

Zmiana skrzyni biegów i nowe problemy
#1
OFFLINE
Napisany 25 listopada 2013 - 18:33
#2
OFFLINE
Napisany 25 listopada 2013 - 19:59

oczywiście jest takie cudo jak overdrive (czasem zwane też overlock lub overspeed). Jest to całkowite dopięcie biegu bez poślizgu przez co masz wrażenie że skrzynia ma kolejny bieg.
skrzynie 5 biegowe można było spotkać w omegach z silnikiem 2.5DTI
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#3
OFFLINE
Napisany 25 listopada 2013 - 23:41
gwoli sprostowania to masz kolego skrzynie 4 biegową
oczywiście jest takie cudo jak overdrive (czasem zwane też overlock lub overspeed). Jest to całkowite dopięcie biegu bez poślizgu przez co masz wrażenie że skrzynia ma kolejny bieg.
skrzynie 5 biegowe można było spotkać w omegach z silnikiem 2.5DTI
dobrze wiedzieć, ale to mi w niczym nie pomaga. pozdrawiam
#4
OFFLINE
Napisany 25 listopada 2013 - 23:52





#5
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2013 - 01:45
#6
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2013 - 04:22
długi postój - a takim jest bez wątpienia 1.5 roku nie jest zdrowy dla silnika czy skrzyniPodłącze do kompa i zobaczym co z tego wyjdzie. Mam tylko nadzieję, że nie jest to usterka typowo mechaniczna, tylko ta poduszka tak jak piszesz. Przełoże z poprzedniej skrzyni i zobaczymy. Zastanawiam się jeszcze czy to nie jest wina tego, że skrzynia była nieużywana półtora roku, co prawda była skręcona z blokiem i zalana olejem i może jest zastana i musi się wkręcić?! Dzięki za odpowiedź! A tak przy okazji to co ile kilometrów, czy co jaki czas należy wymieniać olej w skrzyni?! słyszałem opcję, że razem z wymianą oleju z silniku, było też, że raz na rok i, że dopóki nie zaczną się kangurki...

co nie znaczy zaraz ze skrzynia jeszcze nie pojeździ

tak w ASB powinno się regularnie wymieniać olej zgodnie z zaleceniami producenta. Moment obrotowy z silnika na wał jest przekazywany przez olej i on się zużywa. Jeśli będziesz jeździł aż zaczną się "kangurki" to wymiana oleju może dobić skrzynie i będzie wymiana albo swap na manuala.
Ale przejdźmy do meritum: olej w ASB wymienia się co 60 000km

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#7
OFFLINE
#8
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2013 - 20:47
- 3.2 pod maską, silnika wycie, Opel Omega na całe życie!

#9
OFFLINE
Napisany 27 listopada 2013 - 12:19
jeżeli mogę to podepnę się pod temat. Mam taki problem z moją omegą 3.0, 1998rok, automat. Mianowicie kupiłem używaną skrzynie AR35 wraz ze sprzęgłem hydrokinetycznym i w sobotę ją założyłem, zalałem świeżym olejem, sprawdziłem stan oleju przy odpalonym silniku wajcha w pozycji N (jeżeli to błąd to proszę mnie poprawić). I teraz taka sytuacja odpalę silnik pracuje normalnie wolne obroty, ale po przełączeniu na D, R, 3, 2, 1 silnik zaczyna pracować jakby pod dużym obciążeniem (jakby bardzo się męczył). Gdy ruszam jest podobnie sam początek ruszania to jakby auto coś "hamowało" dopiero jak dostanie większych obrotów ciągnie normalnie, dodam, że na poprzedniej skrzyni takiego czegoś nie było ruszało się swobodnie. Robiłem stall test hamulec, D i gaz w podłogę i obroty sięgają tylko 1000 rpm. i tak na każdym biegu, dlaczego tak mało mi wychodzi??????? Przy prędkości 100 km/h obroty mam prawie 2500 rpm, czy to normalne? Jeżeli ktoś potrafi mi pomóc to bardzo proszę, czy to jest jakieś uszkodzenie jakiego elektrozaworu naciągu taśmy, czy ciśnienia oleju, a może sprzęgło hydrokinetyczne uszkodzone, jak mogę zdiagnozować tą usterkę - Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
#10
OFFLINE
Napisany 27 listopada 2013 - 12:56
silnikowi kuni brakuje. Stall Test powinien dochodzić do 2000obrotów :oonie:Robiłem stall test hamulec, D i gaz w podłogę i :oonie: obroty sięgają tylko 1000 rpm. i tak na każdym biegu, dlaczego tak mało mi wychodzi??????? Przy prędkości 100 km/h obroty mam prawie 2500 rpm, czy to normalne?
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#11
OFFLINE
Napisany 27 listopada 2013 - 13:30
#12
OFFLINE
Napisany 27 listopada 2013 - 14:11
A filtr też wymieniony ??zalałem świeżym olejem, sprawdziłem stan oleju przy odpalonym silniku
#13
OFFLINE
Napisany 27 listopada 2013 - 15:25
#14
OFFLINE
Napisany 27 listopada 2013 - 16:10
u mnie przy 100km/h jest 2000obr/min przy dyfrze 3.9Nie potrafię na tą chwilę powiedzieć czy załącza mi się podczas jazdy ostatni bieg (nadbieg /overdrive) Nadal nie jestem pewien czy przy prędkości 100 km/h obroty mają wskazywać 2500 rpm?? Nadal proszę o pomoc.
wszystko zależy jaki masz dyfer bo jest jeszcze 4.22
u Ciebie wydaje mi się że samą 4 włącza ale jej nie dopina
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#15
OFFLINE
Napisany 27 listopada 2013 - 16:45
Przed chwilą wróciłem z auta, przejechałem się i zrobiłem ponownie Stall test na LPG i Pb i wynik taki sam na R, D, 3, 2, 1 = 1000 rpm. Co może być nie tak?? Dodatkowo zauważyłem, że gdy jadę spokojnie wrzucona jest 3-jka i przycisnę mocniej gaz w momencie redukcji czuć uderzenie. Czy to oznacza poważną usterkę ASB???? Pomóżcie

