Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Głośniki 6x9 w przednich drzwiach


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
33 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 17 marca 2014 - 16:07

I tak będziesz się musiał sporo narzeźbic żeby włożyć taki głośnik, pod boczek nie wejdzie bo tam nie ma za dużo miejsca.

Dodany obrazek


#22 OFFLINE   Rabbit666

Rabbit666
  • 37 postów
  • Dołączył: 08-05-2011

Napisany 26 marca 2014 - 21:22

Witam, szybkie pytanie :)

Zamierzam zamontować wzmacniacz (kombi) w bagażniku, w tej lewej skrytce. Czy wystarczy mi 5 metrów kabla zasilającego i RCA (takie są głównie w zestawach gotowych kabli, a szukać zestawów z 6 metrami jest trudno)? W końcu, kluska do maluchów nie należy :)

Pozdrawiam

#23 OFFLINE   BigiOTK

BigiOTK
  • 201 postów
  • Dołączył: 21-08-2011
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 27 marca 2014 - 00:10

RCA Ci wystarczy ale zasilającego szukaj 6m

#24 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 marca 2014 - 07:09

Witam, szybkie pytanie

Zamierzam zamontować wzmacniacz (kombi) w bagażniku, w tej lewej skrytce. Czy wystarczy mi 5 metrów kabla zasilającego i RCA (takie są głównie w zestawach gotowych kabli, a szukać zestawów z 6 metrami jest trudno)? W końcu, kluska do maluchów nie należy

Pozdrawiam

mnie starczyło 5mb kabla zasilającego. RCA mam 4mb, ale do lewego schowka może nie starczyć 4m. Piątka powinna być odpowiednia.

#25 OFFLINE   Rabbit666

Rabbit666
  • 37 postów
  • Dołączył: 08-05-2011

Napisany 27 marca 2014 - 09:15

Dziękuję :) A mogę tymczasowo do kabla idącego do tweetera podpiąć zwrotkę, a do zwrotki nowy tweeter, bez wooferów? Są jakieś wady?

Drugie pytanie. Czy można (racjonalnie) kupić zestaw kabli po 5 metrów, a gdyby zabrakło jakoś chaupniczym sposobem dosztukowac brakujący metr? W kablu plusowym od wzmacniacza.

Pozdrawiam

#26 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 marca 2014 - 20:08

Dziękuję A mogę tymczasowo do kabla idącego do tweetera podpiąć zwrotkę, a do zwrotki nowy tweeter, bez wooferów? Są jakieś wady?

nie, nie ma. zresztą zwrotnica jest tak zbudowana że separuje dźwięki bez zmiany oporności dla głośników.

Drugie pytanie. Czy można (racjonalnie) kupić zestaw kabli po 5 metrów, a gdyby zabrakło jakoś chaupniczym sposobem dosztukowac brakujący metr? W kablu plusowym od wzmacniacza.

Można, są do tego odpowiednie przejściówki do połączenia dwóch kabli, ale osobiście wolał bym nie sztukować, jednak dał bym cały przewód.

#27 OFFLINE   BigiOTK

BigiOTK
  • 201 postów
  • Dołączył: 21-08-2011
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 27 marca 2014 - 22:17

W najgorszym wypadku możesz oprawić bezpiecznik jako "sztukówke". Co prawda najlepiej jest jeśli kablel jest zabezpieczony przy samym akumulatorze no ale jeśli zadbasz o to by kabel się nie przetarł to możesz go tak "zesztukować"

#28 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 marca 2014 - 08:53

W najgorszym wypadku możesz oprawić bezpiecznik jako "sztukówke". Co prawda najlepiej jest jeśli kablel jest zabezpieczony przy samym akumulatorze no ale jeśli zadbasz o to by kabel się nie przetarł to możesz go tak "zesztukować"

spróbuj dać taką radę na elektrodzie :masakra:

no ale jeśli zadbasz o to by kabel się nie przetarł to możesz go tak "zesztukować"

:o dalej nie mogę wyjść z podziwu dla porady :masakra:

#29 OFFLINE   BigiOTK

BigiOTK
  • 201 postów
  • Dołączył: 21-08-2011
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 28 marca 2014 - 10:13

spróbuj dać taką radę na elektrodzie :masakra:

:o dalej nie mogę wyjść z podziwu dla porady :masakra:


doskonale zdaje sobie sprawę że tak się nie robi ale to jest skrajność. Czy połączy to tzw baryłką czy bezpiecznikiem to już niema znaczenia. Osobiście wolałbym kupić kabel o metr dłuższy i finał...

#30 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 marca 2014 - 11:24

No to jak zdajesz sobie z tego sprawę to nie odwalaj szopek z radami druciarstwa...

#31 OFFLINE   Rabbit666

Rabbit666
  • 37 postów
  • Dołączył: 08-05-2011

Napisany 28 marca 2014 - 19:08

Problem z kupieniem dłuższego kabla, co w zasadzie sprowadza się do kupienia na metry w zakładzie to koszt - za sam kabel plusowy do wzmacniacza krzyczą sobie tyle, ile za pełny komplet kabli do wzmacniacza (takich lepsiejszych, firmowanych kalbi do plusa, masy, bezpiecznich, te "łapki", jakiś kiczowy kabel głośnikowy, kabel RCA - i nie mówię tu o kablach peiyinga).

