

Omega B FL 2.2 bena
#61
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2014 - 10:12
#62
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2014 - 10:41
Mniejszy bagażnik - droższe części i naprawy
Twardsze zawieszenie - niższy komfort
Mniejsza masa - lepsze osiągi przy tym samym motorze
wszystko ma plusy i minusy...
Pamiętaj że VC to klasa średnia, Omega to wyższa
Jakbym miał wybierać Omegę z 2003 a VC z 2004 to wziąłbym Omegę na pewno.
#63
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2014 - 11:19
Jakbym miał wybierać Omegę z 2003 a VC z 2004 to wziąłbym Omegę na pewno.
ja też 100% ale o gustach się nie dyskutuje to już każdego indywidualna sprawa...nawet bym VC 3.0 nie chciał bo co z tego że to zapier... jak to FWD. VC naprawdę jest twarda przy serii...nie wiem jak przy glebie bo nie jeździłem...
Jako, że moja stara Astra zaczyna mnie już irytować a tęsknię za wygodą Omegi, przymierzam się do zakupu
Astra to prawie to samo co Vectra...także wielkiej różnicy nie odczujesz.
#64
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2014 - 11:19
No bez przesady, Vectrą też jeździłem (A i B) i jakby nie patrzeć trochę większa jest. Bynajmniej nie szturam pasażera łokciem przy zmianie biegówAstra to prawie to samo co Vectra...także wielkiej różnicy nie odczujesz.

#65
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2014 - 11:24
Fakt Vectra C to nowsze auto, ale zawsze wolałbym Omegę. Vectra C po lifcie ponoć jest trochę lepsza... ponoć

Opel Vectra C kombi 2.2 V-max: 216 i 0-100km/h: 10,2s
Opel Omega C kombi 2.2 V-max: 202 i 0-100km/h: 11.0s
Opel Vectra C kombi 3.2 V-max: 248 i 0-100km/h: 7,7s
Opel Omega C kombi 3.2 V-max: 245 i 0-100km/h: 8,3s
Myślę że to nie jest duża różnica w osiągach.
#66
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2014 - 12:07
#67
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2014 - 12:25
Pomierzyć możesz wszędzie ale na zdrowy rozsądek - pomyśl, uważasz że znajdziesz gdziekolwiek w Polsce Omegę nie malowaną? :pokoj:
Czy w B czy B FL drzwi nadkola słupki progi , klapa wszystko rdzewieje prędzej czy później. Do tego odpryski wiek lata eksploatacji robią swoje i auto ludzie malują ze względów estetycznych. Oprócz tego na każdej będzie szpachla

Szukasz nastoletniej Omegi, to tylko Opel (rdza hehe) nie masz 100.000 czy 200.000zł i nie szukasz no nawet 2-3letniego auta...

#68
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2014 - 12:53

#69
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2014 - 13:41
Hehe z takim podejściem to wpłać pierwszą ratę na nowe auto lepiej.
Pomierzyć możesz wszędzie ale na zdrowy rozsądek - pomyśl, uważasz że znajdziesz gdziekolwiek w Polsce Omegę nie malowaną? :pokoj:
Czy w B czy B FL drzwi nadkola słupki progi , klapa wszystko rdzewieje prędzej czy później. Do tego odpryski wiek lata eksploatacji robią swoje i auto ludzie malują ze względów estetycznych. Oprócz tego na każdej będzie szpachla
Szukasz nastoletniej Omegi, to tylko Opel (rdza hehe) nie masz 100.000 czy 200.000zł i nie szukasz no nawet 2-3letniego auta...
moja astra 97r była malowana raz: tylne nadkola, tylna klapa, progi i jedne drzwi do polowy - tu nic nie świadczy o tym że była bita. Jak slupek gnije to cos nie tak. Po co chcę mierzyć? Po to, żeby nie okazało się, że pół auta w szpachlu.
Prędzej czy później znajdę to czego szukam czy w to wierzysz czy nie. Szukajcie a znajdziecie

