

[OB & OBFL] Głośniki 6x9 w przednich drzwiach
#21
OFFLINE
Napisany 17 marca 2014 - 16:07
#22
OFFLINE
Napisany 26 marca 2014 - 21:22

Zamierzam zamontować wzmacniacz (kombi) w bagażniku, w tej lewej skrytce. Czy wystarczy mi 5 metrów kabla zasilającego i RCA (takie są głównie w zestawach gotowych kabli, a szukać zestawów z 6 metrami jest trudno)? W końcu, kluska do maluchów nie należy

Pozdrawiam
#23
OFFLINE
#24
OFFLINE
Napisany 27 marca 2014 - 07:09
mnie starczyło 5mb kabla zasilającego. RCA mam 4mb, ale do lewego schowka może nie starczyć 4m. Piątka powinna być odpowiednia.Witam, szybkie pytanie
Zamierzam zamontować wzmacniacz (kombi) w bagażniku, w tej lewej skrytce. Czy wystarczy mi 5 metrów kabla zasilającego i RCA (takie są głównie w zestawach gotowych kabli, a szukać zestawów z 6 metrami jest trudno)? W końcu, kluska do maluchów nie należy
Pozdrawiam
#25
OFFLINE
Napisany 27 marca 2014 - 09:15

Drugie pytanie. Czy można (racjonalnie) kupić zestaw kabli po 5 metrów, a gdyby zabrakło jakoś chaupniczym sposobem dosztukowac brakujący metr? W kablu plusowym od wzmacniacza.
Pozdrawiam
#26
OFFLINE
Napisany 27 marca 2014 - 20:08
nie, nie ma. zresztą zwrotnica jest tak zbudowana że separuje dźwięki bez zmiany oporności dla głośników.Dziękuję A mogę tymczasowo do kabla idącego do tweetera podpiąć zwrotkę, a do zwrotki nowy tweeter, bez wooferów? Są jakieś wady?
Można, są do tego odpowiednie przejściówki do połączenia dwóch kabli, ale osobiście wolał bym nie sztukować, jednak dał bym cały przewód.Drugie pytanie. Czy można (racjonalnie) kupić zestaw kabli po 5 metrów, a gdyby zabrakło jakoś chaupniczym sposobem dosztukowac brakujący metr? W kablu plusowym od wzmacniacza.
#27
OFFLINE
Napisany 27 marca 2014 - 22:17
#28
OFFLINE
Napisany 28 marca 2014 - 08:53
spróbuj dać taką radę na elektrodzieW najgorszym wypadku możesz oprawić bezpiecznik jako "sztukówke". Co prawda najlepiej jest jeśli kablel jest zabezpieczony przy samym akumulatorze no ale jeśli zadbasz o to by kabel się nie przetarł to możesz go tak "zesztukować"

no ale jeśli zadbasz o to by kabel się nie przetarł to możesz go tak "zesztukować"


#29
OFFLINE
Napisany 28 marca 2014 - 10:13
spróbuj dać taką radę na elektrodzie
dalej nie mogę wyjść z podziwu dla porady
doskonale zdaje sobie sprawę że tak się nie robi ale to jest skrajność. Czy połączy to tzw baryłką czy bezpiecznikiem to już niema znaczenia. Osobiście wolałbym kupić kabel o metr dłuższy i finał...
#30
OFFLINE
Napisany 28 marca 2014 - 11:24
#31
OFFLINE
Napisany 28 marca 2014 - 19:08
Rozumiem, że car-audio nie jest tanią sprawą (a żadne hobby tanie nie jest), ale na logikę i już dawno przekroczony budżet - czemu mam dawać dosłownie dwa razy tyle za sprzęt, który mogę mieć taniej w zestawie? Biorę pod uwagę stosunek cena/jakość - proszę o zrozumienie postu i nie krzyczenie "O, myśli że za 200zł zrobi całe auto"