#16
OFFLINE
Napisany 27 listopada 2013 - 19:03
Jak czuć uderzenie to wina konwentera. Kumpel miał tak w 2.5 TD 2000, wymienił konwenter i ustało.jest 3-jka i przycisnę mocniej gaz w momencie redukcji czuć uderzenie
#17
OFFLINE
Napisany 27 listopada 2013 - 19:29
#18
OFFLINE
#19
OFFLINE
Napisany 27 listopada 2013 - 20:19
Powiem szczerze, że to uderzenie jak na razie najmniej mnie teraz interesuje:) na chwilę obecną chciałbym dojść do ładu dlaczego Stall test wynosi 1000 rpm. i czuć opór podczas ruszania, gdy wrzucam D obroty spadają do 250-300 rpm. i później sie stabilizują około 500rpm., a gdy wbijam P podskakują około 900 i się stabilizują około 500rpm. Dlaczego??????
a jesteś pewny że silnik dobry jest ? bo mnie to wygląda jakby coś silnikowi dolegało.
1. Zobacz czy przy wymianie skrzyni nie zamieniłeś sond.
2. Rozłączałeś aku podczas wymiany skrzyni ? jeśli tak to skasowałeś mapy i powinieneś pojeździć 60-100km (różnie podaje literatura więc zalecam tą stówkę) by ustawić mapy Pb i potem LPG
3. uderzenie rozumiem przy włączaniu 2 jest. A tak samo jest przy 1 biegu ?
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#20
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2013 - 19:56
a jesteś pewny że silnik dobry jest ? bo mnie to wygląda jakby coś silnikowi dolegało.
1. Zobacz czy przy wymianie skrzyni nie zamieniłeś sond.
2. Rozłączałeś aku podczas wymiany skrzyni ? jeśli tak to skasowałeś mapy i powinieneś pojeździć 60-100km (różnie podaje literatura więc zalecam tą stówkę) by ustawić mapy Pb i potem LPG
3. uderzenie rozumiem przy włączaniu 2 jest. A tak samo jest przy 1 biegu ?
Silnikowi nic nie dolega jestem tego pewien. Czy zamiana sond miałaby na to wpływ? Akumulatora nie rozłączałem podczas wymiany ASB. Uderzenie jest tylko przy redukcji z 3 na 2, przy normalnej jeździe nie ma żadnego uderzenia. Dzisiaj jak jechałem do pracy słuchałem jak zmienia biegi i jest tak, ruszam czyli 1 wrzuca następnie 2, 3 i 4 ale nie ma tego ostatniego nadbiegu (overdrive) Czy to może być wina elektrozaworu ciśnienia oleju w ASB, czy może konwerter, albo skrzynia na śmietnik?? Mam jeszcze takie małe pytanko czy konwerter ze skrzyni AR25 będzie normalnie pracował ze skrzynią AR35 - bo pasować będzie na 100%
Jest ktoś z forumowiczów kto mógłby mi pomóc z moim problemem????
Przed godziną wracając z pracy zjeżdżałem z górki dość stromej wcześniej jadąc przy prędkości około 85km/h puszczałem pedał gazu i na komputerze spalanie chwilowe pokazywało 0 L/100km, a dzisiaj 3,9L/100km i czym bardziej auto zwalniało to spalanie wzrastało. Czekałem do większego zwolnienia i przy około 20km/h spalanie chwilowe wzrosło do 12L/100km. Coś mi hamuje skrzynie czy to może być taśma w ASB, może padł elektrozawór taśmy?? Pomóżcie.