

Temperatura silnika Y25DT czyli 2.5 DTI
#1
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2007 - 11:55
Przeważnie moje pierwsze kilometry pokonuję w korku i mija bardzo dużo czasu zanim wskazówka w ogóle drgnie, nawet 15min. Nie jadąc w korku nagrzewa sie szybciej ale i tak maksymalna temperatura jaką teraz osiąga to +/- 80 stopni.
Swoje pytanie i prośbę kieruję do użytkowników omegi z silnikiem takim jak mój czyli 2.5DTI 150 KM. Jak długo teraz wam sie nagrzewa silnik i jaką osiąga temperaturę?
#2
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2007 - 16:00
#3
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2007 - 17:49
Generalnie zeby mi ruszyla wskazowka po zimnej nocy musi uplynac jakies 10min.
Dzis zrobilem maly test.
Pokonalem trase z Koszalina do Szczecina (160km) z predkosciami rzedu 90-120km/h oscylcja obrotow 1800-2500.
Tak prezentowala sie temperatura na calej dlugosci trasy.

Jakies 82st

W trakcie jazdy zrobilem rowniez krotki tescik. Na "autostradzie" jechalem ok.10 km. z predkoscia pow.120-130km/h ,ale na 4 biegu-obroty3000-3300
o to jak prezentowala sie temp. przed tym zabiegiem

i po :shock:

Jeszcze jedno zdjecie z wieczora. Przez caly Szczecin jechalem. Wielokrotnie sprint spod swiatel do 100(obroty do prawie 4 tys.) Hamowania silnikiem,przyspieszania,dawno takiego agresora nie robilem :evil: Zaczynalem z poziomu 82st...

To wszystko chyba jest nie tak jak powinno byc.
Jeszcze miesiac temu mialem 90-93 st.zawsze!! W nocy jak jezdzilem tez przeciez bylo zimno-kilka stopni...,a tutaj pod wiekszym obciazeniem jakby jeszcze temp.spadla do 81st... :neutral:
#4
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2007 - 19:31
Po przejechaniu 4km wskazówka dopiero dała oznaki życia, czyli drgnęła o pół mm.
Po przejechaniu 7km temp. wynosiła 80st.
Po przejechaniu 10km temp. wynosiła 85st.
Po przejechaniu 19km temp. wynosiła 87st i do końca trasy wahała się w przedziale 86-87st.
droset, odpal samochód, niech pochodzi na luzie z 15 min (nim zacznie uchylać się termostat), po tym czasie dotknij ręką chłodnicy - jak ciepła - termostat do wymiany (lub jego wkład).
ArturL, dzięki za radę tak zrobię.
#5
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2007 - 19:43

dzis od kwadratu prezesa na gielde(2h chodzenia) i z powrotem wskazowka nie drgnela

#6
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2007 - 20:08

Mam nadzieję że jeszcze się wypowiedzą inni użytkownicy 2.5DTI
#7
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2007 - 21:58
prezes, może tak powinno być, nie wiem?
Droset to w mrozie bedziesz musial czekac pol godziny na cieple powietrze z nawiewu :hehe:
#8
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2007 - 22:36
#9
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2007 - 22:50
#10
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2007 - 23:08
Możesz u siebie sprawdzić po ilu km osiąga ostateczną temperaturę i ile ona wynosi?
#11
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2007 - 23:47
#12
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2007 - 03:59

#13
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2007 - 08:25
...powyżej wyłącza się dogrzewacz i trochę zajmuje czasu zanim się nagrzeje d
kogut, czyli mam rozumieć że temperatura osiąga 90st. i na tym poziomie sie utrzymuje?
...Dopiero po przejechaniu ok 5-7 km mam 85st.C uwazam ze przy tak sporym silniku i pojemnosci ukladu chlodzenia to normalne.
w największe upały temperatura mi nie przekraczała 93st a w takie dni umiarkowane wynosiła 89-90. Może faktycznie teraz te 85st. to nic dziwnego chociaż słyszałem że zawsze powinno być ok. 90?
Najbardziej mnie denerwuje to że jak ruszę i od razu stoję w korku to tak przez pół godziny temp. nie przekracza 80.

#14
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2007 - 09:32
#15
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2007 - 09:41
Termostat jednak sprawdzę i łatwy sposób podawał ArturL. Jak tylko będę miał te 15min przed robotą lub po pracy, żeby postać przy aucie to to zrobię.
#16
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2007 - 10:37
Mimo wszystko myślę,że termostat jest nie w pełni sprawny.Po tym czasie temperatura jednak powinna oscylować w granicach 90 stopni.Jednak nie będę polemizował bo może rzeczywiście w 2.5 DTI tak to funkcjonuje.Najbardziej mnie denerwuje to że jak ruszę i od razu stoję w korku to tak przez pół godziny temp. nie przekracza 80.
#17
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2007 - 12:19
kogut, czyli mam rozumieć że temperatura osiąga 90st. i na tym poziomie sie utrzymuje?
Tak. Chyba, że trochę przycisnę, to rośnie do 95C
Słyszałem że klekocici o dużej pojemności w technologii CR to do siebie mają i z tego powodu są montowane seryjnie dogrzewacze.
Też słyszałem taką opinię, że te silniki mają duża sprawnośc i słabo się nagrzewają zimą.
Mimo wszystko myślę,że termostat jest nie w pełni sprawny.Po tym czasie temperatura jednak powinna oscylować w granicach 90 stopni.
Raczej mało prawdopodobne, bo wychodziło by na to, że wszyscy użytkownicy 2.5 DTI mają walnięte termostaty.
#18
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2007 - 20:24
Wskazówka temperatury zaczęła się podnosić po 20 min. (na postoju)
#19
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2007 - 20:45
Np. silniki TDi mają grzałki elektryczne, silniki Opla DTI są ogrzewane czymś wrodzaju webasto.
Myślę, że najpierw musieli byście się dowiedzieć jaka jest optymalna temp pracy tych silników przewidziana przez producenta. Bo być może te 90st to optimum, choć wydaje się troche mało.
Z drugiej strony, już kilka osób pisze, że mają podobną niską temperature, chyba nagle nie posypały się wszystkim termostaty.
Spytam jeszcze tak, a jakie mieliście temp latem???? W trasie, w korkach, itp.
#20
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2007 - 21:07
Latem to ja mialem przy normalnej jeździe ok 90-93st. Zalezy jak upalnie bylo.
Gdy natomiast deptalem autko,zwłaszcza w górach temp. potrafiła pokazac 97st , a tak to przy agresywnej jeździe po zwyklych drogach,bez specjalnych wzniesien to nie przekraczala 95st.
Teraz to nie wiem juz co bym musial zrobic zeby wskazalo chociaz 85...