest uszkodzony albo opornik przy wentylatorze, bo z tego co pamiętam jak przykładałeś napięcie na pin 8 przekaźnika 6(od przodu) nic się nie działo, a powinien ruszyć.
Na niebiesko masz 6 przewodów związanych z wentylatorem klimy które trzeba sprawdzić:
1. Przekaźnik nr 5 (będę podawał numeracje od przodu auta) pin 4 - powinno być 12V.
odłącz złącze wentylatora klimy
2. Przekaźnik nr 5 pin 8 powinien mieć przejście do złącza wentylatora - przewód czerwono-żółty.
3. Przekaźnik nr 1 pin 2 powinien mieć przejście do złącza wentylatora - przewód brązowo-biały.
4. Przekaźnik nr 1 pin 8 powinien mieć przejście do masy.
5. Przekaźnik nr 6 pin 4 - powinno być 12V.
6. Przekaźnik nr 6 pin 5 powinien mieć przejście do złącza wentylatora - przewód brązowo-żółty.
Pytałem o podłączanie na krótko wentylatora, bo niewykluczone że tu też możesz mieć spaloną opornicę wentylatora i wtedy będzie Ci się włączał dopiero przy wyższych ciśnieniach na 2 biegu. Koniecznie sprawdź podłączając do wentylatora masę (- aku) na przewód brązowo-biały i +12V z aku na przewód brązowo-żółty.


Jak dałem napiecie na pin 8 to ruszył wentylator cieczy chłodzacej. A przekaźnik to był (dzisiejsze foto) nr 7. Na przekaźniku 6 nic sie nie działo.

#32 OFFLINE   martin819

martin819
  • 111 postów
  • Dołączył: 28-06-2011
  • Skąd: Kędzierzyn-Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 27 lipca 2014 - 22:02

No właśnie, dlatego w wentylatorze cieczy masz walnięty opornik od 1-go biegu lub przewód, a więc 1-szy bieg nie działa a szkoda bo włącza go też czujnik od klimy a wentylator mimo że jest z tyłu przeciąga powietrze przez obie chłodnice.
To masz pierwszą rzecz do naprawienia, a z tamtych sprawdź na początek to co napisałem na końcu, czyli opornik wentylatora klimy.

#33 OFFLINE   Waldass

Waldass
  • 20 postów
  • Dołączył: 01-07-2014

Napisany 28 lipca 2014 - 06:39

No właśnie, dlatego w wentylatorze cieczy masz walnięty opornik od 1-go biegu lub przewód, a więc 1-szy bieg nie działa a szkoda bo włącza go też czujnik od klimy a wentylator mimo że jest z tyłu przeciąga powietrze przez obie chłodnice.
To masz pierwszą rzecz do naprawienia, a z tamtych sprawdź na początek to co napisałem na końcu, czyli opornik wentylatora klimy.


Ok podłącze + i - z aku do wentylatora do oby czerwonych przewodów, oczywiście po kolei. Czujnik od klimy to ten ciśnienia (4 pin) czy inny??

#34 OFFLINE   martin819

martin819
  • 111 postów
  • Dołączył: 28-06-2011
  • Skąd: Kędzierzyn-Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 28 lipca 2014 - 16:04

Tak dla jasności, opornik wentylatora to element w kształcie rurki, średnicy ok 1,5cm i długości ok. 15 cm, znajduje się przy łopatkach wentylatora.
Na razie czujników nie ma sensu ruszać, bo masz ściągnięty gaz z układu i na pewno nie będą sterowały układem tak jak z pełną instalacją. Na schemacie czujniki ciśnienia to te z literką P w kwadracikach, w zasadzie oba są 4-przewodowe, ten z lewej na schemacie odpowiada głównie za sprawdzenie czy w instalacji ciśnienie mieści się w odpowiednim przedziale i wysyła taką informację do komputera. Ten z prawej na schemacie ma złącze 6-pinowe, ale przewody są 4. Tak na prawdę wentylatory są sterowane wspólnie przez czujniki ciśnieniowe klimy i czujnik temperatury cieczy chłodzącej.

#35 OFFLINE   Waldass

Waldass
  • 20 postów
  • Dołączył: 01-07-2014

Napisany 28 lipca 2014 - 16:10

Kable przeswietlone i byla przerwana wiazka. Ale okazalo sie jeszcze ze prawdopodobnie czujnik bo wentylatory chodzily caly czas tak mi powoedzial elektryk.