Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Koledzy jaki olej polecalibyście ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
768 odpowiedzi na ten temat

#621 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 kwietnia 2014 - 18:12

Teraz jak wymienilem wszystkie ale absolutnie wszystkie uszczelki w silniku, panewki, pierscienie itd. to mam lac 5w50 jak pracowal na gm 10w40?

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2


Ja tak bym zrobił. 5w50 w temp pracy silnika jest gęściejszy od 10w40 a na zimnym bardziej płynny. No i 5w50 w teorii powinien mieć przynajmniej kilkadziesiąt (20-30) procent syntetyka.

#622 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 12 kwietnia 2014 - 18:18

Ja tak bym zrobił. 5w50 w temp pracy silnika jest gęściejszy od 10w40 a na zimnym bardziej płynny. No i 5w50 w teorii powinien mieć przynajmniej kilkadziesiąt (20-30) procent syntetyka.


Na dotarcie i pozniej ten sam?

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

#623 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 kwietnia 2014 - 20:07

Na dotarcie i pozniej ten sam?

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2


Jeśli tylko wymiana bez szlifów to raczej nie dotarcie. Jeden tyś spokojnej jazdy (tylko bez przesady, tak 2500-3500 obrotów, nie za mało nie za dużo) i przyspieszona wymiana 5000-7000 km (tak aby zlać to co zostało po robocie i nagarze). proponuje elfa lub mobila. co do v1 mam pewne wątpliwości co do sensu lania tego oleju do "cywilnych" samochodów (głownie z powodu bazy i krótkich przebiegów pomiędzy wymianami).

#624 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 12 kwietnia 2014 - 20:25

Jeśli tylko wymiana bez szlifĂłw to raczej nie dotarcie. Jeden tyś spokojnej jazdy (tylko bez przesady, tak 2500-3500 obrotĂłw, nie za mało nie za dużo) i przyspieszona wymiana 5000-7000 km (tak aby zlać to co zostało po robocie i nagarze). proponuje elfa lub mobila. co do v1 mam pewne wątpliwości co do sensu lania tego oleju do "cywilnych" samochodĂłw (głownie z powodu bazy i krĂłtkich przebiegĂłw pomiędzy wymianami).


Wymiana 5k to za pozno. 5 razy za pozno. Po tysiacu nalezy zmienic. Szlifu nie bylo ale panewka i pierscien tez sie musza dokladnie ulozyc.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

#625 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 kwietnia 2014 - 20:33

Czy mozecie mi cos powiedziec o tym oleju??

100% Synthetic – Ester

Viscosity grade SAE J 300 5W-50
Density at 20°C (59°F) ASTM D1298 0.845
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 17.9 mm²/s
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 107 mm²/s
Viscosity Index ASTM D2270 186
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 4.49 mPa.s
Pour point ASTM D97 -45°C / -49°F
Flash point ASTM D92 244°C / 471.2°F
TBN ASTM D2896 8.4 mg KOH/g

#626 OFFLINE   andrzej9923

andrzej9923
  • 129 postów
  • Dołączył: 06-10-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 12 kwietnia 2014 - 20:34

Wlasnie sprawdzilem w orginalnej ksiazeczce obslugi omegi b jaki lac olej.I tak:
Dla motorow benz.:15w/40,10w/40,5w/50,dla diesli:5w/40,5w/50.
Czyli w omegach b producent nie zalecal stosowania pelnych syntetykow.
Pamietajmy tez ze wspolczesny 10w to mozna przyjac ze dawny 5w bo i przez 20 l technologia produkcji olejow tez sie zmienila na plus.

#627 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 kwietnia 2014 - 20:37

Twoja wola, jednak przez 1 tys nie zdąży się rozpuścić stary nagar. Zrobisz jak zechcesz. Ja po takich "rozbiórkach" nie odpalam od razu tylko kręcę na samym rozruszniku bez świec, z wyłączoną pompą i odłączonym zapłonem. Tak aby bez obciążenia olej doszedł do panewek i całej reszty.

