5W40 bądź jak lubisz przyciskac to 5W50.Nie wchodź na pułap 10W.Wybierz tylko jakiś markowy z pewnego źródła żeby niebyl podrobiony i będzie ok.
mialem 10 w40 ,i byl gesty w zime, to mowisz 10w... nie brac, tylko 5w??? valvoline? liquli moly?
Napisany 15 sierpnia 2018 - 15:56
5W40 bądź jak lubisz przyciskac to 5W50.Nie wchodź na pułap 10W.Wybierz tylko jakiś markowy z pewnego źródła żeby niebyl podrobiony i będzie ok.
mialem 10 w40 ,i byl gesty w zime, to mowisz 10w... nie brac, tylko 5w??? valvoline? liquli moly?
Napisany 15 sierpnia 2018 - 19:10
Kupiłem 3.0 która jezdziła na shell hx7 10W40 kilka lat. Zalałem total 5W40 i klops, silnik zaczął bardzo dymić, aż wydech był z tyłu mokry. Zalałem spowrotem shella i jest prawie dobrze, puści dymka ale małego i bierze troche ale da sie jezdzić. Od wtedy wszędzie leje shella 10W40 ponieważ prawie wszystkie parametry ma bardzo zbliżone do totala 5W40 i innych niby syntetycznych
Napisany 15 sierpnia 2018 - 19:43
Kupiłem 3.0 która jezdziła na shell hx7 10W40 kilka lat. Zalałem total 5W40 i klops, silnik zaczął bardzo dymić, aż wydech był z tyłu mokry. Zalałem spowrotem shella i jest prawie dobrze, puści dymka ale małego i bierze troche ale da sie jezdzić. Od wtedy wszędzie leje shella 10W40 ponieważ prawie wszystkie parametry ma bardzo zbliżone do totala 5W40 i innych niby syntetycznych
dymic? czyli spalal olej moze uszczelniacze? nie wiem mechanik tak mi zaproponowal bo 10w40 w zime jest gesty i mowil zeby wybrac 5w50 czyli rzadszy ale lepkosc lepszaa a omega niby ma waskie kanaly olejowe i valvoline 5w50 vr1 bylby dobry, nie wiem co robic
5W40 bądź jak lubisz przyciskac to 5W50.Nie wchodź na pułap 10W.Wybierz tylko jakiś markowy z pewnego źródła żeby niebyl podrobiony i będzie ok.
czemu twoim zdaniem nie wchodzic na pulap 10w?
Napisany 15 sierpnia 2018 - 21:20
Dymić zaczął od razu po zalaniu Totalem 5W40. Nie uszczelniaczami tylko pierścieniami olejowymi, poznać można prosto, zostawić na biegu jałowym koło minuty i nagle dodać sporo gazu, poleci chmura to puszczają pierścienie. I mi kopcił mocno kiedy wdepnąłem gaz w podłogę w czasie jazdy dużą prędkością, w lusterku kłeby dymu mocno widoczne. Jezdziłem tak troche ciągle to samo, zlałem total i zalałem shell i nagła poprawa ale już nie jest idealnie, bierze oleju za dużo. Parametry total 5w40 i shell 10W40 są zbliżone, lepkość bardzo podobna także zimą myślę bez różnicy. Obecnie tak robione są oleje, że olej półsyntetyczny może być niebo lepszy od syntetycznego, i jest jeszcze pojęcie pełny syntetyk, wyższa szkoła jazdy z tymi olejami, ważne jaką metodą powstają. A najlepsze są chyba oleje, gdzie bazą jest olej mineralny, trochę kiedyś o tym czytałem, jak ktoś chce coś więcej wiedzieć niech studiuje internet.
