Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z ABS i TC


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
374 odpowiedzi na ten temat

#321 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 marca 2014 - 21:19

jak zdechnie jeden czujnik na tylnym kole t TC Ci nie wywali ???? Wywali.


Sprawdzałeś to w praktyce, bo ja to sprawdzę chętnie jutro.

#322 OFFLINE   moskwicz

moskwicz
  • 99 postów
  • Dołączył: 24-02-2009
  • Skąd: Gniezno

Napisany 16 marca 2014 - 21:25

bezpiecznik ok,błędów nie sprawdzałem bo nie mam kompa.Pompa wymontowana ze sprawnego auta identyczne numery bo miałem przełożyć sam sterownik,ale podmieniłem całą pompę

#323 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 marca 2014 - 21:37

Sprawdzałeś to w praktyce, bo ja to sprawdzę chętnie jutro.

o tyle sprawdzałem że kiedyś nie podpiąłem obu wtyczek jak próbowałem zdjąć most.

bezpiecznik ok,błędów nie sprawdzałem bo nie mam kompa.Pompa wymontowana ze sprawnego auta identyczne numery bo miałem przełożyć sam sterownik,ale podmieniłem całą pompę

jedynie pozostaje sprawdzenie czy zasilanie jest na pompie.

#324 OFFLINE   moskwicz

moskwicz
  • 99 postów
  • Dołączył: 24-02-2009
  • Skąd: Gniezno

Napisany 16 marca 2014 - 21:43

jedynie pozostaje sprawdzenie czy zasilanie jest na pompie.


A jak to sprawdzić? bo elektryka to dla mnie czarna magia

#325 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 marca 2014 - 21:47

A jak to sprawdzić? bo elektryka to dla mnie czarna magia

przecież Wars Ci pisał

Sprawdzałeś wszystko o czym pisaliśmy tutaj w temacie ?. Np. złącze X1, bezpieczniki. Sprawdz czy jest zasilanie na zlaczu sterownika pompy. Generalnie to takie podstawy. Potem sprawdz przejscie wiazek.

PS> Albo kupiles uwalony sterownik z pompa

Przejrzyj sobie ten temat.

#326 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 marca 2014 - 22:25

Chciałem tylko powiedzieć, że uwalony czujnik ABS prawego tylnego koła powoduje zapalenie się kontrolek ABS i TC. U mnie spowodował nie działanie prędkościomierza i licznika kilometrów.

#327 OFFLINE   moskwicz

moskwicz
  • 99 postów
  • Dołączył: 24-02-2009
  • Skąd: Gniezno

Napisany 17 marca 2014 - 15:49

Dziś rano po odpaleniu auta ku mojemu zdziwieniu wszystko ok,nawet licznik zadziałał.Po 5km poszedłem lekko bokiem i znowu choinka na desce:mad::mad::mad:

#328 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 17 marca 2014 - 15:51

Któryś czujnik ABS, albo koronka poszła.

#329 OFFLINE   VeRay

VeRay

    Polar Sea Blue

  • 670 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: KaLIfornia

Napisany 17 marca 2014 - 22:29

Koledzy potrzebuje schemat podłączenie pompy XD oraz tej nowszej montowanej po 1997 roku czyli DX. Bardzo to dla mnie ważne.

#330 OFFLINE   moskwicz

moskwicz
  • 99 postów
  • Dołączył: 24-02-2009
  • Skąd: Gniezno

Napisany 20 marca 2014 - 21:34

Pewnie sie nie podlaczy jak jak wszystko lezy (zasilanie)


Zasilanie na wtyczce było(sprawdzone).Dzisiaj wizyta na kompie i nie mogli się połączyć z abs.Ogólne kasowanie błędów i odjazd z nietęgą miną do domu lżejszy o parę groszy.Po południu odpaliłem auto i jak na razie wszystko działa.Kontrolki zgasły abs i tc działają.(zobaczymy jak długo)

#331 OFFLINE   omcia18

omcia18
  • 85 postów
  • Dołączył: 08-05-2013

Napisany 03 kwietnia 2014 - 19:20

Padla pompa abs niestety mam tą DX ale udalo sie znalezc ale jest z omegi 3,0 a ja mam 2,5 bedzie to pasowac ? Ja mam DX i ona ma DX mam brac czy musza sie tez zgadzac inne literki badz cyfry ?

