ja w swoim mondeo przeszedłem z 15w 40 mineralny nie wiem jaka marka na 5w 30 Motocraft oryginalny fordowski i co zauważyłem to to ,że ma mniejszy apetyt na olej.Trochę dziwne .Już 3 rok i 3 razy był wymieniany i nic się z motorem nie dzieje jedynie mniej połyka.Pierwsza zmiana była po zakupie auta.


Koledzy jaki olej polecalibyście ?
#681
OFFLINE
#682
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2015 - 16:03
ja też zmieniłem na pełny jest ok już druga wymiana była stan oliwki od wymiany do wymiany minimalnie ubył bo dolałem 0.5 litra na 10 tys km
#683
OFFLINE
Napisany 22 marca 2016 - 21:04
Przetrzymałem olej do 12 tys. km i pojechałem końcem sierpnia do Chorwacji. Temp. ponad 40 stopni, pięć osób z bagażami klima i prędkość max. dozwolona. Na zegarach temp. nie schodziła poniżej 100 stopni a długimi okresami było ponad 110. Po powrocie z Chorwacji wymieniłem olej, Ale nowy bardzo szybko zmienił kolor na prawie czarny Dzisiaj zmieniałem uszczelkę pod głowicą i miałem bardzo wielkie oczy jak zobaczyłem jak wygląda głowica i dekiel.
Niestety Mobil 1 5w50 nie wytrzymał 2* 1500 km ciągłej jazdy w wysokich temperaturach.Wiosną tamtego roku wymieniałem uszczelkę pod deklem, Wtedy głowica i dekiel były w kolorze ciemnego miodu, dzisiaj były czarne z dużą ilością szlamu.
I tu po raz kolejny wychodzi temat częstotliwości zmiany oleju i jakości bazy olejowej. Olej 5w50 mobila w składzie ma więcej hc niż oleju syntetycznego. Gdyby wymiana była po 10 tys to pewnie by wytrzymał. Gdyby był to olej, który ma 70 -80 % oleju syntetycznego to też pewnie by wytrzymał. Po raz kolejny przekonuję się o tym że na oleju nie można oszczędzić, bo w sytuacjach ekstremalnych można za to zapłacić z nawiązką.
Zostanę przy Mobilu ale przechodzę na 0w40. Omega jeździła na tym oleju, ale latem czasami hydraulika klepała. dzisiaj wymieniłem popychacze więc powinno być cicho.
Edytowany przez wova75, 22 marca 2016 - 21:06.
#684
OFFLINE
Napisany 23 marca 2016 - 15:18
A nie masz przytkanego układu chłodzenia?
Wracając do tematu: orlenowski olej PLATINUM MaxExpert C3 5W-40 daje radę.
#685
OFFLINE
Napisany 23 marca 2016 - 15:25
#686
OFFLINE
Napisany 23 marca 2016 - 21:51
Przetrzymałem olej do 12 tys. km i pojechałem końcem sierpnia do Chorwacji. Temp. ponad 40 stopni, pięć osób z bagażami klima i prędkość max. dozwolona. Na zegarach temp. nie schodziła poniżej 100 stopni a długimi okresami było ponad 110. Po powrocie z Chorwacji wymieniłem olej, Ale nowy bardzo szybko zmienił kolor na prawie czarny Dzisiaj zmieniałem uszczelkę pod głowicą i miałem bardzo wielkie oczy jak zobaczyłem jak wygląda głowica i dekiel.
Niestety Mobil 1 5w50 nie wytrzymał 2* 1500 km ciągłej jazdy w wysokich temperaturach.Wiosną tamtego roku wymieniałem uszczelkę pod deklem, Wtedy głowica i dekiel były w kolorze ciemnego miodu, dzisiaj były czarne z dużą ilością szlamu.
I tu po raz kolejny wychodzi temat częstotliwości zmiany oleju i jakości bazy olejowej. Olej 5w50 mobila w składzie ma więcej hc niż oleju syntetycznego. Gdyby wymiana była po 10 tys to pewnie by wytrzymał. Gdyby był to olej, który ma 70 -80 % oleju syntetycznego to też pewnie by wytrzymał. Po raz kolejny przekonuję się o tym że na oleju nie można oszczędzić, bo w sytuacjach ekstremalnych można za to zapłacić z nawiązką.