Napisany 27 sierpnia 2018 - 21:43
ktos jeszcze cos doradzi? mechanik chce wlac 5w30 zeby pochodzil na nim troche i potem zalac 5w50 jakies podpowiedzi? ino szybko bo motor juz w budzie
Napisany 27 sierpnia 2018 - 23:23
Napisany 28 sierpnia 2018 - 09:45
Ok coś mówił żeby trochę pojeździć i mówił o 5w50 dla tego żeby miał większą lepkosc bo lubię ciskac prawda?Chce zrobić plukanke, to dobrze ale na tej plukance pojezdzilbym około 200-500 kilometrów A później dopiero zmiana na valvo, motul albo liqui moly 5w40 wystarczy
Napisany 28 sierpnia 2018 - 15:34
Napisany 28 sierpnia 2018 - 19:32
Jak masz ciężką nogę to 5w50 będzie ok
np. Valvoline vr1
dokladnie ten polecal... ktos wczesniej pisal i mnie nastraszyl ze jezdzil na 10w40 i jak zmienil na 5w... to dym z rury i przez pierscienie poszlo ale to chyba jego problem nie/? nie bac sie ? zmiany
Napisany 28 sierpnia 2018 - 20:47
Ja zmieniając motula 10w40 na 5w40 nie zauważyłem żadnych problemów czy wycieków. Jedynie portfel lżejszy o parę zł, ale może silnik dłużej będzie w dobrej kondycji.
Napisany 29 sierpnia 2018 - 04:36
dokladnie ten polecal... ktos wczesniej pisal i mnie nastraszyl ze jezdzil na 10w40 i jak zmienil na 5w... to dym z rury i przez pierscienie poszlo ale to chyba jego problem nie/? nie bac sie ? zmiany
Napisany 29 sierpnia 2018 - 17:45
Moim zdaniem nie ma się co bać
jak rozpoznac ori olej"? mozna jakos po opakowaniu?/
Napisany 29 sierpnia 2018 - 22:59
Edytowany przez Marcin1989sc, 29 sierpnia 2018 - 23:00.
Napisany 30 sierpnia 2018 - 08:28
Napisany 30 sierpnia 2018 - 10:11
w końcu konkretna odpowiedźJeśli komuś po zmianie z 10W40 na 5W40 zaczął dymic to ten silnik i tak był trupem.
Te silniki oryginalnie powinny jeździć przynajmniej na 5W30
Napisany 30 sierpnia 2018 - 20:13
Napisany 30 sierpnia 2018 - 21:01
Kiedyś mechanicy w moich stronach mieli takie przeświadczenie ze gdy auto przejechało powyżej 200 tys to trzeba lac olej 10W40..żenada... Nie wiem skąd to sobie ubzdurali i jakiego "madrego" mieli za nauczyciela ale tak robili i nawet mówiąc ze do wielu aut zaleca się lac dany olej i tyle niezależnie jaki mają przebieg.Wycieki z silnika jak widzą to już trzeba lac 15W..chore...jak juz leci to trzeba uszczelniać,naprawiać a nie lac gestrzy olej. Przechodząc np z 10W na 5W nie rozwalimy silnika a jak będzie brał go więcej niż poprzednik to tylko i wyłącznie pokazuje w jakim stanie jest silnik i co mu doskwiera.
racja zaleje 5w30 na przeplukanie po 200km wleje valvoline r1 5w50 pozdr
Jeśli komuś po zmianie z 10W40 na 5W40 zaczął dymic to ten silnik i tak był trupem.
Te silniki oryginalnie powinny jeździć przynajmniej na 5W30
nooo a mi gadali ze 10w40... dobrze ze tu trafilem, ooo i widze ze sasiad pomorskie
Napisany 06 września 2018 - 21:19
mam 5w30 i glosniej chodzi moze dla tego ze wlalim 5l oleju, nie dymi tylko glosniejszy
i znalazlem takie cos w skrzyni
Napisany 08 października 2018 - 10:15
Ja generalnie omegę zalewam olejem 5w40 - najpierw był Fuchs Titan SuperSyn 5w40 a teraz będzie Valvoline Synpower 5w40.