#628 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 12 kwietnia 2014 - 20:45

Zrobisz jak zechcesz. Ja po takich "rozbiórkach" nie odpalam od razu tylko kręcę na samym rozruszniku bez świec, z wyłączoną pompą i odłączonym zapłonem. Tak aby bez obciążenia olej doszedł do panewek i całej reszty.

W BMW, które najcześciej robię odpinam czujnik wałka (w omedze śmiało można odpiąć całe ecu), nie zakładam filtra oleju i kręcę sobie póki nie pojawi się olej w obudowie filtra. Jeśli olej doszedł, wkładam wkład, zakręcam, chwilę jeszcze kręcę z odpiętym, dopiero później odpalam. Z tym, że zazwyczaj silniku składane od zera i zupełnie suche. Jak zmieniał panewkę, to można smarem ją posmarować spokojnie, żeby mieć pewność, że ma smarowanie od początku.

#629 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 kwietnia 2014 - 20:50

Wlasnie sprawdzilem w orginalnej ksiazeczce obslugi omegi b jaki lac olej.I tak:
Dla motorow benz.:15w/40,10w/40,5w/50,dla diesli:5w/40,5w/50.
Czyli w omegach b producent nie zalecal stosowania pelnych syntetykow.
Pamietajmy tez ze wspolczesny 10w to mozna przyjac ze dawny 5w bo i przez 20 l technologia produkcji olejow tez sie zmienila na plus.


podałeś indeksy lepkości, równie dobrze 10w40 może być czystym syntetykiem jak i czystym minerałem. 5w50 to praktycznie syntetyki ( bazy IV lub V grupy i oleje hc). 10w to indeks lepkości. współczesny czy z przed dwudziestu lat lepkość musi mieścić się w określonym przedziale. Reszta cech w takim przypadku nie jest istotna.

#630 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 12 kwietnia 2014 - 20:52

Twoja wola, jednak przez 1 tys nie zdąży się rozpuścić stary nagar. Zrobisz jak zechcesz. Ja po takich "rozbiĂłrkach" nie odpalam od razu tylko kręcę na samym rozruszniku bez świec, z wyłączoną pompą i odłączonym zapłonem. Tak aby bez obciążenia olej doszedł do panewek i całej reszty.


Panewki smarowalem olejem przed zalozeniem. Rozrusznik juz ma spore obroty na minute. Nagaru nie mam. Blok jest calkowicie czysty. Jedynie chodzi glownie o wyplukanie ewentualnych syfkow ktore mogly sie dostac przy montazu a nie powinny. Temat juz dla mnie jest jasny. Dzieki.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

#631 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 kwietnia 2014 - 21:05

Czy mozecie mi cos powiedziec o tym oleju??

100% Synthetic – Ester

Viscosity grade SAE J 300 5W-50
Density at 20°C (59°F) ASTM D1298 0.845
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 17.9 mm²/s
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 107 mm²/s
Viscosity Index ASTM D2270 186
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 4.49 mPa.s
Pour point ASTM D97 -45°C / -49°F
Flash point ASTM D92 244°C / 471.2°F
TBN ASTM D2896 8.4 mg KOH/g

typowe dla 5w50 za wyjątkiem niskiego tbn. dobrze by było aby był powyżej 10-11. Karta msds pomogłaby powiedzieć coś więcej

Panewki smarowalem olejem przed zalozeniem. Rozrusznik juz ma spore obroty na minute. Nagaru nie mam. Blok jest calkowicie czysty. Jedynie chodzi glownie o wyplukanie ewentualnych syfkow ktore mogly sie dostac przy montazu a nie powinny. Temat juz dla mnie jest jasny. Dzieki.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2


olej to za mało, suchy blok olej do panewek da (najwcześniej) po kilku sekundach. te kilkaset obrotów przy tej prędkości obrotowej może doprowadzić panewki do stanu gorszego niż tych które zdemontowałeś. Rozrusznik da max 300 rpm a nie 1200 (tyle jest na zimnym silniku w x20xev).

