Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Remont zawieszenia w kombi co kupić?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
45 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 stycznia 2014 - 12:12

Witam.

Właśnie wróciłem ze stacji diagnostycznej nową Omegą.
Opel Omega B FL 2000r 2.2 16V kombi STZ

Myślałem, że z zawieszeniem będzie gorzej ale wyskoczyło też coś, czego się nie spodziewałem.

Na początek wymiana amortyzatorów tył.
Jeden sprawność 73%, drugi 0%.
Znalazłem na forum dobre opinie na temat amorków Magneti Marelli. Na aledrogo są w dobrej cenie 80zł/szt
http://allegro.pl/sh...item=3838241301
Gość na stacji powiedział, żeby wymienić tylko padnięty. Myślicie, że to się sprawdzi? To nie majątek, stać mnie na 2szt :)

Kolejna sprawa, wywalona całkowicie duża tuleja w prawym przednim wahaczu. Ponoć najlepiej kupić tuleje Lemfonder ale nie mogę znaleźć nigdzie tej firmy. Macie jakieś namiary? Jak to wygląda teraz cenowo?

Czego się nie spodziewałem? Pęknięcie na podłużnicy od strony kierowcy. Diagnosta powiedział, że nie będzie problemu zaspawać. Ponoć to standard w Omegach. Mam się tego bać? Szkoda, że nie miałem aparatu, bym wrzucił fotkę jak to wygląda.

Reszta wypadła całkiem pozytywnie, jednak jak już będzie zwalany wahacz przedni, co za tym idzie - robienie zbieżności to chcę od razu wymienić końcówki drążków oraz gumy stabilizatora + łączniki. W poprzedniej Omie kupowałem Febi. Nie wiem jak się spisały bo niedługo po tym została sprzedana. W jaką firmę celować?
Dodam, że chcę to zrobić porządnie a nie na 10tys km. Mam zamiar pojeździć omą chociaż kilka lat.

Jest jeszcze sprawa nie związana z zawieszeniem ale nie będę zakładać specjalnie tematu. Prawdopodobnie mam wywaloną uszczelkę od kolektora wydechowego. Na zimnym strasznie terkoce w miejscu kolektora. Tykanie jak super głośny zaworek hydrauliczny + trochę basu :) Po rozgrzaniu jest dużo ciszej, ale ciągle słychać, zwłaszcza po dodaniu gazu. Czyli kolejne pytanie jaką porządną uszczelkę dać?

Z góry dzięki za info. i pozdrawiam. Wkrótce będą foty Omesi :jump:

#2 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 18 stycznia 2014 - 14:41

podluznica w pierwszenj kolejnosci,bo ci zbieznosci sie nie uda ustawic bedzie ciagle uciekac,tuleje lemfo,ale tu sie jeszcze wypowie ktos kto zna wymiar,jesli reszta dobra to nie wymieniac ,amory dwa do zmiany:D

#3 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 stycznia 2014 - 16:34

Chyba wyszukiwarka nie działała na allegro bo teraz jest pełno lemfo do omegi...

Pod kolektor wydechowy ta uszczelka będzie pasować?
http://allegro.pl/el...3858667743.html

Pytam bo widzę, że pasuje niby też do X20XEV a w innych aukcjach są inne do 2.0 i 2.2

#4 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 stycznia 2014 - 17:46

Tuleje albo lemf na forum sa numery albo poli na forum jest firma co ma je w ofercie, amory wymienia sie parami zawsze, pekniecie podluznicy wcale nie jest norma albo jest wysoce zaawansowana korozja albocos bylo robione, koncowki kierownicze lemf

#5 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 18 stycznia 2014 - 18:42

tak jak koledzy juz napisali. Duże tuleje lemfoder ale te od BMW.

W tym temacie -> http://forum.omegakl...read.php?t=6395 masz wszystko dokładnie wyjaśnione co i jak należy zrobić i co kupić. Numery tulei od BMW także są.