Pozdrawiam
#32
OFFLINE
Napisany 28 marca 2014 - 22:52
No to jak zdajesz sobie z tego sprawę to nie odwalaj szopek z radami druciarstwa...
Nikt tu nie miał na myśli druciarstwa


Czy kabel główny plusowy na rozrusznik ma zabezpieczenie ??
Czy kabel ładowania akumulatora z alternatora ma zabezpiecznie ??
Czy to też jest druciarstwo ?? Przecież te kable ruszają się razem ze silnikiem ...
Wedłóg waszego toku rozumowania wszystkie bezpieczniki powinny być na klemie

Problem z kupieniem dłuższego kabla, co w zasadzie sprowadza się do kupienia na metry w zakładzie to koszt - za sam kabel plusowy do wzmacniacza krzyczą sobie tyle, ile za pełny komplet kabli do wzmacniacza (takich lepsiejszych, firmowanych kalbi do plusa, masy, bezpiecznich, te "łapki", jakiś kiczowy kabel głośnikowy, kabel RCA - i nie mówię tu o kablach peiyinga).
Rozumiem, że car-audio nie jest tanią sprawą (a żadne hobby tanie nie jest), ale na logikę i już dawno przekroczony budżet - czemu mam dawać dosłownie dwa razy tyle za sprzęt, który mogę mieć taniej w zestawie? Biorę pod uwagę stosunek cena/jakość - proszę o zrozumienie postu i nie krzyczenie "O, myśli że za 200zł zrobi całe auto".
Pozdrawiam
Kup ten zestaw i postaraj się to ułożyć , wrazie czego "dosztukujesz" sobie te 50cm za pomocą bezpiecznika. Tylko jak już wspomniałem ułóż i umocuj ten kabel tak by nigdzie nie ocierało
#33
OFFLINE
Napisany 28 marca 2014 - 23:13
ale te przewody nie są przeciągnięte przez otwory przez które mogą się zewrzeć z masą, tak jak jest to w przypadku zasilania do wzmacniaczy. Również nie jesteś w stanie przewidzieć czy dane przewodu np. wytrzymałość na przegrzewanie się peszla ochronnego nie została zawyżona. Ludzie często kupują tanie chińskie przewody które nie nadają się do niczego, dodając do tego braki w umiejętnościach do prawidłowego połączenia, może wydarzyć się nieszczęście. Właśnie po to jest bezpiecznik na tym kablu i właśnie w pobliżu akumulatora. Producenci Aut muszą przejść szereg badań i homologacji na włożenie takiego kabelka. A zwykły Kowalski nie, kupuje byle najtaniej. Właśnie po to jest ten bezpiecznik.Czy kabel główny plusowy na rozrusznik ma zabezpieczenie
Czy kabel ładowania akumulatora z alternatora ma zabezpiecznie
Czy to też jest druciarstwo Przecież te kable ruszają się razem ze silnikiem ...
Według waszego toku rozumowania wszystkie bezpieczniki powinny być na klemie
Dobra widzę że kolega wie lepiej...Jeżeli zrobisz coś z jajami to zabezpieczenie jest NIE POTRZEBNE!!

#34
OFFLINE
Napisany 28 marca 2014 - 23:50
Ludzie często kupują tanie chińskie przewody które nie nadają się do niczego, dodając do tego braki w umiejętnościach do prawidłowego połączenia, może wydarzyć się nieszczęście. Właśnie po to jest bezpiecznik na tym kablu i właśnie w pobliżu akumulatora.
No i tu doszliśmy do wspólnego porozumienia

Dlatego napisałem że jeśli coś zrobisz "z jajami"... Bezpiecznik oczywiste musi być w komorze silnika a nie gdzieś pod deską czy fotelem. Ale jeżeli zamontujemy bezpiecznik np. na podszybiu (w widocznym miejscu) to możemy do niego dołożyć ponad 50cm przewodu do akumulatora który nie przechodzi przez żadne przelotki, blachy itp. i wtedy niema ryzyka i to właśnie miałem na myśli