#632 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 12 kwietnia 2014 - 21:10

typowe dla 5w50 za wyjątkiem niskiego tbn. dobrze by było aby był powyżej 10-11. Karta msds pomogła by powiedzieć coś więcej



olej to za mało, suchy blok olej do panewek da (najwcześniej) po kilku sekundach. te kilkaset obrotĂłw przy tej prędkości obrotowej może doprowadzić panewki do stanu gorszego niż tych ktĂłre zdemontowałeś. Rozrusznik da max 300 rpm a nie 1200 (tyle jest na zimnym silniku w x20xev).



Spokojnie. Beda plywac w oleju az milo :)

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

#633 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 12 kwietnia 2014 - 21:27

Piszecie o tych nagarach, a ja nie umiem sobie tego wyobrazić - nie wierzę w to.
Ma ktoś zdjęcia np. brudnej góry silnika, "zanagarowany" uszczelniacz albo pierścień, albo miski po "słabym" oleju?? Kiedyś naczytałem się forum i poprosiłem mechanika by mi miskę zwalił bo dużo ludzi pisało że ma syf w misce... Zawiodłem się. Poza olejem nic w misce nie znalazłem...

#634 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 kwietnia 2014 - 21:56

po zakupie odpowietrzenie silnika odbywało się przez bagnet. odma była całkowicie zatkana. wszystkie kanały w deklu również. regulator wolnych zbity. Przy pierwszej wymianie zmieściło się tylko 4 l oleju. teraz 5. hydraulika praktycznie nigdy nie przestawała grać. przed pierwszą wymianą oleju zalałem płukankę, zlało się dużo glutowatego szlamu z mnóstwem grudek nagaru. Masz rację, gdybym tego nie widział, to też bym w to nie uwierzył.
Miałem do wyboru rozebranie całego silnika, albo poszukanie alternatywnego rozwiązania. Zastosowanie oleju o wysokim tbn i częste jego wymiany wystarczyły. Oczywiście odmę, dekiel, i dolot wyczyściłem mechanicznie. Teraz jak ściągnąłem dekiel też był tylko olej.

#635 OFFLINE   andrzej9923

andrzej9923
  • 129 postów
  • Dołączył: 06-10-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 13 kwietnia 2014 - 01:38

podałeś indeksy lepkości, równie dobrze 10w40 może być czystym syntetykiem jak i czystym minerałem. 5w50 to praktycznie syntetyki ( bazy IV lub V grupy i oleje hc). 10w to indeks lepkości. współczesny czy z przed dwudziestu lat lepkość musi mieścić się w określonym przedziale. Reszta cech w takim przypadku nie jest istotna.

Nie podawalem indeksow lepkosci bo nie ma sensu ich podawac bo wspolczesne wszystkie oleje maja je przekroczone.A wskaznik lepkosci im wyzszy tym lepiej
10w okresla zachowanie sie oleju przy nizszej temp[im jest mniejsza cyfra tym olej lepiej smaruje przy nizszych temp].
Pomyliles lepkosci.Okresla sie je API i pozniej cztery litery.

Chyba nie uwazasz ze zmieniono w ciagu 20 lat oznaczenie oleju- dawne 10w to tez i obecne.A olej 5w/50 to jest ciagle polsyntetyk tylko lepiej sprawdza sie np przy intensywnej eksploatacji,np jakby kolega ciagal stale lawete.

#636 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 13 kwietnia 2014 - 10:08

Nie podawalem indeksow lepkosci bo nie ma sensu ich podawac bo wspolczesne wszystkie oleje maja je przekroczone.A wskaznik lepkosci im wyzszy tym lepiej
10w okresla zachowanie sie oleju przy nizszej temp[im jest mniejsza cyfra tym olej lepiej smaruje przy nizszych temp].
Pomyliles lepkosci.Okresla sie je API i pozniej cztery litery.

Chyba nie uwazasz ze zmieniono w ciagu 20 lat oznaczenie oleju- dawne 10w to tez i obecne.A olej 5w/50 to jest ciagle polsyntetyk tylko lepiej sprawdza sie np przy intensywnej eksploatacji,np jakby kolega ciagal stale lawete.