Rozumiem, że car-audio nie jest tanią sprawą (a żadne hobby tanie nie jest), ale na logikę i już dawno przekroczony budżet - czemu mam dawać dosłownie dwa razy tyle za sprzęt, który mogę mieć taniej w zestawie? Biorę pod uwagę stosunek cena/jakość - proszę o zrozumienie postu i nie krzyczenie "O, myśli że za 200zł zrobi całe auto" ;) .

Pozdrawiam

#32 OFFLINE   BigiOTK

BigiOTK
  • 201 postów
  • Dołączył: 21-08-2011
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 28 marca 2014 - 22:52

No to jak zdajesz sobie z tego sprawę to nie odwalaj szopek z radami druciarstwa...


Nikt tu nie miał na myśli druciarstwa :/ Jeżeli zrobisz coś z jajami to zabezpieczenie jest NIE POTRZEBNE !!

Czy kabel główny plusowy na rozrusznik ma zabezpieczenie ??
Czy kabel ładowania akumulatora z alternatora ma zabezpiecznie ??

Czy to też jest druciarstwo ?? Przecież te kable ruszają się razem ze silnikiem ...
Wedłóg waszego toku rozumowania wszystkie bezpieczniki powinny być na klemie :masakra:

Problem z kupieniem dłuższego kabla, co w zasadzie sprowadza się do kupienia na metry w zakładzie to koszt - za sam kabel plusowy do wzmacniacza krzyczą sobie tyle, ile za pełny komplet kabli do wzmacniacza (takich lepsiejszych, firmowanych kalbi do plusa, masy, bezpiecznich, te "łapki", jakiś kiczowy kabel głośnikowy, kabel RCA - i nie mówię tu o kablach peiyinga).

Rozumiem, że car-audio nie jest tanią sprawą (a żadne hobby tanie nie jest), ale na logikę i już dawno przekroczony budżet - czemu mam dawać dosłownie dwa razy tyle za sprzęt, który mogę mieć taniej w zestawie? Biorę pod uwagę stosunek cena/jakość - proszę o zrozumienie postu i nie krzyczenie "O, myśli że za 200zł zrobi całe auto" ;) .

Pozdrawiam


Kup ten zestaw i postaraj się to ułożyć , wrazie czego "dosztukujesz" sobie te 50cm za pomocą bezpiecznika. Tylko jak już wspomniałem ułóż i umocuj ten kabel tak by nigdzie nie ocierało

#33 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 marca 2014 - 23:13

Czy kabel główny plusowy na rozrusznik ma zabezpieczenie
Czy kabel ładowania akumulatora z alternatora ma zabezpiecznie

Czy to też jest druciarstwo Przecież te kable ruszają się razem ze silnikiem ...
Według waszego toku rozumowania wszystkie bezpieczniki powinny być na klemie

ale te przewody nie są przeciągnięte przez otwory przez które mogą się zewrzeć z masą, tak jak jest to w przypadku zasilania do wzmacniaczy. Również nie jesteś w stanie przewidzieć czy dane przewodu np. wytrzymałość na przegrzewanie się peszla ochronnego nie została zawyżona. Ludzie często kupują tanie chińskie przewody które nie nadają się do niczego, dodając do tego braki w umiejętnościach do prawidłowego połączenia, może wydarzyć się nieszczęście. Właśnie po to jest bezpiecznik na tym kablu i właśnie w pobliżu akumulatora. Producenci Aut muszą przejść szereg badań i homologacji na włożenie takiego kabelka. A zwykły Kowalski nie, kupuje byle najtaniej. Właśnie po to jest ten bezpiecznik.

Jeżeli zrobisz coś z jajami to zabezpieczenie jest NIE POTRZEBNE!!

Dobra widzę że kolega wie lepiej... :? dalsza dyskusja zdecydowanie jest zbędna.

#34 OFFLINE   BigiOTK

BigiOTK
  • 201 postów
  • Dołączył: 21-08-2011
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 28 marca 2014 - 23:50

Ludzie często kupują tanie chińskie przewody które nie nadają się do niczego, dodając do tego braki w umiejętnościach do prawidłowego połączenia, może wydarzyć się nieszczęście. Właśnie po to jest bezpiecznik na tym kablu i właśnie w pobliżu akumulatora.


No i tu doszliśmy do wspólnego porozumienia ;)

Dlatego napisałem że jeśli coś zrobisz "z jajami"... Bezpiecznik oczywiste musi być w komorze silnika a nie gdzieś pod deską czy fotelem. Ale jeżeli zamontujemy bezpiecznik np. na podszybiu (w widocznym miejscu) to możemy do niego dołożyć ponad 50cm przewodu do akumulatora który nie przechodzi przez żadne przelotki, blachy itp. i wtedy niema ryzyka i to właśnie miałem na myśli ;)