Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Remont zawieszenia w kombi co kupić?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
45 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 stycznia 2014 - 13:22

Znalazłem w innym temacie:
http://poliuretany.o....dnia-1szt.html
Jaką twardość lepiej brać? 85 ShA czy 75ShA ? Co za różnica?


Standard twardości to 75 przeważnie czerwone twardość jak fabryczne ,85 to lekko sport i twardsze zawieszenie , ja brałem 75 i jestem zadowolony.

#22 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 stycznia 2014 - 13:55

no powiem ci szok ta podłużnica. Przypomniała mi się moja calibra...
Trzeba to oczyścić tą rdzę najlepiej opiaskować, potem pospawać i zakonserwować.


Mam się bać? Szkoda auta bo ładne i całkiem dobrze się trzyma, tylko problem z tą podłużnicą. Z jakim kosztem może się wiązać wymiana na nową? Ceny za samą podłużnicę nie są straszne pytanie ile robocizna wyjdzie. Trzeba zwalać silnik czy wystarczy wahacz?

#23 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 19 stycznia 2014 - 14:09

Mam się bać? Szkoda auta bo ładne i całkiem dobrze się trzyma, tylko problem z tą podłużnicą. Z jakim kosztem może się wiązać wymiana na nową? Ceny za samą podłużnicę nie są straszne pytanie ile robocizna wyjdzie. Trzeba zwalać silnik czy wystarczy wahacz?


dobry magik za 500 to ogarnie

#24 OFFLINE   poldek1825

poldek1825
  • 30 postów
  • Dołączył: 15-01-2012
  • Skąd: Głowno

Napisany 19 stycznia 2014 - 14:51

tak pasuje ja swoja wymieniałem 4 dni temu troche zabawy jest z tym bo trzeba uwarzać zeby szpilek nie poukręcac mi na szczescie lekko sie odkręcały tylko dwie urwałem od osłony kolektora ale to nic

#25 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 stycznia 2014 - 20:31

Ta podłużnica jest przykręcana czy spawana?

#26 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 19 stycznia 2014 - 21:43

Chyba jest zgrzana z nadwoziem całym.

Dodany obrazek


#27 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 stycznia 2014 - 21:48

Chyba jest zgrzana z nadwoziem całym.

No raczej. Nadwozie i podłużnice są łączone na sztywno. Może chodziło o to, że sanki silnika są przykręcane :hmmm:
No ale tam są takie śruby, że nie sposób je ukręcić.

#28 OFFLINE   Pawel24bb

Pawel24bb
  • 161 postów
  • Dołączył: 05-07-2013
  • Skąd: Buczkowice

Napisany 20 stycznia 2014 - 09:02

Ta podłużnica jest przykręcana czy spawana?


Podłuznica jest spawana z nadwoziem. Raczej skupiłbym się na naprawie tej, bo jest ona w tym miejscu gdzie być powinna. Nowa może już zostać przyspawana gdzie indziej i będziesz miał 4-ślada. Koszty naprawy to koszty robocizny więc jeden weźmie 100zł a drugi 500zł. Ważne żeby miał pojęcie o spawaniu. Dobry spawacz potrafi zdziałać cuda, zrobi taki spaw że nie ruszy go nic przez 100lat ale naprawdę musi to być fachowiec który się zna na rzeczy. Polepić byle jak rdzę do rdzy migomatem to kazdy potrafi.
Zleć to komuś mądremu to zrobi lepiej jak fabryka.

#29 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 stycznia 2014 - 09:41

Teraz mamy tylu fachowcow od siedmiu bolesci, ze ciezko bedzie wybrac. Ja osobiscie nikogo w okolicy nie znam...

#30 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 20 stycznia 2014 - 09:58

Mam fachowca który na prawdę wie co robi ale kawałek do mnie masz....