#70
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2014 - 14:31
powyżej 400 szpachla
w selgrosie są te mierniki po 160zł, różnica między profesjonalnym za kilka tys to tylko 2-3 mikrony w pomiarze
jakbyś zdecydował się jednak na vectrę to lepiej wybierz mondeo mk3, zawieszeniowo twardszy od omy ale w środku ciutkę większy
#71
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2014 - 19:08
Pamiętaj że ma to być Twoja decyzja.Ok, wracając do omegi.
Masz ją chcieć dlatego że jej pragniesz, a nie dlatego że koledzy udowodnili Ci że jest lepsza od VC!
Zastanów się jaką widzisz przyszłość z tym autem i czego tak naprawdę szukasz ?coraz gorzej znaleźć coś "prawdziwego". Najważniejsze żeby nie był mocno bity i na liczniku miał tyle ile przejechał - to dla mnie bardzo ważne.
Podrobionej ulęgałki czy białego kruka ?
Jeżeli jesteś pewny tego wyboru, tak samo jak jesteś pewny że jutro jest piątek.. to mierz wysoko ...
Weż se sobą człowieka który nie potrzebuje czujnika żeby ocenić stan auta, jeżdzij , szukaj,oglądaj..
Nie zrażaj się czasem poszukiwań i bądż świadomy że na ładne auto wydasz troche więcej gotówki niż Ci się wydaje..
Powodzenia
Kolego proszę Cię opanuj emocje..jakbyś zdecydował się jednak na vectrę to lepiej wybierz mondeo mk3,
#72
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2014 - 22:20
Kolego proszę Cię opanuj emocje..
Fascynat Ty jesteś zajebiaszczy, nie ma co


#73
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2014 - 22:29
#74
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2014 - 23:08
:hmmm: no chyba nie bardzo, znam mk2 i mk4 i maja się nijak do omy, ani wiecej miejsca z przodu ani z tyłu, wiem bo mam prawie 2m wzrostu i zwracam na to uwagę. No chyba, że mk3 jest dużo większy ale nie wiem, nie jechałem. Gdybym miał porównywać wielkość wnętrza omki to tak coś między A6 a A8. Zresztą te wszystkie porównania można robić jak postawisz samochód jeden obok drugiego. Postaw omke obok vectry c a zrozumiesz o co chodzi.lepiej wybierz mondeo mk3, zawieszeniowo twardszy od omy ale w środku ciutkę większy
#75
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2014 - 23:44
#76
OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2014 - 00:12
mk3 jest większy w środku od mk4 i niestety od omy też, szczególnie z tyłu przy maksymalnym odchyleniu foteli, blisko 7 lat miałem ten model
Proszę Cie nie pisz bzdur. Wystarczy nawet na suche dane techniczne z katalogu spojrzeć to nie te klasy auta nie te wymiary, nie ten komfort. I co najgorsze jakość Mondeo jest kiepska. A silniki diesla w Mondeo to w ogóle tragedia.
Bardzo dobrym wyznacznikiem jest tez fakt jak tanie są te auta. Nawet w porównaniu do Omegi pomimo iż są o niebo nowsze.
#77
OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2014 - 02:48
#78
OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2014 - 09:07
Kwestia jaką dysponuje kasą.
Z lat 2001-2003 w granicach 9-10tys może coś trafi ładnego.
Jeszcze pozostają nasi ukochani zachodni sąsiedzi.
p.s. nie myśl że VC tak łatwo znaleźć igłę

Kupił 1.8 125KM 2004r wyszła z opłatami 18000zł + 2000zł gaz, szczerze to za tą kwotę bym wolał Omę 3.2V6 z dobrym LPG i podejrzewam że jeszcze by jakieś pieniądze zostały. Za 10000zł można kupić igłę Omegę albo parcha VC.
Ja wychodzę z założenia aby kupić auto rok dwa starsze a w dobrym stanie. Dlatego też kupiłem Omegę B a nie FL, za tą kasę (6000zł) mogłem kupić FL ale masakrycznie umęczoną albo B w bdb stanie. Wybrałem B i nie żałuję.
#79
OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2014 - 09:40
mk3 jest większy w środku od mk4 i niestety od omy też

Dobra już po temacie. Omega zakupiona. Pokusiłem się obejrzeć tą w Gdańsku (STZ) i powiem tak. Ze stanu tapicerki mogę dać mu ok 250 - 300 tys km max przebiegu. Silnik chodzi lepiej niż mojej poprzedniej omie. Odpala na kopa, wiadomo super pałera nie ma ale jedzie dobrze. Lakier gdzie nie gdzie ruda zaczyna wciągać ale o dziwo nie znalazłem nawet najmniejszych oznak malowania. Wszystkie szyby oryginalne. Z osprzętu jak na razie działa wszystko oprócz el tylnej prawej szyby. Nie sprawdzałem tylko webasto. Szczerze to nie wiem jak. Jest pilot i jakiś komputerek

Co jest do zrobienia? Kupiłem ze świadomością robienia zawieszenia, ale robiłem je w każdym aucie wcześniej czy później. Tuleje z tyłu pływają, czasem coś stuknie. Może i tylne amorki też wejdą nowe. Ogólnie jestem zadowolony. W przyszłym tygodniu skoczę do ASO sprawdzić jak było serwisowane.
#80
OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2014 - 09:45