Mój błąd w pośpiechu pomyliłem indeks lepkości z podstawą klasyfikacji lepkościowej SAE.
Jednak klasyfikacja SAE niema nic wspólnego z bazą oleju. 10w40 równie dobrze może mieć bazy syntetyczne jaki i czysto mineralne. Wystarczy do najgorszego minerała dodć trochę polimerów i robi się 10w 40 ( w powszechnym mniemaniu olej półsyntetyczny). Polimery mają jednak to do siebie że ulegają szybkiej degradacji pod wpływem temp. Im więcej ich w oleju tym olej szybciej traci właściwości i więcej tworzy się szlamów i nagaru. Oleju 5w50 nie otrzymasz z oleju mineralnego bo ilość polimerów musiałaby być tak duża że taki olej po paru tys nie trzymałby żadnych parametrów.
Do tworzenia olejów 5w i 0w wykorzystuje się bazy syntetyczne i hc (nie potrzebują polimerów w takiej ilości). 5w50 w większości przypadków otrzymuje się z mieszaniny oleju hc i olejów IV lub V grupy (tzw. syntetyki).
Jedyny znany mi olejem 5w50 który zrobiony jest z oleju mineralnego i hc to vr1 valvoline. Jednak sam producent zaleca wymiany oleju co 7500 km
Jak już tak jestem przy tablicy to może jeszcze kwestia „umycia i rozszczelnienia silnika. Umyć silnik można każdym olejem o wysokim tbn. Wystarczy wymieniać olej w momencie w którym tbn nie spadmie do zera i olej sam z siebie nie zacznie tworzyć nowych śmieci.

#637 OFFLINE   miki878787

miki878787
  • 7 postów
  • Dołączył: 15-04-2014
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 03 maja 2014 - 17:19

Witam koledzy. Kupiłem od kolegi swoją pierwszą omegę, model B FL. Silnik 2,5 DTI 150KM. Będę niedługo wymieniał olej i proszę o poradę. Samochód do tej pory od 7 lat jeździ na Mobilu 10W40. Wymiana co 7500km. Olej przy zlewaniu jeszcze żółty:) Dylemat mój polega na tym, że chciałbym go zastąpić Mobilem 5W40. Czy taka zmiana wymaga jakiejś płukanki, oraz czy nic się nie stanie silnikowy. Autko praktycznie nie wciąga oleju między wymianami, silnik suchy, przebieg oryginalny 280tys. km. Proszę o opinie przede wszystkich tych, którzy przechodzili o klasę lepkościową wyżej w tych silnikach.

#638 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 03 maja 2014 - 18:58

ja przechodziłem ,nic się nie stało silnikowi. 4 lata jeździła na 10w40 ,ja zmieniłem na 5w40 najpierw total a teraz castrol. Ale gdybym miał garaż i nie musiał odpalać auta na mrozach sporych to bym zostawił 10w40. Tak samo jak na 10 tak i na 5 lampka od ciśnienia gasnie momentalnie kiedy zakręci rozrusznik więc moim zdaniem dla tego silnika pół czy full syntetyk nie robi różnicy
Ten silnik według BMW powinien być zalewany olejem 5w30 z normą LL-01 ale według opla może jeździć na 10w40

#639 OFFLINE   tomi2991

tomi2991

    Irmscher ... loading

  • 162 postów
  • Dołączył: 11-09-2011
  • Skąd: Zd-Wola/Zapolice__ EZD
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 maja 2014 - 19:44

Ja we wrześniu zaszłego roku zmieniłem z 10 na 15w40 mineralny Genuine GM i narasie wsio ok ;)

#640 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 03 maja 2014 - 19:50

Ja we wrześniu zaszłego roku zmieniłem z 10 na 15w40 mineralny Genuine GM i narasie wsio ok ;)


Wszystko ok do pierwszego przytkanego kanalu olejowego.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2