Dodany obrazek


#31 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 stycznia 2014 - 12:01

Kawalek jest. Bede szukac blizej ale w rqzie czego nie jest to koniec swiata :-)

#32 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 stycznia 2014 - 12:06

Pomimo iż miałem, rozebrałem mnóstwo Omeg, to nigdy nie spotkałem się z takim pęknięciem :o
Na Twoim miejscu obejrzałbym bardzo dokładnie całą Omegę pod względem korozji, lub ewentualnej historii wypadkowej. Może korozja być czymś zamalowana, lub źle naprawione auto po wypadku. Osobiście zgnilucha nawet idealnego z zewnątrz i w środku nie chciałbym za jakiekolwiek pieniądze.

Ktoś jak się zna na Omedze wie gdzie szukać, bo ma kilka standardowych miejsc Omega gdzie lubi wyjątkowo mocno gnić. Aczkolwiek na podłodze może raczej wszędzie...

#33 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 stycznia 2014 - 12:25

Ogladalem ja i nic nie wskazywalo na to zeby byla walona czy nawet malowana. Wiadomo, ze zawsze moglem cos pominac. Dzisiaj jeszcze raz wjade kanal. Zrobie wiecej zdjec. Na co szczegolnie zwrocic uwage?
Moze ktos wjechal w cos konkretnego i podluznica dostala po d... Jakas spora dziura, studzienka albo ostro w kraweznik?
I jeszcze jedno, skoro podłużnica pękła to zapewne się nieco odkształciła. Jakieś prostowanie czy doginanie przed spawaniem?

#34 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 stycznia 2014 - 17:50

I jeszcze jedno, skoro podłużnica pękła to zapewne się nieco odkształciła. Jakieś prostowanie czy doginanie przed spawaniem?


Takie rzeczy to się robi na ramie u doooobrego magika, wtedy dopiero jest gwarancja, że auto będzie miało 2 ślady inaczej to niestety loteria. Pojedź do dobrego blacharza, on Ci poradzi jak to dobrze zrobić i ile Cię to będzie kosztowało.

#35 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 stycznia 2014 - 20:56

W piątek jadę do blacharza. Wstępna wycena 300-500zł.

#36 OFFLINE   Spooky V6

Spooky V6
  • 294 postów
  • Dołączył: 15-03-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 stycznia 2014 - 22:04

a ja sie dołączę i powiem tak ja mam całe zawieszenie przód i tył lemfoerdera i jestem bardzo zadowolony

#37 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 stycznia 2014 - 22:08

No na tą firmę nie słyszałem żeby ktokolwiek narzekał więc się nie dziwię...
Ale nie każdy kupuje tej firmy, gdyż ceny co tu ukrywać są wysokie.

#38 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 22 stycznia 2014 - 22:29

gdyż ceny co tu ukrywać są wysokie.

za jakosc sieplaci,tez polecam lemura

#39 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 stycznia 2014 - 22:33

Tylko że lepiej zapłacić raz troszkę więcej i mieć spokój, do tego po co wydawać dwa razy na to samo jak można kupić raz a dobrze.

#40 OFFLINE   Pawel24bb

Pawel24bb
  • 161 postów
  • Dołączył: 05-07-2013
  • Skąd: Buczkowice

Napisany 22 stycznia 2014 - 22:34

No na tą firmę nie słyszałem żeby ktokolwiek narzekał więc się nie dziwię...
Ale nie każdy kupuje tej firmy, gdyż ceny co tu ukrywać są wysokie.


Taki nie każdy to np. ja który wziął Febi bo mu mówili że dobre. W kwietniu wymieniłem gumy w wahaczach przednich (koszt całe 70zł). Właśnie się przymierzam do ponownej roboty, dniówka zaś w plecy. Pójdzie albo Lemforder albo poliuretan. Nie dam sobie już wmówić że Febi robi równie dobre. Co z tego że są całe jak są miękkie jak rzadka kupa. Dopiero przy przeglądzie wyszło jaki szajs.