#332 OFFLINE   VeRay

VeRay

    Polar Sea Blue

  • 670 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: KaLIfornia

Napisany 03 kwietnia 2014 - 21:48

szukaj pompy od V6 nie ważne które, po 1998 roku. Starsze nie będą pasować.

#333 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 kwietnia 2014 - 07:01

szukaj pompy od V6 nie ważne które, po 1998 roku. Starsze nie będą pasować.


Moze byc koniec 97.

#334 OFFLINE   moskwicz

moskwicz
  • 99 postów
  • Dołączył: 24-02-2009
  • Skąd: Gniezno

Napisany 09 kwietnia 2014 - 10:23

Możecie polecić kogoś kto naprawia sterowniki od abs/tc

#335 OFFLINE   omcia18

omcia18
  • 85 postów
  • Dołączył: 08-05-2013

Napisany 13 kwietnia 2014 - 19:23

Witam...Mialem dzisiaj kupca na moja omege ale niestety nie wzial bo nie dziala wspomaganie ( wie ze jest padniety sterownik abs) z forum wyczytalem ze jest to mozliwe ze przy tym tez siada wspomaganie. wydzwanial On do roznych mechanikow, ktorzey twierdza ze sterownik nie ma zadnego powiazania ze wspomaganiem. Nawet gdy sterownik mi zalapie i dziala wszystko predkosciomiesz,abs,tc w tym samym czasie zalacza sie wspomaganie. Prosze o dokladne wytlumaczienie dlaczego siada wspomaganie przy sterowniku...

#336 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 kwietnia 2014 - 20:06

Prosze o dokladne wytlumaczienie dlaczego siada wspomaganie przy sterowniku...

Przeczytaj cały ten temat. a dowiesz się że omegi nasze mają serwotronik. co to jest? poczytaj na forum. A gościu niech zmieni mechaników :mad: bo nie wiedzą co gadają...

#337 OFFLINE   omcia18

omcia18
  • 85 postów
  • Dołączył: 08-05-2013

Napisany 13 kwietnia 2014 - 20:37

wywnioskowalem ,ze sterownik musi dawac jakis sygnal do serva. Sterownik nie dziala + nie ma sygnalu do serva = brak wspomagania.

#338 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 kwietnia 2014 - 06:16

wywnioskowalem ,ze sterownik musi dawac jakis sygnal do serva. Sterownik nie dziala + nie ma sygnalu do serva = brak wspomagania.

konkretnie sygnał prędkości pojazdu. i dobrze kombinujesz.

Będą z Ciebie ludzie :tak: ;)

#339 OFFLINE   boberek

boberek
  • 103 postów
  • Dołączył: 28-05-2008
  • Skąd: Kraków N-H
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 04 lipca 2014 - 18:31

próbowałem dziś wyjąć sterownik pompy,ale niestety wystąpił problem-po odkręceniu 4 śrub przytrzymujących sterownik do pompy nie mogę go wyjąc-wygląda jakby był sklejony albo w jakiś inny sposób na stałe złączony?
jakieś pomysły?

#340 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lipca 2014 - 19:20

próbowałem dziś wyjąć sterownik pompy,ale niestety wystąpił problem-po odkręceniu 4 śrub przytrzymujących sterownik do pompy nie mogę go wyjąc-wygląda jakby był sklejony albo w jakiś inny sposób na stałe złączony?
jakieś pomysły?

sterownik jest skręcony 6 śrubami.