Uszczelka pod kolektor to zdaje się, że najlepiej oryginalna jakaś. Już nie pamiętam jaką miałem u mnie. Można wymienić samodzielnie. Ale to niekoniecznie musi być uszczelka. Mógł kolektor pęknąć.

#6 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 stycznia 2014 - 18:46

Tak się zastanawiam, co się wszyscy czepili tego Lemfordera. Ja wiem, że to dobre części, ale żeby aż tak "tylko lemforder"??
U siebie mam pozakładane drążki i tuleje SWAG-a i jestem z nich bardzo zadowolony a cenowo, prawie że 50%.

#7 OFFLINE   Franc

Franc

    Aptekarz Też Lekarz :)

  • 79 postów
  • Dołączył: 06-03-2009
  • Skąd: EL
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 stycznia 2014 - 20:17

Mnie też dopadł remont zawieszenia i z pytankiem do Was. Czy miał ktoś do czynienia z czymś takim http://allegro.pl/dr...3872731826.html ? Ja wiem, że to nie Lemforder ani Febi, ale może miał ktoś to założone i stwierdzi, że nie warto tym rąk paprać albo może jest OK. Z gory dzieki za opinie

#8 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 stycznia 2014 - 20:58

Mnie też dopadł remont zawieszenia i z pytankiem do Was. Czy miał ktoś do czynienia z czymś takim http://allegro.pl/dr...3872731826.html ? Ja wiem, że to nie Lemforder ani Febi, ale może miał ktoś to założone i stwierdzi, że nie warto tym rąk paprać albo może jest OK. Z gory dzieki za opinie



Nie kupuj tego syfu, zaraz będziesz musiał znowu wymieniać, tu niestety nie ma kompromisu, należy zakładać bardzo dobre części, Omega ciężka jest i potrzebuje bardzo dobrych jakościowo części, wiem to z autopsji własnej.

#9 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 stycznia 2014 - 21:31

Mnie też dopadł remont zawieszenia i z pytankiem do Was. Czy miał ktoś do czynienia z czymś takim http://allegro.pl/dr...3872731826.html ? Ja wiem, że to nie Lemforder ani Febi, ale może miał ktoś to założone i stwierdzi, że nie warto tym rąk paprać albo może jest OK. Z gory dzieki za opinie

Od tego zestawu trzymaj się z daleka. Miałem znikomą przyjemność obejrzeć to organoleptycznie. Już wizualnie jakość wykonania :pupa: nie urywa. Sworzniami w drążkach można bez większego problemu ruszać w każdą stronę, a gumy w tulejach takie, że gołą ręką można naginać.

#10 OFFLINE   Franc

Franc

    Aptekarz Też Lekarz :)

  • 79 postów
  • Dołączył: 06-03-2009
  • Skąd: EL
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 stycznia 2014 - 21:56

Tak też po cichu coś czułem... Dopiero bym się urządził :masakra: W takim razie chyba inwestycja w Febi

#11 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 stycznia 2014 - 22:14

W takim razie chyba inwestycja w Febi

Jeśli chcesz coś nieco tańszego to zostaje Febi, Swag, TRW. To ostatnie nieco droższe od swaga, trochę tańsze od Lemfordera.

#12 OFFLINE   Pawel24bb

Pawel24bb
  • 161 postów
  • Dołączył: 05-07-2013
  • Skąd: Buczkowice

Napisany 19 stycznia 2014 - 08:52

Tak też po cichu coś czułem... Dopiero bym się urządził :masakra: W takim razie chyba inwestycja w Febi


W kwietniu ubiegłego roku wymieniłem zużyte tuleje wahacza przedniego na Febi.
Tydzień temu na przeglądzie sobie obejrzałem jak wyglądają. Nie są nic zużyte, nigdzie naderwane... ale są miękkie jak g...o, pływają jak chcą, guma miękka i naciąga się we wszystkie strony. A mogłem kupić Lemfordera, to mi wszyscy mówili że Febi równie dobre. Teraz chyba wkładałbym poiluretany. Febi odradzam - cieszy mnie tylko że sam je montowałem bo jakbym jeszcze miał płacić za robociznę to wyrzucona kasa.