Zostanę przy Mobilu ale przechodzę na 0w40. Omega jeździła na tym oleju, ale latem czasami hydraulika klepała. dzisiaj wymieniłem popychacze więc powinno być cicho.
może trafiłeś na lewizne, najwięcej takich wpadek widzę po castrolu
do swoich aut leje standardowego orlena/lotosa 5w40 i jedyne co to miodny nalot, wymiany co 15-25tys
#687
OFFLINE
Napisany 30 marca 2016 - 17:33
Czy ktoś słyszał lub stosował olej firmy ROWE? może się ktoś wypowie
#688
OFFLINE
Napisany 30 marca 2016 - 20:45
Zadałem sobie trud i odwiedziłem ich stronę internetową. Można tam dobrać olej do auta - wybrałem omegę B, wersja silnikowa 3.0i V6 (1998 - 2000). Strona wybrała mi następujące oleje:
1. HIGHTEC MULTI SYNT DPF SAE 5W-30 (20125)
2. HIGHTEC SYNTH RS SAE 0W-40 (20020)
3. HIGHTEC SYNT RS SAE 5W-40 HC-D (20163)
Sprawdziłem karty charakterystyki tak jak pokazywał kolega wova75 i okazało się, że 1 - jest na bazie mineralnej, 2 - pełen syntetyk, 3 - jest na bazie mineralnej.
Nie wiem ile kosztują, ale wiem, że nie użyłbym 1 i 3. :-) A nr 2 tylko jeśli miałby dobrą cenę.
#689
OFFLINE
Napisany 31 marca 2016 - 14:05
ja mam takie doświadczenia, że jak lałem syntetyk 5w40 to zużycie było spore, nie mierzyłem ale co chwilę trzeba było dolewać a jak zmieniłem na pólsyntetyk 10w40 to zużycie znacznie spadło
#690
OFFLINE
Napisany 05 maja 2016 - 15:56
Edytowany przez ozeh2, 05 maja 2016 - 15:56.
#691
OFFLINE
Napisany 05 maja 2016 - 16:42
#692
OFFLINE
Napisany 05 maja 2016 - 16:44
Ja 10000 km temu przeszedłem z Mobil 1 5w50 na liqui moly 5w40, przed zmianą dałem płukankę liqui moly, chociaż mnie przed tym ostrzegali. I co? I nic. Żadnych wycieków po płukance. Co do oleju, to nie wiem, w silnik nie zaglądałem, ale zbliża mi się wymiana i już kupiłem płukankę i olej liqui moly 5w40.
Edytowany przez KUKI, 05 maja 2016 - 16:46.
#693
OFFLINE
Napisany 05 maja 2016 - 21:14
Planuję przejść z Mobil 2000 10w40 polsyntetyk na liqui moly 10w40 mos2 (z uszlachetniaczem) też polsyntetyk. Potrzebna plukanka czy lac bez wniku?
Co może potencjalnie dać taka zmiana? Też jeżdżę na tym Mobilu.
#694
OFFLINE
#695
OFFLINE
Napisany 06 maja 2016 - 06:18
#696
OFFLINE
Napisany 06 maja 2016 - 18:58
Stanowczo odradzam 10w40 Opla. Po trzech miesiącach i prawie 2 tys kilometrów zaświeciła się kontrolka ciśnienia oleju (w astrze mojego małoletniego brata). Po zmianie oleju na 5w50 problem znikł. Z wrażenia kupiłem zestaw do mierzenia ciśnienia oleju. Przy okazji zmierzę w astrze i napiszę ile jest na zimnym i ciepłym. Teraz mogę napisać ile jest w x20xev bo nie wytrzymałem i musiałem sprawdzić manometr (i omegę). tak więc na zimnym silniku 4 bar na wolnych, dobija do 6 na wysokich. Na gorącym oleju 2 bar i też około 6 na wysokich. Na gorącym oleju bardzo widoczny moment w którym zawór puszcza bo około 5 bar gwałtownie spada ciśnienie tak do 3,5 a następnie powoli rośnie do 6. olej 0w40 mobila. Jak nie zapomnę to w lipcu powtórzę pomiar na 5w50 bo tak mi powinna wypaść wymiana oleju.
#697
OFFLINE
Napisany 06 maja 2016 - 19:07
Po zakupie zalałem motula 10w40 - 15tyś i kontrolka od ciśnienia oleju na wolnych spadała do 1 atmosfery.
Teraz zalałem gulfa 10w40, narazie jest wszystko w porządku, ciśnienie na jałowych znów wróciło do 2 atmosfer. Zobaczymy co będzie później. Auto wg licznika ma 310tyś km. Czy zrobienie jakiejś płukanki ma sens? Kupiłem już uszczelkę dekla od głowicy to zobaczę jak tak wygląda nagar. Jeżeli chodzi o zużycie to na te 15tyś km dolałem jakieś 5l oleju, spowodowane jest to różnymi wyciekami
#698
OFFLINE
#699
OFFLINE
Napisany 06 lipca 2016 - 08:23

#700
OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2017 - 06:42