#13 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 stycznia 2014 - 09:59

W kwietniu ubiegłego roku wymieniłem zużyte tuleje wahacza przedniego na Febi.
Tydzień temu na przeglądzie sobie obejrzałem jak wyglądają. Nie są nic zużyte, nigdzie naderwane... ale są miękkie jak g...o, pływają jak chcą, guma miękka i naciąga się we wszystkie strony. A mogłem kupić Lemfordera, to mi wszyscy mówili że Febi równie dobre. Teraz chyba wkładałbym poiluretany. Febi odradzam - cieszy mnie tylko że sam je montowałem bo jakbym jeszcze miał płacić za robociznę to wyrzucona kasa.

Potwierdzam miałem tak samo wymiana na febi 2 miesiące później na stacji kontroli stwierdzili ze miękkie tuleje. Febi nie polecam.

#14 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 19 stycznia 2014 - 11:31

Jak ktoś chce tym autem jeździć, a zwłaszcza jak chcę mieć zrobione tak, by starczyło na dłużej, to tylko tuleje lemfa i najlepiej od razu te do bmw, albo poliuretany. Raz zrobione i człowiek zapomina na długo o zawieszeniu. Inaczej czeka go ponowna robota, ponowna zbieżność i kolejny wydatek, a to nijak nie wyjdzie taniej. Chyba że ktoś lubi jeździć autem, które prowadzi się jak pijana świnia po drodze :)

#15 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 stycznia 2014 - 11:54

tuleje lemfa i najlepiej od razu te do bmw


Dobrze znalazłem?
http://allegro.pl/tu...3824375619.html
Tu troszkę taniej :p
http://allegro.pl/tu...3858592379.html

#16 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 stycznia 2014 - 12:19

Dobrze znalazłem?
http://allegro.pl/tu...3824375619.html
Tu troszkę taniej :p
http://allegro.pl/tu...3858592379.html



Kup poli i będziesz miał spokój z dużymi tulejami na długo ,małe załóż lemfa :)

#17 OFFLINE   Pawel24bb

Pawel24bb
  • 161 postów
  • Dołączył: 05-07-2013
  • Skąd: Buczkowice

Napisany 19 stycznia 2014 - 12:26

co do amortyzatorów odradzam Ci MagnetiMarelli. Kupa jakich mało.
Wolałbym dołożyć i kupić np. Kayabę.
Szczerze jak miałbym założyć Magneti Marelli, to dokupiłbym jedną sztukę używanego oryginała za 40-50zł i spokój. Nie zmienia to faktu że najepiej wymienić dwa na jakieś porządne. Skoro jeden z nich ma 73% to jest niezły - drugi się wylał i jest do wyrzucenia. Najlepiej oczywiście parami wymieniać.
Nowe mają ok 85% i więcej.
p.s. zapodaj zdjęcie pękniętej podłużnicy, ciekawe czemu taka jest.

#18 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 stycznia 2014 - 12:48

Już zamówiłem Magneti. Najwyżej jak padną to w przyszłości Kyba wezmę.
Podłużnica pękła bo zgniła? Nie widać, nigdzie śladów po biciu. Druga strona i podłoga zdrowa. Bez kanału udało mi się tylko takie zdjęcia zrobić:

Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek

Dodany obrazek


Kup poli i będziesz miał spokój z dużymi tulejami na długo ,małe załóż lemfa

Znalazłem w innym temacie:
http://poliuretany.o...ednia-1szt.html
Jaką twardość lepiej brać? 85 ShA czy 75ShA ? Co za różnica?

#19 OFFLINE   Pawel24bb

Pawel24bb
  • 161 postów
  • Dołączył: 05-07-2013
  • Skąd: Buczkowice

Napisany 19 stycznia 2014 - 13:12

no powiem ci szok ta podłużnica. Przypomniała mi się moja calibra...
Trzeba to oczyścić tą rdzę najlepiej opiaskować, potem pospawać i zakonserwować.

#20 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 19 stycznia 2014 - 13:17

nie wyglada to ciekawie